Zwanger worden van 1e kindje 2018

06-04-2018 13:07 65 berichten
Hallo,

Zijn er, net als mij, vrouwen die proberen zwanger te raken van hun eerste kindje?
Succes gewenst 😄

Wij zijn nu een paar maanden bezig voor de eerste
anoniem_147730 wijzigde dit bericht op 06-04-2018 13:44
1.33% gewijzigd
*oeps er ging iets mis. Hierbij mijn berichtje.

Ik meld me ook aan! Wij zijn ook aan het proberen voor ons 1e kindje.
Skittle schreef:
06-04-2018 13:34
*oeps er ging iets mis. Hierbij mijn berichtje.

Ik meld me ook aan! Wij zijn ook aan het proberen voor ons 1e kindje.
Spannend he! Hoelang zijn jullie al “bezig”?
bagheera91 schreef:
06-04-2018 13:17
Succes gewenst 😄

Wij zijn nu een paar maanden bezig voor de eerste
Jullie ook succes! Waar lopen jullie tegenaan?
Ik heb een zeer onregelmatige cyclus, dat is heel lastig
Bij mijn vorige cyclus kon ik niet eens zeker zeggen wanneer die echt begon
bagheera91 schreef:
06-04-2018 14:11
Ik heb een zeer onregelmatige cyclus, dat is heel lastig
Bij mijn vorige cyclus kon ik niet eens zeker zeggen wanneer die echt begon
Ik heb normaal een cyclus van 28 dagen, maar toch deze maand een hele gekke maand. Niet tot nauwelijks ongesteld geworden.
Wij zijn echt pas net begonnen. Besloten om ervoor te gaan in mijn vruchtbare dagen. In princiepe dus ronde 1, al zie ik dit meer als een oefenronde.

Wat voor AC hebben jullie gebruikt? Ik heb 4 jaar een mirena spiraaltje gehad en nooit ongesteld geweest daar mee. Wegens gezondheisklachten is deze er in september uitgehaald. 2 dagen daarna kleine bloeding gehad en vervolgens daarna erg regelmatige cylcussen van 30 dagen en 1 van 29 dagen.

Slikken jullie al foliumzuur?
Ik heb vanaf mijn achttiende aan de pil gezeten. Nu dus cycli wisselend tussen 30-42 dagen

Ik slik een multi vitamine zwanger. Dat is ook met foliumzuur
bagheera91, lijkt me lastig zo'n onregelmatige cyclus.
Ik slik inderdaad ook vitaminen met foliumzuur. Ben er wel pas gisteren mee begonnen.

Wanneer ben je met de pil gestopt?
Ik ben 2 jaar geleden gestopt met AC ivm hoofdpijnklachten, dus gebruik niets.

Slik ook nog geen foliumzuur of iets anders.

Gebruiken jullie ovulatietesten?
LiefsM foliumzuur moet je eigenlijk al een tijd voor de conceptie gebruiken

Ik ben rond oktober 2017 gestopt met de pil
Toch maar eens even langs de drogist gaan!🙂 dank voor de tip.
Wanneer ben jij begonnen met proberen LiefsM?

En bagheera91, wanneer verwacht jij ongeveer je NOD te hebben?

Ik verwacht mijn NOD 18 april te hebben dus dat duurt nog even.
Nod is voor mij erg lastig te zeggen helaas. Wil vanaf volgende ronde ook aan ovulatie testen gaan beginnen denk ik.

Kan vanaf aankomende week zijn, maar kan ook nog langer duren
Wat lijkt me dat lastig! Jouw geduld wordt wel op de proef gesteld dan.
Wellicht dat inderdaad de ovulatietesten je iets meer zekerheid kunnen bieden.

Hebben jullie trouwens huisdieren waar je straks je kleintje aan voor mag stellen? Zag dat eigenlijk nog nergens in een topic voorbij komen. Maar mocht het allemaal lukken zou ik daar denk ik best zenuwachtig van worden.
Wij hebben een hond die ook op de bank mag enz. Wel heel lief met kinderen, maar dat zal (als het zo ver is en mag komen) best even wennen zijn denk ik.

Mag ik ook vragen hoe oud jullie zijn? Ik ben 25, bijna 26.
Oh ja mijn geduld word zeker op de proef gesteld. We zitten nog binnen de normale termijn, maar de onzekerheid is soms best lastig

Ik ben 26 vriend al wat ouder en wij hebben twee katjes
Ben ook heel benieuwd wat mijn furbaby's van een echte baby gaan vinden in de toekomst
Skittle schreef:
06-04-2018 15:21
Wanneer ben jij begonnen met proberen LiefsM?

En bagheera91, wanneer verwacht jij ongeveer je NOD te hebben?

Ik verwacht mijn NOD 18 april te hebben dus dat duurt nog even.
Vanaf begin dit jaar echt serieus bezig, naar vanaf deze maand echt serieus aan het bijhouden mbt ovulaties etc.
Skittle schreef:
06-04-2018 15:35
Wat lijkt me dat lastig! Jouw geduld wordt wel op de proef gesteld dan.
Wellicht dat inderdaad de ovulatietesten je iets meer zekerheid kunnen bieden.

Hebben jullie trouwens huisdieren waar je straks je kleintje aan voor mag stellen? Zag dat eigenlijk nog nergens in een topic voorbij komen. Maar mocht het allemaal lukken zou ik daar denk ik best zenuwachtig van worden.
Wij hebben een hond die ook op de bank mag enz. Wel heel lief met kinderen, maar dat zal (als het zo ver is en mag komen) best even wennen zijn denk ik.

Mag ik ook vragen hoe oud jullie zijn? Ik ben 25, bijna 26.
Wij hebben een kat thuis, dus hopelijk dat dat ook goed gaat..
Ik ben 30 en mijn vriend is 26
Hebben jullie broers of zussen of naaste vriendinnen met kinderen?

Hoe gaan jullie daar mee om?
Mijn vriend heeft vrienden met kinderen, maar die zie ik niet zo vaak
Broers, zussen en verdere omgeving nog niet.
Hoewel een vriendin van mij ook bezig is en het na de bruiloft van mijn broer ook niet lang meer zal duren denk ik
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi ook ik ga me voegen bij dit gesprek!

Ook wij zijn bezig met zwanger worden, voor mij zal het de eerste worden, hij heb zelf al 2 dochters van zijn ex 1 van 2 en 1 van bijna 4 jaar.

Ik ben zelf sinds een maandje gestopt met de pil en skuk nog geen foliumzuur..

Momenteel maak ok gebruik van de app Womanlog waar ik momenteel tevreden mee ben, helemaal omdat ik mijn cyclus had ingevuld van hoe het altijd werkte toen ik nog gebruik maakte van de pil en deze nog normaal functioneel. Heb namelijk na n aantal jaar gehad dat mijn lichaam niet goed meer op de pil reageerde. Op vrijdags nam ik altijd de laatste pil en dan zat zaterdag en zondag ertussen en was ik van maandag tot vrijdag ongesteld en dan de vrijdag weer beginnen met de pil.
Na n aantal jaar gebeurde dit niet meer, En vanaf dat moment besloten de pil maar door te slikken omdat de menstruatie met de pil anders toch niet goed aansloeg.

Nu wij besloten hebben dat we voor een kleintje willen gaan al n ruime maand gestopt met de pil, en de cyclus van vroeger klopt nu gewoon zoals toen alleen dan zonder de pil.

Volgens de Womanlog kalender zou morgen mijn ovaluatie moeten plaats vinden en ook dit probeer ik in de gaten te houden middels ovaluatietesten.

Alleen ik ben nog niet uit over de meningen van de ovaluatie. De ene zegt dat het beter is zoveel dagen voor de ovaluatie/eisprong geen seks te hebben terwijl de ander weer zegt van wel omdat je vanaf het moment dat de ovaluatie plaats vindt slechts 12u het meest vruchtbaar bent.

Wat dat betreft had ik al gezien dat dr meningen verdeeld zijn, en doen wij dus wat wij denken dat goed is.

Ook ben ik nog van plan om eventueel langs de huisarts te gaan te testen op vruchtbaarheid.
Daarover gesproken zijn er meerdere mensen die dit gedaan hebben?

Vele groetjes! 😉
Suus zonder klachten sturen ze je waarschijnlijk pas na een jaar proberen door naar de fertiliteit.

Wij zitten wel in onderzoek, omdat ik last blijf houden van lage buikpijn
Welkom suusj91!
Fijn dat je menstruatie nu wel weer klopt. Ik denk inderdaad ook dat je niet zomaar naar de ha kan om te kijken of je vruchtbaar bent toch?

Ga je al wel beginnen met foliumzuur?

Ik lees inderdaad ook veel verschillende berichten over je ovulatie. Ik denk dat ik maar gewoon vertrouw op mijn lichaam middels cervixslijm en libido.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven