Zwanger - de laatste loodjes

19-02-2018 01:11 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu mijn uitgetelde datum steeds dichterbij komt vraag ik me af... hoe ga ik merken dat het zo ver is? Ben nu 39w. Zijn dr bepaalde ‘signalen’ die je lichaam jou gaf (buiten natuurlijk krampe, rugpijn, weeën...).
Zo heb ik bv al 2 dagen hooopen energie en een enorme eetlust. Zou dat een goed teken kunnen zijn?

Met andere woorden, hoe voelden jullie je in de dagen voor de geboorte?

Veel liefs en duim mee met me dat het snel daar is aub :)
Where you invest your love, you invest your life!
Na 9 maanden constipatie kon ik de week voor mijn bevalling opeens weer normaal naar het toilet! En ik kreeg steeds vaker pijnloze harde buiken. Echt om de 5 min.

40+6 gestript, hele dag slijm verloren en 's avonds weeen gekregen.

Succes!
Hoi!
aangezien het na middernacht is, ben ik precies 39 weken zwanger nu. En ook echt aan het aftellen.

Dit gaat mijn derde bevalling worden en vind het toch superspannend.

De eerste keer braken mijn vliezen en een paar uur later had ik weeën (vergelijkbaar met menstruatiepijn)

De 2e keer verloor ik de slijmprop en een paar dagen later kreeg ik echte weeën.

Nu... Afwachten en heel veel voorweeën..

Succes, TO!
Oh en wat betreft honger en energiepijl weet ik niet meer hoe het de vorige zwangerschappen verliep.

Toevallig vandaag net als bij jou maar erg wisselend.
Bij mij zijn er nooit echt duidelijke signalen geweest. die eetlust lijkt me gewoon met de voedingsbehoefte van je lichaam te maken te hebben, en eerlijk gezegd zou hopen energie er voor mij op wijzen dat je nog even te gaan hebt.
Ik heb herhaaldelijk valse starten gehad, dus ook daadwerkelijke krampen en regelmatige weeen betekenen niet altijd dat het ook doorzet.
Mijn eerste begon met ongesteldheids-achtige krampenongeveer 24 uur voor de echte bevalling.
Bij mijn tweede had ik al 3 keer een paar uur om de 5 minuten weeen gehad zonder dat het doorzette (kindje nog niet ingedaald).

Ik vond het een test van mijn de geduld die laatste weken. Mijn verloskundige raadde mij aan een project te starten wat ik nooit voor 42 weken afgerond zou kunnen krijgen, om minder te zitten wachten, en ook natuurlijk om de goden te verzoeken.
Ik ben bij beide kinderen meer dan een week overtijd gegaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bevallen bij 40.5 en had in de dagen er voor overdags voorweeen en 2 dagen van te voren flink darmkrampen en dunne ontlasting... sorry, niet echt een smakelijk onderwerp.
Succes met de laatste dagen en ik wens je een voorspoedige bevalling!
Fijn dat je zo'n energie hebt!
Alle reacties Link kopieren
Als je een onbedwingbare neiging hebt tot schoonmaken dan duurt het niet meer lang. ik had tijdens mijn weeen onder de douche nog de neiging om een spons te gaan halen om de douche te schrobben :mrgreen:
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Ik was 41 weken zwanger maar liep nog fluitend met tassen fruit over de markt. Een uur later braken (thuis) mijn vliezen... Toen heb ik nog pastasaus staan maken (de spullen moesten op en ik dacht dat die extra maaltijd in de koelkast vast van pas ging komen). Manlief ging nog naar de kapper. Later bleek de baby in het vruchtwater te hebben gepoept dus moesten we naar het zkh voor een inleiding.

Het enige verschil dat ik in aanloop naar de bevalling heb gemerkt is dat ik het steeds fijner vond om lekker in mijn eigen bubbel thuis te zitten (hoewel ik die grote familie verjaardag met 40+2 ook erg gezellig vond).
Ik merkte niks. En herkende mijn weeën niet als weeën de eerste uren, heb zelfs zitten googlen wat het was.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven