Uitgerekend 10 - 20 november 2018

05-03-2018 06:14 513 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier kletsen we met een klein groepje dames te kletsen die tussen 10 - 20 november 2018 uitgerekend zijn.

Hopelijk tot snel & op naar november ;)
Naam
(leeftijd)
Kindje Uitgerekend Geslacht Afspraken Bijzonderheden
Bella15
(32/36)
2e 6 november Jongen! ?
86Lizz
(32/32)
2e 6 november Meisje! Eind juni GUO Schrijft verder op fb
Jippiejajeej
(31/34)
3e 10 november Geheim ? Schrijft verder op fb
H1988
(31/31)
1e 11 november Verrassing eind juni 20w echo
Suusberg
(41/45)
2e 11 november Meisje! ? 2,5 jaar bezig geweest;
4x vroege mk en nu met 3e IUI zwanger, zware zwangerschap tot nu toe
Vlinders90
(28/33)
1e 13 november Verrassing ?
Nijntje*
(32/32)
3e 14 november Meisje! 19 juni 20w echo Schrijft verder op fb
flipje2
(30)
1e 16 november Meisje! 26 juni GUO Zwanger via ICSI, 4 miskramen (18wk, 12wk, 6wk & 9wk)
Daantjuh88
(29)
1e 16 november Verrassing 3 juli 20w echo
Merl0t
(31/46)
1e 17 november Verrassing ? GUO Grote zus uit eerdere relatie van vriend
Drika79
(38)
2e 17 november wacht op 20w echo ?
Nov18
(27/29)
1e 18 november ? ?
lalameme
(23/26)
1e 18 november Meisje! ? Schrijft verder op fb
zwanger na 1,5 jaar, nog net zonder mm
.
Meer dan twee maanden niet mee geschreven, maar uiteraard altijd weer welkom: Viet_01(30 jaar, 2e kindje, 6 nov), anijsie (34, 1e kindje, 15 nov), florence13 (37, 1e kindje, 23 nov), MangoPeer, Sael, Soof33, endomiel.


(Kom je er niet uit, geef dan een seintje!)

Val89, 83angel en jo_tasy, heel erg veel sterkte... :redrose:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:37
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
62.16% gewijzigd
Mezelf even voorstellen:

Mijn partner en ik hadden eind december besloten om met de pil te stoppen en vanaf het voorjaar actief voor ons eerste kindje te gaan.

We waren niet altijd even strikt met het gebruiken van een condoom. Je leest zoveel verhalen waarbij het lang duurt voordat iemand zwanger is dus we dachten dit loopt wel los.

Afgelopen vrijdag was mijn NOD en zondag ochtend was ik nog niet ongesteld geworden. Test gedaan en deze was positief. Eerst een beetje in shock dat het zo snel is gegaan maar heel erg blij. We hebben de hele dag met een big smile rond gelopen.

Ik ben benieuwd naar jullie verhalen en hoop dat we hier de komende maanden gezellig kunnen kletsen.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook graag meeschrijven.

Ik zal me ook even voorstellen,

Wij zijn vorig jaar mei gestopt met de pil en sinds sept/okt probeerden we actief zwanger te worden. In december werd ik zwanger maar kreeg ik helaas een vroege miskraam. Nu dus weer zwanger 😍. We hebben al een dochter die net 3 is geworden. Ik ben ongeveer 11 november uitgerekend.

In december was ik behoorlijk onzeker en voelde het achteraf niet goed. Maar het voelt nu gelukkig wel allemaal goed. Over 3 weken de eerste echo en intake bij de verloskundige. Dus ik ben al aan het aftellen ☺️.

@vlinders90, hoe voel je je?

Ik heb best last van mijn darmen. En als ik honger krijg dan wordt ik misselijk. Maar verder weinig klachten. Meer dingen die komen en gaan 😊.
Bella15; leuk dat je ook wilt meeschrijven

Wat fijn dat je zo snel na de mk weer zwanger bent geworden. Heb je er veel last van gehad? Zowel fysiek/mentaal?

Heb je de verloskundige al gebeld voor een afspraak? Over 3 weken is al wel snel. Vind het wel spannend hoor, je leest zo vaak dat het dan niet goed is.

Ik voel me vandaag niet zo lekker, hele dag misselijk geweest. 2x overgegeven op het werk. Hopelijk blijft dat niet te lang aanhouden zo
anoniem_357314 wijzigde dit bericht op 05-03-2018 18:38
4.47% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hi Vlinders en Bella,

Ik schrijf graag met jullie mee.
Het wordt onze 3de, we hebben al 2 jongens van 4 en 2.
Uitgerekend op 11 november.
Eind vorig jaar vroege miskraam gehad.
Maar net als bij Bella, voelt het nu heel anders! Hopelijk mag alles dit keer goed gaan :-)
Tot nu toe houden we het nog even voor ons, eerste echo is gepland op de 19de..
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames! Ik zou ook graag mee willen schrijven! We hebben een zoontje van net 2. Begin sept gestopt met de pil, snel zwanger maar helaas een vroege mk met 6 wk half december. Nu gelukkig weer snel zwanger geworden, uitgerekende datum 5 nov verwacht ik!
Vind het aan de ene kant super spannend, maar heb ook echt veel meer vertrouwen (en kwaaltjes Pff) deze keer! Beetje een vergelijkbaar verhaal met jullie Bella en Jippijajee. Fingers crossed dat het nu bij iedereen goed mag gaan! Wij hebben op 20 mrt de 1e echo!
anoniem_229075 wijzigde dit bericht op 05-03-2018 21:11
Reden: .
3.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Vlinders90, mijn miskraam was eigenlijk net een menstruatie dus de normale klachten. Maar mentaal is het wel een dingetje. Ook al weet je dat het het niet goed zat en dat je lichaam het daarom afstoot. Ik heb donderdag gelijk een afspraak gemaakt bij de vk. En vanwege een miskraam geven ze meestal eerder een echo. Ik heb hem nu als ik 8 weken ben. En 4 jaar geleden kreeg ik ook een miskraam voordat ik zwanger werd van mijn dochter maar toen kreeg ik bij 6 weken al een echo.

Vervelend dat je al hebt overgegeven. Ik hoop inderdaad voor je dat dat weer wat minder wordt.

Jippiejajeej en viet_01, ik hoop ook dat dit blijvertjes zijn ☺️. Wel toevallig dat onze verhalen zo overeenkomen.

Ik heb wel last van een beetje gezonde spanning ☺️. Ik ben zo benieuwd hoe ik me de komende weken ga voelen. Bij mijn dochter ook best veel afgevallen doordat ik weinig binnen kon houden. En week 10 was echt verschrikkelijk. Daarna ging ik me gelukkig steeds beter voelen. Wij hebben het wel al aan onze onze ouders verteld. De vorige keer niet gedaan en ik heb er best moeite mee gehad dat ik met niemand kon praten over mijn miskraam. Ze vonden het erg leuk om er weer een kleinkind bij te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Ooh Bella ik vind het ook spannend hoor, maar als ik dan halverwege de dag al in slaap val en om 4u ‘s middags sneaky op werk fruit of koekjes ga eten (doe ik normaal nooit ‘s middags), dan denk ik; dit voelt toch echt wel heel zwanger hahaha!

Wij hebben het gisteren en vandaag onze ouders en broers en zussen verteld. Even een weekje laten ‘bezinken’ eerst! Ook mijn beste vriendinnen weten het en een hele close sport-vriendin. Ik vind het ook fijn dat we het nu verteld hebben, en idd de steun de vorige keer toen het misging was ook heel fijn!

Wat hebben jullie verder qua klachten of kwaaltjes? Mijn borsten zijn (voor m’n gevoel) al enorm en ook heel gevoelig. Verder vaak een soort opkomende misselijkheid en moe, moe en moe 😏
Alle reacties Link kopieren
Merk hier dat ik niet echt toe durf te geven aan de kwaaltjes, toch beetje het resultaat van de miskraam geloof ik. Laat het eerst maar goed zitten, dan is het pas echt ofzo..
Heeft er toch blijkbaar meer ingehakt dan ik dacht!

Hier precies andersom, vorige keer wel aan ouders/broer/zus verteld, maar nu willen we een goede echo afwachten.
Alleen mijn (sport)trainer en een directe collega zijn op de hoogte. Collega zag me overgeven 🤢 dus die wist het gelijk.

Vliet en Bella, wanneer vertellen jullie het aan de broer of zus to be?
Jippiejajeej en Viet_01; gefeliciteerd met jullie zwangerschap! Ook al eerder een vroege miskraam gehad dus. Wat voelde er voor jullie toen anders dan nu? Het maakt me best onzeker namelijk, lees het zoveel hier op het forum.

Ik heb vanmorgen met de vk gebeld voor het maken van een afspraak. Best lastig nog om een datum te plannen voor de echo gezien de werkschema's van mij en mijn partner. We wilden graag met 8 weken een vroege echo, maar dat lukte niet qua planning en dan zou deze heel dicht op de 10 weken zitten. Dus nu 12 april de eerste echo. Lijkt nog zo ver weg.

Gaan jullie ook mee doen aan moeders voor moeders?
Hoi Allemaal

Gefeliciteerd allemaal :cheer:
En wat spannend als je eerder al miskramen hebt gehad, dat blijft toch in je achterhoofd omspoken dat het mis kan gaan.

Ik ben volgens mijn berekening 9 november uitgerekend.

Wij hebben al een zoontje van 2 en vinden het wel heel spannend deze 2 zwangerschap. Heel kort samengevat: Traumatische bevalling gehad, ons zoontje heeft een afwijking, geen kraamtijd, geen roze wolk gehad. Meerdere operaties gehad en veel onzekerheid en hebben absoluut geen makkelijke jaren achter de rug. Een zwangerschap zonder zorgen zal het zeker niet worden. En toch ging het kriebelen voor een 2e hoe spannend het ook allemaal is.

Weinig kwaaltjes (nog) en we hebben het nog niemand verteld.
Vorige keer heb ik mee gedaan aan mvm, moet me nu nog aanmelden.

1e afspraak verloskundige 28-3 en dan gaan ze ook een 1e echo maken. Ik zou dan rond de 8 weken zwanger moeten zijn.

Ik zou graag mee willen schrijven, ik ben trouwens niet de alleractieveste schrijfster maar dat komt vaak omdat de groepen te groot zijn en dan kan ik het niet meer volgens.
86Lizz, leuk dat je mee wilt schrijven. Als ik jou verhaal zo lees heb je al veel meegemaakt met je eerste zwangerschap.

Knap dat jullie toch de stap durven zetten om er een tweede keer aan te beginnen.

Gaat nu alles goed met de jongste? Of blijft het een kindje wat meer zorg nodig heeft.

Fijn dat je al zo snel een echo hebt, ik moet dus wachten tot 10 weken. Eerder was gewoon echt niet te plannen.
Alle reacties Link kopieren
@vlinders, het is een gevoel die ik achteraf pas kon plaatsen. Ik dacht constant als het maar goed gaat. En als ik naar de wc ging was ik steeds bang dat ik bloed zou zien. Ik ben nu ook wel wat onzeker maar het voelt nu wel goed. Dus daar gaan we dan maar vanuit.
Balen dat je pas zo laat terecht kon. Maar als het eenmaal zo ver is dan is het ook wel weer fijn.

Ik ga niet meedoen met de mvm. Heb ik mijn vorige zwangerschap ook niet gedaan.

@lizz, gefeliciteerd!! Wat een spannende tijd hebben jullie dan gehad zeg. Hopelijk gaat het deze keer een stuk beter. Ik weet helaas ook hoe het is als je geen roze wolk hebt en veel ziekenhuis bezoeken dus voor ons ook wel weer spannend. Maar gelukkig was het niet zo heftig als bij jullie.

@vertellen, ik vond het ook erg fijn om het al te zeggen tegen onze ouders. Ook weten een paar collega’s het. Maar dat komt omdat ik sommige dingen niet meer mag doen en omdat ik af en toe behoorlijk misselijk ben. Aan onze broers en zussen willen we het volgende week vertellen. Dan ben ik jarig en komen ze op visite.
Ik weet nog niet wanneer wij het onze dochter gaan vertellen. Soms wil ik het wel zeggen zodat ze beter begrijpt waarom ik dr niet zo makkelijk kan tillen enzo. Maar vind het nog wel een beetje vroeg.

@symptomen, ik heb vooral last van mijn darmen en als ik trek krijg wordt ik misselijk. En dan dingen die komen en gaan. Bijv kortademig, gloeiende wangen, goede reuk. Veel dingen die ik bij mijn dochter ook had.
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden, ik wil ook wel mee schrijven. Jullie gefeliciteerd allereerst!

Ik ben al moeder van een zoon van 1 en een zoon van 2 (bijna 3).
Vriend en ik zijn in januari begonnen voor nummer 3 en zouden na 2 rondes een paar maanden pauzeren, omdat ik niet misselijk wilde zijn op vakantie in mei/juni.
Gisteravond heb ik voor de vorm even getest, denkend dat hij negatief zou zijn en dat we de pauze in zouden gaan. Eigenlijk was het even nonchalant tussendoor testen, omdat ik er niet echt in geloofde dat het al raak zou zijn. En plots kwam dus toch dat tweede streepje.. :woa:

Ik vind het nog onwerkelijk. Heb ook nog nul zwangerschapsklachten. Dat mag ook nog wel even zo blijven. Ik voel me dus ook nog niet zwanger. En de twee kleine mannen nemen de aandacht ook flink weg van mijn lijf, dus ik denk dat ik ook niet even opmerkzaam ben als die klachten er al wel zouden zijn.

Ik ben heel benieuwd hoe de komende periode gaat zijn.
Ik denk dat ik ergens rond 10/12 nov uitgerekend zal zijn?

Vervelend voor degenen die een miskraam hebben moeten ervaren. Mijn allereerste zwangerschap was ook een miskraam en ik weet hoe het de onbevangenheid wegneemt.


@86lizz: wat heftig! Is de afwijking van je kindje iets wat je al wist tijdens je vorige zwangerschap? En kunnen ze dan ook dit keer zien of dit kindje het ook heeft (is daar uberhaupt verhoogde kans op?) en zou je dat dan willen weten?
Alle reacties Link kopieren
Over moeders voor moeders: ik heb beide vorige zwangerschappen mee gedaan en zou dat nu ook wel willen. Ik realiseer me hoe bizar geluk ik heb dat het zo makkelijk mag gaan bij mij en zie in mijn omgeving dat het vaak ook anders gaat en een lange weg (en adem) is. Het ongemak van in een maatbeker plassen en het overgieten in vieze stinkpotten vind ik een peulenschil daarbij.
Alleen dit keer twijfel ik wel een beetje over de praktische haalbaarheid. Oudste is nu oud genoeg om die grote potten op te merken en loopt nog vaak mee tijdens het plassen. Hij zit vol in de waaromfase, dus ik zal iets goed moeten bedenken ter verklaring. En vervolgens hopen dat hij zijn mond er over houdt tegen anderen, wat niet heel realistisch is.. :mrgreen:
Ik ga nog even broeden op een goede plan van aanpak ;-D


Doen jullie aan sport en willen jullie dat blijven doen tijdens de zwangerschap?
Ik sport momenteel drie keer in de week en wil wel kijken of ik het een tijd lang minstens 2x per week kan volhouden.
Hè dames, hoe gaat het met jullie?

Wij hebben toch nogmaals contact gezocht met de vk omdat we toch wel heel graag mt 8 weken een echo willen laten maken. Het is onze eerste en vinden het allemaal heel spannend. Ze belt maandag terug of we 27 maart tussendoor mogen/kunnen.

Moeders voor moeders ga ik denk ik wel doen! Wij zijn in ronde twee zwanger geraakt maar besef me maar al te goed dat het heel anders had kunnen kopen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden, het is met mijn voorgeschiedenis waarschijnlijk heel dom van mij om me nu al bij jullie clubje te melden, maar ik doe het toch maar gewoon.

Ik ben 30, man is 42
Ben 16 november uitgerekend
Het is ons eerste kind
Maandag krijg ik een bloedtest en dan hoor ik wanneer de eerste echo is gepland
Bijzonderheden: zwanger via ICSI, vier miskramen gehad (18wk, 12wk, 6wk, 9wk).

Nog niet erg blij nu, dat komt hopelijk later wel (als ik er ook wat vertrouwen in krijg).
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Hoi Flipje,

Ik ben ook een stille meelezer van jou topic. Ga voor je duimen dat het deze keer een plakker is zodat gezellig met ons mee kan schrijven.

Kan me jou onzekerheid heel goed voorstellen en dat je nog niet echt blij kan zijn. Hopelijk en positieve bloedtest. Wat gaan ze eigenlijktesten? Of puur de zwangerschap?
Goedenavond lady's,

Gefeliciteerd met jullie zwangerschappen. Ik zou ook graag mee willen schrijven. IK Mijn naam is val en ben 28 jaar. Ik had zelf al een topic geopend omdat ik deze niet gezien had. Maar leuk dat er al zo veel schrijven.

ik zal me even verder voorstellen. Ik woon in het midden van het land en ben in augustus getrouwd met mijn man. Ik was toen al 5 dagen over tijd en een dag na de bruiloft een test gedaan. Die was positief, onze dag kon al niet meer stuk maar door dat nieuws natuurlijk dubbel op. Helaas is ons sterrenzoontje 1 december 2017 met 20 weken geboren. Later zal ik hier misschien meer over vertellen.

Ik vind het zo verdrietig om te lezen dat er ook veel van jullie een miskraam hebben gehad. Ik hoop dat we een beetje steun bij elkaar kunnen vinden. Ik snap namelijk goed wat jullie bedoelen met dat het extra spannend is.

Mijn NOD is eigenlijk pas morgen maar ik test al twee dagen licht positief op verschillende testen. En een streep is een streep toch? Dit beteken dat mini's verjaardag voorlopig 17 november is. Morgen doe ik nog een test, hopen dat die wat duidelijker is.

@kwaaltjes Ik heb eigenlijk nog niet zo veel last behalve moe en best wel krampen in mijn baarmoeder (dit maakt het gelijk spannend) maar geen bloedingen dus ik wacht rustig af.

@moedersvoormoeders Ik zou hier heel graag aan mee willen doen maar moet mij dan nog wel aanmelden. Wat mij tegenhoud is de negatieve ervaring van twee vriendinnen. De reden is precies als @nijntje eigenlijk.

Zullen we de tabel bijwerken? ik heb geen idee hoe dat werkt.. maar ik ga het even uitvogelen.

Fijne avond allemaal!
Je hebt het topic gevonden, fijn.

Je kunt de tabel bijwerken door in te loggen met de gebruikersnaam en het wachtwoord in de openingspost. Vervolgens kan je de openingspost aanpassen en je gegevens invullen.

Waardoor hadden jou vriendinnen negatieve ervaringen?
@vlinders90 Ja gevonden. Super leuk en fijn dat ik er nog bij kon.
Ze vonden het heel erg stinken maar vonden het vooral heel vervelend dat het steeds niet op tijd opgehaald werd. (stond toch voor de deur terwijl niemand nog wist dat ze zwanger waren) Daarbij was er een erg ziek (ben ik in mijn eerste zwangerschap ook geweest) En ze zat dus veel op de toilet naast die stinkpotten.. kan me zo indenken dat je daar dan niet op zit te wachten.
Alle reacties Link kopieren
Flipje en Val89: wat een verdrietige voorgeschiedenis hebben jullie allebei. Voor jullie nu dus vooral heeeeel veel spanning denk ik, en weinig blijdschap? Zal niet meevallen om je angsten gedurende de zwangerschap van je af te kunnen schudden en er vertrouwen in te krijgen.
Flipje, is bij jou bekend waarom het zo vaak (en ook nog laat) mis is gegaan? Of enorm gemene toeval?

En Val, een streep is een streep inderdaad!

Bij mij werd moeders voor moeders altijd heel keurig opgehaald.
Alle reacties Link kopieren
Welkom allemaal! Wat leuk dat er steeds meer zwangeren mee schrijven 😊

@Nijntje: ja, ik sport ook, nu 3x in de week. Wil dat ook graag zo lang mogelijk blijven volhouden. Ontkom er niet aan denk ik om de training wel wat aan te passen, maar dat is prima, zolang het gaat, gaat het!
Leuk 3 kleintjes zo dicht op elkaar!

@Flipje, dat klinkt heftig! Ik ken je topic niet, is er een oorzaak aangewezen?
Kan me voorstellen dat je er nu dan ook niet enthousiast over durft te zijn.

@Val, ook een heftig verhaal. Zo jammer dat zoveel van ons er niet onbezorgd van kunnen genieten!
Ik doe dit keer niet mee met moeders voor moeders, bij de eerste 2 wel gedaan. Eigenlijk ook de argumenten van jouw vriendinnen, het triggert mijn misselijkheid, die stank en gedoe met ophalen.

Kwaaltjes: misselijk, bij de eerste 2 ook veel en lang gespuugd, ik bereid me daar mentaal vast weer een beetje op voor 😬 en lage rugpijn, dat herken ik niet zo van de vorige keren eigenlijk.

Vertellen: alleen trainster en fysio, ouders/broer/zus na eerste echo. Rest hou ik toch de 10/12 weken aan.
Alle reacties Link kopieren
Ik meld me tegen beter weten aan hier.

Gisteren nod maar woensdagmiddag al positief getest. Gisterochtend weer maar streepje lijkt niet echt donkerder. Vorige maand miskraam gehad en in augustus een missed abortion bij 8 weken. We hebben 1 dochter van anderhalf voor haar ook een miskraam en ook ronde erna meteen zwanger van haar.

Ben nu voornamelijk steeds aan het kijken of ik niet bloed. Van de week nog veel laat van maagzuur maar dat is nu weg. Wel last van slapeloosheid en meer afscheiding.


Flipje ik ken je van je eigen topic en ik hoop dat het deze keer goed mag gaan.
Goedemorgen dames,


Ben al weer begonnen met duimen in de hoop dat het voor iedereen dit keer goed gaat. Ik vind het verschrikkelijk maar vooral ook bizar hoeveel verhalen er in mijn omgeving naar boven kwamen na het vertellen van mijn verhaal. Zo veel met een miskraam of vroeggeboorte. Wat mij hoop gaf is dat bij 29 van de 30 het goed is gekomen en dat die ene een kindje geadopteerd heeft waar ze dolgelukkig mee is.

Ik heb dus voor mijzelf besloten dat ik er dit keer positief in wil staan (zal echt niet altijd lukken) en dit ook met mijn man overlegd. Het voordeel is nu ook dat ik bij de gynaecoloog onder controle ga en dat er veel meer controles en voorzorgsmaatregelen genomen worden. Maar.. dan moet ik wel de eerste 12 weken doorkomen.

Mijn moeder zusje(39 weken zwanger) en beste vriendin (29 weken zwanger) leven met ons mee of het deze ronde weer gaat lukken. Ik heb ze vanochtend ondanks het donkerdere streepje :biggrin: een appje gestuurd dat ik helaas ongesteld ben geworden.. :applause: :rofl: Ik wil ze het op een leuke manier vertellen maar vooral pas als ik een echo heb gehad omdat ik niet wil dat ze weer verdrietig voor mij moeten zijn in hun zwangerschap (mocht het mis gaan). Hebben jullie een idee hoe jullie het gaan vertellen? of al op een leuke manier gedaan?

afspraak: Ik wacht nog even met het bellen van de gynaecoloog.. eerst maar eens kijken hoe het loopt.. ik vond dat wachten op een afspraak altijd zo ellendig lang duren.. haha.

Fijn weekend!

P.s. vanavond uiteten met vriendinnen en mannen.. we gaan naar een restaurant waar je ook sushi kan eten, en daar ben ik dol op!! eens kijken hoe we hier onderuit kunnen komen zonder het te hoeven zeggen.. :@@:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven