Net zwanger en ibuprofen genomen

22-02-2018 13:09 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet dat niemand hier het echte antwoord heeft, maar ik zoek een klein beetje geruststelling als dat mogelijk is.

Afgelopen week flink ziek geweest en daarom 2x ibuprofen (400mg per stuk) verspreid over 2 dagen genomen. Normaal neem ik dat nooit, maar was zo klaar met het gebonk in mn hoofd. Nu kom ik er dus achter dat ik zwanger ben..... heel pril, zou gister ongesteld moeten worden.

Hoe groot is nu echt de kans op verkeerde aanleg van organen, verminking, etc? Ik google me suf, maar vind alleen maar hele oude topics.
Alle reacties Link kopieren
Lieverd,

gefelicteerd met je zwangerschap.

Of de kans nou 0,2% is, 20% of 90%... de ibuprofen krijg je er niet meer uit. Het is niet anders. Doorademen en bel eventjes met je verloskundige.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Ik heb exact hetzelfde gehad. Ik had barstende hoofdpijn, en toen heb ik ibuprofen genomen (ook voor mij was het gewoon een paardenmiddel om van die hoofdpijn af te komen). Dag later testte ik positief.

Kind wordt over 2 maanden 17 en mankeert niets.. Ik denk dus dat het wel los zal lopen.
Enne, gefeliciteerd! :)
anoniem_356609 wijzigde dit bericht op 22-02-2018 13:14
14.65% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Als je pas zo kort zwanger bent is de vrucht nog niet eens ingenesteld en krijgt nog niks van jou mee.
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Mijn verloskundige zei dat wat je doet in een prille zwangerschap nog weinig invloed heeft (afgezien van zwaar middelengebruik) en dat als het misgaat dat meestal ligt aan een fout in de innesteling / celdeling. Maar nu je weet dat je zwanger bent overstappen op de paracetamol!

Hopelijk heb je een voorspoedige zwangerschap!
girasole3 schreef:
22-02-2018 13:14
Als je pas zo kort zwanger bent is de vrucht nog niet eens ingenesteld en krijgt nog niks van jou mee.
Jawel hoor, die is al wel ingenesteld, anders test je ook niet positief.

TO, bel een verloskundige of je huisarts voor advies/geruststelling. Meer kun je nu niet meer doen. Overigens is ibuprofen niet verboden tijdens de zwangerschap, het wordt de eerste helft van de zwangerschap weleens voorgeschreven, maar alleen na overleg met een arts.
Gefeliciteerd met de zwangerschap.

Toen ik net zwanger was (ik wist het nog niet!) heb ik flink lopen proeven van alle alcoholische drankjes op de huishoudbeurs en ook nog eens een Aleve Feminax genomen.... Ik was ook erg geschrokken, maar de verloskundige zei dat er tijdens de eerste weken nog geen verbinding is tussen de bloadbaan van de moeder en die van het kindje. Pas als de navelstreng wordt gevormd kunnen zulke stoffen worden overgedragen.

Natuurlijk geen 'excuus' om de eerste weken dan maar gewoon te doen wat je wilt, maar hier kun je niets meer aan doen en hoef je je ook geen zorgen over te maken :hug:
Alle reacties Link kopieren
Van harte proficiat! Maak je geen zorgen, het 'vruchtje' gebruikt de placenta die nu aangemaakt wordt nog niet en heeft dus ook geen 'last' van stoffen die in jouw bloed zitten.
Alle reacties Link kopieren
Ik schreef het inderdaad verkeerd, want bedoelde wat Bumba en Digisuus ook schrijven.
Je bent toch sowieso al een paar weken zwanger voordat je erachter komt. genoeg vrouwen die in die periode van het nog niet weten middelen gebruiken die tijdens de zwangerschap niet gebruikt horen te worden. Als dat zoveel effect had zouden er veel meer mensen rondlopen met allerlei (fysieke) problemen lijkt mij.
Alle reacties Link kopieren
Komt goed TO je kunt voor extra geruststelling altijd je VK of HA bellen.

En gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren
Tjonge dat beloofd wat voor de komende maanden.... Je partner al een ander adres gezocht?

Echt To als je nu al zo para doet gaat het echt niet goed hoor. Kalm aan. Het is nog niks en heeft dus ook geen voedsel van jou nodig. Waarom niet even een lesje biologie er tegenaan ipv allerlei verminkingen opzoeken.
Alle reacties Link kopieren
Superbedankt allemaal voor jullie snelle reacties! Ik voel me al iets geruster. Zekerheid heb je nooit, maar ik heb ook nog eens een verleden met meerdere miskramen, dus ik kan mezelf wel voor de kop slaan dat ik zo'n risico heb genomen. Maar goed, er zit niks anders op dan afwachten hoe deze zwangerschap verloopt.
Maar hoe doen andere vrouwen dat dan? Vanaf het moment dat je zwanger wilt worden niks meer drinken, geen ibuprofen, geen sushi etc etc? Want je komt er hoe dan ook pas achter als je al zwanger bent.
Alle reacties Link kopieren
Coco87 schreef:
22-02-2018 14:51
Maar hoe doen andere vrouwen dat dan? Vanaf het moment dat je zwanger wilt worden niks meer drinken, geen ibuprofen, geen sushi etc etc? Want je komt er hoe dan ook pas achter als je al zwanger bent.
Eerste 2 weken na de menstruatie doen wat je wil. Laatste 2 weken, dus na de eisprong, lette ik wel op. Ik at wel gewoon een biefstukje, maar geen alcohol of roken etc.

Maar to, ik zou je absoluut geen zorgen maken. Dit is zo pril en ibu zo zwak medicijn. Gefeliciteerd
Coco87 schreef:
22-02-2018 14:51
Maar hoe doen andere vrouwen dat dan? Vanaf het moment dat je zwanger wilt worden niks meer drinken, geen ibuprofen, geen sushi etc etc? Want je komt er hoe dan ook pas achter als je al zwanger bent.
Nou, het is toch niet zo heel gek om op je alcohol- en tabaksgebruik en medicijn-inname te letten als je zwanger wil worden?
Toen ik zwanger wilde worden van de eerste, moest ik ook met bepaalde medicijnen stoppen. Heel normaal om daar over na te denken hoor.

Sushi e.d. is overigens wel wat anders dan alcohol, tabak en medicijnen.
SallySpectra schreef:
22-02-2018 15:12
Nou, het is toch niet zo heel gek om op je alcohol- en tabaksgebruik en medicijn-inname te letten als je zwanger wil worden?
Toen ik zwanger wilde worden van de eerste, moest ik ook met bepaalde medicijnen stoppen. Heel normaal om daar over na te denken hoor.
Geen idee of dat normaal is. Van alle moeders en zwangeren om me heen hoor ik dat ze er pas op zijn gaan letten toen ze eenmaal zwanger waren. Vandaar ook mijn vraag :)
Coco87 schreef:
22-02-2018 15:14
Geen idee of dat normaal is. Van alle moeders en zwangeren om me heen hoor ik dat ze er pas op zijn gaan letten toen ze eenmaal zwanger waren. Vandaar ook mijn vraag :)
Als je medicijnen slikt die je niet mag slikken als je zwanger bent, is dat niet zo handig.
En alcohol heeft bijvoorbeeld ook invloed op je vruchtbaarheid.
SallySpectra schreef:
22-02-2018 15:17
Als je medicijnen slikt die je niet mag slikken als je zwanger bent, is dat niet zo handig.
En alcohol heeft bijvoorbeeld ook invloed op je vruchtbaarheid.
Wat betreft specifieke medicijnen weet ik niet of die geslikt werden, maar wat betreft drinken/roken hoor ik alleen maar "nee joh, komt wel als ik zwanger ben".

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven