Uitgerekend December/Januari!

23-04-2018 20:40 1294 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij een topic voor iedereen die in december 2018/januari 2019 is uitgerekend.
Voel je vrij om mee te schrijven. Je kunt de tabel zelf bijwerken (zie gegevens hieronder)
of zet je gegevens dikgedrukt in het topic en vraag of iemand anders het voor je in de tabel verwerkt.
Veel schrijfplezier!

Inlognaam: Suzanne91_
wachtwoord: Suzanne91_
Nickname leeftijd Hoeveelste kindje uitgerekende datum geslacht Bevallen
Suusj91 27 eerste kindje 29 december 2018 jongen :flirting: 15 december
Bruschetta_ 29 eerste kindje 31december verrassing :flirting: 18 december
Bevallen van een zoon!
felyar90 27 Eerste kindje 21 December 2018 meisje :flirting: 25 november
ClaireSophie 29 eerste kindje 31 december 2018 meisje :flirting: 6 januari
Bakerloo 34 eerste kindje 27 december 2018 ?
Yellow002 31 eerste kindje 20 december 2018 verrassing :flirting: 28 december bevallen van een dochter!
DANIYL 27 eerste kindje 19 december 2018 onbekend
Sammie2636 26 eerste kindje 21 december 2018 jongen :flirting: 17 december
Jo_tasy 29 tweede kindje 7 januari 2019 meisje :flirting: 7 januari
Mama_30 30 derde kindje 24 december 2018 onbekend
MarisKF 25 eerste kindje 3 januari 2019 meisje :flirting: 28 december
Svea84 33 tweede kindje 6 januari 2019 jongen :flirting: 27 december
rose1 28 eerste kindje 5 januari 2019 verrassing
kersopdetaart 33 derde en vierde kindje 6 januari 2019 ?
Dreamboat 26 eerste kindje 12 Januari 2019 jongen
Sophie990 27 eerste twee kindjes 5 januari onbekend
Nausicaa 37 eerste kindje 11 december meisje :flirting: 2 december
Ingeb84 33/36 eerste kindje 27 februari onbekend
Renata83 36 tweede kindje 27 januari jongen
:rose: Ingeb84 :rose: ideetje88 :rose: Muisjemeisje :rose: Madderijn

Hoiii123, Bloem2222, Avocadopi87, zoonzoonbaby, localhero, bon28, MQ11: ik heb jullie uit de tabel gehaald i.v.m. inactiviteit. Mocht je weer mee willen kletsen, dan kun je je gegevens weer toevoegen.
anoniem_368334 wijzigde dit bericht op 10-01-2019 09:55
94.50% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ga hem zo proberen in te vullen!
Alle reacties Link kopieren
Ingevuld :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat deze nog klopt felyar had net zelf ook nog een wijziging aangebracht in mijn tekst. Nog even her verhaaltje aangevuld van mijn zwangerschap hoe het bij ons begonnen is
Alle reacties Link kopieren
Vandaag gebeld door de verloskundige van hier voor een eerste afspraak.

22 mei is mijn allereerste afspraak! 😍😍😍
Alle reacties Link kopieren
.
Suusj, ik kom echt niet ingelogd...

Zou je de tabel willen invullen voor mij?

Naam: ClaireSophie
Leeftijd: 29
1e kindje
Geslacht nog onbekend

:rose: Dank je wel!

PS: ik wil niet vervelend doen maar ik zou je hele introductie weglaten bij een openbaar 'uitgerekend in' topic, dat zou ik gewoon in een eerste post vermelden. Nu is het net alsof het jóuw topic is+ je hele verhaal, terwijl iedereen hier zich moet kunnen aansluiten die eind december/begin januari is uitgerekend. Ik vind je verhaal leuk, echt, maar ik zou er net, als bij de andere 'uitgerekend in' topics een algemene introductie neerzetten, bijvoorbeeld:

'Welkom, ben jij ook uitgerekend eind december/begin januari? Schrijf dan vooral gezellig mee'

PSS: het is niet 'ken invullen' (kom je uit Amsterdam? :proud: ) maar 'kan invullen'.
PSSS: het is niet 'welke' maar 'die' (een licht streepje gaf)

:arrow: sorry als je nu denkt: 'tsjonge wat een zeikers die ClaireSophie'. Het is opbouwende feedback om alleen maar meer dames zich te laten aanmelden bij dit topic. :heart:

ON TOPIC: 22 mei, wat fijn! Best snel ook!
Alle reacties Link kopieren
Mij lukt de tabel invullen ook niet inderdaad, maar ik vind het prima om er niet in te staan op zich.

Hebben jullie ook last van ongesteldheidskrampen? Ik heb dat dus af en aan, maak me er toch wel zorgen om! Hoewel ik geen bloedverlies heb. Heb gisteren een wetenschappelijk artikel gelezen waarin stond dat krampen het risico op een miskraam niet verhoogde, maar krampen icm bloedverlies wel. Dus daar hou ik me dan maar aan vast haha.
Bruschettta, kan wel janken om je bericht (dat zullen de hormonen wel zijn trouwens :facepalm: )

Hier dus ook, met name in de ochtend en avond, ik word er zenuwachtig van waardoor de krampen/buikpijn erger lijkt te worden....

Het is een soort vicieuze circkel.
Ik check elk half uur of ik niet bloed, echt kansloos. Ik neem mij ook voor om elke paar dagen een test te doen, slaat helemaal nergens op, dat weet ik. Maar man, die onzekerheid. Écht niet grappig.

En nu dus nog vier weken tot de eerste echo. Ik heb complete doemscenario's in mijn hoofd...
Alle reacties Link kopieren
Heel herkenbaar! Ik check ook elke keer spastisch of ik niet bloed, tot nu toe niet gelukkig. En net ook nog een test gedaan, die echt veel donkerder was dan de laatste (zelfs donkerder dan de controlestreep) dus daar moet ik me aan vasthouden! Maar het is echt vervelend hè, om je zo'n zorgen te maken..

Maar goed laten we uitgaan van dat onderzoek (prospectief), daarin werd een prevalentie van 85% genoemd van krampen in de eerste 8 weken! Dus het komt veel voor kennelijk.
Alle reacties Link kopieren
Hallo lieve meiden,

Ook ik heb last van ongesteldheidskrampen. Vooral aan het einde van een werkdag en als ik er veel op let. Gister heb ik even flink zitten googlen en het schijnt normaal te zijn. Ook ik check elke keer op bloedverlies... en dit maakt de buikpijn ook erger!

Maar oh wat voel ik mij zwanger! Mijn borsten zijn zo gevoelig en groter geworden, ik ga morgen even de stad in voor een comfortabele bh :).

25 mei heb ik mijn eerste afspraak bij de verloskundige!

Het is hier nog steeds zo onwerkelijk! Gister alcoholvrije wijn in huis gehaald want we geven dit weekend een etentje. Als ik niet drink is het direct verdacht. Hoe doen jullie dat? Ik drink namelijk best vaak een wijntje met vriendinnen..

Een fijne dag zonder stress gewenst xxx
Hoi Bakerloo,

Ik drink niet, nooit gedaan dus dat gaat niet opvallen! Op het moment voel ik mij nog niet 'op en top' zwanger. Geen misselijkheid, vermoeidheid o.i.d.
Alleen hoofdpijn en dus vage krampen/buikpijn/weeig gevoel.

Borsten zijn van nature vrij groot, maar ik merk nog niks. Daarom is misschien wel juist zo onwerkelijk... :love:

Ik wil het zó graag vertellen, ik moet nog wachten tot 28 mei! Afspraak is verzet! Grrrr!
Alle reacties Link kopieren
Mag ik ook meeschrijven?

Afgelopen zaterdag positief getest. Ik verwachtte een negatieve test, de avond ervoor had ik al wat menstruatieachtige krampen. Die avond had ik een feestje, dus wou het zeker weten voordat ik aan de wijn ging.
Tot mijn verbazing stond er lichte, maar duidelijke streep. Maandag nog eens getest en de streep was er al snel en bijna zo donker als de controlestreep.

Heel erg blij! Maar ook angstig, de krampen blijven steeds een beetje aanhouden. Ik ben dus best 'blij' om te lezen dat jullie dit ook hebben. Hopelijk betekent het niks en gaat alles goed!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd!! Toevallig dat we allemaal die krampen hebben, stelt inderdaad wel gerust vind ik.

Wanneer willen jullie het aan anderen gaan vertellen? Het liefst zou ik het m'n vriendinnen en zusje op korte termijn vertellen, zodat ik het ook kan delen mocht het een miskraam worden.

Mijn vriend wil het alleen het liefst snel met z'n broers en ouders delen, en daar zit ik dan weer net niet op te wachten. Geen zin in om daar mee te 'dealen' mocht het een miskraam worden. Dus nu is de compromis dat we het allebei aan niemand vertellen tot nu toe.

Hoe pakken jullie dit aan?
Alle reacties Link kopieren
Hoi ook ik heb hier lichtjes last van, ook het idee dat mijn buik war strakker is als anders.

Overigens zijn mijn moeder schoonmoeder en zus al op de hoogte ervan voor de rest van de mensen wil ik het voprlopig nog wel even stil houden. De paar mensen die het weten ken ik volledig vertrouwen dat ze het verder nog even stil houden ook on het geval mocht het een miskraam worden al gaan we daar natuurlijk liever niet vanuit
Oh Suusj, hoe reageerden ze?

Zo snel durf ik het echt nog niet aan.
Ik wacht sowieso tot de eerste echo. Vriend heeft zelfs voorkeur voor de magische 12 weken grens.

Het is ook even afwachten hoe ik mij de komende weken ga voelen en hoe mijn lijft groeit...
Alle reacties Link kopieren
Oh wat komt dit me allemaal bekend voor haha :rolling:

Ik heb ook behoorlijke krampen soms in m’n buik, maar zolang ik geen bloedverlies heb probeer ik me er geen zorgen over te maken.
M’n borsten doen niet zozeer pijn, maar zijn wel een cupmaat groter geworden en zijn ook behoorlijk gevoelig.

Gister kon ik het niet laten om weer een test te doen en de streep was zo donker, dat er geen twijfel over mogelijk was.

16 mei hebben wij de 1e intake en 31 mei de termijnecho.

Mijn ouders vertellen we het de dag voor de termijnecho.

Nadat we de termijnecho hebben gehad, gaan we direct een weekend weg met de schoonouders (vanwege 30 jarig huwelijk), dus dat vinden we wel een mooi moment om het ze te vertellen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi. Mag ik hier meeschrijven?

Ik ben nu ongeveer 5 weken en 5 dagen zwanger en de UD zou rond 22 december moeten liggen.

Ik merk een grote onzekerheid bij mezelf na 2 eerdere miskramen. Tussen de laatste miskraam en deze zwangerschap heeft bijna 1.5 jaar gezeten. Ik voel me ook bijna niet zwanger want geen noemenswaardige klachten. Ik krijg een echo met bijna 8 weken vanwege eerdere miskramen en bloedverlies aan het begin van deze zwangerschap. Geen roze wolk hier. Maar hopelijk gaan we het dit jaar meemaken dat de zwangerschap ook tot een, zo ontzettend gewenst, kindje gaat leiden :-)
Alle reacties Link kopieren
Bruschetta_ schreef:
25-04-2018 07:38

Hebben jullie ook last van ongesteldheidskrampen? Ik heb dat dus af en aan, maak me er toch wel zorgen om! Hoewel ik geen bloedverlies heb. Heb gisteren een wetenschappelijk artikel gelezen waarin stond dat krampen het risico op een miskraam niet verhoogde, maar krampen icm bloedverlies wel. Dus daar hou ik me dan maar aan vast haha.
Wat je voelt is bandenpijn en dat is ook aan het begin van een zwangerschap een heel normale zwangerschapklacht :-)
Alle reacties Link kopieren
Yellow, wat verdrietig van je eerdere miskramen. Ik kan mij dan wel voorstellen dat de roze wolk er niet echt is. Ik hoop dat deze lekker op zij plekje blijft zitten.

Het vertellen is hier ook nog een discussiepuntje. Eigenlijk willen we het onze ouders wel redelijk snel vertellen, maar aan de andere kant willen we ook wachten op de eerste echo. Gelukkig hebben we nog even om erover na te denken.
Vandaag wel gebeld met de verloskundige en 23 mei kunnen wij heen :heart:
Alle reacties Link kopieren
Hallo lieve allemaal,

Ook ik zou graag willen meeschrijven... Ik ben vandaag 6 weken zwanger en uitgerekende datum zal rond 19 december zijn! We zijn al sinds augustus bezig en voorzichtig erg blij met onze eerste zwangerschap. Ik dacht eigenlijk dat ik alweer ongesteld was geworden, bleek het innestelingsbloeding te zijn!

Ik herken de buikkrampen enorm en check elke wc beurt (dit worden er al meer).. of er bloed is. Wat hierboven stond geschreven had ik ook al gelezen en stelt me gerust. Maar spannend blijft het.. @Yellow ik ga heel hard voor je meehopen dat de roze wolk komt en dat deze zwangerschap slaagt!

Ik kan niet wachten om het aan iedereen te vertellen. Ik merk nu pas bij hoeveel gelegenheden je eigenlijk drinkt en ik hoop dat iedereen nog niks in de gaten heeft. Wij wachten wel tot onze eerste echo (11 mei) en gaan het dan op Moederdag aan onze ouders vertellen, dan ben ik 8,5 week.

Verder komt morgen Moeders voor Moeders langs. Hebben jullie hier ook al overnagedacht?
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel muisjemeisje en daniyl.


@ daniyl Hier komt moeders voor moeders 2 mei langs :-) nu ik enigszins weet hoe niet-vanzelfsprekend zwanger worden (en blijven) is zet ik mijn hormonen graag in voor zo'n mooi doel. :-)
Hoi Yellow, muisjemeisje en daniyl!

Super leuk dat jullie meeschrijven! Laten we hopen op allemaal gezonde zwangerschappen en feestdagen baby's!

Ik vind het lang duren hoor, maar we willen écht de eerst echo afwachten! :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Ja hier komt moeders voor moeders 7 mei langs!
Alle reacties Link kopieren
Ja, hier denk ik er hetzelfde over.. maar elke keuze is goed natuurlijk!

@Bakerloo.. ik had toevallig laatst ook een feestje gegeven en voor mezelf ook alcoholvrije wijn gehaald (best prima)... dat heeft niemand door gehad en ik hoop dat het daardoor minder opvalt. Maar met Koningsdag in het verschiet ben ik bang dat het wat gaat opvallen.. maar dat zien we dan wel weer!

Verder vroeg ik me af of er bewust is gekozen voor een uitgerekend december/januari topic? Er is er namelijk ook een voor de eerste helft van december t/m de 16e als uitgerekende datum geloof ik.. Is het een idee om dit topic voor de tweede helft van december aan te houden? Dan blijft het overzichtelijker en hebben we ongeveer allemaal dezelfde ontwikkelingen? Ik weet niet hoe jullie hierin staan...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven