Kolven met een drukke baan

06-02-2018 09:28 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er zijn al veel topics over kolven op het werk, maar ik kan er niet echt wegwijs in worden. Ik ga bijna met zwangerschapsverlof en hoop deze week een gesprek te hebben met mijn baas over onder andere het kolven op het werk. Maar ik weet niet zo goed hoe ik het me voor moet stellen.

Ik werk als assistente in een dierenartspraktijk, wat betekent dat de werk- en pauzetijden erg onregelmatig zijn. Op sommige dagen heb ik niet eens tijd om te gaan zitten eten, laat staan om te gaan zitten kolven. Vaak ben ik als enige assistente aan het werk, dus kan ik ook niet weg bij de balie/telefoon. Nu kan er denk ik wel geregeld worden dat er iemand bij komt op de tijden dat ik kolf, maar ik denk dat mijn baas het fijn vind als ik aan kan geven wanneer/hoe vaak dit nodig is op een dag.

Ik weet dat je een kwart van je werktijd mag besteden aan kolven, maar hoe vaak en hoe lang is dat nou nodig? Ik maak nu twee dagen van 10 en 7 uur. Graag zou ik van andere mensen die in een soortgelijke situatie zitten, willen horen hoe jullie het kolven combineren met een drukke baan en hoe vaak/lang het nou nodig is op een dag om te kolven.

Hopelijk kan ik dan wat duidelijker aangeven bij mijn baas wat ik straks nodig heb om te kunnen kolven! :)
Alle reacties Link kopieren
Ik kolfde 2a3x per dag. Was steeds met een kwartiertje wel klaar.
Alle reacties Link kopieren
Wat je kunt aangeven is dat je van plan bent om te gaan kolven en een (afsluitbare) ruimte nodig hebt om te kolven, waar je even rustig kunt zitten en waar het niet heel koud is.

Ik denk dat je verder er weinig over kunt zeggen. De een kolft in een kwartiertje 150ml, de ander doet een half uur over 50ml.
Tip: kijk even goed naar wat voor kolf je koopt. Elektrisch of een handkolf? Enkel of dubbel? Een elektrische dubbele kolf kan veel tijd schelen!