Twin baarmoeder en Twin zwangerschap, zoekt lotgenoten.

18-04-2018 17:00 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hello,

Hier op zoek naar aanstaande moeders en/of moeders met Uterus Didelphys of bicornis uterus.!
anoniem_367970 wijzigde dit bericht op 22-04-2018 09:36
88.81% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Geen advies, tips of ervaringen, maar wel hartelijke gelukswensen!
Gefeliciteerd!!!
Alle reacties Link kopieren
Als eerste gefeliciteerd!

Maar wat maakt het precies uit dat je twee baarmoeders hebt voor een zwangerschap?
Het leven is te kort om te lang op de verkeerde plek te blijven.
Alle reacties Link kopieren
Oke stomme vraag maar kan je nu dan nog een keertje zwanger worden in je andere baarmoeder?

Verder van harte gefeliciteerd!!
Alle reacties Link kopieren
Wat madamecannibale zegt, dat vraag ik mij nu ook wel af ja.

En ook: wordt je dan 2x zo hevig ongesteld?
Alle reacties Link kopieren
Zie deze link van enkele jaren terug-
Allison..
https://www.libelle.nl/mensen/twee-baarmoeders-echo/

Hannah uit Engeland..
http://www.love2bemama.com/2014/09/19/e ... rie-babys/
anoniem_367970 wijzigde dit bericht op 22-04-2018 09:37
59.27% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
🙄
anoniem_367970 wijzigde dit bericht op 22-04-2018 09:37
96.61% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zijn jullie in verwachting en/of al moeder??
Eigenlijk wel een grappig verhaal natuurlijk. Twee baarmoeders, waarvan er maar één bevrucht is, maar dan wel weer met twee embryo's.

Ik kan niet meepraten over meerdere baarmoeders, wel over een tweelingzwangerschap en waar je zou verwachten dat dat dan misschien dubbel zo heftig is viel dat bij mij ontzettend mee. Het eerste trimester huppelde ik vrolijk door, niet misselijk, geen bloedverlies, geen extreme vermoeidheid en minimale buikkrampen (kwam bij bij rond week 9, toen begon de verdrukking van de darmen)

In de eerste weken van het tweede trimester ben ik wel flink beroerd geweest. Heb weken thuis gezeten met verschrikkelijke hoofdpijn.
Verder viel het wel mee. Na week twintig werd ik wel heel moe, je lijf is toch dubbel zo hard aan het werk, maar met minder werken was dit wel te handelen.

Ik ben wel een korte periode bang geweest dat er iets mis was omdat ik de kinderen maar niet voelde, maar dat bleek te komen doordat beide placenta's aan de voorzijde lagen en de klappen opvingen. Met een extra baarmoeder ga je dit misschien ook krijgen, maak je in dat geval niet druk en vraag om een extra controle. Met een medische indicatie mag je vrijwel altijd meteen komen.
Alle reacties Link kopieren
Met hoeveel weken ben jij bevallen?
Dmv keizersnede?
Heb je één of tweeeigige tweeling?
Jongen en meisje of meisje/meisje, jongen/jongen?
anoniem_367970 wijzigde dit bericht op 22-04-2018 09:38
69.59% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dankje TO voor je antwoord. Ik hoop dat alles voorspoedig gaat en je over een aantal maanden een gezonde tweeling krijgt!
Alle reacties Link kopieren
Wat ik mij afvraag. Je bent nu zwanger, maar je kan theoretisch gezien tijdens je zwangerschap nog een keer zwanger worden of kan dat niet? Want je andere eileiders krijgen niets mee van de hormonen van de ander zwangere kant
Verwijderd ivm herkenbaarheid
anoniem_358205 wijzigde dit bericht op 16-05-2018 11:59
95.48% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
😇
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Het is een vrij zeldzame aandoening dus ik weet niet hoeveel lotgenoten je hier gaat tegenkomen (en die daar over willen meeschrijven ivm herkenbaarheid;) ), maar heb je het al op het forum van Freya en/of fora gericht op zwangerschap/kinderen geprobeerd?

Wat wil je precies weten?
Alle reacties Link kopieren
DJTwin: van harte! Heel veel geluk gewenst! Beide in 1 van de 2 baarmoeders (didelphys of bicornis)? Je staat onder extra controle neem ik aan?

Hier iemand met Uterus Didelphys (en vaginaal septum). Helaas (nog) niet zwanger (gaat moeilijk/niet, onverklaarbaar). Werd jij wel gemakkelijk zwanger? En heb je voor deze tweeling ook een of meerdere miskramen gehad? (wat vaak voorkomt bij deze aandoening begreep ik).

Ik wens je een voorspoedige zwangerschap en straks twee gezonde hummeltjes!
Alle reacties Link kopieren
DjTwin schreef:
18-04-2018 17:00
Hello,

Hier op zoek naar aanstaande moeders en/of moeders met Uterus Didelphys of bicornis uterus.!
Beste

Ikzelf heb 2 baarmoeders met twee baarmoederhalzen en 1 vagina. Ik kreeg 2 augustus 2017 een momatweeling ( 1 vruchtzak zonder tussenschot ). Mijn kindjes zijn moeten op de wereld komen via keizersnede op 32 weken 6 dagen door hun soort tweelingschap en niet door de afwijking van mij.

Verder is er bekend dat je met dit soort afwijkingen wel meer kans op vroeggeboorte en soms doodgeboorte of miskraam hebt. Maar mijn tweeling is steeds goed blijven zitten en had nooit andere complicaties. Het is dus perfect mogelijk een tweeling te dragen!

Deze dinsdag (4september 2018) krijg ik mijn 3de zoon via keizersnede. Deze keer in de andere baarmoederkant gezeten. Al was er een verbinding tussen de twee baarmoeders door de vorige keizersnede en ligt onze zoon in stuit in de twee baarmoeders. Ik ben dan 39 weken dus alles kan echt gewoon goed gaan.

Bij mij gaan ze er nu wel 1 geheel van maken, zowel bij mijn baarmoeders als baarmoederhalzen. Het is gewoon veiliger voor mij en zou fijner wordzn voor het vrijen. Dit zal gewoon tijdens mijn keizersnede gebeuren.

Alvast veel succes en proficiat

Ps : twins zijn zwaar maar oh zo leuk om op te voeden!
Alle reacties Link kopieren
Hallo @Rani94,

Wat een bijzondere situatie, maar wat prachtig dat het zo heeft mogen lopen bij jou! Mag ik vragen in welk ziekenhuis jij onder behandeling bent?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven