Zwanger worden vanaf april/mei/juni (nieuw topic)

15-04-2018 21:37 2649 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat het fijner is dat iedereen zelf de tabel kan wijzigen heb ik een nieuw account aangemaakt.



Het is erg makkelijk om het aan te passen en het wijst zich, hoop ik, vanzelf uit.

Voel je vrij om een kolom toe te voegen.
Naam Leeftijd (+prtnr) Kindje Gestart Bijzonderheden
Sisterr 26/26 Eerste December 2017 Onregelmatige cyclus
Moosforhappiness1988 30/33 Eerste Februari 2018 miskraam in april
Nioma 28/28 Eerste April 2018 miskraam in augustus, 27-..
LiefsM 31/26 Eerste April 2018 Vrij regelmatige cyclus
Beau1992 26/28 Eerste April 2018 Cyclus: 28-34-27-30-28-31-..
summerjamm 34 Tweede Mei 2018
Blauwbosbesje 27/30 Eerste Oktober 2018
Open plekje :)
Mamavaneenboefje :rose: :hug:

De zwangeren van ons topic! :cheer2:

:heart: = Kloppend hartje
Naam Leeftijd (+prtnr) Kindje Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Baby12345 27/28 Eerste Juni 2018 11 maart 2019 :heart:
Sunflower_26 26 Tweede Mei 2018 26 maart 2019
Caretaker 29/39 Tweede April 2018 18 april 2019 :heart:
RobinScottie 27/30 Eerste April 2018 5 mei 2019
Arie 28 Eerste april 2018 juli 2019 :heart:
-Anna89- 29/35 Eerste April 2018 10 augustus 2019 :heart:
LUV91 27 Eerste mei 2018 21 augustus 2019 :heart:
DEM89 29/37 Eerste April 2018 30 augustus 2019 :heart:
:love:
Naam Leeftijd (+prtnr) Kindje Gestart Bijzonderheden
Bruschetta_ 29 Eerste April 2018 :heart: 18 december 2018 bevallen van een zoon!
MQ11 26/26 Eerste April 2018 :heart: 16 januari 2019 bevallen van een zoon!
Sali1985 32/34 Eerste April 2018 :heart: 23 januari 2019 bevallen van een zoon!
Happy-Life 25/28 Tweede Mei 2018 :heart: 4 februari 2019 bevallen van een dochter!
Nijn5 33/33 Eerste Juni 2018 :heart: 17 februari 2019 bevallen van een dochter!
Zegeens 27/34 Eerste April 2018 :heart: 18 februari 2019 bevallen van een dochter!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 10:55
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
65.46% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel!
Het was inderdaad echt pittiger dan ik had verwacht, maar ik wist natuurlijk ook totaal niet wat ik moest verwachten. Maar de kleine is er goed uitgekomen en dat is natuurlijk het allerbelangrijkste! Ik heb vooral veel pijn (gehad) van de knip die de gynaecoloog moest zetten ivm de vacuümpomp, maar met mij gaat het ook goed.
Ik geniet zeker ontzettend van hem! Ik heb al dagen achter elkaar meerdere keren een huilbui gehad, omdat hij zo ontzettend leuk is. En ik me zo goed besef dat het zo bijzonder is dat hij er is en dat het zo niet vanzelfsprekend is dat hij er is.
De eerste week met de kraamzorg was superfijn. Het is echt wennen, omdat ik hen nog moet leren kennen natuurlijk. Maar hij doet het zo ontzettend goed, hij is heel relaxt en tevreden.

Spannend Luv! Hoe dan ook, over een paar dagen heb je je kleintje in je armen :)
Alle reacties Link kopieren
Anna89 Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon! :) Hopelijk zijn jullie lekker aan t genieten.

Hier ook bevallen van een dochter op de 17e :) Iets vroeger dan we gedacht hadden, namelijk met 38.1. Het gaat heel goed met ons en had ook een goede, vlotte bevalling waar ik positief naar terug kijk.
Alle reacties Link kopieren
Anna, van harte gefeliciteerd met jullie zoontje! Lekker huilen van geluk, hoor.;-) Veel mooie momenten, geluk en gezondheid samen toegewenst!
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel :)
Volgens mij ben ik hier de enige met een klein mannetje haha. Voor de rest zooooveel meisjes!

Dem, jij ook gefeliciteerd!! Fijn dat alles zo goed is gegaan. Geniet ervan met zn drietjes :)
Alle reacties Link kopieren
Dem, ook via hier nog even een gefeliciteerd. :hug:

Ook ik ben inmiddels bevallen van ons meisje. Na een zwangerschap van 41+4 weken wilde ze zich eindelijk laten zien. Ze doet het onwijs goed en we genieten intens van haar. :heart:
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd lieve Luv, geniet van jullie meisje :heart:

Sister, hoe gaat het met jou?
Hebben jullie afspraak in ziekenhuis gehad?

Anna, ben jij beetje bijgekomen van pittige bevalling?
Alle reacties Link kopieren
Sorry voor mijn late reactie, maar van harte gefeliciteerd met je kleine meid Luv!! Wat fijn dat ze spontaan gekomen is, hopelijk heb je goeie bevalling gehad.
Geniet ervan!

Moos, ben fysiek wel bijgekomen hoor! Ben alweer best fit. Psychisch er nog wel veel bezig. En dat vind ik dan weer stom van mezelf, omdat hij het meer dan waard was. Mag van mezelf niet 'zeuren' ofzo, omdat ik hem zo graag wilde en zo gelukkig ben dat hij er is. Maar komt allemaal wel goed.
Alle reacties Link kopieren
@Anna, ik moest opeens aan je denken. Hoe gaat het nu met jullie en heb je de bevalling een plekje kunnen geven?

Hier inmiddels 33 weken, dus einde komt langzaamaan in zicht. Kijk enorm naar de kleine uit. Eerst zo eens goed tot rust komen (hopelijk) tijdens mijn verlof en met de feestdagen!
Alle reacties Link kopieren
Wat lief, Bosbes!
33 weken alweer, jullie hebben je kleintje ook snel in jullie armen. Geniet van de feestdagen, volgend jaar is er een kindje bij! En geniet ook van je verlof.

Met ons gaat het heel goed! Ons mannetje doet het hartstikke goed en is zo lief. Ik had niet durven dromen dat het allemaal zo goed zou gaan. Zo raar om je te bedenken dat hij er een paar maanden geleden nog niet was en ik me nu al serieus afvraag wat ik 'vroeger' heel de dag deed haha.
De bevalling vind ik nog steeds een heftige ervaring, maar dat zal voor velen gelden. Ik kan nu ook wel zien dat het ook heel bijzonder was. Ik heb het wel een plekje gegeven. Het staat ook meer op de achtergrond nu ik een nieuw ritme heb gevonden met baby en heel erg uitkijk naar zijn ontwikkeling en alle jaren dat ik nog voor hem mag zorgen.

Ik hoop dat je hier ook laat weten als je bevallen bent :)
Alle reacties Link kopieren
Wat een mooie, liefdevolle post voor jullie kindje! Heerlijk om de ontwikkeling van je eigen kindje op de voet te volgen. Bijzonder hoe snel die kleintjes ook veranderen en wat fijn dat jullie al weer wat ritme hebben gevonden! Geniet van elkaar én de eerste kerst met kindje! Lekker cheesy foto bij de kerstboom van jullie gezinnetje maken, haha.

Fijn om te horen dat de bevalling al wat meer naar de achtergrond gaat. Ik ga ook maar uit van véél pijn, maar probeer het ook over me heen te laten komen. Zie er niet per se tegenop, want heel veel powervrouwen zijn me al voorgegaan. :-D

Als ze er is,zal ik nog wel een berichtje plaatsen! Nog heel even (on)geduldig wachten. :hihi:
Alle reacties Link kopieren
Haha ja dat wachten op het einde kan lang duren! Je bent er dan zo klaar voor.

Ik zag gelukkig ook totaal niet op tegen de bevalling. Heel naïef misschien, maar had ook het gevoel van 'er even doorheen moeten', hij moest er hoe dan ook toch uit.
Een volgende keer ga ik er toch wat minder nuchter in denk ik, maar dat geeft niet.
Heb jij een cursus oid gedaan?
Bij mij gaven ze in het ziekenhuis ook steeds aan dat je er het beste 'open' in kon gaan, want je weet toch nooit hoe het loopt. Soms makkelijk gezegd misschien, maar zo te lezen heb je een mooie instelling ;)

Jaaa ik heb zoveel zin in de feestdagen met hem! Vorig jaar was ik toen net zwanger en was ik nog zo bang dat het weer mis zou gaan. Maar gelukkig is hij er nu helemaal gezond bij en dat is me alles waard :)
Alle reacties Link kopieren
Ahh, deze feestdagen worden hartstikke bijzonder voor jullie. Ik vind het ook wel een mooie gedachte dat wij dit jaar voor het laatst met ons tweetjes zijn in de kerstperiode.

We hebben in ziekenhuis slechts een voorlichting over bevalling gevolgd. Was geen echte cursus, maar vooral informatief over verschillende fases en opties. Ik doe wel aan zwangerschapsyoga en ik hoop dat de ademhalingstechnieken me kunnen helpen. Misschien is het maar goed dat je bij een eerste kindje er nog blanco in kan gaan, haha.

Geniet van jullie mooie, gezonde mannetje! Ik kijk zo uit naar ons kleintje. Zeker als ik ook de mooie meisjes zie van de andere forummers in onze appgroep. Zulke lieve, knappe kindjes! :heart:
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames!
Gefeliciteerd alle nieuwe mama’s! Fijn dat het zo goed met jullie en de kleintjes gaat! Blauwbosbesje succes met en geniet vooral ook van de laatste loodjes. ‘Open’ in een bevalling gaan is inderdaad een goeie, maar hoe dat dan precies is weet niemand. Het kan echt alle kanten op (hier één horror en zowaar een ‘fijne’ bevalling gehad) maar wat mij vertrouwen gaf is dat je lijf er voor gemaakt is om te kunnen bevallen, het komt vast en zeker goed!

Hier ook alles goed! Aardig hersteld (bekken nog wat lastig soms maar mag niet klagen) en ons meisje is alweer 8 maanden! Eten wil nog niet zo vlotten (veel kokhalzen/ spugen/verslikken en bijkomende stres/paniek en afkeer)dus nu hulp van een pre-logopediste, wat enorm helpend is. Verder rolt ze sinds een paar weken, ook fijn. Geen vlugge maar ze moet het maar mooi op haar eigen tempo doen. Ze worden al zó snel groot! O_O
Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,

Wat leuk dat hier weer een beetje gepost wordt! 😊

Hier is ons meisje alweer 3,5 maand oud. Wat gaat het snel en wat doet ze het goed. Ben een onwijs trotse mama.

Goed om te lezen dat alles goed met jullie gaat Anna! Ook bij jou trouwens Caretaker. 8 maanden al.. wat gaat het snel hè! Fijn dat de pre-logopedist helpt. Het is ook allemaal gek voor die kleintjes hè. Leuk ook dat omrollen! En inderdaad, eigen tempo is belangrijk. ❤️

Anna dat over wat je vroeger op een hele dag deed herken ik enorm. Ik vraag me dat ook serieus af. Dat geldt bij mij ook voor het uitslapen. Ik lag vroeger in de weekenden vaak wel tot 10u/10.30u in bed, maar volgens mij voel ik me juist alleen maar fitter nu ik 7 dagen per week vroeg eruit moet.
Vroeg is bij mij 4x per week 6u als ik moet werken en 3x per week 7u. Ik heb wel eens geprobeerd nog even terug te naar bed te gaan zodra zij na de fles van 7u weer in bed ligt, maar dat werkt niet haha. 🙈

Meisjes ik wens jullie alvast een hele fijne kerstdagen met jullie kleintjes. Ik kijk er best naar uit om het met haar te vieren.

Bosbes, geniet nog even van het samen zijn. Nog heel even en dan is jullie kleine meisje er ook. ❤️

Moos, ik denk nog vaak aan je. Duim onwijs dat ook jullie snel blijvend zwanger mogen worden. Hele dikke knuffel voor jou!
luv91 wijzigde dit bericht op 11-12-2019 07:59
Reden: Aanvulling
4.44% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ben zo blij om te horen dat al jullie kleintjes het zo goed doen lieve meiden.

Ook al reageer ik even wat minder, ik zie jullie helemaal genieten voor mij.
Het is soms wel confronterend hoe hard jullie allemaal gaan en hoe ons eigen proces verloopt.
Maar we geven niet op :heart:
En ik geloof nog steeds dat ons kindje er gaat komen, op wat voor manier dan ook.

Lieve bosbes, jouw verlof start bijna!
Ik wens je een heerlijke verlof, en doe vooral alles waar jij zin in hebt :bigkiss:
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk om nog wat van jullie te horen nu de kindjes er zijn! En zo fijn om te horen dat het goed met jullie gaat :)

Luv, mooi meegenomen dat je je nu fitter voelt toch! Uitslapen schijnt ook helemaal niet zo gezond te zijn, maar het is soms zo lekker haha. Ik zag echt een beetje op tegen elke dag zo vroeg opstaan, maar mijn mannetje slaapt serieus (meestal) tot 8 uur!
Vond je het lastig om weer te gaan werken? Ik heb gelukkig nog een maand, maar het idee om hem een hele dag achter te moeten laten, vind ik nog niet fijn.

Lieve, lieve, lieve Moosje... Ik moet ook nog vaak aan je denken en lees soms wat van je in een ander topic.
Ik weet nooit zo goed wat ik moet zeggen, behalve dat ik zo erg hoop dat ik hier een keer een berichtje lees dat je zwanger bent, een mooi hartje ziet kloppen en later een kindje in je armen hebt.

Van mij ook fijne feestdagen gewenst & alle goeds voor 2020 :)
Alle reacties Link kopieren
Caretaker, jeetje, zoveel maanden ben je alweer mama! Goed dat jullie hulp hebben ingeschakeld en dat de kleine daar baat bij heeft!

Luv, haha, hoopgevend dat vroeg opstaan wel went en dat je je er zelfs fit door kan voelen, haha. Ik geniet nog wel even van de luie momentjes op de bank en in het weekend in bed!

Moos, lieverd, wat ben jij toch een dappere, sterke vrouw. Ik gun jullie zo keihard ook een klein hummeltje. Hoop dat 2020 iets heel moois in petto heeft!

Hier is mijn verlof gestart en ik vind het heerlijk! Zo fijn om op adem te komen, te rommelen in huis en met lieve mensen af te spreken om bij te kletsen. De kleine meid trappelt goed in de buik. Afgelopen week leek er zelfs een voetje naar buiten te komen: uitstulping van de buik. Zo maf en bijzonder! Nog een paar weekjes veilig in mijn buik en dan is ze er!
Alle reacties Link kopieren
Mijn meisje kan denk ik ook wel langer slapen, maar ze reageert heel goed op op schema eten. Haar eerste fles is 7u en daarna duikt ze vaak nog terug tot 9u, half 10. Dan kan ik lekker langzaam opstarten.

Anna, zo wat ben je lekker lang vrij. Ik werk nu weer 3 weken. Zag er ergens wel tegenop maar had er ook enorm zin in. Het idee dat ik weer even mezelf kan zijn ipv mama. En eerlijk.. het gaat voorlopig heel goed en fijn!
Alle reacties Link kopieren
Lieeeef Anna en Bosbes :heart:
Alle reacties Link kopieren
Fijn Luv! En als ze het goed doet op dit schema, dan is dat prima toch. Gewoon doen wat werkt voor jullie en jullie kindje!
Kan me wel voorstellen dat het fijn is om wat voor jezelf te doen. Ik vind het nu nog heel fijn, maar voor altijd lijkt me ook niks.
Hoe is het voor je man/vriend om papa te zijn?

Ja klopt, ik had extra verlof op kunnen nemen, omdat er een kans was dat er een tijdelijk probleem was met de gezondheid van mijn zoontje en ik, als dit zo zou zijn, zelf voor hem wilde kunnen zorgen. Gelukkig valt het allemaal mee, maar nu dus alsnog extra lang verlof. En heel eerlijk gezegd vind ik het wel om in de kerstperiode lekker samen te zijn (wij moeten ook met feestdagen werken, vandaar).
Alle reacties Link kopieren
Bosbes!
Hoe gaat het? :)
Alle reacties Link kopieren
Hee! Ik zie nu pas je berichtje, Anna! Ik zit niet meer zoveel op het forum. Ik ben eind januari bevallen van onze dochter, dus ze is alweer bijna een maand oud! Het wordt steeds fijner. Merk dat ik langzaamaan haar beter leer kennen en dus ook beter weet hoe ik moet reageren. Het is wel veel trial and error met zo'n kleine baby, haha. Ze is een schatje! Over het algemeen heel tevreden en de nachten gaan ook best goed. In de avonduren (van etenstijd tot slaaptijd) is ze wel onrustiger, maar dat hebben zoveel baby's. Vanochtend hebben we een eerste (al dan niet bewuste) lach mogen ontvangen. Zo mooi!

Hoe gaat het met jou en de kleine, @Anna?
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd met jullie kleine meisje Bosbes!!
Fijn dat ze het zo goed doet. En geef jezelf gewoon de tijd om elkaar te leren kennen, dan komt het helemaal goed.
Je klinkt heel relaxt, fijn!
Wat bijzonder he, zo'n eerste lach. Er komen nog zoveel mooie eerste momenten :)
Hoe heb je de bevalling ervaren?

Met ons gaat het helemaal goed! Ons mannetje is alweer 6 maanden en doet het zo goed. Hij is hartstikke happy en leert ineens zoveel nieuwe dingen, hij kan ineens op zijn buik rollen en is dan super trots op zichzelf haha. Ook echt grappig hoe hij oefent met geluidjes maken, loop ik weer met een vrolijk gillende baby door het park haha.
Ik had het me echt niet beter kunnen wensen :)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben echt slecht in het forum bijhouden nu de kleine er is, haha.

Wat een heerlijk positief bericht van jou! Blije baby, blije mama! Ik vind het wel heel zuur dat we in deze tijd niet vol trots naar anderen kunnen met haar. We hebben ook niet alle kraamvisite gehad, maar gelukkig de meeste naasten wel.

Ze is heel lief en tevreden. Uiteraard zitten er ook mindere dagen tussen, maar dat hoort erbij. De nachten zijn nog wel gebroken, maar het lijkt langzaamaan de goede kant op te gaan.

Bevalling was op dat moment pittig, maar ik kijk er goed op terug!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven