Zwanger worden met clomid

30-01-2018 12:02 75 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden,

Misschien zijn er hier meiden die het zelfde mee hebben gemaakt en kunnen mij misschien beetje informatie geven.

Wij zijn in mei gestopt met de pil om zwanger te raken. Helaas bleef mijn menstruatie uit in oktober naar de ha geweest en deze stuurde me door naar de gynecoloog in het ziekenhuis. Hier kreeg ik verschillende onderzoeken en kreeg ik provera om me menstruatie op te weken dit kwam en daarna met clomid 50 mg starten helaas deed dit niks. Nu weer provera gehad en clomid 100 mg waar toen een eitje van 16,5 mm te zien was dus moesten we het weekend gaan klussen. Nu moet ik maandag bloed prikken om te kijken of ik een ei sprong heb gehad...

Nu is mijn vraag vanaf wanneer zou ik kunnen testen of ik zwanger ben omdat mijn menstruatie uit blijft.....
Wanneer heb je de echo gehad? 2 weken na je eisprong is je nod (de dag waarop je ongesteld moet worden en natuurlijk hoopt dat je het niet bent vanwege een zwamgerschap).

Na de echo waarop je een et je van 16mm hebt gezien heb je geen echo meer gehad? Mij is verteld dat met clomid eitjes vaak springen wanneer ze ongeveer 24mm zijn.

Tot de uitslag van je bloed zou ik als ik jou was om de dag vrijen. Als blijkt dat je een eisprong hebt gehad zou ik maandag aanhouden en 2 weken na die maandag zou je dan kunnen testen.
Alle reacties Link kopieren
Je ei groeit gemiddeld 2mm per dag. Dus 4 dagen na die echo heb je waarschijnlijk je eisprong gehad. 14 dagen daarna kun je testen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een echo op dag 12 gehad en dag 14 en op dag 14 was die 16.5 mm groot..

Dankjewel voor jullie reactie😊
Alle reacties Link kopieren
Vreemd, Bij mij hebben ze vanaf dag 10 eerst om de 3 dagen gemeten en vanaf dat het groter werd elke de 2 dagen tot 21 mm. Toen dachten ze te zien dat mijn eisprong net bezig was, 2 dagen later nog een keer gekeken en was inderdaad de boel leeg en heb ik (uit mijn hoofd) een week na vermoedelijke eisprong bloed moeten laten prikken om de eisprong te bevestigen en kijken of het goed was gegaan.
Alle reacties Link kopieren
Ow en om antwoord te geven op je vraag : Testen is normaal 14 dagen na eisprong.

Ik zou eerst maar eens de uitslag afwachten van het bloedonderzoek :)
Alle reacties Link kopieren
Ik lees graag mee. Ben vandaag gestart dus hopelijk van de week met de chlomid starten.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij hebben ze de eerste ronde ook vanaf dag 10 en toen om de 2 dagen een echo gemaakt. Maar omdat die ronde het niet snel groeide mocht ik deze ronde op dag 12.
Alle reacties Link kopieren
hi meiden

Ik ben al ruim een jaar bezig om zwanger te worden sins sept clomid 50 aan het slikken nu ronde 5 alweer !! :roll:
Heb namelijk ook nog PCOS erbij, ik moet dit een half jaar slikken en dan weer terug naar het ziekenhuis dus bij mijn word er helaas niks in de gate gehouden

ergens ben ik wel blij want ben elke maand gewoon ongesteld altijd geweest ook en dankzij clomid regelmatig maar toch al een tijd bezig helaas :zzz:

overal mee opletten doe ik ook , alcohol, roken, voeding, extra omega 3-6-9 slikken foliumzuuur soms word ik helemaal gek ervan maja voor een goed doel !
Nu ronde 5, clomid 50 3de dag nog 2 te gaan en weer wachten op een positieve ovulatie test :-)

ik praat graag met jullie meiden mee
:daisy:
Alle reacties Link kopieren
Ik klets ook in ander topic!
Maar slik nu ook clomid. Vorige ronde 4 eitjes met 50mg
Deze ronde met 25 2 eitjes. Pregnyl gekregen om te zorgen dat er niet nog meer mee gingen groeien!
Volgende ronde pas op dag 5 gaan slikken.

Ik merk echt dat ik het niet goed kan loslaten, stress van ervaar. Terwijl ik op voorhand dacht dat dit met rust zou geven. Komt toch soort nog meer druk op!
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp je helemaal...
Je bent er toch hele tijd mee bezig en steeds maar weer wachten...
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp je helemaal...
Je bent er toch hele tijd mee bezig en steeds maar weer wachten...
Alle reacties Link kopieren
Zo vandaag bloed geprikt nu wachten tot morgen de uitslag.....
Merk wel dat ik er erg mee bezig ben...
En dan iedereen om me heen in eens zwanger zijn en vaak nog heel snel ook....
Alle reacties Link kopieren
Moeilijk is dat hè.
Bloedprikken of eisprong is geweest?
Moet ik do doen!

Lindselotje. Hoeist met jou?
Alle reacties Link kopieren
Ja klopt yinthe24 is het voor jou de eerste keer dat je bloed moet prikken ?
Alle reacties Link kopieren
Yup. En moet ws maar 1 keer.. Als ze weten dat t goed gast.
Alle reacties Link kopieren
O oke spannend hopen dat het goed is🤞
Alle reacties Link kopieren
hi meiden !

late reactie sorry :-P)

jaa het is heel lastig om je heen met vrouwen die zo zwanger raken dan denk je echt van ......... en dat zal ook moeilijk blijven hoor ! probeer het zoveel mogelijk van je af te zetten ook al is dat heeeeel moeilijk hoor! :facepalm:

ik zit nu op cyclusdag 11 te wachten tot er een eisprong is dus vanaf vandaag ovulatie testen gebruiken en om de dag seks hebben sowieso het is een soort van verplicht maar ook weer niet want gelukkig hebben wij nog steeds lol haha XD

meestal ben ik en ga ik er kalm mee om maar die laatste week totdat je ongesteld moet worden dan maak ik mezelf helemaal gek omdat je zo graag wilt dat het lukt!!

dit is dan ook me laatst ronde en dan moet ik weer terug naar de gyncaloog dan heb ik dit alweer een half jaar gelikt en moeten we kijken wat het volgende plan is maar hoop ergens dat deze laatste ronde goed gaat :worship:

Hoe voelen jullie je meiden ??!!
ik ga duimen voor jullie meiden het blijft altijd spannend !!

we houden elkaar op de hoogte
Alle reacties Link kopieren
He meiden

Ja het zal inderdaad lastig blijven als mensen om je heen wel zwanger raken maar probeer het inderdaad ook van me af te schruiven....

Vandaag heb ik de uitslag van me bloed gehad en de waarde was 36 een goede ei sprong nu afwachten of ik ongesteld wordt anders maandag testen.... zo spannend

Alleen gaan wij het weekend carnaval vieren dat maakt het nu wel even lastig of ik wel of niet iets kan drinken
Alle reacties Link kopieren
oooh @kleintje2018 wat goed nieuw !! :yes:

ja na mijn mening moet je gewoon lekker doen wat je altijd zou doen als ik een feessie heb dan drink ik wel maar gewoon met mate :facepalm:

je weet het toch nooit wat goed en juist is, meiden die komen er pas achter als ze 6 maanden zijn dus die hebben alles dan gedaan wat niet mocht en er komt nog een gezond kind uit hahaha

geniet lekker van je carnaval !!

hoop dat je maandag mag testen spannend ik ga duimen voor je :lips:
Alle reacties Link kopieren
Lindselotje94 super lieve reactie ! Ik hoop het ook echt!

Maar daar heb je inderdaad gelijk is sommige meiden drinken heel veel en krijgen ook een gezonde baby@
Alle reacties Link kopieren
Eeens hoor!
Voor mannen heeft t wel veel invloed.

Ik moet nog week geduld hebben!
Pffff! Zit al telkens te googlen op symptomen . Doen jullie dat ook?
Alle reacties Link kopieren
Ja klopt voor mannen heeft het meer invloed maarja om hem niet te laten drinken.... Gaat niet lukken denk 🤔

Ik dacht al dat ik de enige was die dat deed🙈 maar jij doet het dus ook....hihi

Ik twijfel ook om voor de zekerheid morgen ochtend al een test te doen... of is dat niet handig?
Alle reacties Link kopieren
@Yinthe24 ik heb dat wel gedaan maar dat doe ik niet meer want door die clomid heb ik ook gevoelige borsten hoofdpijn rommelende darmen nou best wel veel symptomen die je moet voelen als je zwanger bent kijk dus niet meer haha :-$

maar het is wel moeilijk om dingen niet op te zoeken maar je word zo gek dat is de rede dat je het eigenlijk beter niet kan doen maar die week dat je ongesteld moet worden is zo spannend :kneel:

hoop op leuk nieuw van jullie beiden :lips:
Alle reacties Link kopieren
Klopt je kan beter niks op zoeken want je maakt je zelf inderdaad helemaal gek ..

Maar dit wachten tot je ongesteld wat je hoopt van niet duurt echt zo lang 🤤

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven