Zwanger worden vanaf mei 2018

25-04-2018 21:05 587 berichten
Hi allemaal!

Wie gaat er ook vanaf mei (weer) proberen zwanger te worden? Schrijf je mee?



Naam
(leeftijd v/m)
Kindje NOD Ronde Bijzonderheden
Dookster
(28/31)
Tweede 29-6 2 Zwanger :heart:
AUTUMNGIRL93
(24/29)
Eerste 1 Zwanger :heart:
Happy-Life
(25/28)
Tweede 30-5 1 Zwanger :heart:
-Anna89-
(29/35)
Eerste ... ... Zwanger :heart:
CherryBlossom
(27/32)
Eerste 4-7 #zoveel
ag-s
(31/35)
Tweede 20/21-10 6 ronde 3 na miskraam in juli
Yenthe_87
(30/30)
Eerste 27-6 3
W002
(32/36)
Tweede 26/5 1
Koekiejj27
(28/29)
Tweede 28-05 1
Eef-1-9-8-8
(29/42)
Eerste 14-06 3
Sali1985
(32/34)
Eerste 13-05 1 Zwanger :heart:
ER_6_N
(28/31)
Eerste 06/06 1
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:01
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
86.86% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal! Ik ben Dookster, 28 jaar, getrouwd en mama van een dochtertje (8 november 2017). Eigenlijk drie maanden na de bevalling had ik alweer de kriebels maar manlief hield het tot nu toe steeds een beetje tegen. Nu is hij wel steeds enthousiaster en stelde hij van de week voor om volgende maand toch weer te gaan proberen :)

Het lijkt me erg leuk om te kletsen met anderen die in mei (weer) gaan proberen!
anoniem_262405 wijzigde dit bericht op 25-04-2018 23:19
Reden: Verkeerde jaartal xD
0.24% gewijzigd
In the end we only regret the chances we didn't take.
Alle reacties Link kopieren
Hoi!
Ik wil wel meeschrijven.
Ik schrijf ook in een ander topic, maar een wat kleinere groep lijkt me ook wel leuk.

Ik ben 28, mijn vriend 34 en we gaan voor ons eerste kindje. Mijn spiraal is er sinds half april uit. We zijn al wel begonnen dus, maar nadat ik weer een keer ongesteld ben geweest gaan we er 'serieus' voor. Dan weet ik beter hoe mijn cyclus is en dat is toch wel handig ;)

Zal later even kijken om mezelf in de tabel te zetten.
Alle reacties Link kopieren
Enne, ik neem aan dat je bedoeld dat je dochtertje van november 2017 is, niet 2018 ;)
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad 2017 ja :bonk:

Leuk dat je mee schrijft! Ik had het grotere topic voorbij zien komen ja, maar zag al zoveel namen in de tabel dat ik bij mezelf dacht dat ik het dan toch niet kan bijhouden...

Bij mij was na het verwijderen van m’n spiraal m’n cyclus na 3 maanden weer ‘normaal’ en te voorspellen zeg maar.
In the end we only regret the chances we didn't take.
Alle reacties Link kopieren
Ik hou het daar ook vaak niet meer bij hoor, maar probeer het nog wel.

Gebruik je nu nog anticonceptie?
Was je de eerste keer snel zwanger?

Met de spiraal was ik ook elke maand 'ongesteld', dus ik ging ervan uit dat dit gewoon door zou gaan als hij eruit was. Alleen een beetje jammer dat ik net daarvoor goed ziek was geweest en mijn cyclus een beetje van slag was, waardoor ik het niet meer zo goed bij kon houden haha.
Dus ik zie het nog wel, maar heb er wel vertrouwen in dat het snel weer goed zit.
Alle reacties Link kopieren
Dag dames,

Ik heb weer behoefte om te kletsen. Ik zit ook in een ander topic maar die is ondertussen een beetje dood.
Mijn vriend 32 en ik 27 zijn na de zomer begonnen met proberen. Dus we zijn even bezig. Laatste paar maanden wel gebruik gemaakt van de vruchtbare periode maar echt los moeten laten. Het niet lukken vrat mij op, en persoonlijk met mij ging het niet goed.
Even 'rust' deed me goed en merk dat ik meer intresse krijg om over te praten en mee te praten. Dus ik begin ' weer ' haha.
Als het mag lukken zal dit ons eerste kindje zijn.

Ben blij dat jullie ook niet zo'n grote groep willen. Overzicht is anders snel weg.
Over een week is mijn nod, net als sommige keren voel ik symptomen. Moe, diarree, vlagen misselijk maargoed tegenwoordig kijk ik daar niet meer van op.

(Na wat proberen is het gelukt om me toe te voegen aan het tabel :yes: )
Bam!!!!
Alle reacties Link kopieren
Anna, we gebruiken nog wel anticonceptie ja. Toen wij probeerden voor ons eerste kindje was ik gelijk de eerste maand zwanger maar heb ik na bijna 6 weken een miskraam gehad. Daarna stond ons hoofd er even niet zo naar maar we gebruikten geen anticonceptie met de gedachte dat twee keer in een keer raak wel heel bijzonder zou zijn. Was dus toch wel zo alleen teste ik pas later omdat ik dacht dat m’n lichaam door de miskraam gewoon in de war was. Ik werd vrij snel misselijk en alle bekende klachten, waarschijnlijk doordat m’n hormonen nog hoog waren van nummer 1. Daarom blijven we dus anticonceptie gebruiken tot we er echt allebei aan toe zijn. Al ga ik er niet vanuit dat het nu in een keer raak zal zijn, uit ervaring weten we dat de kans er dus wel is haha.

Met m’n spiraal werd ik ook ongesteld de laatste 3 jaar (mijne heeft z’n volle 5 jaar gediend haha). Maar evengoed deed m’n lichaam anders en was er eerst geen duidelijk patroon. Maar ook dat is echt voor iedereen anders. Een vriendin van me was namelijk ook gelijk weer ‘normaal’ na het verwijderen.

Ycjoo, wat een lastige periode ben je doorgegaan... Kan me wel indenken dat als je er zo naar verlangt en dan al die tijd al moet wachten dat je er niet vrolijker op wordt. Gebruik je ook ovulatie testen dan? Of probeer je er echt zo min mogelijk mee bezig te zijn?
Volgende week dus je NOD, ik duim voor je!
In the end we only regret the chances we didn't take.
Alle reacties Link kopieren
Nou zoals jullie zien heb ik mezelf in de tabel gezet, maar er is wel iets fout gegaan denk ik haha.
Het was niet de bedoeling om mezelf boven jou te zetten Ycjoo, maar ineens stond het zo en ik was bang als ik het ging wijzigen dat het weer fout zou gaan haha.
En er mist nu ook een streepje aan het eind van de tabel en die krijg ik niet meer goed. Voel jullie vrij om het aan te passen ;)

Ik reageer later, heb nu eigenlijk een beetje haast haha
Alle reacties Link kopieren
Dookster wel heftig zo'n miskraam. Ik ben beetje benieuwd hoe 'snel ' het nu gaat om weer zwanger te worden.

Anna, niet erg hoor. Word er niet anders van haha

Ik probeer niet zoveel mee bezig te zijn. Ik heb ovulatie testen gebruikt maar daar ging het ook mis dat ik te veel mee bezig was. Echt niet grappig.
Bam!!!!
Alle reacties Link kopieren
Anna, top dat het gelukt is!

ycjoo, ja het is heftig, eerst de blijdschap die je dan na twee weken weer kunt ‘vergeten’ zeg maar. Het is gek maar de clichés zijn waar; als je weet dat het er zit, hou je er van.
Gelukkig hebben we nu een gezonde vrolijke meid maar neemt het verdriet van nummer 1 niet weg. Afgelopen januari had ik echt even een baalweek, maar goed, dat zal elk jaar wel een beetje minder worden hoop ik.

Hoeveelste ronde proberen jullie nu? Ben je wel regelmatig of is het moeilijk te peilen?
In the end we only regret the chances we didn't take.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, ik schrijf ook graag mee met een kleinere groep :)

Begin deze maand m'n spiraal laten verwijderen omdat m'n vriend en ik hebben besloten om voor ons eerste kindje te gaan. Na een paar dagen ongesteld geworden en nu aan het wachten op m'n volgende menstruatie zodat we hopelijk iets meer duidelijkheid hebben over de lengte van mijn cyclus.. Voorlopig dus nog geen ovulatie testen.

Zal straks even proberen om mezelf ook in het tabel te zetten!
Alle reacties Link kopieren
He dames! En anna (schrijven samen in ander topic) Maar vind het wel erg leuk om met andere te starten echt in mei! En die is ook wel extreem groot en hou het gewoon niet meer bij...

Dookster dat is wel vlot op elkaar maar wel super leuk! Zelf heb ik een dochtertje van juli 2017. Heb nu ook echt het gevoel dat ik ontzwangerd ben en ook weer op oude gewicht vind ik toch wel fijn nu we voor een 2e willen gaan.

We hebben gewacht tot mei ivm werk van m'n man. De decembermaand is altijd extreem druk voor hem dus wilde we toch even wachten dat we niet uitgerekend zouden zijn in december/januari. Dus kriebelt al wel 2 maanden en we hebben er vollop zin in!

Als het goed is word ik woensdag 2 mei ongesteld en dan gaan we er voor! We hebben al wel de afgelopen 1/2 weken onveilige seks gehad maar als het goed is had ik mijn eisprong al gehad.
Alle reacties Link kopieren
Dookster, zo is het ook he.

Ronde 10 wordt het. Ben wel regelmatig. Heel blij mee maar het zegt niets dus. Symptomen is nu 0,0 moet 5 dgn wachten.


Welkom dames.
Bam!!!!
Alle reacties Link kopieren
Welkom Autumngirl en Happylife!

Autumngirl hopen dat je cyclus gauw op gang komt :)

Leuk dat jullie ook al een dochtertje hebben Happylife, en ook nog best een kleintje :) hier met dezelfde reden tot mei aan het wachten, december is enorm druk en dan wil ik dus nog niet met verlof zijn. Dat hebben we afgelopen december wel ondervonden :facepalm:

Ycjoo, kan me best voorstellen dat het je niet in de koude kleren gaat zitten. Hoe is je vriend/man er onder?
In the end we only regret the chances we didn't take.
Alle reacties Link kopieren
Nou, hij is bang dat het aan hem ligt en daar zat hij wel mee. Hij is ondertussen van baan verwisseld dus de volledige aandacht van het niet lukken is stukken minder geworden.
Ik ga aankomende cyclus wel weer de ovulatietesten bij houden. Tempen, wil ik ook wel maar vind het eigenlijk veelste veel gedoe. Aangezien ik ook onregelmatig werk zal het niet exact op hetzelfde tijdstip zijn. In hoeverre dat nog zin heeft geen idee. Zal ik even verder moeten onderzoeken.

Ik vind het echt knap dat je zo snel weer zwanger wilt worden. Knap is zo'n raar woord maar sommigen denken paar maanden nog niet aan of ze weer willen proberen. Alhoewel ik zelf ook niet veel tijd tussen wil hebben. Mijn zusje en ik schelen 5 jaar. We hebben niet veel aan elkaar gehad pas toen we ouder werden..Hoeveel kinderen zou je graag willen?
Bam!!!!
Alle reacties Link kopieren
Zonder testen weet je het niet natuurlijk. Ben blij dat je vriend er wat rust in heeft kunnen vinden. Volgens mij heeft het tempen meer te maken met dat je het op het zelfde moment doet en niet zo zeer dezelfde tijd. Dus als je het elke dag doet als je net wakker wordt na meer dan 4 uur slaap zou het volgens mij ook goed moeten zijn hoor... Maar ik ben ook maar een leek :)

Knap is het denk ik niet haha. Het is niet iets waar we voor kiezen omdat we het op deze manier het beste vinden maar puur omdat het verlangen zo groot is. Als we verstandig zouden doen zouden we nog een paar maanden wachten. Ze zeggen 9 maanden op, 9 maanden af. Al was ik op dag 10 alweer terug op m’n eigen gewicht en gewone kleding weer aan. Niet dat ik me toen alweer goed voelde hoor, soms heb ik nog pijn. Maar ze hadden in eerste instantie ook verkeerd gehecht. Dus behoorlijk wat probleempjes gehad na de bevalling. Maar, toch zou ik het zo over doen :)
Hoe veel kinderen we willen weet ik echt niet...
In the end we only regret the chances we didn't take.
Alle reacties Link kopieren
Ycjoo, heel naar om er al zo'n tijd klaar voor te zijn en het zo graag te willen en er dan zolang op te moeten wachten. Knap dat jullie een 'rustperiode' hebben ingelast, hopelijk zijn jullie zelf ook wat tot rust genomen en weer nieuwe energie en moed om er 'weer' voor te gaan.
Ik hoop heel erg met jullie mee dat het nu mag lukken!

HappyLife, leuk om je hier ook te zien :)
Ja ik hou het daar ook allemaal niet meer bij. Ik lees nog wel alles, maar het gaat zo snel dat ik niet meer weet waar ik nou nog wel of niet op moet reageren haha. Dus ik hoop dat dat hier wat makkelijker zal gaan, maar dat komt vast goed!
Spannend, nog een paar dagen en dan 'begint' het voor jullie ook echt!

Autumngirl, welkom!
Werd je met de spiraal nog ongesteld?
We zitten een beetje in hetzelfde schuitje haha. Ik had twee dagen na het verwijderen van de spiraal ook een bloeding. Maar ik twijfel wel of ik wel echt ongesteld was of dat het een nabloeding was van het verwijderen.. Het rare eraan is wel dat die dan pas twee dagen na het verwijderen begon, de eerste twee dagen geen bloed gezien.
Dus ik wacht af, maar voorlopig ga ik uit van 14 mei ongesteld worden.

Dookster, lijkt me ook heftig, een miskraam. Denk dat dat vaak onderschat wordt..
Kan me ook voorstellen dat het dan een volgende keer ook een stuk minder onbezorgd is ofzo. En dat jullie nu een gezond kindje hebben, maakt het verdriet om de miskraam natuurlijk niet minder. Ik denk dat verdriet en geluk naast elkaar kunnen bestaan.
Alle reacties Link kopieren
.
-anna89- wijzigde dit bericht op 30-04-2018 16:28
Reden: Dubbel
99.87% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend vertelde dat zijn beste vriend van het weekend had gevraagd 'of we al bezig waren' en 'of ik al gestopt was'. En hij zei dat hij daar nog lang niet klaar voor is (dat verhaal hebben we verzonnen voor als mensen ernaar vragen), waarop zijn vriend zei 'jaja, ik weet genoeg'. En nu denkt hij dat hij wat doorheeft.
Nou kan ik het van hem nog wel hebben, omdat ik weet dat het oprechte interesse is en hij alleen maar heel blij voor hem/ons zou zijn. Maar eigenlijk is het best erg toch dat we een verhaal moeten verzinnen, omdat steeds meer mensen ernaar vragen..

Praten jullie er met anderen over?
Wij vertellen het nog aan niemand, omdat we geen zin hebben in vragen elke maand of het al gelukt is en we graag willen dat het een verrassing is (als het lukt natuurlijk).
Alle reacties Link kopieren
Anna; tijdens mijn spiraal was ik heel onregelmatig ongesteld..
Afgelopen weekend had ik wat bruin slijm, bloed was het niet te noemen, maar verder geen menstruatie te bekenen. Als ik uitga van 28 dagen zou ik 6 mei ongesteld moeten worden, dus we zullen het zien..

Wij hebben ook nog aan niemand vertelt dat we er al mee bezig zijn hoor, ik zeg gewoon dat mijn spiraal er nog inzit ;p Heb inderdaad ook geen zin in die vragen elke keer..
Alle reacties Link kopieren
@anna toen mijn spiraal verwijderd was had ik na 2 dagen ook een flinke bloeding duurde 2 dagen... en 14 dagen na het verwijderen ongesteld. Dus mogelijk dat het er gewoon bij hoort en indd nog niet je menstruatie was!
Mijn beste vriendin wist het bij de 1e wel, en nu weet een oud collega het. Vind het wel fijn om er nog met iemand anders over te kunnen hebben. Maar voor de rest niet, en als ze er nu naar zouden vragen zou ik zeggen nou nog even niet hoor... genieten vollop van dochters ontwikkelingen.

@dookster Vind het super leuk als het leeftijdsverschil klein is! heb altijd gezegd 1,5-2 jaar leeftijdsverschil lijkt me zooo leuk!! Mijn verlangen was ook heel groot na 3/4 maanden maar ook mijn bekkentherapeut had gezegd dat ik echt moest wachten... Heb flinke bekkeninstabiliteit gehad namelijk en ze zei daar moet je echt even van herstellen. Vorige week gehockeyd, en maakte een verkeerde beweging nou dat heb ik de rest van de dag en dag later nog gevoeld in m'n bekken... gelukkig herstelde het zich snel. Waarschijnlijk nemen we ook weer een werkster tijdens de zwangerschap om de zware huishoudelijke taken uit te besteden. Nu werk ik niet meer dus denk dat de kans om weer klachten te krijgen met mijn bekken wel minder is. Nu weet ik ook wel waar ik op moet letten.

@Ycjoo Fijn dat je vriend het wat heeft kunnen laten rusten, en hopelijk met ovulatietesten krijg je meer duidelijkheid in je eigen cyclus! En bij tempen is het volgens mij indd belangrijk om het te doen voor je uit bed komt. Tijd maakt niet zo veel uit...

Hoe trots je op je kind kan zijn, ze stond al een tijdje in de box maar nu trekt ze zich overal aan op! Staat ze ineens bij je aan de bank of aan tafel zo leuk! Bijna 10 maanden.... vandaag zwangerschapstesten wezen halen en ook al op internet lopen zoeken voor de 1e verjaardag wat een contrast op 1 dag!

Als het goed is word ik woensdag ongesteld, zo voelt het ook iig. Vandaag een zwaar hoofd, vannacht het bed uit gezweet... zo gaat het altijd 2 dagen voor menstruatie. Ben zo regelmatig.. al 4 maanden zondag op maandag nacht flink zweten en hoofdpijn... (wat later over gaat in migraine) en dan woensdag ongesteld..
Alle reacties Link kopieren
Anna, ik denk inderdaad dat het vaak onderschat wordt. Men spreekt vaak nog over een ‘vruchtje’ of ‘klompje cellen’ terwijl het voor mij al m’n kindje was zeg maar. Misschien ben ik dan truttig maar heb 3 vriendinnen (die me er dus ook behoorlijk doorheen hebben gesleept) die ook een miskraam hebben gehad en ook zij hebben het als heftig ervaren.

Ook wij vertellen het niemand en vorig jaar werden we echt knettergek er van. We woonden toen op een campus in London dus met heel veel bekenden op één hoop en niemand neemt een blad voor z’n mond. Op een gegeven moment ging ik gewoon terugvragen of ze zelf onveilige seks hadden (want dat is in feite wat ze vragen).

Happy, dat is ook best heftig als je al zo’n laste hebt gehad bij jullie eerste. Heb je inderdaad zeer grote kans dat het je bij de tweede ook niet bespaard blijft. Goed dat jullie de maatregel nemen van een werkster. Bijzonder hoe snel zo’n kleintje leert he, vlotte meid zo te horen! En heerlijk dat je niet werkt! Is het iets waar je zelf voor hebt gekozen? Het liefst zou ik ook gewoon fulltime mama zijn maar dat zit er bij ons helaas (nog) niet in.

NOD is bij mij volgens Maya op de 8ste. Gebruiken jullie ook een app? Ik ben mega regelmatig. Al is mijn cyclus na de geboorte van dochter van 26 naar 28 dagen gegaan.
In the end we only regret the chances we didn't take.
Alle reacties Link kopieren
@dookster daarom ga ik het echt rustiger aan doen, en al vanaf t begin op de 'juiste' manier in en uit bed stappen en auto, gewoon zitten op de bank etc... Wil gewoon niet weer huilend wakker worden van de pijn dat m'n man me moet dragen naar de wc....

Ja daar heb ik zelf voor gekozen, ben met 26 weken gestopt met werken ivm m'n bekken klachten. Heb 6 maanden thuis gezeten en nog tijdens de zwangerschap kreeg ik sterk het gevoel ik wil thuis zijn voor dit wonder en full time klaar staan. Na de bevalling werd het alleen maar sterker en man wilde dit ook. Heb in september mijn baan opgezegd... moest oktober weer werken en ben per 1 januari gestopt. Wilde nog wel even werken om het af te sluiten en wilde niet zo zijn na ziektewet en verlof ook gewoon te zeggen ik stop....
We hebben ook wel gemerkt dat onze combinatie van werk moeilijk was voor de opvoeding en voor onze relatie. Man heeft eigen zaak werkt 5 dagen in de week van 7-19 (vaak langer en soms eerder weg) En dan nog een halve dag hij is eigenlijk alleen op zondag thuis.. En ik werkte in de zorg met onregelmatige diensten... dus had altijd oppas nodig. en als ik overdag werkte hadden we al om 6.30 oppas nodig. Alleen in de avond en nacht werken zagen we ook niet zitten dan hebben we helemaal geen tijd samen... en financieel is het mogelijk dus dat is wel erg fijn dat we dus die keuze konden maken.
happy-life wijzigde dit bericht op 01-05-2018 20:17
1.77% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Happy life, wat fijn is dat. Echt heerlijk om dan ff thuis te zijn. Dat probleem krijg ik ook, vroege oppas vinden.
Zie ik dan wel. Al hoewel een vriendin me waarschuwde dat ik vrij snel een oppas moet regelen omdat er niet veel flexibele gastouders zijn hier. Ik ga eens even tempen en ovulatie testen. Kijk wel wat er uit komt.

Dookster, ja knap is ook de verkeerde woordspeling haha. Maar toch hoe het gegaan is. Buiten dat je wél problemen had met je hechtingen.
Anna, lief van je :)

Ik gebruik: mijn kalender app. Vind hem echt ideaal en simpel.
Er zijn er wat die het weten. 3 vriendinnen. Komt omdat ik tijdens een dronken bui ging janken dat ik klaar was met al dat baby gepraat. En dat iedereen maar denkt dat het zo makkelijk is.
Haha ja zo zie je maar hoe diep het zat. Ze vragen niets, maar ik praat met 1 vriendin wel soms over hoe ik me voel. Maar iedereen verwacht wel een kindje bij ons. Eerder vroegen ze daar wel eens na maar nooit direct. Tijdens rondleiding in ons huis(wonen bijna een jaar): oh kijk de baby kamer. Als jullie vissen kunnen verzorgen dan kan een kind ook wel (hier hebben wel eens lol om omdat 2 visjes dood zijn gegaan) maar eigenlijk is het nu al maanden stil. 2 weken geleden vroeg mijn schoonzus of ik alle baby spullen wilde anders gingen ze weg. Ze waren aan het opruimen.
Dus Ja, ondertussen ligt het op zolder. Maar dat weet verder niemand.

Over 3 dgn nod. Behalve last van gevoelige tepels merk ik niet veel.
Bam!!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven