Uitgerekende datum eind november, wie ook?

15-03-2018 07:47 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na 2 jaar proberen zwanger te worden en een miskraam vorig jaar, is het nu toch gelukt zwanger te worden!
Ik had me alweer voorbereid op weer een teleurstelling, maar ik was zo blij verrast gisteren toen ik niet ongesteld werd en mijn test meteen positief werd...!
Nu hopen dat het langer dan 7 weken blijft zitten en alles goed gaat.
Alle reacties Link kopieren
Ik ook!!! Ook 2 jaar bezig, ook vorig jaar miskraam. Nu uitgerekend op 23 nov
Alle reacties Link kopieren
Ah wat toevallig! Volgens de berekening zou mijn uitgerekende datum 19 november zijn. Ik ben heel blij, maar wel wat onzekerder dan de vorige keer.
Het blijft toch een wonder dat het lukt en dan moet het ook nog maar goed gaan allemaal.
Ik heb wel al bijna 2 weken last van kwaaltjes, dat had ik de vorige keer helemaal niet.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook na 1,5 jaar eindelijk zwanger. Totaal onverwachts en nog net zonder hulp, dinsdag zouden wij de uitslagen krijgen van de onderzoeken. Bizar, nooit meer verwacht!

Ik ben denk ik uitgerekend op 18 november, hier ook al flink misselijk maar best wel een vreemd gevoel in mijn buik en wanneer mijn menstruatie normaal zou zijn wel wat licht bloedverlies gehad. Gelukkig is dat wel gestopt nu, wel wat onzeker.

Gefeliciteerd dames, dat het allemaal goed mag gaan!
Alle reacties Link kopieren
Lamameme gefeliciteerd!
Toevallig dat we allemaal na wat langere tijd zwanger zijn.
In mijn omgeving werd iedereen vrij snel zwanger én ging alles ook goed. Ik was heel blij voor ze, maar vond het ook moeilijk.

Ik kan het nog steeds niet helemaal geloven en ben blij als ik een echo heb gehad. Die krijg ik op mijn verzoek 3 april, na de miskraam mag het gelukkig eerder!
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat ik ook wat eerder voor de echo mag, maar heb nog geen afspraak gemaakt, wil ik eind volgende week doen.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen, gefeliciteerd allemaal!

Ik ben erachter gekomen dat ik zwanger ben van ons tweede kindje! Bij de eerste 1,5 jaar bezig geweest en nu waren we bezig vanaf eind november 2017! Volgens de berekening ben ik 17 november uitgerekend.

Ik heb nog niet heel veel kwaaltjes gelukkig. Alleen veel moe, wat meer plassen en wat meer hoofdpijn en krampen.
♡Mirthe 21 april 2016
♡Uitgerekend 17 november 2018
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd TrotseJongeMama!
Leuk dat je ook mee komt schrijven. Heb je al een zoon of dochter?
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel!

Ja, ik heb een dochter, Mirthe. Zij wordt 21 april 2 jaar! En jullie?
♡Mirthe 21 april 2016
♡Uitgerekend 17 november 2018
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat je eerder terecht kan elastigirl! Zeker na een miskraam id de bevestiging wel heel fijn.

Hoop dat jij ook snel terecht kan Florence.

Ik heb aanstaande dinsdag een afspraak met mijn gyn waar ik onder behandeling stond. Gisteren gebeld en moet daar gewoon naartoe gaan, daar krijg ik uitslagen van onderzoeken. Hoop ergens dat ze meteen even kijkt dan weet ik iniedergeval of het op de goede plek zit.. na die afspraak denk ik inschrijven bij een verloskundige, ik moest deze afspraak eerst even afwachten.

Gefeliciteerd jongemama. Wat fijn dat het nu sneller is gegaan!

Hier ben ik voor het eerst zwanger, van ons eerste kindje.
Alle reacties Link kopieren
Na onze miskraam vorig jaar juni wordt dit hopelijk ons eerste (volgroeide) kindje!

Fijn dat je dinsdag naar de gyn kan Lalameme, ook prettig dat je daar dingen kunt bespreken. Heb je al een verloskundigepraktijk op het oog?
Mijne zit op loopafstand dus dat vind ik heel handig. Het is een kleinschalige praktijk met 2 verloskundigen, maar heb tot nu toe altijd contact met 1 gehad.
De assistente is ook begaan, nemen alles serieus en hebben toen met de miskraam ook me meteen doorgestuurd naar het ziekenhuis. Ik wou voor onze vakantie een echo, maar ze heeft het zelf op 7 weken gepland, omdat ik die miskraam net na 7 weken had. Hoop zo dat er nu wel wat te zien is op de echo.

Hoe gaat het met je verder Florence?
Alle reacties Link kopieren
Hier prima, weinig kwaaltjes, pijn aan mijn borsten en moe maar verder niks. Ik maak eind van de week een afspraak bij de vk.
Want ik ben tot donderdag in het buitenland voor mijn werk, heb er niet veel zin in maar ach ja.

Ik voel me wel echt heel anders als dat ik me voelde met mijn miskraam, dus hopelijk is dat een goed teken. Ben in elk geval blij als de 12 weken erop zitten.

Ik ben trouwens nooit naar het ziekenhuis geweest voor mijn miskraam, heb alleen een echo gehad om te kijken of alles schoon was.
Alle reacties Link kopieren
Ik bel maandag de vk voor een intake gesprek. Ik ga weer naar dezelfde praktijk als met mijn dochter. Super lieve vrouwen en de assistente bij mijn praktijk is een echte engel! Zo lief!

Bij mijn vorige zwangerschap had ik het gelijk verteld toen ik een test deed aan mijn ouders/zusje/schoonouders/opa,oma/tante toen was ik 6 weken zwanger ongeveer. Ik wist toen niet hoe ze zouden reageren omdat ik 19 jaar was + het was natuurlijk helemaal gepland!

Maar nu wisten ze dat we voor een tweede zouden gaan, ik vertel het pas aan mn familie als we de eerste echo hebben gehad. Alleen mn twee beste vriendinnen en mn zusje weten het nog.

Hoe zit dat bij jullie? :-)
♡Mirthe 21 april 2016
♡Uitgerekend 17 november 2018
Hey wat leuk! Ik kom dit topic toevallig tegen. Ik ben er gisteren achtergekomen dat ik zwanger ben van ons derde kindje. Het komt wel een beetje als een verrassing maar we vinden het erg leuk. In tegenstelling tot mijn vorige zwangerschappen heb ik wel wat kleine kwaaltjes. Spannend allemaal weer en leuk om het hier in ieder geval te kunnen delen
Alle reacties Link kopieren
Ik had een miskraam met 7,3 dagen ofzo, begon met kramp en daarna met bloedverlies. Na een paar dagen kwam er een raar wit iets uit, denk het vruchtje. Heb toen eind van de week een echo gekregen, 2 zelfs bij verloskundige én in ziekenhuis op dezelfde dag. Ze waren toch bang voor een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Er was niets te zien op de echo... alleen vocht. En na 2 weken en 6 weken weer een echo. Daarna was het gelukkig schoon.

Ik voel me nu ook anders dan de eerste zwangerschap, meer grieperig gevoel. Misselijk, zere borsten en moe, moe, moe. Het lijkt me nu zo fijn om eens een echo te hebben waar wél wat (goeds) op te zien is!
Vandaag ben ik precies 5 weken, nog 2 weekjes geduld....

Alleen mijn ouders weten het, mijn schoonfamilie nog niet. Vorige keer waren die zó enthousiast dat de hele familie het al wist, dat wil ik nu niet.
We hebben het er wel vaker over, maar heb meteen gezegd dat ik helaas weer ongesteld ben deze maand, dan heb ik weer een maand extra tijd ;-)
Alle reacties Link kopieren
Wij weten ook sinds een week dat ik zwanger ben van ons derde kindje. Ik voel me best goed (nog), alleen heel moe en af en toe hoofdpijn en soms wat kleine krampjes. Volgens mij vergelijkbaar bij mijn andere twee zwangerschappen. Als het goed is ben ik rond 22 november uitgerekend. Ik wil ook graag een echo rond 8 weken, omdat ik voor de geboorte van onze oudste een missed abortion heb gehad en dan deze eerste weken toch extra spannend blijven. Al heb ik wel veel vertrouwen in mijn lichaan en probeer ik de onzekerheid niet toe te laten deze keer. Is als alles goed gaat, voor ons denk ik de laatste keer, dus wil er extra van genieten en deze bijzondere tijd niet laten verpesten door zorgen en stress.

Gefeliciteerd allemaal. Hopelijk allemaal mooie echo's binnenkort!

Lfs
Alle reacties Link kopieren
Nou ik heb zojuist de vk gebeld en kan 18 april terecht voor een intake + echo. Duurt lang! Maar ik heb geduld. Scheelt dat ik al een kind heb en veel werk, dan gaat de tijd wat sneller!
♡Mirthe 21 april 2016
♡Uitgerekend 17 november 2018
Gefeliciteerd allemaal! Ik mag pas om 1 mei voor een intake. Wel mag ik een 8 weken echo laten maken. Dat is voor mij wel nieuw. Spannend deze weken vind ik altijd maar ik moet zeggen dat ik er nu bij de derde wat relaxter in sta.
Hebben jullie het al aan mensen verteld ?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 10 april mijn eerste echo en aansluitend intake (ben dan 7,5 week volgens mij). Bij mijn verloskundigenpraktijk plannen ze de eerste echo in tussen 7-9 weken. Best fijn al zo snel! Vind het ook weer spannend maar merk dat ik er nu bij de derde ook wel relaxt in zit. Hebben het al familie en een paar vriendinnen verteld. Ben elke keer te blij om dit nieuws 3 maanden voor onszelf te houden ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vanochtend mijn afspraak gehad! Alle uitslagen van de onderzoeken waren goed, toch fijn om te weten voor de toekomst. Ook heeft ze meteen toch even een echo gemaakt! Er was een vruchtzak te zien, het zag er erg goed uit voor deze termijn, natuurlijk nog geen hartje, daar is het nog te vroeg voor. Net aangemeld bij een verloskundige, nu word het toch wel heel erg echt! 18 april weer naar de gynaecoloog voor een echo. Waarschlijk begin april bij de verloskundige! Wel fijn om zo wat vaker te mogen kijken! Eerst maar zorgen dat baby lekker blijft zitten!

Haha hier heb ik het ook niet volledig voor mij kunnen houden cadeautje! Mijn beste vriendin weet het, verder nog niemand. Eigenlijk ben ik veel te bang dat het nog misgaat, maar toch wil ik het ergens gewoon vertellen! Fijn dat de afspraken geplant zijn! Van harte gefeliciteerd met jouw zwangerschap!

Spannend Nina! Weet je al wanneer je die gaat krijgen? hier ook blij als de eerste weken omzijn, dan iniedergeval iets meer zekerheid!

Jongemama, duurd zeker nog lang. Zelfde dag als dat ik weer terug mag komen, ik ga dan richting de 9 weken als alles goed mag gaan, jammer dat je niet eerder mag! Maar zoals je zegt gelukkig veel afleiding! Hoe oud ben jij nu als ik vragen mag? Ik ben ook nog redelijk jong, 23 jaar. Voor ons ons eerste kindje!

Extra spannend zo na een miskraam elastigirl! Het lijkt mij verschrikkelijk om mee te maken. Ik hoop dan ook echt dat het deze keer goed mag gaan voor jullie! Fijn dat je je duidelijk anders voel, hoop dat dat wat vertrouwen geeft voor nu!

Hier weinig vertrouwen maar vandaag na de echo, toch wel even op een grote wolk. hoop dat ik dat nog even kan volhouden voordat de angst weer gaat overheersen! Ik kreeg een mooie tip dat alles goed is, zolang je niet weet dat het verkeerd is. iniedergeval mooi om aan vast te houden!
O wat fijn lalameme! Toch even een bevestiging. En de tip vind ik ook mooi. Ik ben de vorige zwangerschappen ook heel gespannen geweest en bezorgd over alles. Ik heb me nu voorgenomen om er maar zoveel mogelijk van te genieten, hoe moeilijk dat soms ook is. Ik heb beide zwangerschappen helemaal geen kwaaltjes gehad wat ook wel onzeker maakt. 16 april heb ik de eerste echo en twee weken later pas een afspraak bij de verloskundige. Ons oudste zoontje is al 8 jaar dus we kunnen het er eigenlijk niet over hebben overdag omdat hij het niet weet
Alle reacties Link kopieren
@Lalameme, fijn zeg! Geeft je toch een beter gevoel he zon echo!

Ik ben vorige maand net 22 geworden. Ik was 19 toen ik zwanger raakte van mijn dochter. Iedereen vind het raar dat ik zo jong en bewust mama wou worden. Maar waarom niet, ben 6 jaar samen met mn vriend en wonen nu 4 jaar samen :-)
♡Mirthe 21 april 2016
♡Uitgerekend 17 november 2018
Alle reacties Link kopieren
Lalameme: fijn!!!!

Hier mijn eerste afspraak voor echo op 6 april, ik mocht inderdaad eerder komen ivm vorige miskraam
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal, hier ook een positieve test! Het wordt onze tweede kindje. Nog geen kwaaltjes als wat zere grotere borsten.

Hier nog.aan niemand vertelt.
Alle reacties Link kopieren
Allemaal positieve berichten, fijn om te lezen en met jullie mee te leven!
Ik ben elke ochtend tussen 05.00-06.00 wakker door maagzuur en misselijkheid, zo vervelend wakker worden... ik kan dan ook niet meer slapen. Eruit en wat eten en drinken helpt dan het beste. Heb net al wat huishouden gedaan, is dat ook al klaar!

Weten jullie als je een echo hebt rond de 7 weken of je er dan nog een krijgt rond de 10 weken? Wanneer gaan jullie het vertellen aan meer mensen?
We zijn heel blij dat ik zwanger ben, maar moet er ook nog aan wennen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven