Pil veilig

18-03-2018 16:06 29 berichten
Meer ter geruststelling en om ff te horen dat ik me echt niet druk hoef te maken:
Ik slik de pil trouw, ik vergeet hem nooit, geen diarree, braken, medicatie enz.
(Vriend en ik vrijen zonder condoom, uiteraard nadat we allebei getest zijn)
En toch stress ik over zwanger worden..

Ik weet dat het niet nodig is (je leest wel eens wat over zwanger door de pil bij trouw gebruik, maar eerlijk gezegd gaat het er bij mij niet in dat er nooit een x een foutje gemaakt is)

Anyway, waarschijnlijk onnodig, maar ik maak me gewoon toch vrij vaak druk en ik word daar een beetje moe van.
(Dan kan ik wel steeds testen doen, maar als ik nergens last van heb is dat een beetje onnodig..)

Heb ff geruststelling nodig en een schop onder mn kont dat ik beter kan genieten 😉
Nog meer stresskonten, was dat bij iemand wel eens terecht?

Sorry dit is een raar topic, ik weet het, maar Phoebs heeft last van onnodig gepieker...
Alle reacties Link kopieren
Als je er zo druk om maakt helpt t toch niet dat wij zeggen dat t niet kan. Gebruik een condoom bij de pil dan voel je je safer
where ever you go, go with your heart
Bij juist gebruik is het aantal zwangerschappen tijdens pilgebruik 0.3 per 100 vrouwen per jaar. Als je het juist doet is het dus wel erg betrouwbaar.

Bron: richtlijn huisarts, nhg
Alle reacties Link kopieren
Hier is je schop onder de kont! Als je je om alles zo druk maakt, heb je toch geen leven. Hoppa naar buiten en van de zon genieten :hello:
Als je een zaal vol vrouwen hebt die allemaal de pil slikken netjes volgens de gebruiksaanwijzing,
is na een jaar één van die vrouwen zwanger.
En die vrouw komt hier op het forum huilen.
En die dacht dat alleen haar buurvrouw dwars door de pil heen zwanger zou kunnen worden.
Maar ja, dat dacht de buurvrouw ook.

De pil is niet 100% betrouwbaar.
Gebruik gewoon een condoom en de pil.
Skawa schreef:
18-03-2018 16:10
Als je er zo druk om maakt helpt t toch niet dat wij zeggen dat t niet kan. Gebruik een condoom bij de pil dan voel je je safer
:$ ik weet het...
Abigail__ schreef:
18-03-2018 16:19
Als je een zaal vol vrouwen hebt die allemaal de pil slikken netjes volgens de gebruiksaanwijzing,
is na een jaar één van die vrouwen zwanger.
En die vrouw komt hier op het forum huilen.
En die dacht dat alleen haar buurvrouw dwars door de pil heen zwanger zou kunnen worden.
Maar ja, dat dacht de buurvrouw ook.

De pil is niet 100% betrouwbaar.
Gebruik gewoon een condoom en de pil.
Nou ik ken toch echt niemand die door de pil heen zwanger is geworden hoor...
En in de meeste verhalen is het de nicht vd buurvrouw en daar de vriendin van of iets in die richting...
Alle reacties Link kopieren
Of laat een spiraaltje zetten. Die is net wat betrouwbaarder dan de pil (zoek eens op Pearl-index) en je kunt hem niet per ongeluk verkeerd gebruiken.
phoebe24 schreef:
18-03-2018 16:23
Nou ik ken toch echt niemand die door de pil heen zwanger is geworden hoor...
En in de meeste verhalen is het de nicht vd buurvrouw en daar de vriendin van...
Een studiegenote van me slikte de pil. Toch zwanger geraakt. Tijdelijk gestopt met studeren. Baby gehad. Uiteindelijk nooit meer gestart met studeren.

En ik ken een vrouw die door de pil heen zwanger is geraakt. Abortus gehad.
Dat weten maar heel weinig mensen van haar.
Vrouwen lopen namelijk niet te koop met het feit dat ze een abortus hebben gehad.
Als je óók nog eens bedenkt dat alles moet kloppen; een eisprong, het zaad wat " op tijd "moet aankomen en ook nog eens goed bevruchten, het hechten aan de baarmoederwand... lijkt mij de kans op zwangerschap nihil.
Alle reacties Link kopieren
Ik herken dat wel hoor. Ik heb dat ook altijd gehad en nog wel eigenlijk.
Het aantal dames dat zwanger raakt door de pil heen is hier op Viva enorm hoog , maar of dit een correcte afspiegeling van de realiteit is ? :popcorn:
Thnx dames, natuurlijk is dat ding niet 100 procent veilig, maar ik maak me echt druk om niks.
Ik slik dat ding al jaren en er lopen nog altijd geen spruiten van mij rond dus ik geloof dat ik maar es op ga houden met te stressen.. ( en een test doen zonder dat ik me raar voel/klachten heb is ook onnodig denk ik...)

Bedankt voor jullie reacties, als ik blijf stressen ga ik langs mn HA.
binkie schreef:
18-03-2018 16:34
Ik herken dat wel hoor. Ik heb dat ook altijd gehad en nog wel eigenlijk.
En, wel eens fout gegaan?

Mrs Duggar: 😁
Sowieso wil ik verhalen op internet/fora over zwanger door de pil niet al te serieus nemen.
Het zijn ook vaak anderen, daar wordt dan van gezegd dat ze de pil trouw namen. Maar je bent toch niet 24/7 bij je nicht/vriendin/buurvrouw? Hoe weet je dan zeker dat mevrouw nooit es waterdunne diarree had of 1 x te laat geslikt etc.

Laat ik de vraag anders formuleren, wie slikt al jaren de pil (zonder condoom) zonder problemen?
Alle reacties Link kopieren
phoebe24 schreef:
18-03-2018 16:41
En, wel eens fout gegaan?

Nee hoor.
Nu voor het eerst in maanden weer eens gemeenschap gehad terwijl ik een dag te laat begonnen ben met de strip. Dan zit ik nu toch weer te stressen. Zucht.
Alle reacties Link kopieren
Misschien handig als je bijv. een kalender ophangt en die dan elke dag afvinkt. Dan krijg je een soort gevoel van controle.
Alle reacties Link kopieren
Ana_Isabel2 schreef:
18-03-2018 16:29
Als je óók nog eens bedenkt dat alles moet kloppen; een eisprong, het zaad wat " op tijd "moet aankomen en ook nog eens goed bevruchten, het hechten aan de baarmoederwand... lijkt mij de kans op zwangerschap nihil.
Dit inderdaad!
Alle reacties Link kopieren
phoebe24 schreef:
18-03-2018 16:40
Thnx dames, natuurlijk is dat ding niet 100 procent veilig, maar ik maak me echt druk om niks.
Ik slik dat ding al jaren en er lopen nog altijd geen spruiten van mij rond dus ik geloof dat ik maar es op ga houden met te stressen.. ( en een test doen zonder dat ik me raar voel/klachten heb is ook onnodig denk ik...)

Bedankt voor jullie reacties, als ik blijf stressen ga ik langs mn HA.
Dit had ik ook. Toen ben ik echt gestopt met de pil. Ook vanwege een doorbraakbloeding. Arts zei nog dat het mss te maken had met t feit dat de pil te licht was. Morgen heb ik een afspraak bij de gyn. Maar ik weet hoe je je voelt het is echt klote. Nu heb ik er gelukkig geen erg meer in rotpil. Maar goed wij zijn dus over op de hoesjes en als daaruit toch een spruit in het verschiet zit so let it be.
Alle reacties Link kopieren
Perkele schreef:
18-03-2018 16:53
Misschien handig als je bijv. een kalender ophangt en die dan elke dag afvinkt. Dan krijg je een soort gevoel van controle.
Deze is een goed idee trouwens TO. Ik heb mijn kalender app staan op me tel en die gaf altijd bij een zelf ingestelde tijd een alarm (herinnering) dat ik de pil moest nemen zo vergeet je m nooit!

En tja door de pil heen zwanger. Sorry geloof dat gewoon niet. Zo kwam mijn schoonzus met verhaal dat ze 3 keer door de pil heen zwanger is geraakt. Kijk bij de eerste geloof ik je nog wel.. ok een beetje.. bij 3???? Ik heb wel weer gehoord dat als je jaren de pil slikt je pil ineens licht kan zijn waardoor hij niet goed opgenomen wordt. Maar dan zou je dus zoals ik doorbraakbloedingen hebben. Als je dat niet hebt zou ik me echt geen zorgen maken.
@phoebe ik heb jarenlang de pil geslikt en ben nooit door de pil heen zwanger geworden.
Ik denk dat het bij 9 van de 10 vrouwen die door de pil heen zwanger zijn geworden of een leugen is omdat ze een kind willen of ze zijn er toch ergens 1 vergeten.
Anaisabel: dat ook idd.
Binkie: herkenbaar, en bij mij gaat het echt zelden verkeerd. En ik slik hem ook nog vaak door, 1 vergeten is dan al helemaal geen probleem. (En dat doe ik dus nooit. Kalender is een goed idee maar niet nodig.
Ik heb een pillendoosje met voor iedere dag de pillen die ik in moet nemen. (Ik slik magnesium wegens chronisch tekort. En dat vergeet ik echt niet want dan lig ik met heftige kuitkramp in bed snachts))

Summerjam: ik ook niet, het gaat er bij mij echt niet in dat dat zo makkelijk gaat terwijl je doet wat er in de gebruiksaanwijzing staat. Is ook een dingetje, mensen lezen dat niet op een of andere manier.
Ik ken echter die gebruiksaanwijzing bijna uit mn hoofd en met de kennis die ik heb snap ik dus zelf niet waar ik over stress ;) :facepalm:
Ik heb helemaal geen lastige bijwerkingen, ik vind het juist erg fijn. Veel minder en minder zware migraine, geen huiduitslag, geen PMS etc. (Toen ik een tijdje stopte toen ik seksloos was ben ik juist enorm deprie geweest door enorme moodswings. Dat is door de pil veel minder)
anoniem_20949 wijzigde dit bericht op 18-03-2018 17:30
15.18% gewijzigd
viva-life22 schreef:
18-03-2018 16:11
Hier is je schop onder de kont! Als je je om alles zo druk maakt, heb je toch geen leven. Hoppa naar buiten en van de zon genieten :hello:
:$ :smooch:

Roffa: ik vind dat ook niet helemaal kloppen. Laatst bij 4 handen op 1 buik ook zo'n verhaal. Serieus, zwanger door de prikpil, yeah right.
Kijk anticonceptie is geen tovermiddel, bij de prikpil moet je hem om de 3 maanden laten zetten, niet om de 3,5 maand..

Ik begreep trouwens ook dat de Mirena nog iets veiliger is, 1 probleem (maar dat is meer een vraag voor een arts), mijn baarmoeder is anti spiraaltjes ben ik bang. Ooit een koper gehad die er bij de gyn. uit moest omdat dat ding vast was gaan zitten aan de baarmoederwand. (Vrij zeldzaam...)
Dus ik ben bang dat dat geen optie is...)
Alle reacties Link kopieren
phoebe24 schreef:
18-03-2018 17:24
Anaisabel: dat ook idd.
Binkie: herkenbaar, en bij mij gaat het echt zelden verkeerd. En ik slik hem ook nog vaak door, 1 vergeten is dan al helemaal geen probleem. (En dat doe ik dus nooit. Kalender is een goed idee maar niet nodig.
Ik heb een pillendoosje met voor iedere dag de pillen die ik in moet nemen. (Ik slik magnesium wegens chronisch tekort. En dat vergeet ik echt niet want dan lig ik met heftige kuitkramp in bed snachts))

Summerjam: ik ook niet, het gaat er bij mij echt niet in dat dat zo makkelijk gaat terwijl je doet wat er in de gebruiksaanwijzing staat. Is ook een dingetje, mensen lezen dat niet op een of andere manier.
Ik ken echter die gebruiksaanwijzing bijna uit mn hoofd en met de kennis die ik heb snap ik dus zelf niet waar ik over stress ;) :facepalm:
Ik heb helemaal geen lastige bijwerkingen, ik vind het juist erg fijn. Veel minder en minder zware migraine, geen huiduitslag, geen PMS etc. (Toen ik een tijdje stopte toen ik seksloos was ben ik juist enorm deprie geweest door enorme moodswings. Dat is door de pil veel minder)
Welke pil slik je als ik vragen mag?

Ik heb er juist wel last van alleen sinds ik 2 weken geleden gestopt ben heb ik ineens vet haaruitval! :wtf: ik hoop echt dat het stopt want anders hou ik niks over..
De merkloze Marvelon, ff kijken: desogestrel/ethinylestradiol.
Ook goed voor mn huid, ik krijg nog zelden pukkeltjes.

Ik heb overigens al veel AC gehad en geprobeerd, koperspiraal, prikpil, implanon, kreeg ik allemaal irritante bijwerkingen van. De pil is echt het fijnste voor mij.
Bij correct gebruik lijkt mij de kans dat je zwanger raakt echt nihil. Ik hoor en lees hier best vaak dat mensen door de pil zwanger raken en dat werd ook vaak geroepen bij vier handen op een buik. Maar in 99% van de gevallen was de pil niet correct gebruikt of had men de instructies in de bijsluiter niet gelezen. Denk aan toch een keer pil vergeten, diarree gehad, moeten overgeven of medicijnen geslikt waarbij de werking werd beïnvloed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven