Zwanger worden voorjaar 2018 - klein groepje

15-05-2018 23:03 678 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag dames,

Ik zou graag met een klein groepje willen schrijven die vanaf voorjaar 2018 gestart zijn met zwanger proberen te worden.

Ik merk dat een grote groep voor mij niet werkt doordat er zoveel verhaallijnen door elkaar lopen en ik het daardoor niet bij kan houden/uit elkaar kan houden.

:cheer2:

1. Quarzorosa, 1e kind, 26/30. -zwanger!
2. Nijn5, 1e kind, 33/33 - zwanger! :heart:
3. Pienut, 1e kind, 25/29 - zwanger!
4. DEM89, 1e kind, 28/36 - zwanger!
5. Stormvloedkering, 1e kind, 28/36 - time out
6. CaatjeBlabla, 1e kind,
7. Beau1992, 1e kind, 26/28
8. Eef-1-9-8-8, 1e kind, 29/42
9. Tin0901, 2e kind - time out
10. PrinsesR, 1e kind, 28/30
11. ER_6_N, 1e kind, 28 - zwanger! :heart:
12. Cafetière, 1e kind, 30/30 - time out
13. Iloke, 2e kind, 31/29 - zwanger!
14. Alexandraa, 1e kind,
15. Dahlia07, 1e kind, 30/34
——————
anoniem_365985 wijzigde dit bericht op 28-01-2019 01:02
47.37% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zal beginnen!

Ik ben sinds februari gestopt met de pil en dus sinds maart 2018 bezig. Ik ben 26 en mijn vriend is 30 jaar. Het zal ons eerste kindje worden!

Ik heb tot nu toe een volledige cyclus (min de ontrekkingsbloeding dus) van 33 dagen en 26 dagen gehad.

Moet nog steeds erg wennen aan mijn lijf zonder anti conceptie. Voel vanalles wat ik nooit voelde. Hele heftige menstruatie waarbij ik 1-2 dagen echt uitgeschakeld ben en niets kan doen, alleen daarom hoop ik al dat het snel gaat gebeuren!

Ik hoop dat er snel wat mensen aansluiten!
Ik vind het ook lastig hoor Quarzorosa, als je even niet kijkt heb je alweer een hele pagina berichtjes gemist. Maar het lijkt wel vanzelf te gaan :|

Mijn spiraal is er sinds begin maart uit en als ik nu weer ongesteld wordt gaan we echt beginnen, dat zal ergens eind mei/begin juni zijn :)
Top! Ik schrijf ook liefst in een kleine groep. Ben 25 jaar, man 29 jaar en sinds januari van de pil. Houd menstruatie bij in de app Flo om te zien wanneer eisprong moet zijn. Zo heb ik enige houvast zonder gek te worden, haha.

Eerste cyclus na pil was 28 dagen, laatste twee cyclussen 31 dagen. Zit nu op dag 17 van de cyclus, we hebben goed ons best gedaan ( ;-) ) en ben heel benieuwd of het deze maand gaat lukken!
Alle reacties Link kopieren
Leuk!

Nijn5: ja ik merk dat ik dan van die ego posts doe omdat ik gewoon niet weet waar te beginnen met 5 pagina’s nieuwe informatie van allemaal verschillende namen. Leuk als je hier ook mee komt schrijven! Ik ben benieuwd wanneer je eerste menstruatie zich aandient.

Pienut: jullie zijn precies een jaar jonger dan mijn vriend en ik! Ik gebruik Flo ook, prettige app vind ik wel. Fijn dat je laatste twee cyclussen ongeveer gelijk zijn. Hoe ervaar je het pilloze bestaan? Moet je ook wennen?

Ik ga volgend schooljaar drie dagen werken ipv zoals ik nu doe 4 dagen per week en dat gaf even wat onzekerheid (paniek). “Ja maar als jij je baan dan verliest moeten we met ons kind onder de brug wonennnn :cry: :cry: :cry:” en daarna: “maar kijk hoe ik in paniek ben dan krijgt ons kind een instabiele moeder dat kan toch niet???”. Mijn arme vriend, geduldig als altijd wist mij te kalmeren en vanmorgen zag de wereld er een stuk minder eng uit.
Ja, en ik gooi ook steeds iedere keer iedereen door elkaar. En dan ben ik alleen maar aan het terugzoeken wat iedereen wanneer ook alweer gezegd heeft. Maar ik zit er toch ook wel weer in, dus blijf het gewoon volgen :)

Ik ben al een keer ongesteld geweest hoor sinds mijn spiraal eruit is, maar mijn eerste cyclus duurde 43 dagen :| Hopelijk moest mijn lichaam nog afkicken van de Mirena. Zit nu op dag 23 van de volgende cyclus, benieuwd hoe lang deze uiteindelijk gaat duren.

Hallo Pienut, welkom!

Ik ben trouwens 33, evenals mijn vriend.
Alle reacties Link kopieren
Mag ik ook met jullie mee schrijven? Ik ben in het andere topic ook best actief, en daar blijf ik ook nog wel schrijven, maar het is toch wel fijn om elkaar misschien wat dieper te kunnen ‘spreken’ ofzo. En met steeds meer zwangeren erbij, wordt dat steeds lastiger.

Ik ben nu nog 28 en mijn vriend is nu nog 36, maar we zijn binnen allebei bijna jarig. Mijn spiraal is er sinds februari uit en we hebben nu 1 ronde onveilig achter de rug. Mijn eerste cyclus was 28 dagen en de afgelopen cyclus was 29 dagen. Volgende week zit ik weer in mijn vruchtbare periode.

Is het niet zo dat je ook nog extra dagen kan werken incidenteel @quarzorosa? Ik heb op m’n contract drie dagen maar ik werk veel meer. Hoewel je er natuurlijk niet veel aan hebt als t echt incidenteel is. Wij krijgen volgende week te horen wat de formatie is. Waarschijnlijk krijg ik ook drie dagen, en dan voor t eerst m’n eigen groep, op deze school dan.
Quarzorosa schreef:
17-05-2018 14:34
Leuk!

Nijn5: ja ik merk dat ik dan van die ego posts doe omdat ik gewoon niet weet waar te beginnen met 5 pagina’s nieuwe informatie van allemaal verschillende namen. Leuk als je hier ook mee komt schrijven! Ik ben benieuwd wanneer je eerste menstruatie zich aandient.

Pienut: jullie zijn precies een jaar jonger dan mijn vriend en ik! Ik gebruik Flo ook, prettige app vind ik wel. Fijn dat je laatste twee cyclussen ongeveer gelijk zijn. Hoe ervaar je het pilloze bestaan? Moet je ook wennen?

Ik ga volgend schooljaar drie dagen werken ipv zoals ik nu doe 4 dagen per week en dat gaf even wat onzekerheid (paniek). “Ja maar als jij je baan dan verliest moeten we met ons kind onder de brug wonennnn :cry: :cry: :cry:” en daarna: “maar kijk hoe ik in paniek ben dan krijgt ons kind een instabiele moeder dat kan toch niet???”. Mijn arme vriend, geduldig als altijd wist mij te kalmeren en vanmorgen zag de wereld er een stuk minder eng uit.
Pilloos bevalt heel goed eigenlijk. Niet echt hoeven wennen. Stond er heel nuchter in, maar merk in sommige dingen wel verschil. Voelde me met pil ook mezelf, behalve tijdens stopweken (emotioneel all over the place). Nu is dat constant zegmaar. En libido is stukken beter :hyper:

Hihi wat een zorgen ineens hè. En dan moet er nog eerst een kind gemaakt worden :hihi: Ik herken het wel hoor! “Kunnen we dat wel betalen?” Ben zelf voorzichtig rond aan het kijken naar een andere leukere (en regelmatigere, beter betaalde) baan. Binnenkort een eerste sollicitatiegesprek....dag voor ik ongesteld moet worden (nod)! Waar begin ik aan denk ik soms :facepalm:
Spannend @Nijn5 en @DEM89! Toch interessant om af te wachten wat je lichaam doet he...

Werken jullie alleen met een app? Of zijn jullie bezig met temperaturen/ovulatietesten enzo? Ik alleen met app (Flo). Wil niet aan de testen, want ben bang dat ik er anders te obsessief mee bezig ga zijn en de teleurstelling groot is als het niet “meteen” lukt. Merkte bij het meelezen in andere topics dat het “ei zoeken” met testen en ver voor NOD zwangerschapstest doen niet voor mij weggelegd is....

Hoop niet dat ik iemand voor het hoofd stoot nu. Zo is het niet bedoeld in elk geval.
Ik heb nu zelfs 2 apps. Ik had al Natural Cycles (die betaald is, maar het was eerst nog een paar maand om een zwangerschap te voorkomen). En daarna ook Flo gedownload. En die lijkt het ook wel prima te doen. Hoewel ze wel andere voorspellingen doen, dat vind ik dan wel weer interessant :) Ik heb de afgelopen 2 cycli getest. De eerste keer kon ik hem helemaal niet vinden, maar toen bleek mijn cyclus dus ook redelijk lang te zijn. En ik had keurig ruim een week dagelijks getest, maar ze bleven allemaal wit. Dus toen dacht ik dat ik hem dan vast wel gemist had, maar uiteindelijk kwam ik er door temperaturen achter dat hij gewoon nog later was gekomen :D Maar de afgelopen ovulatie is het wel gelukt om hem te vinden. Ik denk dat ik het in ieder geval nog blijf doen totdat mijn cyclus weer regelmatig is en hopelijk iets korter. Of totdat ik zwanger ben natuurlijk.

Meet je trouwens wel iedere ochtend je temperatuur Pienut met de app? Of nouja, met de thermometer dan natuurlijk ;)

Haha, ja, ik kan mezelf ook aardig gek maken bij vlagen. Maar dat gaat op een gegeven moment ook wel weer over zonder dat ik het heel bewust loslaat. Dus ik doe gewoon waar ik zin in heb en ga er vanuit dat ik uiteindelijk geen al te gekke dingen doe :D
Alle reacties Link kopieren
Ik temperatuur ook en heb nu ook meerdere apps. Terwijl ik eigenlijk best regelmatig ben. Ook gebruik ik ovulatietesten. Klinkt obsessief, maar het geeft mij echt rust. En ik vind het ook interessant om mijn cyclus te volgen.

Hoe vaak doen jullie het in de vruchtbare periode? Echt om de dag zoals er wordt aangeraden of vaker? Vind het trouwens wel te ver gaan om daar zo stipt rekening mee te houden.
Temperatuur meten doe ik ook niet. Heb er ook geen in huis. Dus eigenlijk doen wij maar wat haha.

@DEM89 precies, je moet doen waar jij je prettig bij voelt en rust bij hebt!

Wij doen het in de vruchtbare periode om de dag. En rond eisprong (dus dag ervoor, dag zelf en erna) elke dag. Volgense de app zaten we er achteraf gezien steeds naast en zou de eisprong een andere dag zijn. Dus blijft een gokje zo. Maar hopelijk wel een keer met resultaat!

We houden het leuk en luchtig waardoor het geen moetje wordt. En manlief vindt het niet erg, die wil graag zijn best doen :proud:
Mag ik hier ook aanschuiven?
Ik schrijf ook mee in een ander topic (zelfde als DEM89) maar word daar zo ondergesneeuwd ook omdat ik niet elke dag op het forum kijk, en omdat ik er eigenlijk niet zo wil focussen om het willen en niet op elk wissewasje van mijn lichaam wil letten.

Ik wil loslaten en genieten.
Stormvloedkering schreef:
18-05-2018 09:29
Mag ik hier ook aanschuiven?
Ik schrijf ook mee in een ander topic (zelfde als DEM89) maar word daar zo ondergesneeuwd ook omdat ik niet elke dag op het forum kijk, en omdat ik er eigenlijk niet zo wil focussen om het willen en niet op elk wissewasje van mijn lichaam wil letten.

Ik wil loslaten en genieten.
Welkom! Ik denk dat je hier op de juiste plek bent dan :-)
Alle reacties Link kopieren
Die nuchtere instelling heb ik buiten de ‘wachtbank’ periode. Maar wanneer ik dus m’n vruchtbare periode gehad heb ben ik bang dat ik ook zo obsessief wordt als anderen hier op t forum. Afgelopen cyclus leek ik daar ook wel op. Ik verbaas me er echt over op dit moment. Ook als ik dat topic van de ovulatie tot wachtbank lees.. vrouwen die getest hebben voor nod en dagen later geen positieve test meer hebben. Aan de ene kant kan ik me helemaal in hun situatie verplaatsen en begrijp ik dat heel goed. Aan de andere kant wil ik niet zo zijn en het gewoon nuchter op me af laten komen. Ik wil hier ook niemand mee beledigen, ik zeg ook dat ik dus zelf ook zo kan zijn. Maar toen ik ongesteld werd voelde t ergens ook weer opgelucht ofzo.. beetje gek om dit uit te leggen. Maar ik kon meteen weer positief zijn.
Deze ronde kan ik afschrijven denk ik? Ik heb vaginale infectie/schimmel denk omdat we nu natuurlijk onbeschermde seks hebben en vagina dat niet gewend is ofzo?
Komt dan meer voor blijkbaar.
Maar dus verre van optimale milieu voor een eicel om te nestelen.

Gelukkig geen pijn, alleen veel jeuk en wat roodbruine afscheiding af en toe. Verder niet echt veel symptomen. Niks wat wijst op iets ergers ofzo.

Aantal drogist-middeltjes gekocht.

Pff, voel me echt zielig nu.
Alle reacties Link kopieren
Ha dames!

Blijft de groep klein genoeg als ik als 6e aanschuif?
Mijn vriend (30) en ik (31) gaan ook proberen voor een eerste kindje :) Deze maand gaat de eerste 'kanshebbende' maand zijn..

Leuk om te lezen dat jullie cyclus apps gebruiken. Ik heb er ook 2, eentje met temp meten en een zonder. Juist om te kunnen vergelijken, maar ook bij mij geven beide apps een heel andere ovulatiedag aan. Wat moet je daar nou mee? :rolling:
Ik zie het maar gewoon als een vruchtbare week.. jullie?

De obsessie waar jullie het over hebben kan ook aan leeftijd van de vrouwen liggen, kan ik me voorstellen. Als je wat ouder bent voelt het misschien alsof de tijd dringt.
Alle reacties Link kopieren
@stormvloedkering Balen joh! Er staat me iets van bij dat iemand anders hier ook over schreef. Lijkt me dan sowieso niet fijn om seks te hebben. Hopelijk is het snel over!

Welkom Caatje! Wanneer is je eisprong volgens de apps?

Ik heb er zelfs 3. En twee, cyclus kalender en Flo zeggen dat ik donderdag m’n eisprong heb en die ander fertility friend zegt dat ik het vrijdag heb. Dus ik zit nu in m’n ‘vruchtbare week’. Ik zie het dus ook wel zo. Die week hebben we ook echt wel meer seks. M’n vriend heeft nu alleen een vrijgezellenfeest waar genoeg alcohol zal vloeien natuurlijk. En hij slaapt ook niet thuis vanavond. Maar genoeg kans nog komende week. 😊
Alle reacties Link kopieren
Welkom allemaal!

Hoeveel vinden jullie max om het een klein groepje te houden? 10-12?

Ik gebruik ook Flo en ben van plan om volgende ronde ovulatietesten te gebruiken.
Door mijn laatste drie cycli heb ik geen idee wanneer mn ei is.

Vervelend stormvloedkering, een maandverbandje met yoghurt doet wonderen om je “klimaat” weer in balans te brengen.
Ja, ik heb vandaag zo'n pil ingebracht en heb nu al geen jeuk meer en klachten.
Dus ik heb hoop! Alleen geen zin in seks, maar misschien morgen wel weer. :)

Mijn eisprong is ook ergens volgende week, ik neem het ruim van zaterdag tot volgende week zondag. :) Lichaam is geen atoomklok.


Ja, klein groepje lijkt me fijn Quarzorosa.

Door jullie heb ik ook de app flo gedownload en die klopt aardig met mijn eigen berekeningen. Menstruatie-tracker zegt iets anders.
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi,

Mag ik met jullie meeschrijven? Ik ben ook actief in het andere topic maar een kleiner groepje lijkt me leuk om dezelfde reden als Dem!

Mijn vriend(28) en ik(26) gaan voor ons eerste kindje. Ik ben in Maart gestopt met de pil, de eerste maand was mijn cyclus 28 dagen en zit nu 5 dagen voor mijn NOD(spannend!!! :hyper: ) ik heb deze maand ovulatie testen gebruikt maar ik vond deze niet duidelijk volgende maand ga ik waarschijnlijk toch voor CB mits ik zwanger ben natuurlijk.
Dream until your dreams come true ♡
Alle reacties Link kopieren
Voor je schemaatje: Ik ben 28 en mijn vriend is 36. :)

Gezellig Beau!
Balen stormvloedkering, hopelijk snel over!

Ik denk dat precieze ovulatie ook geen rocketscience is, behalve achteraf met temperatuur misschien. Maar ook als je ovulatietesten doet en die positief zijn is het ergens tussen 12-48 uur ofzo, dus dan kun je überhaupt beter een week nemen :)
Alle reacties Link kopieren
Hoi Beau! Je maakt het meteen spannend :)

@ DEM bij jou geven je apps dan wel iets aan wat iig dicht bij elkaar in de buurt komt. Bij mij geeft de ene de 21e aan, de andere de 24e.

Maar inderdaad, zoals Nijn en Stormvloedkering zeggen, heel precies kun je het niet weten. Gelukkig kunnen zaadjes even overleven :-D

Oh en trouwens merken jullie het ook aan je afscheiding? Ik heb zo af en toe als ik wat langer na het plassen op de wc blijf zitten dat er een hele slijmklodder uit komt lopen, een soort eiwit. Klinkt echt te goor, toen ik het voor het eerst zag vond ik dat ook, maar blijkbaar ben je dan vruchtbaar..
Alle reacties Link kopieren
@Quarzorosa Dat aantal lijkt me inderdaad wel genoeg.

Ik las nu pas goed over je menstruatie, wat heftig dat je er 2 dagen af ligt. Moet je je dan ook ziek melden op werk / studie ofzo? Wat had je voor een spiraal, met hormoon of koper?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven