Zwanger met Mirena spiraal?

18-02-2018 17:14 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi lezer,

Met deze topic wil ik graag jullie ervaring horen en ben ik mij er van bewust dat iedereen anders is en geen lichaam hetzelfde is.

Ik heb nu 3,5 jaar een Mirena spiraal en ik menstrueer niet echt regelmatig maar het meldt zich wel maandelijks. Nu ben ik het al twee maanden niet geweest en heb ik sinds een week of vier last van gevoelige tepels, misselijk met vlagen en is mijn buik wat dikker. Je weet wel zo’n buikje die je krijgt als je je lekker vol hebt gegeten. Aan het einde van de avond sta ik er dan ook niet van te kijken, maar dit is nu gewoon al een paar weken zo. Ook voel ik op sommige momenten van die bubbles in mijn buik. Dit kan ik vergelijken met de beginende bewegingen van mijn zoontje toen ik 4 jaar geleden in verwachting was. Bij mijn zoon was ik ruim 21 weken ver toen ik erachter kwam dat ik zwanger was. En die bubbles voelde ik rond de 18 wkn waar ik altijd dacht dat dit mijn darmen waren.

Ik had een paar weken een zwangerschapstest gedaan en deze was negatief. Gisteren weer een test gedaan en deze is weer negatief. Nu vertelde een vriendin dat zij na meerdere negatieve testen toch naar de huisarts is gegaan waar daar dus bleek dat ze wel in verwachting is.

Ze raadde me aan om naar de HA te gaan voor een bloedtest maar ik betwijfel of de HA mij die wel wil geven. Ik heb immers mijn spiraal. Ik ben nu benieuwd of er meerdere vrouwen zijn die toch zwanger bleken te zijn na negatieve testen en ook naar vrouwen die zwanger zijn geraakt door de mirena spiraal.

Nogmaals, ik weet dat als het bij de één wel het geval is, dat het natuurlijk niet bij mij hoeft te zijn. Iedereen is anders.
Langs de huisarts voor een bloedtest, dan heb je zekerheid.
Check ✅. Koperspiraal en pas bij 15 dagen overtijd positieve test bij de huisarts.
Alle reacties Link kopieren
1Aapje schreef:
18-02-2018 20:21
Check ✅. Koperspiraal en pas bij 15 dagen overtijd positieve test bij de huisarts.
Wow! Kon je je HA gewoon vragen om te testen op zwangerschap ondanks je een koperspiraal had?
Alle reacties Link kopieren
Stormvloedkering schreef:
18-02-2018 17:18
Langs de huisarts voor een bloedtest, dan heb je zekerheid.

Dat is wat ik van de week inderdaad maar ga doen!
-Foodie- schreef:
19-02-2018 00:00
Wow! Kon je je HA gewoon vragen om te testen op zwangerschap ondanks je een koperspiraal had?
Ik ging voor iets anders, maar noemde dit aan telefoon dus moest potje urine meenemen. Huisarts ging duidelijk zelf ook niet van zwangerschap uit maar testte voor de zekerheid. Resultaat is dit weekend 1 geworden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven