Uitgerekend 2e helft januari-1e helft februari 2019

21-05-2018 10:31 459 berichten
Alle reacties Link kopieren
OM HET OVERZICHT TE BEWAREN IS DIT TOPIC GESLOTEN VOOR NIEUWE DAMES, SORRY!

Hoi dames!

Hier maloe84 met een account dat ook door jullie zelf is aan te passen. De twee topics met uitgerekend in januari zitten al aardig vol. Ik ben zelf rond 26 januari uitgerekend (nog heel pril dus) van onze derde en heb het afgelopen jaar 2 miskramen gehad, wat het extra spannend maakt.

Wie heeft zin om mee te schrijven? :cheer2:
:heart: = Kloppend hartje
Naam Leeftijd Kindje Geslacht Uitgerekend Afspraken Bijzonderheden
Tammie 8 30 Eerste :heart: 19 januari
Bollebo16 29 Tweede :heart: 20 januari 29 juni 3e echo (termijn)
Maloe84 34 Derde :heart: jongetje! 20 januari controle 8 januari miskraam augustus 2017 en februari 2018
Criminalmind 30 Tweede :heart: 26 januari 13 aug controle
Zandkasteel 29 derde :heart: 29 januari 9 juli termijnecho 4 miskramen gehad
w002 Tweede :heart: 2 februari
yogayup 37 Eerste :heart: geheim! 2 februari wachten op uitslag nipt, 3/8 reguliere controle
Kells3v 24 Eerste :heart: jongetje! 3 februari 27 juni intake + echo vk - 28 juni echo zkh vroege echo gehad om bbz uit te sluiten - vruchtje zit op de goede plek
Appeltje30 30 Eerste :heart: 5 februari 24-8 16 weken afspraak VK en 17-9 20 weken echo
Happy-life 25 Tweede :heart: verrassing! 6 februari
Spraakwater 30 Eerste :heart: verrassing! 6 februari NIPT goed, termijnecho goed!
anouukkjjee Eerste ? begin februari 21 juni eerste echo
menx 35 tweede :heart: 8 februari 13 juli gyn en verlos zwanger mbv IUI, geplande KS
Ladyjaney Derde :heart: meisje! 11 februari 26 juli termijnecho
zwanger010 :hug:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:22
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
78.20% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik schrijf graag mee! Al lang lees ik mee op viva, maar nu ik pril zwanger ben lijkt het me fijn om ervaringen uit te wisselen. Dus nu een account aangemaakt :)

Wij zijn vanaf december bezig en hebben bij de zevende ronde voor het eerst een positieve test. Ik was altijd (al twee jaar) erg regelmatig, maar omdat vorige cyclus ineens een week langer duurde (toen onszelf helemaal gek gemaakt met drie testen) hebben we de test dit keer een week na nod 'pas' gedaan. En vet positief: dikke plus!
We zijn volgens eigen berekening 19 januari uitgerekend, en hopen op ons eerste kindje. Ik ben vooral ontzettend moe, kan echt uitgeput zijn ineens. En ik ben voorzichtig blij, mezelf nog echt aan het beschermen voor het geval het mis gaat. Man is onwijs blij, en dat is heel mooi.
Hoop dat er meer mensen gaan meeschrijven!
Alle reacties Link kopieren
Welkom Tammie, leuk dat je meeschrijft en gefeliciteerd!

Even met mijn eigen account. Ik ben dus Maloe, 34 jaar en 2 kinderen van 4 en 2. Eerder dit jaar 2 miskramen gehad wat dit dus best spannend maakt.

Vorige week voor nod al getest en toen een heel licht streepje maar gisteren op nod een duidelijker streep!

Heb je al een afspraak gemaakt bij de vk tammie?
Alle reacties Link kopieren
Jij ook gefeliciteerd!!
Ik ben 30 jaar en dus eerste kindje. Het lijkt me inderdaad extra spannend na miskramen, bij hoeveel weken had je deze? Wel fijn dat het snel weer lukt om zwanger te worden! En dat de streepjes donkerder worden is natuurlijk ook een goed teken :)
Ik ga morgen de vk bellen. Dat was ook nog wel even wat uitzoekwerk dit weekend. Ik woon in een grote stad dus veel opties om te overwegen. Heb jij al een afspraak staan?
Alle reacties Link kopieren
De eerste bij 5 en de tweede bij 8,5, 2 dagen na een goede echo.

Leuk een eerste afspraak. Hier is maar 1 praktijk dus niets te kiezen in principe. Ik ga volgende week bellen denk ik, even afwachten nog.
Alle reacties Link kopieren
Ha meiden, ik vind het ook leuk om hier mee te schrijven. Ik ben Bollebo. Ik heb al een zoontje van ruim 2 jaar. Ook ik heb vorig jaar twee miskramen gehad (bij 8 en 10 weken). Ik vind het dus erg spannend en kan ook niet wachten op de echo volgende week. Maar tegelijkertijd maakt die mij ook weer bang. Bang om met 6+2 (dat ben ik dan volgens eigen berekening) nog geen kloppend hartje te zien en dat ik dan weer ongerust/stresserig ben. Volgens eigen berekening ben ik rond 21 januari uitgerekend. Ik heb dinsdag de verloskundige gebeld. De assistente belt mij as maandag terug voor het plannen van een intake en echo. De echo van aankomende woensdag vindt plaats in het ziekenhuis vanwege mijn verleden. Ik heb het bellen van de verloskundige ruim een week uitgesteld, omdat ik nog een beetje in de ontkenning zat. Nu inmiddels geloof ik het wat meer, maar ben erg voorzichtig. Ik heb (nog) niet veel klachten: meer afscheiding, wat gevoeligere borsten/tepels. Ene moment erg fit en ander moment erg moe.
Alle reacties Link kopieren
Hi BolleBo, gefeliciteerd! Ook voor jou extra spannend dus. Hopelijk kan de echo volgende week je voorlopig juist meer gerust stellen. Ik duim met je mee, denk positief!

Mijn afspraak met de vk en echo is op 8w2d gepland. Komend weekend ga ik wel weer een test doen, want we willen graag de naaste familie het (hopelijk) goede nieuws zondag vertellen. Maar dus even een extra check vooraf :)
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal, mag ik meeschrijven? Ten eerste gefeliciteerd met jullie zwangerschappen!

Afgelopen zaterdag heb ik heel licht positief getest. Zondag ook weer. Vanochtend ben ik naar de Action gegaan om nieuwe testen te halen en daarna heb ik meteen getest. Nog steeds een licht streepje, maar deze is wel duidelijk zichtbaar. Nu durf ik er wel van uit te gaan dat ik zwanger ben!

Ik heb al 2 kinderen en ik heb 2 keer een miskraam gehad. Spannende periode dus!
Alle reacties Link kopieren
Welkom bollebo en ladyjaney!

Wat is het spannend he! Ik heb deze keer wel een goed gevoel, maarja, tot die 12-13 weken blijft het hoe dan ook spannend.

Ik heb vanochtend de verloskundige gesproken en heb een echo met 8+1. Kon ook een week eerder maar heb geen zin in onzekerheid enz. Kan me goed voorstellen dat je onzeker bent met 6+2 bollebo. Hopelijk gewoon goed nieuws. Wanneer heb je hem?
Alle reacties Link kopieren
Tammie hebben jullie het nieuws verteld zondag?:)
Alle reacties Link kopieren
Maloe ik heb hem morgenmiddag. Aan de ene kant fijn maar aan de andere kant ben ik ook bang. Maar goed moet het maar over mij heen laten komen. De volgende echo (als het morgen goed gaat met de uk) is 11 juni (ben dan volgens eigen berekening 8 weken). Ik krijg zoveel echo’s vanwege mijn miskramen. En moet zeggen dat ik dit ook wel erg prettig vind.
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig. Heb je een goed gevoel over deze zwangerschap? Succes morgen, ik duim voor je
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook graag mee willen schrijven.
Rond 2 februari uitgerekend.
Zwanger van een 2 e!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd ladyjaney en w002! Wanneer denk je uitgerekend te zijn ladyjaney?

Spannende dag voor jou BolleBo, hopelijk een goede echo en een goed gevoel na vandaag. En dan al weer snel een echo, lijkt mj stiekem ook best fijn. Ik vind het lang wachten tot de 8w+2!

Wij hebben afgelopen zondag onze ouders en broers/zussen ingelicht. Veel blije gezichten en traantjes van geluk, en ik vind het superfijn om het er nu af en toe over te kunnen hebben. Plus: ik hoef geen trucjes meer uit te halen om stiekem alcoholvrij biertje te nemen bij onze gezinnen :-) dat wordt met borrels met vrienden nog wel een uitdaging de komende tijd...
Alle reacties Link kopieren
Tammie fijn dat je familie zo enthousiast was! En ook wel prettig dat je geen excuses meer hoeft te verzinnen daar haha!

w002 leuk dat je mee komt schrijven!

Ik denk dat ik rond 3 februari uitgerend ben. Maar mijn cyclus is niet zo heel regelmatig, dus ik weet het niet zeker.
Alle reacties Link kopieren
W002 leuk dat je ook meeschrijft! Hoe oud is je oudste?

Tammie leuk dat je familie zo enthousiast is! Vond ik zo leuk om te zien.

Wij hebben het de ouders ook verteld.
Alle reacties Link kopieren
Meiden ik had vanmiddag een goede echo met, jawel, een kloppend :heart:. Ze schatte mij 2 dagen verder (dus 6+4). Maar ook zei ze dat de schatting erg moeilijk is als het nog zo pril is. Je krijgt pas een goede schatting van hoe ver je bent rond de 10 weken. Maar goed ga nu gewoon even uit van 6+4. Voorlopig weer even gerustgesteld. Ik krijg al weer snel de tweede echo. Dat vind ik wel een heel fijn idee. Kijk ik weer naar uit.

Gefeliciteerd nieuwe dames.

Ik ben zelf niet zo handig :facepalm: maar zullen we een tabel gaan maken wie wanneer is uitgerekend, hoeveelste kindje en wanneer je de echo hebt. Dat houd het een beetje overzichtelijk. Ik weet anders echt niet wie wanneer is uitgerekend en wanneer iemand een echo heeft.
Alle reacties Link kopieren
Wat een super goed nieuws BolloBo!
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn al een goede echo!
Ik moet nog bellen.

Hier wordt de oudste 3 van de zomer.

Vorige maand nog een miskraam gehad dus hoop dat t nu wel goed gaat, erg blij gelijk weer Zwanger te zijn!
Alle reacties Link kopieren
w002 dat maakt het extra spannend hè? Ik heb in maart een miskraam gehad. Maar inderdaad fijn om zo snel weer zwanger te zijn.

Hebben jullie al nagedacht hoe je het bekend wil maken? En voor de mama's die al peuters of oudere kinderen hebben, weten jullie al hoe je het hen gaat vertellen? Mijn oudste is bijna 4 en die zal het dus wel goed snappen straks.
Alle reacties Link kopieren
He dames!!! Het lijkt me leuk om mee te schrijven. Ik had afgelopen zaterdag al een licht positieve test, maar had gisteren pas mn NOD dus vond het toch nog even spannend. Maar nu ik 1 dag over tijd ben, wat zwangerschapskwaaltjes heb. Maagzuur, krampjes, vollere borsten durf ik me wel bij jullie aan te sluiten. Morgen ochtend gaan we nog een keer testen en hopen we natuurlijk op een knaltest! Volgens eigen berekening 5 februari'19 uitgerekend.

Ben 25 jr en in verwachting van ons 2e wondertje. We hebben een dochter van juli'17 dus die is bijna 1!!! Ben begin dit jaar gestopt met werken en ben fulltime moeder en dat bevalt me super!!

bekend maken wij gaan dochter een shirtje aantrekken met daarop; 'ik ben papa en mama's eerste geluk.... nu komt de 2e uk' Waarschijnlijk maken we het volgende week een zondag al bekend aan schoonfamilie en de week erop met vaderdag aan m'n eigen ouders en zus. Schoonfamilie doen we eerder want m'n schoonvader krijgt 14 juni een zware operatie. En we willen het nieuws voordat hij geopereerd word graag delen.

@bollebo aahhh al een klopend hartje wat fijn!
happy-life wijzigde dit bericht op 31-05-2018 19:16
0.40% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Jippie BolleBo!! Heel blij voor je!
Tabel vind ik ook handig :)

Welkom en gefeliciteerd Happy-life!
Alle reacties Link kopieren
Ha dames,
Gefeliciteerd allemaal!

Ik zoek een clubje om
Mee te schrijven deze zwangerschap. Ik hou overigens niet van te grote groepen dus ik wacht nog een beetje af hoe druk het hier gaat worden. Ik ben rond 20 Jan uitgerekend. 8 juni de eerste echo :).

Hopelijk hou ik het een beetje bij allemaa :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Gefeliciteerd allemaal met de zwangerschap.

Ik ben bijna 30 en mijn man 32. Sinds november 2017 zijn wij aan het proberen zwanger te worden.
Afgelopen maandag heb ik mijn NOD gehad. 4 dagen voor mijn NOD heb ik een gevoelige test gedaan en zag ik een licht streepje.
Vandaag nogmaals getest met een normale zwangerschapstest van de Action. Ik heb overdag getest en het was een vette streep.
Nu geloof ik echt dat ik zwanger ben.

Via de app Flo heb ik als uitgerekende datum 10-02-2019 maar via verschillende websites een week eerder.

Met hoeveel weken hebben jullie het aan (schoon)ouders verteld?

Het wordt voor ons de eerste. Ik vind het allemaal heel spannend. Graag wil ik met jullie kennis en ervaringen delen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook graag mee willen schrijven. Maandag heb ik positief getest na 18 maanden proberen. Op het nippertje want ik zou gisteren (donderdag) een kijkoperatie hebben aan mijn eileiders om daarna te starten met behandelingen.

Het wonder is daardoor misschien des te groter omdat alles erop wees dat het natuurlijk niet zou lukken. Brengt mij ook weer bij mijn grootste angst. Een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Bik het doorspuiten van mijn eileiders enkele maanden geleden zagen we dat ze niet doorgankelijk waren. Dit zou de lans op een bbz kunnen vergroten. Maar het had ook gewoon spasme kunnen zijn door de spanning tijdens dat onderzoek, het lukte 2 keer niet en dat was behoorlijk vervelend.

Het is ons eerste kindje en de eerste keer dat ik positief test. Super spannend en super leuk ook. Omdat mijn omgeving al wist van de operatie besloten het maar gewoon te vertellen. Ik heb het verdriet tijd mogen delen omdat het niet lukte en deel nu ook graag het geluk, ook al kan er nog zoveel mis gaan. Volle bak genieten!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven