Zwanger worden na miskraam, wie ook?

02-02-2018 10:31 8 berichten
.
anoniem_344815 wijzigde dit bericht op 27-02-2018 13:12
Reden: AANGELSOTEN BIJ ANDERE TOPIC
99.82% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Sterkte!

Ik heb in januari een miskraam moeten meemaken :-( het is voor ons ons eerste kindje samen.
Was 3 maanden geleden gestopt met de pil. Was nogheel pril zwanger toen het helaas mis is gegaan.
Hier een reeks miskramen afgelopen 2 jaar. Nu een ruim jaar onder begeleiding van een gyn en net weer pril zwanger. En enorm gespannen dus. Ik krijg nu medicatie voor 10 dagen om te kijken of dat werkt, en extra controles. Na de eerste 4 miskramen is ons chromosomenonderzoek enz aangeboden maar hier komt meestal niets uit. Omdat we al een gezonde dochter hebben ( 5 jaar geduurd voor ik zwanger was van haar), lijkt dat ook niet het probleem.

Ik hoop dat het hier nu goed gaat, en dat jullie ook snel blijvend zwanger zijn.
Alle reacties Link kopieren
Hier 3 miskramen in 1.5 jaar tijd. Steeds super snel zwanger maar het ging bij verschillende termijnen mis onder de 12wk, ook na goede echo’s.
Omdat wij nog geen kinderen hebben, hebben we alle onderzoeken laten doen. Kwam niks uit. En ik was vreselijk bang en onzeker of ik wel moeder zou worden

Daarna weer meteen zwanger en nu ruim 20weken! Alles gaat geweldig!

Maak je niet te veel zorgen TO, je hebt 2 kinderen dus je lichaam kan het.
Zelfs bij ons na 3 mk was de kans op een goede zwangerschap nog 72%. En zie hoe het mij vergaat nu.

Garanties krijg je van niemand maar ik heb er wel vertrouwen in dat het wel goed komt bij jullie. Een mk komt ook echt heel vaak voor, daar ben ik inmiddels wel achter en helaas heb jij nu de pech dit ook te moeten meemaken. Maar geef nog lang niet op hoor!☺️
dankjewel allemaal :)
Ik zit er middenin. Vrijdag pillen om de vruchtzakjes te laten komen. We gaan daarna vol moed door met poging 2 voor een eerste kindje. We zijn al een petit peu op leeftijd ;) succes jij ook!
Alle reacties Link kopieren
Ook ik ben op zoek naar wat positieve energie en informatie.
Hier heel kort mijn verhaal:

* 24/10/2017: verwijderen spiraal
* 27/01/2018: positieve test
* 15/02/2018: kleine bloeding + eerste echo -> kloppend hartje
* 22/02/2018: tweede echo -> geen kloppend hartje meer
* 23/02/2018: curretage

Momenteel ben ik heel boos en verdrietig. Ook twijfel ik enorm aan mezelf en mijn lichaam.

Gaat het de volgende keer ook weer slecht aflopen? Ga ik überhaupt wel kinderen kunnen krijgen? Moeten we nu al allerlei testen beginnen doen? Gaat deze onzekerheid de volgde zwangerschap opnieuw kapot maken? Kan ik iets doen om het de volgende keer wel goed te laten aflopen? Waarom was er een kloppen hartje en ging het toch nog fout?

Zoveel vragen en zoveel antwoorden op internet dat je plots niet meer weet wat te geloven.

Ik kan me enorm optrekken aan de bovenstaande positieve verhalen want ik geloof er ook wel in dat positiviteit zorgt voor een goede zwangerschap en dat stress en onzekerheid helemaal niet goed zijn. Maar ik heb natuurlijk geen knopje aan mijn hoofd zodat ik alles kan uitschakelen....
Alle reacties Link kopieren
Hier ook moeite gehad met de derde. Twee miskramen achter elkaar gehad (en tussen nummer 1 en 2 ook al eens), na de eerste miskraam ronde twee weer zwanger en na de laatste niet eens meer ongesteld geweest. Nu goed zwanger en halverwege :) Kwam met m’n drie miskramen totaal in aanmerking voor allerlei onderzoek, niet gedaan omdat we al twee gezonde kinderen hebben samen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven