wat nu?

19-01-2018 21:43 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
heey meiden,
ik ben op 1 januari begonnen met de pil, nu heb ik stopweek sinds Dinsdag (nu vrijdag) en ik ben dus eerder gestopt dan dat de strip klaar was in verband met vakantie.
maar dit is mijn eerste stopweek en mijn menstruatie komt niet.
voordat ik aan de pil was heb ik seks gehad met condoom en tijdens de pil ook met condoom.
kan het misschien zijn dat ik zwanger ben dat de condoom bijvoorbeeld gescheurd is? of gebeurd dat niet snel en merk je dat? of is het normaal dat je eerste stopweek menstruatie niet komt?

HELP!
Wat staat er in de bijsluiter?
Waarom kan je de pil niet op vakantie slikken?
Moiren’ schreef:
19-01-2018 21:45
Waarom kan je de pil niet op vakantie slikken?
Krijg je heimwee van.
Dus binnen 3 weken ben je al aan het prutsen met de pil? Ik denk dat jij beter andere anticonceptie kan gaan gebruiken.
Wat ik niet snap is dat je halverwege de strip stopt met slikken. Heb je dit in overleg met de huisarts of apotheek gedaan? Of staat er in de bijsluiter dat dit gewoon kan?
Alle reacties Link kopieren
ben nu al gestopt zodat ik nu ongesteld zou worden, ik ga over 2 weken op vakantie dan ben ik het dan dus niet
vrouwjagersma schreef:
19-01-2018 21:46
Krijg je heimwee van.
Nah, ik slik niet eens een pil.

Volgens mij mag je ook helemaal niet zomaar midden in je strip stoppen.

TO, terug naar je huisarts en nog een keer laten uitleggen (en aantekeningen maken).
cookiecook schreef:
19-01-2018 21:48
ben nu al gestopt zodat ik nu ongesteld zou worden, ik ga over 2 weken op vakantie dan ben ik het dan dus niet
Domme actie. Zomaar stoppen maakt de pil onbetrouwbaar. Je had hem door kunnen slikken, waarom dat niet gedaan?
Het is niet slim om na 15 dagen al een stopweek in te lassen....wat zei je huisarts hiervan?
cookiecook schreef:
19-01-2018 21:48
ben nu al gestopt zodat ik nu ongesteld zou worden, ik ga over 2 weken op vakantie dan ben ik het dan dus niet
Je had beter door kunnen slikken, wat jij doet is nou niet de meest betrouwbare manier
cookiecook schreef:
19-01-2018 21:48
ben nu al gestopt zodat ik nu ongesteld zou worden, ik ga over 2 weken op vakantie dan ben ik het dan dus niet
Dan slik je hem toch door ipv midden in een strip te stoppen??
Doos.
Gate_Keeper schreef:
19-01-2018 21:44
Wat staat er in de bijsluiter?
Hier is je antwoord. Je bent begonnen met de pil op de eerste dag van je menstruatie als het goed is. In de bijsluiter staat vanaf wanneer jouw pil dan beschermt. (Ik zal verklappen dat alleen als je vanaf de eerste dag van je menstruatie begint met slikken je vanaf die dag beschermd bent, en dus zeer waarschijnlijk niet zwanger, maar lees toch de bijsluiter van JOUW pil voor de zekerheid). Een groter probleem lijkt me wanneer je vanaf nu weer beschermd bent als je de pil weer gaat slikken, hoe ga je dat weten? Hier staat overigens ook wat over in de bijsluiter. Handig zo'n papiertje bij je medicijnen!
anoniem_342341 wijzigde dit bericht op 19-01-2018 21:56
45.20% gewijzigd
Bel maandag even naar je huisarts en vraag wat je moet doen, ook ivm de pil zelf
anoniem_358010 wijzigde dit bericht op 19-01-2018 21:54
5.66% gewijzigd
ShaunTheSheep schreef:
19-01-2018 21:52
Dan slik je hem toch door ipv midden in een strip te stoppen??
Bijzondere oplossing, inderdaad.
KeaAlpine schreef:
19-01-2018 21:53
Hier is je antwoord. Je bent begonnen met de pil op de eerste dag van je menstruatie als het goed is. In de bijsluiter staat vanaf wanneer jouw pil dan beschermt. (Ik zal verklappen dat alleen als je vanaf de eerste dag van je menstruatie begint met slikken je vanaf die dag beschermd bent, en dus zeer waarschijnlijk niet zwanger, maar lees toch de bijsluiter van JOUW pil voor de zekerheid). Een groter probleem lijkt me wanneer je vanaf nu weer beschermd bent als je de pil weer gaat slikken, hoe ga je dat weten?
Alleen als je de strip afmaakt natuurlijk. Niet als je in de tweede week stopt.
Je bent op 1 januari begonnen, dus als je wel de strip zou hebben afgemaakt, zou je komende maandag zo ongeveer je stopweek hebben gehad en de 29e aan een nieuwe strip zijn begonnen. Hoe zou je dan op je vakantie, over twee weken, dus zo rond 2 februari ongesteld hadden moeten worden als je niet midden in een strip gestopt was? Je zou dan in de eerste week van een nieuwe strip zitten immers en pas rond de 19e februari weer een stopweek hebben.
Alle reacties Link kopieren
in de 3e week van je strip kan je een stopweek veilig inlassen dat zegt mijn huisarts, maar mijn vraag is of het normaal is dat menstruatie wegblijft/later komt als je aan de pil begint
Alle reacties Link kopieren
Je kan wel eerder een stopweek in plannen hoor. Dat is niet minder veilig. Je mag alleen niet later beginnen nadat je een stopweek hebt gehad. Dus niet bijvoorbeeld na 9 dagen stoppen pas weer de eerste innemen. Dat moet heel precies.
Ik denk niet dat je zwanger bent en goed van je dat je condooms blijft gebruiken. Ik had de eerste keer na het (weer) beginnen met de pil ook niet de eerste stopweek een menstruatie en ook nog een beetje last van bloed tussendoor. Hoort er in het begin van de pil een beetje bij. De volgende keer kan je er ook voor kiezen door te slikken. Dan slik je bijvoorbeeld 2 strips en dan pas een stopweek. (Maar ik krijg dan juist last van bloedingen dus dat kan ook niet iedereen).
cookiecook schreef:
19-01-2018 21:57
in de 3e week van je strip kan je een stopweek veilig inlassen dat zegt mijn huisarts, maar mijn vraag is of het normaal is dat menstruatie wegblijft/later komt als je aan de pil begint
Dat weet je huisarts.
cookiecook schreef:
19-01-2018 21:57
in de 3e week van je strip kan je een stopweek veilig inlassen dat zegt mijn huisarts, maar mijn vraag is of het normaal is dat menstruatie wegblijft/later komt als je aan de pil begint
Is dat ook wat er in de bijsluiter staat?

En ook al blijft je menstruatie uit (wat ik niet gek vind gezien je net een paar weken was begonnen met de pil) verwacht ik niet dat je zwanger bent. Als je op de eerste dag van je vorige menstruatie bent begonnen met de pil ben je vanaf dag 1 beschermd geweest. Zou wel heel gek lopen als je én door de pil én door een condoom heen zwanger bent geworden. Alhoewel.....je schrijft wel op het Vivaforum en dat verhoogt sterk je kans op zwangerschap tijdens gebruik van (meerdere) voorbehoedsmiddelen.
Alle reacties Link kopieren
cookiecook schreef:
19-01-2018 21:57
in de 3e week van je strip kan je een stopweek veilig inlassen dat zegt mijn huisarts, maar mijn vraag is of het normaal is dat menstruatie wegblijft/later komt als je aan de pil begint
Ja, althans bij mij wel. Je lichaam is nog aan het wennen en is geen machine die precies doet wat het moet doen. Je kan doorbraakbloedingen nog krijgen en het kan een paar maanden duren dat het loopt, zoals het ‘moet lopen’. Komt goed. Doe voor de zekerheid een test, dan ben je gerustgesteld en begin op tijd met je nieuwe strip! (Dat is belangrijk!).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven