Onvruchtbaarheid na keizersnede niche

10-03-2018 15:01 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar lotgenoten...

Nadat een tweede zwangerschap uit bleef en ik wat vage klachten had zijn we bij de gynaecoloog terecht gekomen. Ik blijk een een niche (een holte bij het litteken v d keizersnede) in mijn baarmoeder te hebben. Ik ben nu doorverwezen naar het VUmc en kom in aanmerking voor de lapress studie. Ik zoek vrouwen die in dezelfse situatie zitten of zaten.

Is het ooit goed gekomen? En wat is jullie ervaring
Alle reacties Link kopieren
Ik heb aan mijn (voor)laatste zwangerschap ook een niche overgehouden en door het VU gezien. Inmiddels ben ik zonder enige behandeling wel zwanger geraakt.
Kon over het algemeen weinig info vinden over een niche in t algemeen en zeker de combi van niche + zwangerschap. Wil je wel heel veel succes wensen en je bent daar in goede handen (dr Huirne/Groenman)
Alle reacties Link kopieren
Hallo Caar1986,

Ik ben hetzelfde probleem als jij. Ik had een erg slecht herstel van mijn keizersnede en ik bleef veel pijn houden. In het ziekenhuis waar ik mijn keizersnede heb gehad, zeiden ze dat dat "normaal" was en dat de pijn zeker een jaar kon aanhouden. Toen ik na een jaar nog pijnklachten had, ben ik voor controle naar een ander ziekenhuis gegaan en daar bleek dat ik een grote niche heb overgehouden aan mijn keizersnede. Ik ben toen doorverwezen naar het VUmc. Ook ik kom in aanmerking voor de lapress studie.
Inmiddels probeer ik alweer geruime tijd zwanger te worden, maar ook bij mij lukt dit niet. De vorige keer was ik juist direct zwanger, dus de kans is bij mij zeer groot dat het door die niche komt. Ik ben ook erg benieuwd naar ervaringen van de operatie. Wat heb jij inmiddels besloten? Jammer dat er weinig gereageerd is op dit forum. Maar gelukkig komt dit probleem waarschijnlijk toch niet zo heel erg vaak voor.
Alle reacties Link kopieren
Hallo Flowerso,

Bij mij is ook een niche geconstateerd en ik hoor volgende week of ik in aanmerking kom voor de lapress studie.
Ik ben heel benieuwd naar jou ervaring. Voor welk traject ben jij geloot?

Ik hoor het graag.
Alle reacties Link kopieren
Hoi hier mijn reactie: ik ben halverwege vorig jaar geopereerd aan mijn niche nadat ik al 3 jaar niet opnieuw zwanger kon worden (heel wat icsi gehad ondertussen). Onze eerste was ook via icsi ivm mannelijke factor.

Ik heb een half jaar na mijn operatie en nacontrole gehad en toen was de niche een klein beetje teruggekomen, maar minimaal. Vandaag positief getest na onze eerste icsi na mijn operatie!
.
Alle reacties Link kopieren
Hallo Marjo82dv,

Ik heb zelf nog niet besloten of ik mee wil doen aan de Lapress studie. Ik wilde eerst nog proberen zonder operatie zwanger te worden, maar dat is dus na een jaar nog steeds niet gelukt. Ik overweeg daarom nu om alsnog voor de operatie te kiezen.
Tijdens mijn gesprek in het Vu begreep ik dat het zwangerschapspercentage na de operatie 62% is na drie maanden proberen zwanger te worden. Er is niet verteld welk deel daarvan spontaan zwanger is geraakt. En er is dus nog steeds 38% van de geopereerde vrouwen niet zwanger na drie maanden.
Ik vind het geen kleine beslissing om te beslissen of ik wel of niet geopereerd wil worden. Het zou kunnen dat ik er niet alsnog zwanger door wordt en dat ik dan "voor niets" wordt geopereerd. Mijn keizersnede was achteraf waarschijnlijk ook helemaal niet nodig geweest en ik heb er wel een ernstige complicatie aan over gehouden in de vorm van onvruchtbaarheid en chronische pijn. De fout van een onnodige operatie ondergaan wil ik niet nog een keer maken. Maar ik wil wel dolgraag meer kinderen en deze hersteloperatie lijkt mijn enige kans daarop. Ik vind het dus heel lastig.
Ik hoop daarom om hier wat ervaringen te horen van andere vrouwen die de operatie al ondergaan hebben of overwegen die operatie te ondergaan. Ik ben ook benieuwd hoe het herstel is verlopen en of de operatie helpt tegen pijnklachten. En hoe lang kun je eigenlijk niet werken na de operatie?
Mandylion, hoe verliep jouw herstel en heeft de hersteloperatie ook geholpen tegen (pijn)klachten door de keizersnede?
Alle reacties Link kopieren
Flowerso schreef:
13-02-2019 22:42
Mandylion, hoe verliep jouw herstel en heeft de hersteloperatie ook geholpen tegen (pijn)klachten door de keizersnede?
Mijn herstel is goed verlopen. Ik heb de eerste dagen wel last gehad van mijn schouders door het gas dat gebruikt wordt.
Ik heb zelf ook expres erg rustig aan gedaan de eerste weken.

Na de operatie had ik doorgaans weer menstruaties van 6 a 7 dagen. Ik vloeide dus nog wel wat maar niet meer zoveel als voorheen. Op de nacontrole zag je in de inkeping ook geen bloed meer zitten, terwijl dat voorheen wel het geval was. De inkeping was voor de operatie erg groot (weet niet precies hoe groot) en na de operatie 4 a 5 mm. Volgens de artsen en hele flinke verbetering.

Wat betreft die percentages die je noemt; er zijn zoveel vrouwen die niet na 3 maanden zwanger zijn. Dat hoeft niet meer met de niche(operatie) te maken te hebben. Ik vind 62% eigenijk wel veel. Dat is hoe de 'normale' kansen in de populatie ook zijn. Zou eerder benieuwd zijn hoeveel vrouwen er na 6 maanden tot een jaar zwanger zijn geworden na de operatie.
.
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden, late reactie. Ik vergat tussendoor te kijken of er reacties waren.

Ik ben in januari geopereerd. Dit is heel erg mee gevallen. Mijn lange spotting is een stuk korter geworden en ik voel me goed.

Morgen ga ik terug naar dr Huirne voor de controle. Ben behoorlijk zenuwachtig.
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Ben ik weer? Hoe gaat het met jullie? Zijn er mensen die na de operatie alsnog niet zwanger werden? Ik had goede hoop na de operatie maar ben nu na 6 mnd nog steeds niet zwanger.

De moed zakt me inmiddels echt in de schoenen. Wie heeft ervaring?

Grtjs carlien (operatie niche januari 2019)
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

In december 2018 geopereerd aan mijn niche. Deze week positief getest! Dus bijna een jaar later... hebben het op de natuurlijke manier geprobeerd, dat is dus gelukt. Wel spannend hoe het nu verder gaat natuurlijk.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven