Uitgerekend tweede helft oktober 2018

13-02-2018 08:40 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
TOPIC NIET MEER ACTIEF verder in ander topic
anoniem_361771 wijzigde dit bericht op 03-03-2018 15:49
93.32% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Leuk! Ik schrijf graag mee! Ik ben nu 4 weken en 5 dagen zwanger. Uitgerend op 18 oktober. Dit wordt ons eerste kindje.
Ik ben wat sneller moe (elke middag wel een flinke dip), ik had een paar dagen een enorm opgeblazen buik en mijn borsten zijn heel pijnlijk en al gegroeid!

Heb jij last van kwaaltjes?
Alle reacties Link kopieren
Ik schrijf graag mee! Ik weet sinds begin vorige week dat ik zwanger ben! De eerste testen waren heel licht (3 dagen voor NOD), maar 1 dag na NOD een duidelijke streep. Mijn vermoedelijke UD is 17 oktober. Ik merk dag ik onwijs moe ben en evht gevoelige borsten heb (best lastig aangezien dochter nog bv krijgt). Daarnaast echt misselijk als ik honger heb.

Ik ben overigens 29 jaar en dus zwanger van mijn tweede kindje. Ik heb al een dochter van 2 jaar! Ik heb voor mijn dochtertje een miskraam gehad, dus moet zeggen dat ik behoorlijk nerveus ben nu...
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk Kaatje1988 en Viva95. Gefeliciteerd! Ik ben 19 oktober uitgerekend dus we liggen heel dicht bij elkaar!
Ik probeer straks even een tabel bovenaan toe te voegen met naam, leeftijd, hoeveelste kindje en uitgerekende datum.
Ik reageer later even echt (ben aan het werk maarja het blijft door je hoofd gaan)...
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd allemaal!

Ik ben in spanning of ik zwanger ben. Had zaterdag ongesteld moeten worden maar tot nog toe niks.
Heb zondag zo'n vroege test gedaan want ben zo benieuwd, maar die was nog negatief.
Morgen nog maar een keer proberen. Als ik zwanger ben, ben ik rond 22-10 uitgerekend.
Ik ben 31 en heb een zoontje die dan net 6 is tegen die tijd, en die vraagt al heel lang wanneer er een broertje of zusje komt 😊 Dus ik hoop ook voor hem zo dat het positief nieuws word.
Alle reacties Link kopieren
Oh ik zie nu dit topic, er was er al eentje geloof ik maar die is erg stil. Dan schrijf ik graag hier mee :)

Hier precies een week geleden positief getest... Volgens mijn berekeningen zou ik 16 oktober uitgerekend zijn. Ik moet wel zeggen dat ik het érg spannend vind.
Alle reacties Link kopieren
Zo leuk allemaal dat we zo dicht bij elkaar liggen!

Ik ben in het buitenland en het is hier 17:00 geweest en ik lig al bijna 2 uur op bed! Haha Ik ben zo moe!
Ik vind het wel een beetje spannend om niet in Nederland te zijn, maar op 3 maart heb ik hier een echo en een ruime week later de eerste afspraak bij de verloskundige in Nederland.

Ik ben trouwens 22 jaar (in mei word ik 23).
Alle reacties Link kopieren
Dag dames, ik kom ook graag meeschrijven! :-) Volgens mijn eigen berekeningen ben ik 23/10 uitgerekend.

Al een paar dagen goed misselijk, maar verder nog geen andere kwaaltjes. Het is ook nog wel heel pril allemaal natuurlijk.

Ik ben zelf trouwens 32 en heb al een zoontje van bijna 2.
Alle reacties Link kopieren
Oh Viva, dan ben je wel echt moe! Wij zijn nu op vakantie en vind het heerlijk om een paar uurtjes op de bank te liggen terwijl dochter ligt te slapen. Ben gesloopt! Dat zal wel tegenvallen als ik volgende week weer aan het werk moet Haha.

Gezellig warmewollensjaal! Gefeliciteerd! Leuk, ook een kindje van bijna 2! Mijn dochtertje is net 2.
Alle reacties Link kopieren
@Kaatje1988 Ja het voelt echt alsof ik een groot deel van de nacht wakker heb gelegen (maar ik sliep gewoon lekker... haha). Ik kan me voorstellen dat dat wel zal tegenvallen. Al helemaal omdat anderen nog niks weten en ze dus geen rekening met je kunnen houden.
Alle reacties Link kopieren
Haha, het hoort erbij! Maar wel vervelend!

Ja, vooral dat nog maar weinig mensen het weten. Op mijn werk weten een paar mensen het al ivm een agressieve leerling. Verder wil ik het echt nog even stil houden tot de eerste echo! Daarna willen we de opa’s en oma’s wel al inlichten aangezien zij ook bij ons thuis op ons dochtertje passen. De kans dat er dan iets rondslingert, of dat ze ‘s ochtends iets aan mij merken is wel groot natuurlijk Haha.
Wij waren trouwens afgelopen weekend een weekend weg met schoonouders. Ik hoop echt dat ze niets gemerkt hebben... het weekend was echt slopend omdat ik niet voldoende mijn rust kon pakken (zonder dat het opviel). Dus ben blij dat het is afgelopen Haha.
Alle reacties Link kopieren
Oh dat lijkt me inderdaad lastig kaatje! Zeker bij zo'n weekend weg waarbij je toch constant op elkaars lip zit.

Hier echt nog tegen niemand verteld, maar ik vind het ook erg lastig. De komende tijd nog wat dingetjes gepland staan waarbij ik nog even heel goed moet bedenken hoe ik dat aan kan pakken zonder dat het op gaat vallen...

Qua moe zijn valt het niet nog mee, enige kwaaltje wat ik wel heb zijn pijnlijk borsten. Maar écht, nooit geweten dat dat zo pijnlijk kan zijn.

Ik ben trouwens 26 (in april 27)
Alle reacties Link kopieren
Zo daar ben ik.

Het was een werkje maar het is gelukt om de tabel toe te voegen.
Bij 10 zitten we vol ;)

Gefeliciteerd met jullie zwangerschap!
(MamaDoor vindt je het niet leuker op een topic mee te schrijven voor zwanger worden? Hopelijk lukt het en heb je binnenkort een positieve test!)

Kaatje wat goed dat je nog steeds bv geeft zeg. Lijkt me inderdaad wel intensief dat je lichaam met twee processen bezig is (bv en zwanger). Pff een miskraam, wat naar. In welke week was dat? Ik kan me voorstellen dat het nu dubbel zo spannend is om weer te wachten.

Vermoeidheid herken ik maar ik heb de zwangerschap gevierd met de griep. Ik heb twee nachten totaal niet geslapen (hormonen of griep?).
Pijnlijke borsten is hier het enige echte signaal van de zwangerschap.

Ypod en Viva95 is het jullie eerste kindje/zwangerschap? (fijne vakantie Viva)

Ik heb ook het idee dat iedereen het al vermoed bij het minste of geringste. Als je al een kindje hebt dat 2 is dan gaan mensen er toch weer extra op letten.

Hebben jullie al een afspraak bij de Vk? Ik vind het allemaal nog wat vroeg maar hoop heel erg dat ik het weer mag meemaken!
Alle reacties Link kopieren
@Kaatje1988 Ja super lastig is dat! Wij hebben hier in het buitenland nu 2 vrienden op bezoek en we hebben het maar gewoon verteld... Ik ben moe, ik eet natuurlijk veel dingen niet, etc. Anders denken ze dat ik een enorme muts ben (geworden).
Heb je de eerste echo al gepland?

@Ypod Ja verschrikkelijk! Ik had tijdens menstruaties nooit last van mijn borsten, maar nu staan ze echt op ontploffen voor mijn gevoel. Ik kan zeker niet op mijn buik liggen of met mijn armen over elkaar op tafel leunen... En ik vind het ook super bizar dat mijn borsten al gegroeid zijn. Ze puilen echt uit mijn bh's.
Dat wordt shoppen als ik weer in Nederland ben!
Alle reacties Link kopieren
Het is trouwens mijn eerste zwangerschap! (voor de tabel)

Ik wist niet zo goed wat normaal was, dus heb ik maar gewoon de verloskundige gemaild en toen hebben we een afspraak ingepland. Die staat voor 12 maart.

En aangezien ik nu nog in het buitenland ben, heb ik een controle (met echo) ingepland voor 3 maart. Dan krijg ik meteen een verklaring mee dat ik zwanger ben en niet door de poortjes heen hoef, maar wel gewoon mag vliegen :).
Alle reacties Link kopieren
@Leja, ja eerste kindje en eerste zwangerschap hier :)
Heb al wel een afspraak bij de verloskundige staan maar die is pas over 3,5 week. Logisch denk ik, maar ik dacht; kan maar vast staan. Aangezien ik ook geen idee had hoe dit allemaal werkt heb ik eerst mijn huisarts gebeld en die gaf aan dat ik gewoon meteen een afspraak moest maken. Achteraf denk ik ook dat ik best nog even had kunnen wachten maar ach.

@viva. Haha herkenbaar! Je bent dan voor een langere tijd in het buitenland? Tenminste, klinkt niet als een vakantie oid. Daarna weer voorgoed terug in NL of wisselend? Als je liever geen antwoord geeft snap ik het ook hoor.
Alle reacties Link kopieren
Met hoeveel weken zwangerschap heb je dan de echo Viva95? Je hebt de eerste echo in het buitenland begrijp ik?
Ik weet nog dat ik de vorige keer met 9 weken een eerste echo had en ik dat laat vond. Maar schijnt niet gek te zijn (tenzij je in een medisch traject van zwangerschap zit dan heb je vaker en eerder een echo).

Ypod is ook zo! Ik wil niet te snel zijn maar ook niet zo laat dat ik weken langer moet wachten.

Zijn jullie snel/makkelijk zwanger geworden? Wat vinden jullie partners ervan?

Mijn man vindt het wel spannend en een beetje eng een tweede. Wordt natuurlijk nòg drukker en de eerste paar maanden zijn erg intensief. Maar we zijn blij en verbaasd dat het de eerste poging gelukt is.
Ik ben wel wat afwachtend nog, aangezien er nog van alles kan gebeuren de eerste weken.
Alle reacties Link kopieren
@Leja, ze drinkt nog steeds een keer of 3 per dag, maar dat is niet echt veel meer hoor. Maar goed, je lichaam moet het wel aanmaken. Ik ben heel benieuwd hoe dat gedurende de zwangerschap zal gaan! Mijn miskraam was in week 8. Ik zou dinsdag m’n eerste echo hebben en op vrijdag had ik wat licht bloedverlies wat uiteindelijk op zondag doorzette. Bij de echo was ik al helemaal leeg. Om die reden bij dochter in week 7 een echo gehad. Ik verwacht dat nu ook weer.
Als ik de eerste ronde na het verwijderen van mijn spiraaltje meetel, dan was dit de derde ronde. Erg snel dus! (1e zwangerschap na 3 rondes, bij dochter na een jaar pas). Mijn man moet altijd wennen aan dit soort dingen...en heeft ook wel een stukje zelfbescherming. Hij vind het vooral erg snel raak Haha.

@viva, nog geen echo gepland. Ik had eerst een heel licht streepje en wilde mijn NOD afwachten voor een duidelijke test. Die was alleen toen we al op vakantie waren. Zondag komen we thuis, dus maandag zal ik bellen. Ik vermoed dat ik rond 7 weken mijn eerste echo krijg ivm miskraam.
Alle reacties Link kopieren
Ik schrijf ook graag mee! Afgelopen weekend positief gestrest en ik denk rond 19-10 uitgerekend.
Er is inderdaad nog een ander topic, kunnen eventueel ook die gebruikersnaam gebruiken zodat ieder zelf de tabel kan invullen?:)

Ik ben trouwens 29 jaar. Dit is mijn 3e zwangerschap/4e kindje. De eerste zwangerschap (tweeling) is met bijna 24 weken geëindigd in een vroeggeboorte heel heftige periode geweest. De tweede was daardoor emotioneel best zwaar maar is uiteindelijk perfect verlopen. Mijn dochtertje is bijna 2 nu. En nu dus weer zwanger, heel blij! Maar ook weer heel spannend:) Helemaal geen kwaaltjes verder.

Ik ga alles nog even bijlezen en zal morgen reageren;) Ik woon in het zuiden dus hier wordt nog druk carnaval gevierd.
Alle reacties Link kopieren
Ja wij zijn voor 9 maanden op reis. En ik heb een blog, mijn vriend online werk, dus we werken ook veel :).
Begin maart komen we weer terug naar Nederland. Daar hebben we ook wel zin in.

Bij ons ging het erg snel. Ronde 2 was het raak.

De eerste echo heb ik dan bij 7,5 week. Die heb ik een paar dagen voordat ik terug naar Nederland kom.

En een paar dagen nadat ik terugkom, heb ik de eerste afspraak bij de verloskundige gepland staan.

Mijn vriend is super blij, maar vindt het ook erg spannend. Zo vraagt hij heel de tijd hoe het met me gaat en verzorgt hij me goed :).
Alle reacties Link kopieren
Kaatje onze mannen liggen dus wel op 1 lijn met elkaar! Even wennen...haha.

Viva95 wat een bijzondere terugkomst van zo'n bijzondere reis! Wat zal iedereen extra verrast en blij zijn als jullie terug zijn.

Fliepke wat lastig met de carnaval zwanger zijn. Vertel je het gewoon of die je je best smoesjes te verzinnen?
Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Ja heel bijzonder! Ik heb zoveel zin in de echo en om het mijn (schoon)ouders te kunnen vertellen!
Alle reacties Link kopieren
Ik zat eens na te zoeken in het boekje van vorige keer. Ik zie dat ik toen pas bij 11 weken een echo had! 9 weken was de intake vk.

Nu zijn er voor- en nadelen.
Vroege echo heb je vroeg zekerheid dat het echt een embryo is en geen leeg vruchtzakje.
Bij late echo zit je je best te doen en wachten op niks.

Vroege echo kan je nog weinig op zien, bij late echo kan je al wat meer horen over de gezondheid en compleetheid. Bij vroege echo zie je dit pas met de 20 weken echo.

Maar bij late echo moet je zooooooo lang wachten.
Alle reacties Link kopieren
Ik had vorige keer bij 7 weken een echo (ivm eerdere miskraam), daarna rond de 10 weken weer een en toen met 12 of 13 weken voor de combinatietest nog een echo. Dat was toen wel echt veel achter elkaar en dat was natuurlijk wel geweldig! Daarna met 20, 32 en 36 weken (laatste 2 groei echo)
Alle reacties Link kopieren
Wauw Viva wat speciaal inderdaad! Gaaf zo’n lange reis, zeker heel wat prachtige herinneringen gemaakt samen!

Hier ook een man die even moet wennen maar het wel super leuk vind!
Ik heb het nog niemand gezegd hoor, vier normaal ook niet echt carnaval maar dit jaar ontkwam ik er niet echt aan. Ik was al een beetje grieperig dus rustig aan gedaan en het bij Spa gehouden;)

Ik heb hormonen gebruikt om zwanger te raken, vorige 2 zwangerschappen in combinatie met iui, maar deze niet. Voelt dus wel heel speciaal! De tweede ronde met hormonen was al raak.

Straks maar eens het ziekenhuis bellen, zal denk ik weer onder controle komen bij de gynaecoloog. Jullie allemaal al afspraken staan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven