Zwanger worden vanaf april/mei/juni (nieuw topic)

15-04-2018 21:37 2649 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat het fijner is dat iedereen zelf de tabel kan wijzigen heb ik een nieuw account aangemaakt.



Het is erg makkelijk om het aan te passen en het wijst zich, hoop ik, vanzelf uit.

Voel je vrij om een kolom toe te voegen.
Naam Leeftijd (+prtnr) Kindje Gestart Bijzonderheden
Sisterr 26/26 Eerste December 2017 Onregelmatige cyclus
Moosforhappiness1988 30/33 Eerste Februari 2018 miskraam in april
Nioma 28/28 Eerste April 2018 miskraam in augustus, 27-..
LiefsM 31/26 Eerste April 2018 Vrij regelmatige cyclus
Beau1992 26/28 Eerste April 2018 Cyclus: 28-34-27-30-28-31-..
summerjamm 34 Tweede Mei 2018
Blauwbosbesje 27/30 Eerste Oktober 2018
Open plekje :)
Mamavaneenboefje :rose: :hug:

De zwangeren van ons topic! :cheer2:

:heart: = Kloppend hartje
Naam Leeftijd (+prtnr) Kindje Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Baby12345 27/28 Eerste Juni 2018 11 maart 2019 :heart:
Sunflower_26 26 Tweede Mei 2018 26 maart 2019
Caretaker 29/39 Tweede April 2018 18 april 2019 :heart:
RobinScottie 27/30 Eerste April 2018 5 mei 2019
Arie 28 Eerste april 2018 juli 2019 :heart:
-Anna89- 29/35 Eerste April 2018 10 augustus 2019 :heart:
LUV91 27 Eerste mei 2018 21 augustus 2019 :heart:
DEM89 29/37 Eerste April 2018 30 augustus 2019 :heart:
:love:
Naam Leeftijd (+prtnr) Kindje Gestart Bijzonderheden
Bruschetta_ 29 Eerste April 2018 :heart: 18 december 2018 bevallen van een zoon!
MQ11 26/26 Eerste April 2018 :heart: 16 januari 2019 bevallen van een zoon!
Sali1985 32/34 Eerste April 2018 :heart: 23 januari 2019 bevallen van een zoon!
Happy-Life 25/28 Tweede Mei 2018 :heart: 4 februari 2019 bevallen van een dochter!
Nijn5 33/33 Eerste Juni 2018 :heart: 17 februari 2019 bevallen van een dochter!
Zegeens 27/34 Eerste April 2018 :heart: 18 februari 2019 bevallen van een dochter!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 10:55
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
65.46% gewijzigd
Ja, best toevallig DEM89!
Alle reacties Link kopieren
Maar jij hebt een cyclus van 29 dagen?
Nee, 30 of 31 of 32 dagen volgens mij.
Je mag pas tellen met rood bloed (niet bruin bloed) en dat was de 12 en vorige maand ook volgens mij. Of de elfde.
Ik snap er nog niks van, en tellen kan ik ook niet. @(
Alle reacties Link kopieren
Ja en iedere maand heeft ook weer een ander aantal dagen en de ene dag is ook korter dan de ander, dus precies uitrekenen is toch een beetje lastig.

Ik ben al zo lang ik me kan herinneren rond de 13e van de maand ongesteld. Ik herinnerde me toevallig de begrafenis van mijn opa bijna een jaar geleden, de 12e. Toen had ik nog een spiraal en was ik vreselijk doorgelekt. Zo ook de 13e van januari. Toen we in een grote woonwinkel waren en ik ook doorgelekt was en aan een onbekende moest vragen of ze iets bij had. Het vrouwenlichaam is maar raar. Haha
Alle reacties Link kopieren
Nijn5 schreef:
16-04-2018 12:32
Ik zou als het een keertje betreft ook iets van medicijnen faken denk ik, of expres met de auto komen zodat je de bob kunt zijn :) En dat kun je dan in verschillende gezelschappen misschien ook nog wel meerdere keren gebruiken : D

Ik denk van mezelf dat het in de meeste situaties niet enorm opvalt als ik niet drink, maar ik vroeg mijn vriend net en volgens hem staat het op mijn voorhoofd geschreven dat ik graag een kindje wil en heeft iedereen het meteen door als ik ik een colaatje drink.
Ik ben ook geen grote drinker, zelden alcohol in huis, maar op een ander durf ik wel eens iets te nemen.
Gisteren bij schoonzus dan expres een gin genomen omdat ze zeker zouden doorhebben dat het nog niet van dat is o_o
Alle reacties Link kopieren
Ik drink zoiezo al bijna nooit enkel met koningsdag of als we naar een festival gaan, toevallig zou ik de 26ste ongesteld moeten worden dus als ik de 27ste nog niet ongesteld ben dan maar ff testen voor die tijd hihi! Koffie 2 a 3 kopjes per dag.
Pff ik voel me de afgelopen 2 dagen toch misselijk gister zelfs overgegeven het lijkt mezelf heel sterk dat ik nu al zwanger zou zijn.. zou het van het ontpillen komen?
Dream until your dreams come true ♡
Nu er wat meer data in de app staat kun je mijn cyclus ook beter zien:
Afbeelding

Als de app gelijk heeft was mijn eisprong 4 april, dus ook wel logisch dat ik nog niet ongesteld ben geworden afgelopen week. Dan zou overmorgen logischer zijn, maar is mijn cyclus dus wel een stuk langer :confused:
Welke app gebruiken jullie?
Alle reacties Link kopieren
Dan hebben we ongeveer dezelfde cyclus @Cladestinee, leuk!
Ik drink thuis geen alcohol meer. Wij dronken samen regelmatig een wijntje of biertje op de bank maar daar ben ik mee gestopt. Wel drink ik als ik op een feestje ben af en toe wel, zolang ik niet positief getest heb. Het zou bij mij anders ook vrij snel opvallen...
Voor de beide ouders zou het het 1e kleinkind zijn, misschien zou het bij zijn ouders meer een verrassing zijn dan de mijne.
Vervelend @beau... hopelijk is het snel over. Wanneer ben je precies gestopt? Hier ook een vervelend dagje. De hele dag al een beetje duidelig en niet helemaal fit. Dadelijk het bad maar vol laten lopen en vroeg naar bed.
Alle reacties Link kopieren
@nijn Je ziet wel een duidelijke logica. Dus als t alleen wat langere cyclus is, maar wel een duidelijke eisprong komt t vast goed.

Ik gebruik Flo. Echt een aanrader. Eerst had ik cyclus kalender, maar die vond ik een stuk minder overzichtelijk.
Alle reacties Link kopieren
Lot2636: 25-3 laatste pil dus ik verwacht nog helemaal niets maar het is toch heel appart. Vandaag erg weinig kunnen eten werd al misselijk van het idee :-?
Dream until your dreams come true ♡
Alle reacties Link kopieren
He meiden heb jullie gevonden!!

Kwa eten maak ik me niet zo'n zorgen, ben aan het afvallen dus sla geregeld al iets af... en alcohol drink ik bijna niet. Wel in mei een bruiloft dus dan neem ik wel een wijntje/biertje. En dat is rond m'n ovulatie dus vind dat het geen kwaad kan.

Wij hadden ook het eerste kleinkind van beide ouders, nou kan je vertellen Lot het kind word verwent.. en ook jij word overspoeld met aandacht dat ze naar je kind willen. Tot vervelends toe af en toe van mijn schoonmoeder... maar dat ter zijde. Lief mens maar te veel bezig met dr kleinkind. Dus hoop eigenlijk als we een 2e krijgen ze wat kan kalmeren en gewoon kan genieten van het oma zijn.
DEM89 schreef:
16-04-2018 19:45
@nijn Je ziet wel een duidelijke logica. Dus als t alleen wat langere cyclus is, maar wel een duidelijke eisprong komt t vast goed.

Ik gebruik Flo. Echt een aanrader. Eerst had ik cyclus kalender, maar die vond ik een stuk minder overzichtelijk.
Ja he, dat kon je in het vorige grafiekje nog niet zo zien. Verklaart ook dat de ovulatietesten niet lukten ;) Benieuwd of dan deze week ook de menstruatie komt. Met de Mirena was ik namelijk redelijk stipt om de 28-30 dagen soort van ongesteld. Ik had altijd begrepen dat de Mirena niet echt invloed heeft op je cyclus, maar misschien dan toch wel. Of tijdelijk kan ook natuurlijk.

Ik gebruik Natural Cycles, nog anderhalve maand staat hij op "prevent" maar op 1 juni gaat hij naar "plan" :)
Alle reacties Link kopieren
Gevonden! Even een terugvindpost :)
Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er ook weer!
Zo even alles bijlezen en wat aanpassen in de tabel.

Wat betreft zwangerschapstesten, je kan ze ook online bestellen als je bang bent een bekende tegen te komen. Ik koop ze gewoon in de winkel, maar laatst ook een paar online besteld. Heb ze dus al wel in huis, omdat ik het al zie gebeuren dat ik net op een dag wil testen als de winkels dicht zijn of zo haha.

Even een vraagje over ovulatietesten. Ik had er gister één geprobeerd omdat ik gewoon wilde weten hoe zo'n ding werkt (niet met de bedoeling om mijn ovulatie te vinden). En er kwam een heel licht streepje. Maar dat zegt dan toch eigenlijk niks? Want je hebt toch altijd een beetje lh in je lichaam? Of kunnen die dingen ook spierwit blijven?

Ik ben blij als we een maand verder zijn haha. Als ik weer een keer ongesteld ben geweest, heb ik meer houvast hoe mijn cyclus is. Ben nu ook soort van ongesteld, maar ik weet niet of dat nou van het verwijderen van de spiraal is of dat het echt een menstruatie is. Maar ik was altijd rond de 13e soort van ongesteld van spiraal, dus het kan twee kanten op...
Ovulatie-testen moeten echt een knalstreep hebben (net als controlestreep zeg maar) anders telt ie als negatief.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat weet ik, hij was ook zeker niet positief.
Maar ik bedoel meer, de streepjes kunnen toch ook oplopen? Dus als je dan nog heel ver weg ben van je eisprong, is hij dan spierwit? Of heb je altijd een licht streepje?
Volgens mij moet de streep bij een ovulatietest hetzelfde of donkerder zijn als de teststreep om positief te zijn.
Alle reacties Link kopieren
@anna Dat zou best kunnen. Bij mij liepen die van de action ook op. En ik lees het vaker.
Oplopen kan wel, lees ik ook meer.
Alle reacties Link kopieren
@Beau, hmmm inderdaad apart. Toch bijwerkingen dan? Hoe gaat het vandaag?
@happy, wat lastig. Kun/durf je het haar wel te vertellen als het te veel is?
Ik ga er nu vanuit dat het bij ons allemaal wel meevalt. Maar wie weet hoe ze dan worden...
Alle reacties Link kopieren
Geniet van het lekkere weer ladies!
Ookal moet ik de hele dag werken, vind dit weer zo heerlijk :)
My bags under my eyes are couture
Alle reacties Link kopieren
Lot2636: lief dat je het vraagt niet meer misselijk geweest. Wel gister wat donker bloed verlies gehad, zag het in mn ondergoed hierna niks meer
Dream until your dreams come true ♡
Alle reacties Link kopieren
Oh beau1992, blijft spannend zeg..

Geniet van het mooie weer vandaag meiden!

Ik begin vandaag weer een beetje bloed te verliezen, dag 21 van mijn cyclus. Zou eigenlijk zondag ongesteld moeten worden maar dan dus toch eerder... als het gaat doorzetten dan betekent het dat wij dan toch ook echt in onze eerste ronde zitten... Yeah!
Betekent dan ook dat mijn NOD in mijn vakantie is en hoewel ik realistisch wil blijven vind ik het wel een romantisch idee dat we gaan testen op zo’n bijzondere plek :heart: hoop dat het een mooie uitkomst heeft..
Ik zit trouwens met mijn eisprong dan misschien nog niet 4 weken aan de foliumzuur, zou toch geen kwaad kunnen? Er zijn zat vrouwen die onverwacht zwanger raken en dus nog geen enkele tablet foliumzuur genomen hebben..
Kan vast geen kwaad Nioma, al wel een aantal weken toch? En de kans gaat van klein naar kleiner, niet van groot naar klein. Succes alvast! :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven