Zwanger worden vanaf april

05-02-2018 17:50 213 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Nu we samen definitief hebben besloten vanaf 1 april voor een 1e kindje te willen gaan, leek het mij leuk om te kletsen met een kleine groep dames die ook dit voornemen hebben.

Wie o wie kletst er mee?
Naam:1e/2e/3e kindje:
Tuttebel891e kindje
Ijskonijn2e kindje
MJ872e kindje
11Appeltje2e kindje
Teemo1e kindje
Sungirly1e kindje
Lulu622e kindje
Monarv1e kindje
Flowerpower931e kindje
Morango941e kindje
Sandragon1e kindje
FN922e kindje
anoniem_351710 wijzigde dit bericht op 07-02-2018 16:52
58.94% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Heey!

Weet niet of ik hier precies thuis hoor (net gestopt met de pil) maar waag een gokje Haha.

Super leuk dat jullie voor een 1e kindje gaan! Vanwaar de datum?
Van het concert des levens krijgt niemand een program.
Alle reacties Link kopieren
Yes! Wij gaan vanaf april voor een tweede! Komt zo beter uit ivm werk en nog wat dingen op de planning. We hebben al een dochter van 16 maanden, de leukste van de wereld. Vorige keer was ik in ronde 7 zwanger. Hoop stiekem dat het nu iets sneller gaat. Ben na de bevalling niet meer aan de anticonceptie gegaan, dus we kunnen direct er voor gaan. Wel weer spannend hoor! Zie niet super uit naar weer zwanger zijn en bevallen, maar het eindresultaat is het allerleukste op de hele wereld!

Gebruiken jullie nog anticonceptie?
Alle reacties Link kopieren
Oeh spannend! Hoop voor je dat het dit keer sneller gaat!

Ik ben in december gestopt met de pil, ben benieuwd hoelang het gaat duren.
Kijk ook erg op tege de bevalling en de eerste maanden. Bevalling was meer dan zwaar evenals de eerste maanden haha
Van het concert des levens krijgt niemand een program.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook wel meeschrijven. We hopen eind maart groen licht te krijgen van de gyn.
Niet nieuw, wel opnieuw anoniem
Alle reacties Link kopieren
Ijskonijn1 schreef:
05-02-2018 19:30
Heey!

Weet niet of ik hier precies thuis hoor (net gestopt met de pil) maar waag een gokje Haha.

Super leuk dat jullie voor een 1e kindje gaan! Vanwaar de datum?
Heel spannend inderdaad! Mijn spiraal moet er eind maart na 5 jaar uit en we vonden het wel een mooi moment om er dan voor te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat jullie allemaal willen meeschrijven. Lijkt mij leuk het groepje niet te groot te maken, om het wat overzichtelijk te houden.
Alle reacties Link kopieren
Tuttebel89 schreef:
06-02-2018 10:55
Leuk dat jullie allemaal willen meeschrijven. Lijkt mij leuk het groepje niet te groot te maken, om het wat overzichtelijk te houden.
Hier sluit ik me bij aan, zo onthoud je de situatie van iedereen ook wat beter vind ik.
Van het concert des levens krijgt niemand een program.
Ik wil ook graag meeschrijven. Nu ben ik nog aan de pil en zodra deze op zijn beginnen we, dit zal begin april zijn.
Wij zijn ook van plan om rond die tijd het te proberen. Maar moet zeggen dat ik soms al neiging heb om nu te stoppen met de pil
Alle reacties Link kopieren
Welkom Teemo en sungirly!

Ik wilde de titel nog aanpassen door 2018 toe te voegen en misschien is een tabel toevoegen handig. Ik heb alleen werkelijk geen idee hoe dit werkt....
Ik wil ook graag meeschrijven! Wij zijn van plan om april/mei echt te gaan beginnen. April misschien nog een oefenmaandje maar vanaf mei echt.

Ik ben wel al gestopt met de pil, sinds augustus. Was ook wel nodig bij mij, de eerste 3 maanden was ik erg onregelmatig!
Flowerpower93 schreef:
06-02-2018 16:30
Ik wil ook graag meeschrijven! Wij zijn van plan om april/mei echt te gaan beginnen. April misschien nog een oefenmaandje maar vanaf mei echt.

Ik ben wel al gestopt met de pil, sinds augustus. Was ook wel nodig bij mij, de eerste 3 maanden was ik erg onregelmatig!
Heb je nu wel gewoon al onveilig seks? Als het gebeurd dan gebeurd het? Of wacht je nog echt tot april / mei?

Ben ook bang dat mijn cyclus best lang nodig heeft..
Alle reacties Link kopieren
Ik vind een klein groepje ook fijn!
Welkom alle nieuwe schrijfsters!
Wij gebruiken condooms nog eventjes.
Ik denk dat veel mensen het van ons wel verwachten. Ik ben ook heel open geweest over onze kinderwens. Aan de ene kant heb ik er heel veel zin in, aan de andere kant niet. De spanning en teleurstelling bij het ongesteld worden, de hormonenbom die ik als zwangere was, maar ook die groeiende buik, trappelende voetjes en het onvoorstelbare gevoel als je kindje er eindelijk is. Ik hoor die eierstokken wel klapperen hoor 😅
Alle reacties Link kopieren
Tuttebel89 schreef:
06-02-2018 15:30
Welkom Teemo en sungirly!

Ik wilde de titel nog aanpassen door 2018 toe te voegen en misschien is een tabel toevoegen handig. Ik heb alleen werkelijk geen idee hoe dit werkt....
Je kunt ook in je beginpost gewoon onze namen onder elkaar zetten?
Of even wachten wie er nog meer mee schrijven en dan iemand die het wel kan een topic laten openen!
Niet nieuw, wel opnieuw anoniem
Alle reacties Link kopieren
Laten we hopen op een gezellig groepje!

Vergeten jullie niet alvast te starten met foliumzuur? 0,08ug kun je kopen bij Body en Fit. Ik slik zelf voorgeschreven medicatie.
Niet nieuw, wel opnieuw anoniem
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!
Ik schrijf ook graag mee. Vanaf half/eind april ongeveer gaan wij weer proberen zwanger te worden. We hebben al een dochter samen dus met een beetje geluk zitten we volgend jaar nu met zijn 4en.
We hebben lang getwijfeld of we überhaupt wel nog een kindje wilden omdat we de verandering in ons leven van 0 naar 1 kindje zo heftig vonden en we beiden eigenlijk niet zo veel hebben met baby's, dat het eerste jaar of anderhalf echt heel zwaar viel. Inmiddels hebben we wel voor ogen dat we onze toekomst wel zien met 2 kindjes ipv 1 dus nu toch besloten om er weer voor te gaan.
En oh wat genieten we van onze dochter. Ze is nu 3,5 en het is zo fantastisch om haar te zien opgroeien en de wereld te zien ontdekken. De verhalen die er af en toe ook uit komen zijn echt awesome. Dus met dat in het vooruitzicht staan we weer te popelen om nog zo'n leuk mens te maken. En die baby periode moeten we dan maar even doorheen. Al heeft dat ook echt wel zijn charmes en kon ik genieten van het vele geknuffel.

Wat betreft de grootte van de groep. Toen ik voor het eerst zwanger probeerde te worden schreef ik juist in een grote groep en dat was toen heel erg fijn. Er waren namelijk best veel mensen die vlot zwanger raakten en dus overstapten naar een ander topic. Omdat de groep zo groot was, bleven er echter wel voldoende mensen over om mee te kletsen. Anders werd het snel een saaie boel.
Maar het klopt inderdaad wel dat het lastiger is om de namen en verhalen goed te kunnen volgen.

Anyway. Tabel is wel leuk, maar ook een hoop werk om bij te houden. Zonder tabel, een enkel de namen benoemen in de OP is ook prima toch?
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, mag ik ook mee schrijven? Ik zit ondertussen in ronde 5, maar kon geen groepje vinden waar ik in mee kon/wilde schrijven. Zeker omdat sommige al zo groot zijn.
sungirly schreef:
06-02-2018 16:40
Heb je nu wel gewoon al onveilig seks? Als het gebeurd dan gebeurd het? Of wacht je nog echt tot april / mei?

Ben ook bang dat mijn cyclus best lang nodig heeft..
Wij hebben nu wel onveilige seks, maar rond de ovulatiedagen doen wij het dan anders gezellig maken!
Dus in principe wachten wij echt tot april/mei. Wij halen halverwege april onze inentingen voor vakantie in juni, en dan is het niet heel handig om zwanger te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Lulu62 schreef:
06-02-2018 22:55
Hoi allemaal!
Ik schrijf ook graag mee. Vanaf half/eind april ongeveer gaan wij weer proberen zwanger te worden. We hebben al een dochter samen dus met een beetje geluk zitten we volgend jaar nu met zijn 4en.
We hebben lang getwijfeld of we überhaupt wel nog een kindje wilden omdat we de verandering in ons leven van 0 naar 1 kindje zo heftig vonden en we beiden eigenlijk niet zo veel hebben met baby's, dat het eerste jaar of anderhalf echt heel zwaar viel. Inmiddels hebben we wel voor ogen dat we onze toekomst wel zien met 2 kindjes ipv 1 dus nu toch besloten om er weer voor te gaan.
En oh wat genieten we van onze dochter. Ze is nu 3,5 en het is zo fantastisch om haar te zien opgroeien en de wereld te zien ontdekken. De verhalen die er af en toe ook uit komen zijn echt awesome. Dus met dat in het vooruitzicht staan we weer te popelen om nog zo'n leuk mens te maken. En die baby periode moeten we dan maar even doorheen. Al heeft dat ook echt wel zijn charmes en kon ik genieten van het vele geknuffel.

Wat betreft de grootte van de groep. Toen ik voor het eerst zwanger probeerde te worden schreef ik juist in een grote groep en dat was toen heel erg fijn. Er waren namelijk best veel mensen die vlot zwanger raakten en dus overstapten naar een ander topic. Omdat de groep zo groot was, bleven er echter wel voldoende mensen over om mee te kletsen. Anders werd het snel een saaie boel.
Maar het klopt inderdaad wel dat het lastiger is om de namen en verhalen goed te kunnen volgen.

Anyway. Tabel is wel leuk, maar ook een hoop werk om bij te houden. Zonder tabel, een enkel de namen benoemen in de OP is ook prima toch?
Leuk dat je mee wilt schrijven, welkom! Wat betreft de tabel ben ik het wel met je eens, namen bovenin is misschien al wel genoeg. Maar dan ben ik persoonlijk wel voor een klein groepje, dan is het makkelijker te onthouden allemaal.

Hoe denkt de rest erover?
Alle reacties Link kopieren
Monarv schreef:
07-02-2018 07:04
Hallo allemaal, mag ik ook mee schrijven? Ik zit ondertussen in ronde 5, maar kon geen groepje vinden waar ik in mee kon/wilde schrijven. Zeker omdat sommige al zo groot zijn.
Wat mij betreft wel hoor, welkom!
Alle reacties Link kopieren
11Appeltje schreef:
05-02-2018 23:35
Ik wil ook wel meeschrijven. We hopen eind maart groen licht te krijgen van de gyn.
Ik zie je reactie nu pas, leuk dat je mee wilt schrijven. Loopt er bij jullie een medisch traject?
Alle reacties Link kopieren
Ik zal de volgende keer alles even in een berichtje doen ipv al die losse berichten, moet nog een beetje wennen ;)

We hebben nu 9 dames in de groep, leuk hoor!
anoniem_351710 wijzigde dit bericht op 07-02-2018 09:18
Reden: Spelfout
0.62% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat ik mee mag schrijven! Ik ben 27 en mijn vriend 25. 2 jaar terug ben ik ook een half jaar van de pil geweest, maar toen we besloten een nieuwbouw woning te kopen hebben we het maar even uitgesteld. Ondertussen dus in ronde 5. Spannend allemaal meiden!
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Ik zou ook heel graag mee willen schrijven. Mijn vriend is 27 en ik ben 24 en hebben besloten om rond april/mei voor een 1e kindje te gaan. Het liefst beginnen we nu al maar onze huis word waarschijnlijk pas rond september opgeleverd. Vandaar dat wij nog even wachten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven