Zwanger worden vanaf april/mei/juni (nieuw topic)

15-04-2018 21:37 2649 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat het fijner is dat iedereen zelf de tabel kan wijzigen heb ik een nieuw account aangemaakt.



Het is erg makkelijk om het aan te passen en het wijst zich, hoop ik, vanzelf uit.

Voel je vrij om een kolom toe te voegen.
Naam Leeftijd (+prtnr) Kindje Gestart Bijzonderheden
Sisterr 26/26 Eerste December 2017 Onregelmatige cyclus
Moosforhappiness1988 30/33 Eerste Februari 2018 miskraam in april
Nioma 28/28 Eerste April 2018 miskraam in augustus, 27-..
LiefsM 31/26 Eerste April 2018 Vrij regelmatige cyclus
Beau1992 26/28 Eerste April 2018 Cyclus: 28-34-27-30-28-31-..
summerjamm 34 Tweede Mei 2018
Blauwbosbesje 27/30 Eerste Oktober 2018
Open plekje :)
Mamavaneenboefje :rose: :hug:

De zwangeren van ons topic! :cheer2:

:heart: = Kloppend hartje
Naam Leeftijd (+prtnr) Kindje Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Baby12345 27/28 Eerste Juni 2018 11 maart 2019 :heart:
Sunflower_26 26 Tweede Mei 2018 26 maart 2019
Caretaker 29/39 Tweede April 2018 18 april 2019 :heart:
RobinScottie 27/30 Eerste April 2018 5 mei 2019
Arie 28 Eerste april 2018 juli 2019 :heart:
-Anna89- 29/35 Eerste April 2018 10 augustus 2019 :heart:
LUV91 27 Eerste mei 2018 21 augustus 2019 :heart:
DEM89 29/37 Eerste April 2018 30 augustus 2019 :heart:
:love:
Naam Leeftijd (+prtnr) Kindje Gestart Bijzonderheden
Bruschetta_ 29 Eerste April 2018 :heart: 18 december 2018 bevallen van een zoon!
MQ11 26/26 Eerste April 2018 :heart: 16 januari 2019 bevallen van een zoon!
Sali1985 32/34 Eerste April 2018 :heart: 23 januari 2019 bevallen van een zoon!
Happy-Life 25/28 Tweede Mei 2018 :heart: 4 februari 2019 bevallen van een dochter!
Nijn5 33/33 Eerste Juni 2018 :heart: 17 februari 2019 bevallen van een dochter!
Zegeens 27/34 Eerste April 2018 :heart: 18 februari 2019 bevallen van een dochter!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 10:55
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
65.46% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Aaah, die onzekerheden! En je kan beter te vaak bellen dan te weinig!
Is ook niet zo raar om dan pas gerust te zijn. Hier gaat het ook heel goed met de baby. Maar ergens dan toch nog wel angst dat het alsnog fout kan gaan.. En dat zonder eerdere miskramen of iets.

Hier gaat het dus ook goed zoals ik al zei. Zit nu ook in het derde trimester en ben alweer 28 weken zwanger. Met mij zelf gaat het ook goed. Fysiek eigenlijk niet veel te klagen. Ja, ben wat sneller moe, paar keer last gehad van harde buiken en nu ook last gehad van rusteloze benen. Werk wordt wel wat zwaarder, maar ik ga nu de laatste vier weken in en kan het schooljaar erg mooi afsluiten. Dan nog 8 weken tot de uitgerekende datum. Ook zijn we over verhuisd. Was echt wel even een zware periode, maar nu wat meer rust. Ik kijk eigenlijk wel uit naar deze laatste periode. 😊

Ik ben ook bezig met zwangerschapscursus. M’n vriend mag 1 les mee.. Istie eigenlijk veel te nuchter voor. Hij begint soms wel beetje te stressen.. maar dat is dan omdat hij heel druk is met het huis en klussen en in z’n achterhoofd die druk voelt van een baby die onderweg is. Ik moet zorgen dat hij regelmatig even een dag weg is van huis zodat hij die neiging om weer te klussen even kwijt is. Hij pakt ook te weinig rust op dit moment.
dem89 wijzigde dit bericht op 09-06-2019 08:30
1.84% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat je in zo’n rotte week toch even voor een extra controle naar de gyn mocht Anna. Dat zal voor jezelf een heel prettig gevoel zijn geweest. Nu weer 100% opgeknapt? Al last van de laatste loodjes?

Ah super cute dat je vriend nu ook echt serieus word. Mijn man valt wat dat betreft gelukkig nog mee. Dat zou me echt zenuwachtig maken haha.

Ik tik as woensdag ook al de 30 weken aan. Gaat snel eigenlijk hè?! Snel en langzaam tegelijk...

Ik betrapte mezelf erop dat ik die buik zat begin te worden en achteraf voelde ik me heel schuldig over die gedachte. Maar ik zat voor de zoveelste keer te kloten met het stikken van m’n veters en ik had vannacht ook echt voor geen meter geleden in bed. Lag ik op links, ging ze schoppen. Op rechts idem en op mn rug kan ik echt niet slapen.

Verder heb ik niks te klagen hoor. :

Hoelang zijn jullie mannen thuis geweest na de bevalling? Of wat is jullie planning? Mijn man vertelde me net even dat hij 4,5 week vrij is daarna.... wat een eeuwigheid. Weet niet of ik er zo blij mee ben. Zolang met z'n tweeën (Nouja eigenlijk 3) thuis..
Alle reacties Link kopieren
Dat komt goed uit qua werk, Dem, lekker lang verlof :)
Gaat toch snel allemaal zeg, ik weet nog zo goed dat dit topic begon en we er allemaal zo naar uit keken om te beginnen met proberen om zwanger te worden!
Wat betreft het klussen van je vriend herken ik wel. Die van mij is ook nog net niet dag en nacht bezig, omdat hij denkt overal mee klaar te moeten zijn voor de baby komt.
Gelukkig heb je zelf meer rust nu jullie verhuisd zijn. Al klaar met de babykamer enzo?
Ik denk idd dat die onzekerheden bij iedereen wel bekend voorkomen. Zo heeft elke fase zijn eigen zorgen denk ik. En dat zal niet overgaan als de baby er is gok ik zo. Gelukkig hebben we altijd nog onze nuchtere mannen :)

Luv, dat gaat idd heel snel zeg! Vanaf 30 weken kan je alweer gaan aftellen. Ik vond vooral de eerste weken/maanden voelen als een eeuwigheid, maar vooral de laatste tijd gaat het juist weer heel snel.
En voel je niet schuldig over dat je je buik in de weg vind zitten. Is gewoon een praktisch 'probleem' en zegt niks over de wens een liefde voor deze baby.
Ik ben gelukkig wel weer opgeknapt ja! Qua laatste loodjes valt het best mee. Ik ben een tijdje geleden al (min of meer gedwongen door teamleider ivm lage bloeddruk en duizelig/flauwvallen) minder gaan werken, dus heb wel de rust dat als het even niet gaat, het ook niet hoeft. Soms wel echt extreem moe en nog steeds last van lage bloeddruk, maar toch voel ik me wel goed. Kijk ook wel uit naar de laatste periode eigenlijk!

Mijn vriend is ook 4/5 weken thuis als de baby er is. Ik vind het eigenlijk wel fijn & denk dat deze weken echt voorbij vliegen.

Zien jullie op tegen de bevallig? Ik echt (nog) totaal niet, maar dat gelooft bijna niemand haha. Heb er wel vertrouwen in dat mijn lichaam het kan en dat het wel goedkomt. Heb er ergens ook wel zin in ofzo, lijkt me ook wel heel bijzonder.
Alle reacties Link kopieren
Hooi, ik ben al een tijdje niet meer actief geweest.
Mijn naam staat nog wel de juiste tabel. Bij ons is er helaas nog niets veranderd.

Ik heb wel hele mooie veranderingen gezien voor sommige onder ons :heart: :heart:
Alle reacties Link kopieren
Wat verdrietig Sister :hug:
Ik hoop dat er binnenkort voor jullie ook een mooie verandering is. Lukt het nog een beetje om positief te blijven? Dit topic/forum kan je ook gebruiken om het van je af te schrijven :bigkiss:
Alle reacties Link kopieren
Nouu het is lastig maar tussen menstruatie en menstruatie gaat het wel goed. Maar de dag van mijn ongesteld ..... dat vind ik wel heel lastig. Maar verder gaat het wel goed we zijn er mee bezig dat is belangrijk.

Ik vind het fijn om van me af te schrijven thankyouu
Alle reacties Link kopieren
Sister, verdrietig voor jullie. Hebben jullie de stap naar de huisarts overwogen?

Hier helaas ook nog geen babynieuws maar wel drie miskramen, wij lopen in Gent.
Net laatste advies gehad en dat wordt toch op de natuurlijke manier doorgaan.

Je bent ook welkom bij wachtbankje.

Hoe gaat het met de rest? Al bijna bevalling nieuws?
Alle reacties Link kopieren
Jaa, we hebben vorige week ons eerste gesprek bij de Gyn gehad.
Dat ging wel goed. Ze wilde nog een test doen man Manlief. Daar krijgen we waarschijnlijk vrijdag de uitslag van en dan krijgen we te horen welke stappen we daarna gaan zetten.

Oh dat is echt vervelend nieuws :hug: Wat vindt je van de keuze om nog op de natuurlijke manier door te gaan?
Alle reacties Link kopieren
Ah wat naar Sister!
Kan me voorstellen dat zo'n lange tijd wachten erg frustrerend is. Goed dat jullie de stap naar hulp hebben gezet, je hoeft het niet meer alleen te doen. Hopelijk kunnen ze jullie helpen!

En Moosje, knuffel voor jou!
Kan me voorstellen dat het eng is om het weer zelf te proberen, omdat dat nu al een paar keer mis is gegaan. Hoe zijn de kansen dat het een volgende keer goed gaat of kunnen ze daar niks over zeggen? Hebben jullie er nog wel een beetje vertrouwen in?

Hoe gaat het met jou, zegeens? En met je kleine meid?

Met mij gaat het goed. Inmiddels bijna 37 weken, dus vanaf het weekend 'mag' ie komen. Met de baby gaat alles goed, ligt ook al helemaal vast in mijn bekken, dus die is er in principe ook klaar voor :)
Alle reacties Link kopieren
-Anna89-

Wat spannend zeg.. fijn dat alles goed gaat met jou en de baby.
Ik wens je een goede bevalling.:hug:

Ik hoop ook echt dat we nu geholpen kunnen worden en ik ook snel mag vertellen dat het met mij en de baby ook goed gaat. :shame: :shame:
Alle reacties Link kopieren
Lieve Sisterr en Moos, zo balen dat het bij jullie beide nog niet gelukt is, maar blijf erin geloven.

@Moos, kan Gent niets doen? Is dat dan juist wel of geen goed nieuws?

@Sisterr spannende tijd voor jullie.

Hier inmiddels ruim 35 weken zwanger. De kleine meid maakt nog geen aanstalten en ligt ook nog niet goed. Haar hoofdje ligt nog in m’n zij maar de billetjes liggen wel netjes bovenin. Eigenlijk ligt er simpelweg gewoon nog niks voor de uitgang. :roll: 1 augustus moet ze wel goed liggen en gaan dalen, anders wordt het kiezen tussen een versie en een keizersnee.
Gelukkig voel ik mezelf wel echt nog topfit dus kan ik ook lekker van m’n verlof genieten.
Alle reacties Link kopieren
Oh dat is toch wel vervelend Luv!
Hoe sta je daar zelf in, dat het mogelijk een keizersnee wordt?
Het schijnt trouwens dat de meeste baby's rond 36 weken gaan indalen. Dus dat zou ook nog goed kunnen toch, dat ze toch nog goed gaat liggen?
Wel superfijn dat je je nog zo goed voelt :)
Alle reacties Link kopieren
Ze lag eigenlijk altijd al verkeerd (altijd volledig stuit) en mijn vk begon rond 30 weken wel al wat voorbereidend werk te doen vwb de keuze versie proberen ja of nee. Dat vond ik zo lastig! Uiteindelijk besloten dat we dat wel 1x zouden proberen, maar wel in het ziekenhuis ipv bij de vk zelf.

Uiteindelijk lag ze met 33 weken helemaal goed en leek ze zelfs al in te dalen.. blij dat ik was joh! Ik vond het namelijk oprecht spannend.. Maarja toen kwam ik afgelopen dinsdag weer bij de vk en toen zette ze de echo op m’n buik en toen lag er dus niks meer voor de uitgang.. eigenwijs meisje. :facepalm:

Zolang ik voldoende vruchtwater heb en ik haar nog kan laten draaien ga ik het toch doen als lift ze hopelijk 1 augustus (37+1) wel weer goed. Ik ga ook maar proberen me er zo min mogelijk druk over te maken, want eerlijk ik heb het toch niet in de hand. Kan alleen maar afwachten..
luv91 wijzigde dit bericht op 19-07-2019 19:39
Reden: Kleine aanvulling
1.36% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dat is zeker zo, je hebt er gewoon geen invloed op.
Hoe groot is eigenlijk de kans dat zo'n versie lukt? Of kunnen ze daar niks over zeggen?
Het belangrijkste is natuurlijk dat alles goed gaat & goed blijft gaan met de kleine en jou!

Ik had trouwens in mijn hoofd zitten dat jij ook onder controle was van de gynaecoloog, maar dat heb ik dan blijkbaar verkeerd onthouden haha.
Alle reacties Link kopieren
Ergens wel goed onthouden hoor Anna. Ik heb aan het begin zowel via de gyn als vk gelopen ivm een verhoogde kans op een open ruggetje. Dat bleek bij de 20 weken echo helemaal in orde dus mocht ik bij de vk blijven.

De slagingskans van een versie bij een eerste kindje is ongeveer 40%, maar dat is volgens mij bij een volledig stuit. In mijn geval ligt ze natuurlijk dwars dus is de draai veel korter.. ik weet niet hoe groot die slagingskans dan is eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
Baby nieuws, ons dochtertje is geboren. We genieten elke dag van haar!!
Just keep swimming! #Dorry
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd ArieA!!
Hopelijk gaat alles goed met jullie! Geniet ervan! :)

Luv, klinkt alsof er toch een redelijke kans is dat ze goed komt te liggen. Ik ben benieuwd volgende week!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd, ArieA! Geniet van jullie gezinnetje!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd ArieA! Alles goed gegaan?
Geniet van je gezinnetje!
Alle reacties Link kopieren
Ha dames, hoe gaat het met jullie?

Anna, de bevalling staat voor de deur! Vandaag ben je uitgerekend! Succes, meid! Hopelijk heb je een goede bevalling en kan daarna een fijne kraamweek starten.

Ik ben vandaag 17 weken zwanger en we weten sinds paar dagen dat we een dochter krijgen. We vinden dat heel bijzonder, want we hadden echt een jongetje verwacht. Veel mannen in de familie!
Eindelijk neemt de misselijkheid flink af en voel ik me wel weer meer mezelf. Heel fijn. En langzaamaan komt er een babybuikje, wat ik heerlijk vind. In sommige kleren lijkt het nog wel een te-veel-gebarbecued-buikje. :')
Alle reacties Link kopieren
Veel meisjes hier :) Leuk Bosbes!
Fijn dat je je beter voelt & dat babybuikje komt wel hoor! Bij mij zag je tot ongeveer 18 weken ook niks (alleen als je het wist wel), ik zei nog tegen iedereen dat ik dacht dat die buik niet meer kwam haha. Maar ineens begon het flink te groeien.
Kan je de kleine al voelen?

Hoe was jouw controle Luv?

Jaaaa ik heb de 40 weken gehaald!
Veel harde buiken, maar verder nog niet echt last gehad dat ik dacht dat het ging beginnen ofzo. Dus de baby blijft tot nu nog rustig zitten.
Vanochtend een klein beetje roze slijm en hoewel dat natuurlijk niks zegt, hoop ik toch dat de baby en mijn lichaam snappen dat er wat moet gebeuren ;)
Alle reacties Link kopieren
Zo Bosbes, 17 weken alweer! Gaat hard hè.
En zo leuk een meisje!

Ah Anna, misschien wel je slijmprop? Niet dat het gelijk iets zegt natuurlijk, maar het begin is er.

De kleine meid ligt hier gelukkig eindelijk helemaal goed en is ook al ingedaald. Dat begin ik langzamerhand ook aan m’n lies te merken geloof ik. De rechterkant is sinds gisteren best gevoelig. Ben nu 38+4 maar begin het wel zat te worden.. thuis is alles klaar en ik begin me langzamerhand te vervelen.. Normaliter ben ik een bezig bijtje. :rolling: En nu.. iedereen om me heen werkt en om nou dagelijks m’n moeder te gaan vervelen is ook weer zo overdreven.
Alle reacties Link kopieren
Leuk nieuws :)
Ik ben vorige week bevallen van een zoontje!
Hij had nog geen zin om zelf te komen, dus het is helaas een ingeleide bevalling geworden. Daardoor was het een pittige bevalling en uiteindelijk heeft de gynaecoloog hem ook nog met de vacuumpomp moeten halen.
Maar de kleine doet het gelukkig supergoed! Echt super bijzonder dat ik mama mag zijn van dit kleine mannetje :)
Alle reacties Link kopieren
Van harte gefeliciteerd lieve Anna. Wat prachtig om te horen. Klinkt pittig, maar volgens mij geniet je zo intens?
Hoe is de eerste week gegaan?

En bosbes gewoon alweer 20w, dit vind ik zo snel gaan!

Hier gaan we weer gewoon opnieuw beginnen, nieuwe ronde nieuwe kansen..
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Anna! Klinkt heftig maar helaas heeft de natuur soms wat hulp nodig. Als alles met jullie beide maar goed gaat, dat is het belangrijkste.

Moos, blijf voor je duimen!

Hier inmiddels 41+2. Met 41 weken heeft de VK gekeken of ze me kan strippen maar helaas had ik daar nog te weinig cm voor. Morgen 2e poging.. blijft nog even spannend maar het einde is hoe dan ook in zicht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven