Vraagje aan een kraamverzorgster

24-05-2018 18:51 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi lieve kraamverzorgster.

Ik ben bezig voor mijn scriptie met het onderwerp shaken baby.

Mijn vraag is wanneer jullie deze voorlichting in de kraamweek hebben gegeven.
Is er ook iets wat je lastig vindt over het onderwerp.

Groetjes, Esther
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er nog nooit een kv over gehoort...
Lees gaf de forumregels waarmee je akkoord bent gegaan bij aanmelding : onderzoekjes mogen hier niet.
Alle reacties Link kopieren
Of je doet je huiswerk ergens anders, dit mag hier namelijk niet.
Heb je geen VK geïnterviewd?
Je kunt gewoon even de kraambureaus bellen.
Moet je ook al een scriptie schrijven op de middelbare school tegenwoordig?
Alle reacties Link kopieren
Is het weer troltijd? Man man man.
Kun je er geen enquête van maken? Is leuk voor op het forum!
Alle reacties Link kopieren
Officieel op dag 6 geloof ik. Ik geef de voorlichting vaak op een andere dag, soms dag 2 al soms dag 4.. vaak kies je een moment dat de ouders bijvoorbeeld een moeilijke nacht hebben gehad. Ze kunnen zich dan net even ietsje beter inleven in een situatie dat ze misschien hun kindje zouden schudden
En wat zeg je dan? Als je met je baby schud gaat ie dood? Elke randdebiel weet dat toch inmiddels?
Alle reacties Link kopieren
Nemaìn’ schreef:
24-05-2018 19:04
En wat zeg je dan? Als je met je baby schud gaat ie dood? Elke randdebiel weet dat toch inmiddels?
Nee, helaas weet niet iedere randdebiel dit.. en het gebeurd nog steeds, vrij vaak zelfs.
Wel een duidelijke daling in de cijfers zichtbaar sinds dit door de kraamverzorgende wordt verteld
Alle reacties Link kopieren
Frolic schreef:
24-05-2018 19:08
Nee, helaas weet niet iedere randdebiel dit.. en het gebeurd nog steeds, vrij vaak zelfs.
Wel een duidelijke daling in de cijfers zichtbaar sinds dit door de kraamverzorgende wordt verteld
Sinds wanneer wordt dat verteld dan? Eind 2014 heb ik dat praatje nog niet gehad.
shala91 schreef:
24-05-2018 19:15
Sinds wanneer wordt dat verteld dan? Eind 2014 heb ik dat praatje nog niet gehad.
Ik in 2015 en 2017 ook niet.
Alle reacties Link kopieren
shala91 schreef:
24-05-2018 19:15
Sinds wanneer wordt dat verteld dan? Eind 2014 heb ik dat praatje nog niet gehad.
Ik in 2007 en 2011 ook niet..
YellowLemonTree schreef:
24-05-2018 19:19
Ik in 2015 en 2017 ook niet.
Eerste bericht. Hm Hm, ik geloof niets van die vk.
Alle reacties Link kopieren
Hier 2013 en 2016 ook dit praatje niet gehad.
Alle reacties Link kopieren
Onzin. Zelfde herkomst als die twee traktatietopics.
Nooit gehoord van de kraamverzorgster. Baby's geboren in 2011 en 2016.

Ik zou zeggen 'totaal overbodige info, dit weet toch elke idioot' maar kennelijk is het wel nodig. Shocking!
Alle reacties Link kopieren
Nee, het is niet nodig, want het gebeurt niet. Dit is een trolltopic. Het zal wel weer een weddenschap zijn. Op Fok ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Dit is al een aantal jaar een regel. Kraam moet het bespreken en een video laten zien over het onderwerp. Maar veel vinden het moeilijk aankaarten en doen het dus niet.

Daarom word er nu gecheckt of het is gebeurd door het cb.

Maar goed. Zo ZOU het dus moeten gaan. Op welke dag weet ik niet. Ben geen kraam.
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Alle reacties Link kopieren
Ik ken iemand die inderdaad een filmpje moest kijken, twee dagen nadat ze was bevallen. Ikzelf heb het niet hoeven kijken gelukkig. Het is wel benoemd bij het intakegesprek.
Als je alles van tevoren weet, ga je liggen voordat je valt.
Alle reacties Link kopieren
Het staat sowieso al sinds 2015 in de protocollen van het kckz en iedere kraamverzorgende moet werken via die protocollen. Iedere kraamverzorgende moet er dus voorlichting over geven.
Hier in de regio wordt daar keurig aan gehouden. Ik ben nog nooit een gezin tegengekomen met meerdere kinderen waar het nog niet eerder is verteld
Wij hebben hem vorig jaar ook bekeken.
Frolic schreef:
24-05-2018 19:41
Het staat sowieso al sinds 2015 in de protocollen van het kckz en iedere kraamverzorgende moet werken via die protocollen. Iedere kraamverzorgende moet er dus voorlichting over geven.
Hier in de regio wordt daar keurig aan gehouden. Ik ben nog nooit een gezin tegengekomen met meerdere kinderen waar het nog niet eerder is verteld
En als ik nou helemaal niet op die voorlichting zit te wachten en dus weiger?
In 2015 en 2016 ook geen voorlichting van de vlos gehad. Bij het cb een foldertje met “kinderen huilen” en tips wat je wel en niet moet doen als het huilen teveel wordt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven