Tussentijds bloedverlies en kinderwens

16-02-2018 23:26 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,
Ik ben sinds oktober '16 gestopt met de pil en sinds enkele maanden heb ik veel last van tussentijds tijdse bloedingen. Ik ben hiervoor bij de gynaecoloog geweest en heb verschillende onderzoeken gehad. Hierbij is vastgesteld dat ik een ectropion heb. Ze hebben het 1x geprobeerd te behandelen dmv bevriezing dit is alleen helaas niet gelukt.
Ik heb wel een eisprong (positieve ovulatietesten en uit bloedonderzoek is dit gebleken) alleen helaas nog niet zwanger.
Volgens de gyn moet het bloedverlies en de ectropion een zwangerschap niet in de weg staan. Ik ben dan ook erg benieuwd of er meerdere mensen zijn die een ectropion hebben/hadden en zwanger zijn geworden.
Ik hoor graag jullie ervaringen!
Ik heb dit gehad en ook met cryo laten verwijderen. Kunnen ze de behandeling nog een keer over doen? Het ectropion heeft niets te maken met eisprong of innesteling en dergelijke, maar het is wel vervelend. Ik ben blij dat ik er vanaf ben.

Heb inmiddels, jaren later, trouwens twee kinderen.
Geen ervaring met een ectropion, maar tussentijds bloedverlies kon volgens mijn fertiliteitsarts wel degelijk een zwangerschap in de weg staan. Hierom kreeg ik Utrogestan. Nou ken ik jouw precieze situatie niet en ik ben geen arts, maar ik zou er zeker nog eens over praten met je gyn. Ben je al onder behandeling bij een fertiliteitsarts, want jullie zijn al meer dan een jaar aan het proberen? Of zien ze daar nog geen reden toe?
Ik had altijd last van tussentijdsbloedverlies, maar wel op vaste periodes. (Ergens tussen ovulatie en menstruatie)
Ik werd niet heel snel zwanger (wel 4x zwanger geworden).
Pas na de laatste zwangerschap vertelde de huisarts me dat ik een ectropion had. Geen idee of ik dat dan al die tijd heb gehad...

Overigens heb ik ook meerdere fertiliteitsartsen gezien, ze zeiden me allemaal dat het bloedverlies geen kwaad kon.
Alle reacties Link kopieren
Mijn gynaecoloog wilde de cryo maar 1x uitvoereb ivm onze kinderwens. Als je dit te vaak doet kan dit een zwangerschap in de weg zitten.

Ik ben nog niet onder behandeling van een fertiliteitsarts. We zijn in mei een jaar actief bezig met onze kinderwens. Dan zou ze evt ern hsg maken als ik dan nog niet zwanger zou zijn.

Bij de laaystr inwendige echo was iets vocht te zien in mijn baarmoeder wat duidde op een eisprong. Ik had de dag ervoor net een positieve ovulatietest gehad dus dat kon kloppen. Ik had op dat moment alleen helaas ook last an bloedverlies. De gyn vroeg zich alleen af of dit wel van de ectropion kwam.. ze had het idee dat het bloedverlies vabuit mijn baarmoeder kwam.

Ik heb mijn laatste twee cyclussen vanaf mijn eisprong tot na mijn menstruatie bloedverlies (3weken). Het lijkt mij dat de eicel zich dan ook niet echt goed kan innestelen als ik steeds bloedverlies heb.. maar ik heb hier te weinig kennis van.
Alle reacties Link kopieren
Fijn om hier te lezen dat er meerdere mensen last hebben gehad van tussentijd bloedverlies en toch zwanger zijn geworden.. Dit geeft weer een beetje moed :-)
De gynaecoloog heeft dat niet helemaal volledig uitgelegd dan, want zoals ik het begrijp staat de cryo je zwangerschap niet perse in de weg. Het heeft alleen als gevolg dat ze een dun laagje van je baarmoedermond afvriezen, waardoor deze wat korter kan raken. Dit kan vroeggeboorte in de hand werken, maar dit hoeft niet. Hangt af van de lengte van jouw baarmoedermond. Wellicht is een second opinion een goed idee voor jullie.
Alle reacties Link kopieren
Daar zit ik inderdaad ook over na te denken. Als dit doorzet tot mijn menstruatie maak ik in maart een afspraak en dan ga ik vragen of ik niet doorgestuurd kan worden naar een fertiliteitsarts.
Die verwijzing krijg je denk ik nog niet, omdat je nog niet lang genoeg aan het proberen bent om zwanger te raken. Het lijkt me nu het belangrijkste om de oorzaak van het bloedverlies te achterhalen. Komt het van je ectropion of uit je baarmoeder? Een ectropion is trouwens een soort weefsel als in de binnenkant van je baarmoeder, maar dan aan de buitenkant. Het is extra teer, dus bij gemeenschap gaat het al snel bloeden. Bij mij waren er ook afwijkende cellen aanwezig, als in een voorstadium van baarmoederhalskanker, dus verwijdering was raadzaam. Heb er daarna geen last meer van gehad, en mijn uitstrijkjes zijn sindsdien normaal.
Oh wacht even, ik reageer te snel. Zie nu dat je al sinds okt '16 bent gestopt met de pil. Ben je al sindsdien aan het proberen zwanger te raken, of is dat meer recent?

Ben je al aan het temperaturen en gebruik je iedere maand ovulatietesten? Zo niet, dan zou ik dat eerst drie tot zes maanden bijhouden, afhangende van je leeftijd, zodat je duidelijke informatie over je cyclus hebt. Dan pas zou ik een fertiliteitsarts inschakelen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben niet aan het temperaturen maar wel al ruim een half jaat bezig met ovulatietesten. Ik heb elke keer positieve testen dus ik weet wel wanneer mijn eisprong ongeveer plaatsvindt. De laatste keer konden we het controleren omdat ik de dag na mijn positieve test naar de gyn moest. Ze zag wat vocht in de baarmoeder wat zou duiden op een eisprong.

Ik zou over een week mijn menstruatie hebben en ik heb nu al sinds mijn eisptong bloedverlies (8e dag). Als dit to mijn menstruatie doorzet maak ik een afspraak bij mijn gyn.

Ohja we zijn sinds mei'17 actief bezig met onze kinderwens.
Ik zou ooh temperaturen voor de zekerheid. Heb je een regelmatige cyclus trouwens? En hoe oud ben je?
Alle reacties Link kopieren
Ik werk erg onregelmatig vandaar dat ik niet temperatuur. Het heeft denk ik niet zoveel zin als ik nachtdiensten heb een mijn ritme anders is..

Ik ben trouwens 30 jaar..

Waar ik mij nog het meest druk om maak is het bloedverlies tussen eisprong en menstruatie. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat als het dan bevrucht zou zijn ook blijft zitten... al lees ik hier weer berichten dat sommige toch zwanger zijn geworden ondanks het bloedverlies.
Ik probeer me er niet teveel mee bezig te houden maar het is erg lastig als je er bijna iedere dag mee geconfronteerd wordt..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven