Zwanger worden vanaf april 2018

15-04-2018 16:54 85 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik zou graag contact willen met meiden die ook zwanger willen worden vanaf deze maand. Ik ben vandaag ongesteld geworden dus wij beginnen aan de tweede ronde voor ons eerste kindje. Ik praatte al mee op een ander topic, maar ik vind het fijn om een verse te starten met allemaal meiden die in dezelfde situatie zitten. Dus wil je ook meepraten en je partner een beetje ontlasten ;-)? Please join the club!
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik ben afgelopen vier dagen ongesteld geweest en wij gaan de ‘1e ronde’ in voor een eerste kindje. 😊 Ben een maandje geleden ook gestart met een topic voor vrouwen die april/mei/juni starten. Maar als je het liever klein houdt, praat ik hier ook graag mee.
Alle reacties Link kopieren
Even een vraag als geïnteresseerde: is het ook lekker neuken als je zwanger wilt worden. Met andere woorden, is het net zo'n geile vrijpartij als ten tijde van jullie eerste keren? Kom je als vrouw bijvoorbeeld klaar? Of is het hup, zaadjes er in en billen hooghouden?
Alle reacties Link kopieren
Hoi Eef! Mijn man en ik gaan voor de tweede. Hebben een dochter van anderhalf. Mijn ongesteldheid was 1 april. Sinds ik gestopt ben met de borstvoeding 3x ongesteld geweest. Helaas lange cyclus 39 dagen. Dus dan zou mn ovulatie rond 26 april zijn.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Dem en Svea,

Leuk dat jullie meepraten! Ik zag wel een andere topic idd Dem, maar ik wilde toch graag een nieuwe starten, voor een duidelijk overzicht idd.

Svea, mijn volgende ovulatie is waarschijnlijk 28 april. Dichtbij elkaar dus! Gebruik jij ovulatietesten?
Alle reacties Link kopieren
Hoi Eef,

Dat heb ik bij de eerste niet gedaan want dat was meteen raak. Nu doe ik dat wel omdat mn cyclus zo lang en onregelmatig is. Heb die van de action, 5 stuks voor 2,50 euro (zoiets). Eens kijken of ik mn ovulatie kan vinden. Doe je ook ovulatietesten?
Hoi,

Ik heb nooit meegeschreven op het Viva forum, maar zoek ook een beetje online contact over dit onderwerp, omdat wij ook voor een kindje gaan. Zal het eerste kindje zijn en ik ben nog aan het ontdekken wat er allemaal aan informatie beschikbaar is rondom zwanger worden. Ik had al een paar pagina's van het andere topic gelezen en zal allebei wel een beetje meelezen/mee praten. Ik ben alleen bang dat ik het tempo waarin geschreven word niet bijhoud, maar ik val gewoon af en toe binnen.
anoniem_367955 wijzigde dit bericht op 11-05-2018 15:09
18.44% gewijzigd
Ik vind het trouwens wel fijn zo'n forum als uitlaatklep. Ik wil er soms graag heel erg over praten, maar wil dat niet met bekenden doen.
Alle reacties Link kopieren
Welkom RobinScottie! Inderdaad, ik vind dat ook fijn. Ik wil het er naast mijn man nog met niemand over hebben eigenlijk. Dus dan is een anoniem forum perfect.

@Svea, ja ik gebruik de testen van clearblue met dubbele hormoonindicator. De smileys zeg maar. Ik vind het heel prettig werken.
Alle reacties Link kopieren
Mijn ovulatiedag wordt voorspeld op 26 april. En mijn cyclus is gelukkig regelmatig, 28 dagen.

Ik heb ook ovulatietesten in huis van clearblue. Er zijn veel mensen die dit nog niet in het begin willen omdat het dan t plezier zou verpesten. Ik denk dat het mij juist een bepaalde rust gaat geven. Ik ga vrijdag starten met testen denk ik..
dem89 wijzigde dit bericht op 15-04-2018 18:15
Reden: Kleine toevoeging
11.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar dames. Als bekenden het weten komt er zo’n druk op. Geen zin in!
Idd Svea. En er wordt me al zo vaak naar me gehint over zwanger worden/zwanger zijn. Dan heb ik ook de neiging om erop in te gaan, terwijl ik het liever gewoon voor mezelf hou hoe we daar instaan.

Ik heb me (vooralsnog) niet verdiept in ovulatietesten. Niet vanwege het verpesten van het plezier, maar het lijkt me zo'n gedoe. Ik probeer wel eerst zelf cyclus bij te houden of het op die manier lukt. En anders over een paar maanden zal ik me er vast wel in gaan verdiepen denk ik als het nog niet raak is.
Alle reacties Link kopieren
Ow en Eef en Dem, zo te zien kunnen we dan ongeveer tegelijk aan de bak :-D
Alle reacties Link kopieren
Mij geeft het ook rust. Ik vind het heel prettig zeker te weten dat ik niet verkeerd zit. Ik heb niet altijd een regelmatige cyclus, dus het geeft wel extra zekerheid voor mij.

Svea en Dem, dat wordt een gezellige boel rond Koningsdag :-D
Alle reacties Link kopieren
Haha, zou zo mooi zijn als het dan ook bij ons alle drie gelijk raak is.
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden! Vinden jullie het leuk als ik meeschrijf? Ik heb al een zoon van 2,5 jaar en ben nu in ronde 10 voor een tweede kindje, ovulatie net geweest en nu aan het afwachten of het gelukt is. Niet helemaal nieuw dus voor ons en ook geen ronde 1, maar ik vind het wel leuk om te kletsen met anderen die een beetje gelijk op gaan.

Ik gebruik nu 3 rondes ovulatietesten van clear blue en dat is fijn, want ik weet nu dat mijn eisprong iets later is dan ik dacht. Bij zoon was ik meteen zwanger de eerste poging dus dat we geduld moeten hebben is wel nieuw voor ons.
Spannend sparkandshine. Dan zijn jullie al even bezig. Lijkt me lastig het geduld op te brengen, maar je klinkt er positief over. Hopelijk snel raak.
anoniem_367955 wijzigde dit bericht op 15-04-2018 20:20
Reden: typefoutje
0.67% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik schrijf ook graag mee! Ik ben eind februari gestopt. In het begin van maart nog mijn ‘menstruatie’ van na de pil gehad. Dan een cyclus van 35 dagen en dan een heel lichte menstruatie. 2 dagen maar en heel weinig bloed, terwijl dit vroeger voor ik de pil had altijd veel meer was. Dus vind het vreemd! Maar nu gewoon verder afwachten. Ik ben 28 trouwens en ga voor mijn eerste kind gaan. Ovulatietesten ben ik nog niet aan het gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Gezellig! Welkom nieuwe schrijfsters!

Weet iemand hoe ik een tabel kan maken? Ik zie het tekentje wel staan maar snap niet helemaal hoe het werkt. Moet je dan voor iedere kolom weer op het knopje tabel drukken?
Alle reacties Link kopieren
Hier staat een uitleg

https://www.viva.nl/faq/berichten-en-functies/#FAQ5
Alle reacties Link kopieren
RobinScottie schreef:
15-04-2018 20:19
Spannend sparkandshine. Dan zijn jullie al even bezig. Lijkt me lastig het geduld op te brengen, maar je klinkt er positief over. Hopelijk snel raak.
Ik doe mijn best! Ik kan er ook behoorlijk teleurgesteld en wanhopig van zijn, maar we weten dat we het samen kunnen aangezien we al een peuter hebben dus we moeten ons er bij neerleggen dat het niet te plannen valt.

Ik ben trouwens 36 jaar.

Een tabel weet ik niet veel van helaas behalve dat het met codes werkt volgens mij.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Sparkandshine! Je klinkt inderdaad positief! Lekker vasthouden, ik geloof daar altijd wel in. Relaxed blijven en vertrouwen in je lichaam. Grappig dat je ovulatie toch later is dan je dacht. Ik hoor dat zo vaak! Daarom ben ik ook zo nieuwsgierig. Ben de test trouwens gister weer vergeten haha!

En welkom Sheeps! Het duurt volgens mij altijd even voordat je lichaam is ‘ontpilt’. Maar dat je al meteen een beetje ongesteld bent is denk ik al een goed teken! Bij mij duurde dat destijds wel een maand of 3.
Alle reacties Link kopieren
Poe, nou die tabel dat gaat me even boven de pet hoor. We houden elkaar wel gewoon op de hoogte ;-)!

Welkom Sheeps! Bij mij duurde het ook best wel even voordat die troep van de pil uit m’n lijf was. Ik denk ook niet dat ik er weer mee zou beginnen na een zwangerschap.
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Nou ik net even de ovulatietest gedaan, gewoon twee dikke strepen! Had ik echt niet verwacht!

Heb me eigenlijk nog helemaal niet verdiept in wat nu? Volgens mij heb je dan 24 tot 48u daarna je ovulatie toch? We hebben gister seks gehad. Zullen we het dan vandaag of morgen nog een keer doen, wat denken jullie?
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,

Leuk om te gezellig met een groepje mee te lezen :) en ik schrijf ook graag mee! Sinds eind maart is mn spiraal verwijderd, dus zit nu in de eerste echte cyclus. Ben erg benieuwd of het meteen regelmatig zal zijn of niet. Begin april wel een menstruatie gehad... nu maar afwachten wanneer de volgende komt. Ik vind het nog te vroeg om met ovulatie testen te beginnen, denk dat ik dit pas zal doen na.. 4/5 rondes, of bij een hele onregelmatige cyclus.

Ben benieuwd hoe het bij iedereen zal gaan. Ik ben trouwens 24, dus gaan voor (mijn) 1e, mijn vriend heeft al een dochter van 5!

Groetjess

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven