Bijna uitgerekend, binnenkort bevallen...zo spannend!

19-01-2018 20:48 34 berichten
Nog maar een paar dagen en dan ben ik uitgerekend.
Zo spannend!
Alles staat klaar, alleen dit weekend komt het nog niet zo goed uit omdat de kinderen er zijn en er wonen hier geen opa's of oma's in de buurt, vanaf maandag is beter, maar je kunt het niet plannen natuurlijk.

Ik heb bijna continu harde buiken en lopen is pijnlijk in mijn bekken en kruis.
De baby is al helemaal ingedaald en drukt op mijn blaas.
Lekker liggen is er ook niet meer echt bij en ik merk dat de ruimte in mijn buik wel erg krap begint te worden.
De baby is ook erg actief momenteel en ik kan aan weinig anders denken.
Ik ben benieuwd hoe en wanneer het begint en hoe weeën voelen en of het veel pijn doet en of het lang duurt of niet.

Ik ben er helemaal naartoe aan het leven en vind het leuk om te lezen over hoe anderen deze periode (hebben) ervaren.
Ik heb al best veel bevallingsverhalen gelezen, maar ik blijf geïnteresseerd in meer verhalen.
Alle reacties Link kopieren
zo een mooie en spannende tijd! ik vind de geboorte van mijn kinderen nog steeds de mooiste momenten uit mijn leven :flirting:
en de eerste bevalling, hoewel heel lang en zwaar, zo speciaal en overdonderend!
ondanks alle pijn ;-) , een heel mooie bevalling gewenst!
inin wijzigde dit bericht op 19-01-2018 21:00
2.10% gewijzigd
Je merkt het vanzelf wanneer het begint ;-)
En ja weeën doen pijn, maar het moment dat je baby er is en op je borst wordt gelegd is het mooiste wat er is.

Mijn bevalling duurde lang omdat er maar geen ontsluiting kwam. Ondertussen had ik buik- en rugweeën... Maar het moment dat onze zoon bij mij werd gelegd was zo verschikkelijk mooi :love:

Veel succes, en onthoud goed : een bevalling laat zich niet plannen. Het begint wanneer het begint en loopt waarschijnlijk niet zoals jij het in je bevallingsplan hebt staan.
Ik ben pas 16 weken en het is de eerste, dus geen ervaring. Wel wens ik je een voorspoedige bevalling en een mooie ontmoeting met jullie baby :).
Alle reacties Link kopieren
Houdt er in je achterhoofd rekening mee dat de kleine ook nog twee weken kan blijven zitten na je uitgerekende datum. Ik heb dat bij de eerste ontzettend onderschat en de laatste twee weken vond ik echt een horror en ging er serieus vanuit dat ik de eerste was waarbij het kind zou blijven zitten (oké, beetje last van hormonen en melodramatisch).
Nu bij nummer 2 ga ik er standaard maar vanuit dat ik tot 42 weken moet wachten, kan het alleen maar meevallen! (Nog "maar" 8 weken geduld)
Alle reacties Link kopieren
Enige advies die ik je kan geven, luister heel goed naar de verloskundigen tijdens de bevalling en doe precies wat ze zeggen dan komt het goed succes het zal de mooiste dag in je leven zijn :heart:
Alle reacties Link kopieren
badmuts111 schreef:
19-01-2018 21:11
(oké, beetje last van hormonen en melodramatisch).
:hihi:
of, bij enkele weken te vroeg, "neen ik doe dit niet, ik ben hier nog niet klaar voor"
Alle reacties Link kopieren
badmuts111 schreef:
19-01-2018 21:11
Houdt er in je achterhoofd rekening mee dat de kleine ook nog twee weken kan blijven zitten na je uitgerekende datum. Ik heb dat bij de eerste ontzettend onderschat en de laatste twee weken vond ik echt een horror en ging er serieus vanuit dat ik de eerste was waarbij het kind zou blijven zitten (oké, beetje last van hormonen en melodramatisch).
Nu bij nummer 2 ga ik er standaard maar vanuit dat ik tot 42 weken moet wachten, kan het alleen maar meevallen! (Nog "maar" 8 weken geduld)
Dit inderdaad! Ik had echt het idee toen die datum verstreken was dat de baby gewoon niet meer kwam. En dat ik wel weer aan het werk kon gaan ofzo. Elke ochtend weer wakker worden terwijl er niets gebeurd was. Dus stel je erop in dat het langer kan duren!

Heel veel succes en plezier en straks lekker genieten van je mooie baby! Ik vond de bevalling prachtig en de mooiste ervaring uit mijn leven. En ik vond het ook super spannend van tevoren, dat is logisch en hoort erbij!
Bedankt voor de tips en gelukwensen!

Ik ben idd van plan om goed te luisteren naar de verloskundige.
Ook heb ik geen heel duidelijk plan om te bevallen, ik wil het gewoon over me heen laten komen en mijn lichaam volgen.

Vorige week was ik er nog niet aan toe voor mijn gevoel, maar nu inmiddels bijna wel.
Misschien duurt het nog twee weken langer inderdaad.
Dat betekent dan nog twee weken strompelen en moe zijn.
Op een gegeven moment moet hij eruit.
Beste tip die ik je kan geven is probeer te ontspannen, hoe lastig het soms ook is.

Bij mij begon het om 23.30 uur om de 10 min en ‘ s morgens om 6 uur pas om de 5 min. Tussen de weeen door nog wel wat kunnen slapen. 15 uur later was ze er eindelijk. Ik was zo trots op mezelf dat ik een kind op de wereld had gezet en achteraf dacht ik “oh was dat het?”.

Doe je best meid!! Komt allemaal goed. :hug:
Alle reacties Link kopieren
Ohhh zo spannend! Mijn bevalling ( 12 dagen te laat, dus herken alles wat hier boven staat. Inclusief de: dit is het eerste kind wat wel blijft zitten) was zo mooi. Ja het was zwaar, deed pijn bkablabla maar ben thuis bevallen wat ik echt graag wilde en kijk er ontzettend positief op terug. Luister inderdaad goed naar de verloskundig, dat kan een hoop schade schelen ;)

Nog een tip: zorg dat er door iemand foto's worden gemaakt. Beelden die je zeker niet aan iemand laat zien, want onflatteus, maar super waardevol. Mijn kraamverzorgster welke bij de bevalling aanwezig was heel veel foto's gemaakt. Ik zei nog: je hoeft niet van álles foto's te maken hoor, heeft ze wel gedaan en nu achteraf heel erg blij mee!

Succes met de laatste loodjes, die duren echt het langst helaas!
Oh shisha is het bijna zo ver.

Op het moment zelf was ik heel nuchter maar achteraf denk ik WAUW wat bijzonder die zwangerschap, bevalling en kraamtijd. Ondanks alle ongemakken durf ik oprecht te zeggen dat het de mooiste tijd van mijn leven is. Geniet nog even van je buik en succes!
Ik ben een maand geleden bevallen. Ik kreeg rond 12 uur ' s avonds het gevoel alsof ik naar de wc moest, maar dat lukte niet wat al erg ongemakkelijk voelde. Ik ging slapen en ongeveer twee uurtjes later werd ik wakker met kramp in vlagen. Ik ben onder de douche gegaan om de weeën op te vangen, daarna ben ik ze gaan timen ze bleven steeds net iets te kort en onregelmatig maar toen het wel erg heftig werd ben ik toch maar naar het ziekenhuis gegaan. Rond 4 uur was ik daar en om 6 uur ben ik bevallen. En nu ligt er een klein meisje aan de borst en in mijn armen te slapen :heart:

Ik vind weeën verschrikkelijk. Ik heb dan ook meteen om een ruggenprik gevraagd, waar natuurlijk geen tijd meer voor was. Het persen vind ik meevallen, maar goed ik heb twee keer maar 10 en 5 minuten hoeven persen. Was ook verbaast dat onze dochter 4 kilo was haha. En ja dat moment dat baby op je word gelegd is zooooo bijzonder. Echt de mooiste momenten van mijn leven.

Geniet nog even van dat kleine mensje in je buik, achteraf is het toch eigenlijk zo bijzonder. Succes je kunt het, het voelt misschien niet zo maar ook als hij over twee weken komt is dat al zo dichtbij!
Alle reacties Link kopieren
Oh shisha nu ben jij bijna aan de beurt! Wat gaat het toch snel (bij een ander ;-D )

Ik vond het zelf de laatste dagen steeds spannender worden. Wanneer begint het nu? En na een nacht met een paar uur oefenweeen die ineens weer stopten, wist ik ook niet goed wanneer ik nu het ziekenhuis moest bellen. Uiteindelijk toch gebeld na een aantal uur weeën om de 5 minuten. Heb er wel een hele nacht last van gehad zonder dat de ontsluiting op gang kwam. Gelukkig zette het s ochtends toch ineens door en was de kleine er s middags.

Zet m op als het zover is!
Kashri schreef:
19-01-2018 22:11
Oh shisha is het bijna zo ver.

Op het moment zelf was ik heel nuchter maar achteraf denk ik WAUW wat bijzonder die zwangerschap, bevalling en kraamtijd. Ondanks alle ongemakken durf ik oprecht te zeggen dat het de mooiste tijd van mijn leven is. Geniet nog even van je buik en succes!
Dank je, jij bent nog niet zo lang geleden bevallen als ik het goed heb.
Hoe gaat het nu met jou en de baby?
shisha schreef:
20-01-2018 12:00
Dank je, jij bent nog niet zo lang geleden bevallen als ik het goed heb.
Hoe gaat het nu met jou en de baby?
Hij is alweer bijna 3 maanden :mrgreen: de tijd vliegt. Gaat goed hoor! Hebben een wat moeilijke start gehad (ziekenhuisopname ivm geel zien en borstvoeding ging moeilijk) maar nu is het heerlijk.

Mijn tip voor je bevalling: twijfel niet aan jezelf en je eigen kunnen!
Alle reacties Link kopieren
inin schreef:
19-01-2018 21:13
:hihi:
of, bij enkele weken te vroeg, "neen ik doe dit niet, ik ben hier nog niet klaar voor"
Je kamer is nog niet af dus je moet nog ff blijven zitten....
Kashri schreef:
20-01-2018 14:45
Hij is alweer bijna 3 maanden :mrgreen: de tijd vliegt. Gaat goed hoor! Hebben een wat moeilijke start gehad (ziekenhuisopname ivm geel zien en borstvoeding ging moeilijk) maar nu is het heerlijk.

Mijn tip voor je bevalling: twijfel niet aan jezelf en je eigen kunnen!
O jeetje, wat vliegt de tijd.
Ik kan mij nog wel herinneren dat hij al bezig was met zeiltjes en blokken voor onder het bed, terwijl ik daar tien nog lang niet aan toe was.

Fijn dat je er nu van kunt genieten en dat alles uiteindelijk is goed gekomen!
badmuts111 schreef:
21-01-2018 12:13
Je kamer is nog niet af dus je moet nog ff blijven zitten....
Ja dat heb ik nu ook een klein beetje...dit weekend kwam echt niet goed uit, dus ik ben blij dat hij nog lekker zit...al begint het wel echt zwaar te worden, vanaf morgen is oké, maar woensdag zou perfect zijn.
Als ik het kon kiezen dan deed ik de woensdag!
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon wilde er pas met 40+5 uit, vond het al een eeuwigheid duren.
Vooral die laatste week had ik erg veel moeite mee, niet weten waar je aan toe bent, wanneer hij komt, hoe zo'n bevalling gaat.
Spannend die tijd vooral rond de bevalling.
Heel veel succes.
Heel veel succes, ik vond de bevalling echt het mooiste moment uit mijn leven ❤️
Heel veel succes! Ik vond bevallen fantastisch ( nou ja, het echte persen vond ik geweldig en de geboorte van onze dochter ook)! Ik beval liever 10x, dan dat ik nog een keer zwanger ben ( al za dat vast gaan gebeuren, als het ons gegeven is natuurlijk!).

Je kunt het, soms met een beetje hulp van het een of ander, maar dat maakt verder helemaal niets uit. Ik vond het de ervaring van mijn leven, al had ik het graag iets anders gezien :)
Alle reacties Link kopieren
spannend hoor!!

ik had ook heel erg de instelling om het over me heen te laten komen. toch had ik achteraf onbewust verwachtingen.

zoals dat weeen echt vreselijk zijn en helse pijn doen. vond ik erg meevallen gelukkig!

en zoals de verwachting dat het moment dat je kind bij je wordt gelegd heel overweldigend en het mooiste uit je leven is. dat heb ik ook helemaal niet zo ervaren. ik was echt numb van alles, voelde niet zo heel veel erbij en heb me daar zelfs nog schuldig over gevoeld. de liefde voor mn meisje is echt in de loop van de dagen gegroeid of in ieder geval dat ik me er zelf meer bewust van ben geworden.

en tot slot de verwachting dat de kraamweek een roze wolk zou zijn...NOT. Kwam wellicht ook door hoe mijn bevalling is verlopen (placenta kwam er niet uit, kan dus ook nog gebeuren...dus heel veel bloedverlies, narcose en handmatige placenta verwijdering (ieuw!) gehad) waardoor herstel erg zwaar was, de voeding niet op gang kwam etc. maar toch.. haha! ik vond de kraamweek heftiger dan de bevalling!! de verloskundige zei dat het bij de meeste vrouwen echt niet alleen maar hoogtepunten zijn...

maar; mijn hoogtepunten zijn vanaf week 2 na de bevalling alsnog gekomen!! en het cliché dat je het zo allemaal weer zou doen is ook uitgekomen bij mij! mn meisje is het allemaal helemaal volledig waard!!!

heel veel succes en sterkte in ieder geval! Hoop op een mooie bevalling en kraamtijd voor je!
Dank jullie wel.
Lastig om me er iets bij voor te stellen.
Ik hoop dat de bevalling vanzelf op gang komt.
Tot nu toe is alles erg rustig.
Vandaag ben ik bij de verloskundige geweest en mijn bloeddruk was weer perfect, het kleine mannetje al helemaal ingedaald en nog voldoende vruchtwater.
Daarna heb ik een fijne wandeling gemaakt waarbij ik een paar mooie foto's maakte en me realiseerde dat ik over korte tijd niet meer alleen zal lopen, althans...dat zal veel minder vaak gaan voorkomen.
Een aantal dagen geleden ben ik bevallen van een gezonde zoon van ruim 4 kilo.
De bevalling vond ik erg pijnlijk, maar ook erg mooi en bijzonder.
Ondanks dat ik goed heb geluisterd naar de verloskundige had ik toch helaas nog wel wat hechtingen nodig en door behoorlijk was bloedverlies in combinatie met uitputting ben ik naderhand zelfs even flauw gevallen, waardoor we een paar uurtjes langer in het ziekenhuis moesten blijven.

Maar toch was het een erg mooie ervaring.
Op het laatste moment bleek dat ik nog kon kiezen om te bevallen in een bad...en dat heb ik gedaan.
Het was zo veel beter, want het water ontspande en zorgde voor minder pijn en mijn benen trilden, maar in het bad had ik daar niet zo veel last van.

Iedereen ( vriend, verloskundige en kraamverzorgster) was erg lief en moedigde mij aan.

En nu ligt hier dus een hele lieve, gezonde en tevreden baby naast me...
Hij glimlacht regelmatig en ik vond hem super schattig en prachtig.
Ook is hij behoorlijk sterk voor een pasgeboren baby.
Hij is al weer een klein beetje aangekomen nadat hij eerst was afgevallen, de borstvoeding is gelukkig goed op gang gekomen.

Ik was zelf nog erg moe en bleek de eerste dagen en zelfs even douchen ging maar net, maar inmiddels gaat het beter en ik krijg elke dag weer wat meer energie.

Dr kraamhulp helpt erg goed en ook mijn vriend is erg lief en behulpzaam.
We beginnen een beetje in het ritme te komen nadat we twee nachten na de bevalling nauwelijks geslapen hebben, maar door de baby in te zwachtelen en mbv een speentje lukt het inmiddels om hem enkele uren achtereen in de cosleeper te laten slapen.

Vandaag hadden we een dag zonder kraamvisite en daar hebben we alledrie heerlijk van genoten...wat een rust en geluk.

De bevalling en ook de ontsluitingsweeen die ruim 22 uur duurden, deed veel meer pijn dan ik had verwacht, misschien maar goed dat ik dat vantevoren niet wist.
En jammer van die rupturen, maar toch was het mooi en hebben we nu een heerlijk ventje.
Ik ben dankbaar voor deze bijzondere ervaring en voor het feit dat ik moeder mag zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven