Uitgerekend 16-31 oktober 2018

12-02-2018 16:54 673 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die is uitgerekend in de periode van 16 oktober t/m 31 oktober 2018 en graag wil meeschrijven.



Je kunt je met deze gegevens toevoegen in de tabel.

:heart: = kloppend hartje
:duckie: = goede 20-weken echo
Naam Leeftijd (v/m) Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
Rian085 32/35 Eerste 15 oktober Jongen! :heart: 25 september bevallen! :duckie:
Luckylo 33 Tweede 19 oktober Jongen! :heart: 28 september bevallen! :duckie:
Ypod 26/27 Eerste 13 oktober Meisje! :heart: 22 oktober bevallen! :duckie:
Leja1984 34 Tweede 16 oktober jongen :heart: :duckie:
Kaatje1988 29/32 Tweede 17 oktober :heart: Geeft nog borstvoeding; Dochter 2 jaar
Manon9 23/24 Eerste 17 oktober :heart:
Viva95 23/25 Eerste 18 oktober Jongen :heart:
fliepke 29/31 Vierde 19 oktober :heart:
Jacer 36/32 Tweede 21 oktober :heart: :duckie:
Warmewollensjaal 32 Tweede 23 oktober :heart:
Yara 34/33 Derde 25 oktober :heart:
Dajka 36/35 Derde 27 oktober meisje :heart:
Mathilde14 31/37 Derde 28 oktober Jongen :heart:
Lisot 25/28 Tweede 31 oktober :heart:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:36
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
65.18% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik meld me heel voorzichtig hier, al meer mensen die mee kunnen/willen schrijven?
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik wil ook graag meeschrijven, al vind ik het nog superspannend omdat het natuurlijk heel pril is. Afgelopen weekend positief getest en ik denk rond 19-10 uitgeteld.
Altijd fijn om te schrijven met dames die in hetzelfde schuitje zitten!
Alle reacties Link kopieren
Leuk! Ik vind het ook zo gek, ik heb vorige week dinsdag positief getest en kom uit op 16 oktober maar ik weet niet of dat precies klopt.

Is het de eerste keer? Hier wel.
Alle reacties Link kopieren
*zwaai* even een reactie zodat ik ook dit topic terug kan vinden! Zodra ik weer terug ben van vakantie pas ik de tabel aan voor mezelf. Of iemand moet dat voor mij willen/kunnen doen?
Alle reacties Link kopieren
Geregeld!
Alle reacties Link kopieren
halfoktober2018 schreef:
14-02-2018 21:52
Geregeld!
Topper!
Alle reacties Link kopieren
Top!!
Alle reacties Link kopieren
Fantastisch! Ik zal zo even proberen om te tabel aan te vullen :)
Hey dames, ik schrijf graag met jullie mee!
Ik heb vanochtend positief getest, voorlopige uitgerekende datum is 25 oktober.

WIj hebben al een tweeling van bijna twee, waarvan ik zwanger ben geraakt met behulp van Clomid omdat geen eisprong van mezelf had. Nadat we besloten hadden voor een derde te gaan, wilden we wel eerst weer zelf proberen en niet meteen weer naar de kliniek voor Clomid. Gelukkig was mijn cyclus, nadat mijn spiraal verwijderd is (augustus 2017), een heel nette cyclus van 26 dagen. Het kan dus echt dat je cyclus wordt gereset!

Afgelopen ronde was ronde 5 en met al resultaat een positieve test vanmorgen! We zijn echt dolblij dat het gelukt is zonder hulp van de kliniek! Nu hopen dat alles goed mag gaan!

Hebben jullie al last van kwaaltjes? Ik ben licht misselijk, licht gevoelige borsten en moe... maar verder voel ik me prima!!
Alle reacties Link kopieren
Welkom Yara! En gefeliciteerd! Wat bijzonder dat het deze keer gelukt is zonder medicatie!!
WoW, een tweeling van 2..druk! Haha. Ik vind er 1 al druk 😂. Ik heb af en toe flink last van misselijkheid, behoorlijk gevoelig borsten (vooral als dochter drinkt).

Ik heb zojuist de vk gebeld. Ik heb 8 maart m’n eerste echo (8 weken zwanger) en 16 maart de eerste afspraak bij de vk. Duurt nog lang! Ik had gehoopt dat ik iets eerder een echo zou hebben ivm een eerdere miskraam (bij 8 weken). Maar daar werd niet naar gevraagd. Heb me wel voorgenomen dat ik bij grote onzekerheid contact opneem over een eventuele eerdere echo...
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zeker bellen bij onzekerheid kaatje, daar zijn ze toch ook voor! Mijn eerste afspraak is op 5 maart. Rond de 9 weken zeiden ze, alleen als ik dan zelf reken kom ik op nog net geen 8 weken uit maar zal wel goed zijn.

Ik ben vandaag echt verschrikkelijk moe, slaap ook slecht op de een of andere manier. Maar is zo lastig of dat nou te linken is aan zwanger zijn of gewoon toeval. Dat heb ik eigenlijk met alle kwaaltjes.

Leuk Yara! Zo leuk een tweeling! Maar ook druk lijkt me.

Ik wil jullie om advies vragen, of jullie een smoesje kunnen bedenken. De komende tijd heb ik behoorlijk wat dingen gepland staan. Voor een groot gedeelte heb ik al een oplossing. Ben bijvoorbeeld de bob bij 2 vrijgezellen feesten. Maar ik heb over 1,5 week afgesproken om sushi te gaan eten.

Ja.... die afspraak staat al heel lang (voordat ik dus wist dat ik zwanger was). Werkelijk iedereen weet dat ik GEK ben op sushi en je me daar 's nachts voor wakker kan maken. Het gaat ook al weken op de app: 'oooh zin in....' etc etc.
Nu gaan we bij het vrijgezellenfeest ook sushi eten, maar daar zijn we met 10-12 mensen. Dan valt het denk ik echt niet op dat ik iets zonder rauwe vis neem.

Alleen die afsrpaak over ander halve week is met zijn tweeën. En ik weet ook gewoon zeker dat het op zal vallen. Heb al bedacht om te vragen of we ergens anders gaan eten (valt op), ziekmelden (ook zo jammer) of het gewoon maar eerlijk te zeggen. Ik weet het niet! Maak me er misschien ook veel te druk over, wat zouden jullie doen?
Alle reacties Link kopieren
Lastig Ypod! Ik zou het gewoon zeggen! Maar ik ben daar ook behoorlijk makkelijk in 😅. Het ligt er natuurlijk wel aan hoe dicht die persoon bij je staat...
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Gefeliciteerd met jullie zwangerschap!
Ik had 15-2 een positieve test, nu ongeveer 5,5 week zwanger van de eerste.
Super spannend allemaal! 16-10 voorlopig uitgerekende datum.
Ik moet 28-2 naar de VK, en 26-2 eerste echo (op mijn werk, scheelt weer wachten)

Kan me voorstellen dat je extra stress hebt kaatje.
Vanaf 6 weken kunnen ze al hartactie zien, misschien kan je vragen of je een weekje eerder kan?

Ik begin ook al wat kwaaltjes te krijgen ja, misselijk als ik te weinig of te veel eet. nog even een geode balans vinden ;) mn borsten staan ook flink op spanning, maar verder nergens last van!

Leuk om het zo samen een beetje mee te maken :)
Alle reacties Link kopieren
Welkom Yara! Wat bijzonder he! Ik ben zelf ook zwanger geraakt mbv Clomid. Ben 3 jaar geleden veel te vroeg (23w) bevallen van een tweeling, toen met hormoonspuiten zwanger geraakt van mijn dochter (nu bijna 2) en nu weer met Clomid. Ik had na de bevalling ook ineens weer een cyclus, maar deze bleek toch geen goede eisprong te geven.
Superleuk een broertje of zusje voor de tweeling;)

Fijn dat je al een afspraak hebt staan Kaatje en inderdaad gewoon bellen als je ongerust bent.

Oef Ypod, dat is lastig inderdaad. Moeilijk vind ik dat om smoesjes te verzinnen, last van je maag en darmen valt vast ook op?

Welkom Rian! Leuk inderdaad om zo samen te schrijven omdat we in dezelfde fases zitten!

Ik heb 5 maart een afspraak, ben dan rond de 7 weken. Hier ook nog niet echt kwaaltjes op wat gevoelige borsten na.
Alle reacties Link kopieren
Rian bedoel je dat je 5-2 positieve test had? Gefeliciteerd!

Ypod je mag wel gelijk alles uit de kast halen met die feesten en etentje. Als je geen sushi eet en geen alcohol drinkt valt dat zeker op. Maar misschien kan je het een beetje voorbereiden; herstellende van een griepje of iets waardoor sushi nog geen goed idee is? Maar je wil wel lekker kunnen eten natuurlijk. Maar het vertellen zou ik persoonlijk wat vroeg vinden. Laat ze maar vermoedens hebben toch...
Mochten ze er naar vragen kan je luchtig reageren; nou echt he ik lijk wel zwanger! Ik zwanger? Ja al jaren...zoiets.

Hier nog geen afspraak met de VK gepland.
Alle reacties Link kopieren
Oja bedoelde inderdaad 5-2!

Zeker lastig ypod, misschien kan je zeggen dat je dit keer meer voor de krab en avokado gaat? Weet degene dat je bezig bent om zwanger te worden? Zo niet, valt t vaak niet eens op!
Ik slaap trouwens ook erg slecht, word na een paar uur wakker en lig daarna alleen maar te draaien. Zal er wel bij horen..
vind de eerste echo wel super spannend hoor!
@Kaatje, als jij liever eerder een echo hebt wegens een eerdere miskraam, zou ik dat gewoon aangeven. Even weer bellen en dan mag je vast eerder komen!
Een tweeling is wel druk, maar ook zo ontzettend gezellig! De band tussen die twee is zo leuk om te zien!

@Ypod, een tweeling is druk, maar heel erg leuk! Wat betreft smoesjes.... 1 keer een smoesje is geloofwaardig, maar als je zoveel smoesjes moet bedenken gaat het misschien opvallen? Of is het steeds met andere mensen, want dan kan je gewoon steeds hetzelfde smoesje gebruiken? Welke weet ik niet, aangezien de smoes van de antibiotica niet heel geloofwaardig meer is.....

@fliepke, wat erg dat je met 23 weken je tweeling bent verloren, ik weet nog wel dat ik blij was de 24 weken te hebben gehaald, (uiteindelijk zijn ze met 35+4 geboren). Was er bij jou een duidelijke reden dat het mis is gegaan?

Wanneer gaan jullie het aan familie en vrienden vertellen? Ik hoop zelf te kunnen wachten tot we de eerste echo hebben gehad.

Ook raak ik licht in paniek steeds als mijn borsten minder gevoelig zijn.... zoo irritant. Ik weet dat dat nu nog regelmatig kan wisselen, de klachten en dat het niets betekend. Maar ik voel steeds of ze nog wel gevoelig zijn, maar nu voor mijn gevoel dus minder en ook minder gespannen :nope: , ook al heb ik er over het algemeen wel een goed gevoel bij. Ik wou dat die onzekere periode al voorbij was! Hebben jullie dat ook?

Ik ga denk ik maandagmorgen (als het lukt met werk) bellen voor een afspraak. Die zal rond 15 maart dan wel zijn, dan ben ik 8 weken zwanger...
Alle reacties Link kopieren
Ja heel herkenbaar! Laatst had ik geen last en had ik meteen dikke stress! vind die onzekere periode helemaal niks..
Hebben jullie allemaal al n afspraak voor een echo? Ik dacht dat ik eerst de vk moest afwachten voor ik n afspraak mocht maken, maar eigenlijk heeft ze er niks over gezegd..

Doen jullie mee met moeders voor moeders? Ik heb toevallig vanmorgen mn krabbel gezet en begin dinsdag!
Alle reacties Link kopieren
Zo herkenbaar! Hier de ene dag misselijk en de andere dag niet.... Ook meteen stress als ik bepaalde dingen even niet voel!
Ik kan ook niet zeggen of het goed zit voor mijn gevoel...maar dat is misschien ook een stukje zelfbescherming...

Ik ga me wel inschrijven voor mvm. Bij mijn eerste zwangerschap gedaan, dat werd een miskraam. Toen bij dochter durfde ik me niet meer in te schrijven. Achteraf heel veel spijt van gehad, mede omdat een vriendinnetje door icsi is zwanger geraakt. Dus nu wil ik het wel echt gaan doen! Nu alleen nog bedenken waar ik die flessen laat als de oma’s en opa komen oppassen bij ons thuis 😅
Alle reacties Link kopieren
Heel herkenbaar Yara! Ik zou ook willen dat ik de tijd even een paar weken vooruit kon zetten. Maar tot nu toe voelt het goed en probeer ik er maar rustig onder te blijven. Ik was de vorige zwangerschappen ook al zo’n geluksvogel dat ik echt helemaal geen kwaaltjes had dus misschien is het dit keer niet anders. Al voel ik ook regelmatig aan mijn borsten;).

Er is nooit een oorzaak gevonden hier, we hebben ook geen verder onderzoek laten doen omdat het zo goed als zeker gewoon pure pech was.

Rian wat goed dat je je al op hebt gegeven! Ik mag helaas niet meedoen ivm een bloedtransfusie die ik gehad heb... baal er wel een beetje van want ik heb natuurlijk zelf ook gebruik gemaakt van de hormonen die ze eruit halen.
Dan maar zoveel mogelijk vrouwen aansporen mee te doen als het kan en mag!:)
Alle reacties Link kopieren
Blegh, wat is die misselijkheid de hele dag door toch irritant. Ben nu al een tijdje wakker, maar lekker nog even wat soezen zit er zo niet in... Hoef gelukkig niet over te geven, maar het gevoel is er wel constant.

Wij gaan het vertellen na de echo. Komende week zal ik daar even een afspraak voor maken. Mijn moeder past elke week op en heb er even over gedacht om het haar al eerder te vertellen. Maar ik vond het uiteindelijk een beetje egoïstisch van mezelf. Ik wil het vertellen omdat ik het niet geheim wil houden, maar dan vertel ik het haar en moet zíj het geheim houden. Nog maar even geduld houden dus.

Wat goed dat een aantal meedoen met MvM. Ik heb dat de vorige keer maar heel kort gedaan. Er speelden toen allerlei andere dingen waardoor ik op een of andere manier ontzettend gestrest werd van dat ik dat óók nog moest doen. En nu twijfel ik over of ik het deze keer zal doen. Mag pas vanaf 6 weken, dus ik heb nog even om er over na te denken.

Fijn weekend allemaal!!
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden,

Ik ben zo vrij geweest mezelf toe te voegen aan de tabel. Hoop dat dit ok is.
Ik ben er gisteren achter gekomen dat ik zwanger ben van nummer 3. Aangezien dit voor ons totaal onverwacht is (vanwege anticonceptie) en dus ook ongepland, zou ik het fijn vinden er hier met jullie over te kunnen praten. We zijn de eerste shock nog niet helemaal voorbij, maar weten wel dat ook dit kindje welkom is. Hij/zij wilde er blijkbaar wel heel graag bij! En het heeft zo moeten zijn.
Ik zal na het plaatsen van mijn bericht even jullie berichten bij-lezen zodat ik Up to date ben. Mochten jullie nog meer van me willen weten, vraag het gerust.
Ik ben 31, mijn man 37 en we hebben twee dochters in de leeftijd van (bijna) 4 en 1 (14 mnd). Onze jongste kletst zich wat af, maar loopt nog niet. En de oudste gaat binnenkort naar de basisschool. Een derde zat ooit nog wel in de planning, maar meer als nakomeling... dus dit was en is best even schrikken voor ons. Hopelijk komt het met steun toch allemaal goed.
Ik heb me pas net aangemeld bij de vk, dus geen idee wanneer de eerste echo gaat zijn. Ik heb nagenoeg geen kwaaltjes, wel wat extra honger. Vorige zwangerschappen ook bijna niet. Mvm heb ik twee keer gedaan, ga ik nu waarschijnlijk niet meer doen. Dit vanwege de omgeving die het nog even niet hoeft te weten. Ik heb het gisteren wel aan mijn moeder vertelt omdat ik echt even ergens moest uithuilen... mede door het gesprek met haar ben ik nu wel voorzichtig blij. Ik heb altijd gedacht; hoe stom kun je zijn als je per ongeluk zwanger raakt?! En nu het mij gebeurt is het wel even anders..
Alle reacties Link kopieren
warmewollensjaal schreef:
17-02-2018 06:41
Blegh, wat is die misselijkheid de hele dag door toch irritant. Ben nu al een tijdje wakker, maar lekker nog even wat soezen zit er zo niet in... Hoef gelukkig niet over te geven, maar het gevoel is er wel constant.

Wij gaan het vertellen na de echo. Komende week zal ik daar even een afspraak voor maken. Mijn moeder past elke week op en heb er even over gedacht om het haar al eerder te vertellen. Maar ik vond het uiteindelijk een beetje egoïstisch van mezelf. Ik wil het vertellen omdat ik het niet geheim wil houden, maar dan vertel ik het haar en moet zíj het geheim houden. Nog maar even geduld houden dus.

Wat goed dat een aantal meedoen met MvM. Ik heb dat de vorige keer maar heel kort gedaan. Er speelden toen allerlei andere dingen waardoor ik op een of andere manier ontzettend gestrest werd van dat ik dat óók nog moest doen. En nu twijfel ik over of ik het deze keer zal doen. Mag pas vanaf 6 weken, dus ik heb nog even om er over na te denken.

Fijn weekend allemaal!!
Vervelend dat je de hele dag misselijk bent! Hopelijk gaat het snel over!
Heb je al iets ontdekt dat helpt? Rennie mag! En bij mij helpt eten ook.

Zoals gezegd.. mvm doe ik dit keer ook niet. Omdat de omgeving het niet hoeft te weten en Ik vind het toch wel een heel gedoe.. en na twee keer meedoen, kies ik nu voor het niet-moeten. Kan me dus jouw gevoel wel een beetje voorstellen wat mvm betreft.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd iedereen!

Ik heb gisteren ook positief getest. Had al wat steken i.p.v. menstruatiepijn, dus ik verwachtte het al. Het is nr 3, andere kinderen zijn al 5 en 6. Afgelopen november een miskraam gehad, dus ik ben voorzichtig blij...eerst maar eens het eerste trimester doorkomen.

Mathilde, nou ja, dan hoef je ook die derde niet meer te ‘plannen’ en nu is het gewoon zo. Wij hadden ook de wens voor een derde, maar dan ook wat meer tijd ertussen. Maar wanneer dan precies en om er dan echt weet voor te gaan is toch een hele grote stap, veel getwijfeld en lang uitgesteld (het leven met twee iets oudere kinderen is namelijk wel heel lekker....)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven