Uitgerekend februari 2019

11-06-2018 22:08 545 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat het andere topic vol is, heb ik een nieuwe aangemaakt voor iedereen die is uitgerekend in februari 2019.

'
Naam L # datum j/m Afspraken Bijz.
LittleMissSunshine9 34 2e 31-1 ? 19-07 2e echo & NIPT :heart:
Boardbabe82 36 1e 6-2 20-07 3de echo :heart:
Varenna 26 1e 6-2 ? 11-07 termijnecho :heart:
poeziemauw 27 1e 10-2 18-07 2e echo :heart:
Malin 33 1e 11-2 24-07 2e echo :heart:
Katinka 37 1e 11-2 :heart:
Josephine 31 2e 11-2 18/7 vk 1/8 NIPT :heart:
Zegeens 27 1e 14-2 17-07 eerste echo
Redshoes 32 2e 14-2 24-07 intake 2de echo :heart:
MissJackson 33 1e 17-2 19-07 tweede echo :heart:
IlseAnne 33 2e 17-2 24-07 tweede echo :heart:
Flomo 31 2e 18-2 13-07 tweede echo :heart:
Such_preggers 37 2e 18-2 9 juli 3e :heart:
Freddelientje 31 2e 19-2 26-07 eerste echo
Spa11 28 1e 23-2 16-07 eerste echo
Bloesempje234 33 3e 26-02 17-07 twee echo/intake :heart:
Huismusje-x- 25 1e 26-2 16-07 eerste echo
Nora_recapcha, droppepop & Julia :hug:

Inekkke, Zonnetje890, MommysMini, ER_6_N, Zjierav en Lienetje: we hebben jullie uit de tabel gehaald i.v.m. inactiviteit. Als jullie weer willen aansluiten, zijn jullie uiteraard van harte welkom!
anoniem_370791 wijzigde dit bericht op 15-07-2018 10:14
66.51% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoi mommysmini,

Ik sluit me graag aan 😃. Ik zag ook al dat het andere topic gesloten was.

Gefeliciteerd met je zwangerschap.

Ik zal mijn gegevens erbij zetten.

Ik heb zondag positief getest en verwacht rond 19 februari uitgerekend te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben MommysMini, 23 jaar en in verwachting van ons/onze eerste kindje(s). Zover ik zelf heb kunnen berekenen ben ik rond 12 februari uitgerekend.

Na 1,5 jaar proberen en 6 vruchtbaarheidsbehandelingen (ik heb Pcos) hadden we het deze maand eigenlijk niet verwacht, maar een week na mijn eisprong begon ik toch "van alles" te voelen. Op mijn NOD een test gedaan, en die was toen licht positief. Ondertussen nogmaals getest en een vet positieve test in handen gehad!

Op 26 juni hebben wij de eerste echo in het ziekenhuis, en ik hoop heel erg dat alles in orde is. Alhoewel ik geen eerdere miskraam oid heb gehad, ben ik toch bang dat er iets mis is/of iets mis zal gaan. Waar die gedachte vandaan komt geen idee, misschien omdat het zwanger worden niet zo vanzelfsprekend was? Ook is het even afwachten of het 1 kindje is, of toch 2, er waren namelijk 3 eitjes gereed na de vorige hormoon behandeling. Erg spannend!

Zijn er meer vrouwen/meiden die er net achter zijn zwanger te zijn en mee willen schrijven?
Alle reacties Link kopieren
freddelientje schreef:
11-06-2018 22:16
Hoi mommysmini,

Ik sluit me graag aan 😃. Ik zag ook al dat het andere topic gesloten was.

Gefeliciteerd met je zwangerschap.

Ik zal mijn gegevens erbij zetten.

Ik heb zondag positief getest en verwacht rond 19 februari uitgerekend te zijn.
Super leuk dat je mee komt schrijven!

Jij ook van harte gefeliciteerd! Sinds wanneer weet je dat je zwanger bent?
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik wil ook graag meeschrijven. Gefelicteerd allebei!
Afgelopen zaterdag heb ik positief getest en ik ben rond 14 februari uitgerekend. Ik ben 27 en mijn man is 34. Als alles goed mag gaan wordt dit ons eerste kindje.

Volgens mij heeft iedereen wel die angst dat er iets mis gaat MommysMini. Gelukkig gaat het in de meeste gevallen allemaal goed. Jou eerste echo wordt dus extra spannend vanwege de grotere kans op een meerling.
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ik wil hier ook wel meeschrijven. Had een berichtje gepost in het andere topic die toen nog niet gesloten was, maar vond het allemaal moeilijk te volgen haha! Stond nog niet in de tabel, dus ik meld me hier graag aan!

Ik ben zonnetje en nu zwanger van de tweede. Bijna zes weken nu. Ik heb al 1 echo gehad op het ziekenhuis en toen was een zwangerschapsringetje te zien, verder niet.
Nu heb ik eind juni nog een echo en dan ben ik acht weken, dus zal er hopelijk een kloppend hartje te zien zijn!

Ik voel verder nog helemaal niks en vergeet soms ook dat ik zwanger ben. Dat maakt me wel een beetje onzeker, maar meer dan afwachten kunnen we toch niet helaas.
Alle reacties Link kopieren
@zegeens
Leuk dat je mee komt schrijven!
Het klopt, in de meeste gevallen gaat het gelukkig goed! Daar moeten we ook maar vooral vanuit gaan. Mijn vriend denkt er ook veel luchtiger over, misschien kan ik daar nog wat van leren!

@Zonnetje890
Welkom! Hoe was dat zo’n eerste echo? Het lijkt mij best eng, maar ook zo mooi. Wij hebben de echo in week 7 van de zwangerschap! Misschien stom, maar wat is een zwangerschapsringetje?

Zelf voel ik wel goed dat ik zwanger ben, gevoelige borsten, misselijk en onwijs moe. Maar, het hoort erbij zeggen ze. Ik zou het wel fijn vinden als het eerste trimester voorbij is. Weg uit de grootste onzekerheid, en waarschijnlijk voel ik me dan weer wat beter!

Jullie last van zwangerschapskwaaltjes? En hoe doen jullie dat op je werk?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb inderdaad ook wat kwaaltjes. Het begon vorige week maandag al, terwijl ik mijn NOD pas vrijdag verwachtte. Vooral regelmatig misselijk/buikpijn, maar ik hoef gelukkig niet over te geven. Daarnaast wel wat meer moe en af en toe hoofdpijn. Ik functioneer redelijk "normaal" en probeer gewoon alle maaltijden en tussendoortjes te eten. Het rare is dat zodra ik even nergens last van heb, ik meteen bang ben dat het niet goed is.
Op het werk probeer ik zo gewoon mogelijk te doen. Ik moet wel een nieuwe collega inwerken en ik merk dat ik iets minder geduld heb dan normaal.

Spannend Zonnetje, was er een speciale reden om de echo zo vroeg te hebben?
Alle reacties Link kopieren
Ha

Ik kom ook meeschrijven. Afgelopen donderdag positief getest. Ik verwacht zo rond 14-2 uitgerekend te zijn. Even afwachten nog wat het gaat worden.
6-7 de eerste echo ben erg benieuwd.

Het is ons 2de kindje. We hebben al een dochter van nu 1.5j. Destijds duurde het een jaar voordat ik zwanger was maar nu met behulp van ovulatietesten de 3de ronde. Veel vlotter dan gedacht. Hopelijk blijft het goed gaan.

Ben al redelijk misselijk en m'n buik voelt alsof er een ballon in wordt opgeblazen.

Iedereen in ieder geval van harte met de positieve test. Nu die eerste onzekere periode doorkomen!
Alle reacties Link kopieren
@zegeens
Knap dat je op het werk gewoon goed kan blijven functioneren! Ik heb er best moeite mee om mijn 32 uur per week vol te maken. Omdat ik in een medisch traject zit, waren mijn werkgevers wel al op de hoogte dat ik graag zwanger wilde worden, dus het is nu op het werk wel al bekend dat ik zwanger ben.
Wanneer wil jij het tegen iedereen gaan vertellen?

@Redshoes
Leuk dat je ook meeschrijft! Wat fijn dat je nu wel snel zwanger bent geworden, gefeliciteerd!


Willen jullie weten of het een jongen of een meisje wordt? Zo ja, hebben jullie een lichte voorkeur?

Zelf wil ik het wel graag weten, en ik heb een lichte voorkeur voor een meisje. Niet dat ik niet blij zou zijn met een jongetje, maar toen we het over kinderen hadden zag ik mijzelf altijd met een klein meisje op de arm.
Alle reacties Link kopieren
Hey, wat leuk alweer nieuwe medeschrijvers erbij!

Ik ben vandaag aan het werk. Ik werk 2 dagen in de week en de rest van de week zorg ik lekker voor onze zoon van 3,5 jaar (december 2014). Ik ben 31 en mijn man 33.

Voordat ons zoontje geboren werd, is er 5,5 jaar aan vooraf gegaan. Wel via de natuurlijke weg zwanger. Maar had toen heel onregelmatige cyclussen.
Nu ook alweer bijna 2 jaar bezig voor ons tweede kindje en afgelopen zondag had ik een positieve test in handen! Zooo blij. De afgelopen 4 maanden ovulatietesten gebruikt met een tussenstop van vorige maand, toen geklust en verhuisd en ineens een kortere cyclus. Dus deze maand weer getest en weer een kortere cyclus en nu dus zwanger. Vandaag moest ik eigenlijk ongesteld worden, maar zondag al getest omdat ik vanaf vorige week maandag al licht in m’n hoofd was (heb een lage bloeddruk) en in de loop van de week viel ik iedere keer in slaap ‘s middags.

Ik ga nu even iedereen goed bijlezen en reageren 😃.
Alle reacties Link kopieren
Trouwens het bericht hierboven is ook van mij ‘Freddelientje’. Ik stond nog anders ingelogd ivm de tabel 😉.

Mommysmini het is dus bepaald niet vanzelf gegaan bij jullie. Wat enorm fijn zo’n positieve test he? Bij onwerkelijk. Ik verwachtte het ook eigenlijk niet meer, maar had ook al een week kwaaltjes die ik toch niet bij een menstruatie thuis kon brengen. Van harte meid!
En de onzekerheid herken ik (heb gelukkig ook geen miskramen gehad) en is denk ook wel normaal alhoewel niet leuk! Maar de wens is er en dan na zo’n lange tijd ook nog. Ik hoop dat we allemaal een mooie zwangerschap tegemoet gaan ☺️.
En ik weet dus sinds zondag dat ik zwanger ben.
En spannend zeg de kans op een meerling!
O ja, kwalen zijn vooral licht in m’n hoofd en een zeurend gevoel in onderbuik en rug. Moeheid is nog niet extreem, maar ook nog maar 4 weken, dat kan ook pas in de 6de week komen.
En op m’n werk die ik gewoon m’n ding tot nu toe net als anders, maar mijn werkweek is de helft van jou, maar 16 uurtjes.

Zegeens ook van harte gefeliciteerd! Gezellig dat je ook mee komt schrijven.
Haha ik ben ook wat opvliegender dan normaal trouwens! En herkenbaar dat als je even niets voelt, je ineens even denkt O NEE!

zonnetje jij ook gefeliciteerd! Wat spannend weer he? Jullie ook voor een tweede kindje. Wij ook. Hebben jullie al een zoon of dochter? Heb je een traject achter de rug waardoor je al een echo gehad hebt?

Redshoes ook welkom, leuk dat je meeschrijft. En ook een tweede kindje. Leuk! Wat fijn dat het dit keer niet zo lang duurde voordat je een positieve test had. Wel jammer dat je al misselijk bent. Dat opgeblazen gevoel heb ik ook vooral ‘s avonds. Ook al een echo datum dat is fijn. Bij ons kan je pas een afspraak maken voor de eerste controle bij de verloskundige in de zesde zwangerschapsweek, dus weet nu of ik me nu al kan aanmelden. Heb eigenlijk wel al wat vragen, dus misschien maar vast proberen morgen.

Ik weet nog niet of wij willen gaan weten wat het wordt. Vorige zwangerschap wisten we het ook niet en was ook erg leuk alhoewel de nieuwsgierigheid toeneemt. Ik heb geen voorkeur.
Alle reacties Link kopieren
Leuk ik schrijf ook graag mee! Ik zal mijn gegevens vanavond even erbij zetten in de tabel.
Na een klein jaar proberen, ben ik zwanger. Het is mijn eerste zwangerschap, heb een week geleden positief getest. Ik denk dat ik nu 5 weken zwanger ben. Eerste echo is op 4 juli, en had niet verwacht dat ik me zo onzeker zou voelen! Vind het echt heel spannend of t allemaal wel goed gaat, voelt nog heel onwerkelijk.
Alle reacties Link kopieren
Malin gefeliciteerd! Leuk dat je mee komt schrijven. Gek he hoe je zo graag zwanger wilt worden en als het eenmaal zover is je natuurlijk wel blij bent maar de onzekerheid ook opspeelt. Het moet even landen.
Alle reacties Link kopieren
@Freddelientje
Wat fijn dat je 3 dagen per week voor je zoontje kan zorgen! En wat een leuke leeftijd heeft je zoontje nu. Zodra je volgende kindje geboren wordt krijgt hij dat echt goed mee! Al een idee hoe jullie het hem gaan vertellen?

@Malin
Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Iedereen is denk ik onzeker, ik ook, dus je bent daar zeker niet alleen in!

Vandaag een gesprek op het werk gehad over hoe nu verder na mijn verlof. Afgesproken dat ik 24 uur per week ga werken, en eventueel nog 4 uur vanuit huis mag werken. Eerst maar even kijken hoe het allemaal gaat straks.

Komende weken maar op zoek naar een leuk kinderdagverblijf!
Alle reacties Link kopieren
@Mommysmini leuk he! We hebben nu nog maar niets tegen hem gezegd. Hij bazuint het zo rond. Hij praat net zo makkelijk met een bekende als met een vreemde dus nu eerst echo’s afwachten en inderdaad bedenken hoe we het hem gaan vertellen. Nog even geen idee, maar heb nog wel een paar weekjes.

En al vlot zeg het gesprek op je werk over hoe verder naar je verlof. Ben je blij met de afspraken?

Succes met een KDV (=kinderdagverblijf) zoeken.

Ons zoontje neemt in december afscheid op het KDV. We willen graag als alles goed gaat ons tweede kindje ook daar inschrijven.

Hier nu misselijk en moe op de bank. Een opgeblazen en borrelende, zeurende buik. Ik hou het op m’n darmen. Dacht net wat te voelen lopen, dus gelijk naar het toilet maar geen bloed gelukkig. Heb jullie ook meer en wateriger afscheiding (tis kleurloos soms wittig). Denk dat ik dat voel lopen. Schrok even.
Alle reacties Link kopieren
@Freddelientje
Haha, leuk zo'n praatgraag ventje!

Ja, ik wilde zelf graag het gesprek al aangaan, zodat ik weet waar ik aan toe ben i.v.m. met het regelen van kinderopvang. Ik ben zeker wel blij met de afspraken, vooral het feit dat ik mag kijken of thuiswerken een optie is, vind ik erg fijn. Ook gelijk de toezegging gehad dat ik straks als ons kindje naar de basisschool gaat, meer vanuit huis mag gaan doen, dus dat is ideaal.

Sterkte vanavond! Ik voel me bijzonder goed vanavond. Na het werk wel een uurtje geslapen, maar sindsdien gaat het prima. Heb nu wel gelijk dat ik denk: oh, is het wel goed dat ik nu niet zo veel voel, maar ik probeer mijzelf maar af te leiden door dingen voor de babykamer uit te zoeken op internet.

Ik heb zo af en toe ook last van afscheiding, vaak melkachtig wit en het kan best veel zijn. De eerste keer schrok ik ook toen ik wat voelde lopen, dus snap zeker hoe het voelt!
Alle reacties Link kopieren
@malin
Gefeliciteerd! Die eerste periode is idd erg onzeker. Ik hou mezelf maar voor dat ik er toch niets aan kan veranderen. Toch blijft het spannend. Vorige zwangerschap had ik dat ook het eerste trimester en nu niet anders.

mommysmini wat voor al de afspraken op werk. Fijn om dat al te regelen?? Voor de eerste werkte ik 36u en nu 28. 24 op kantoor en 4 thuis dat bevalt goed.
Succes met zoeken naar het kdv. Hier is dat makkelijk met 1 al op het kdv

freddelientje vervelend hè die darmen. Echt heel herkenbaar. En de afscheiding ook. Ik vind het wel schelen dat ik de ongemakken nu al wat beter kan plaatsen als met de eerste maar het blijft vervelend.

Onze oudste is een meisje van nu 1.5. We zeggen ook nog maar even niets. 1 van dr favoriete woordjes is nu al baby haha.
Alle reacties Link kopieren
@Mommysmini ja ik voelde me vanmiddag ineens normaal, terwijl ik vanmorgen echt naar was soms. Toen dacht ik o nee he. En nu op de bank met een zeurende buik gaat er ook van alles door me heen. Tis ook nooit goed he 😜. Maar ik begrijp je dus.

Fijn dat de afscheiding ook herkent wordt.

En fijn dat het zo geregeld kan worden op je werk. Kan je dat al van de lange To Do list schrappen 😉.

@Redshoes ja nog even niks zeggen maar, al ben ik ook wel heel benieuwd naar hoe hij zal gaan reageren.
En inderdaad ik herken nu ook ineens weer dingen. Grappig want het is zeker 3,5 jaar of langer natuurlijk geleden maar toch denk ik nu o ja zo voelde dat.

Vanmiddag heb ik me aangemeld via de site van de verloskundige en daar ook aangegeven dat ik mee wil doen aan Moeders voor Moeders. Die belde zonet al op en ik heb een afspraak voor volgende week woensdagmiddag gemaakt, dat maakt het wel gelijk een stuk echter ☺️.
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel! En jullie natuurlijk ook gefeliciteerd!
Is ook zo idd, die onzekerheid vooral in het begin zal ook best normaal zijn.
Ik kijk ook elke keer als ik naar de wc ga of ik geen bloed heb haha.
En zeurende pijn in mijn buik en onderrug, die soms ook best hevig kan zijn.
Gefeliciteerd allemaal!

Ik kom me ook voorzichtig melden. Voorlopige datum is 13 februari. Weet het al 1,5 week, omdat ik al met 3 weken geen koffie meer lustte, dus maar direct getest toen het kon.

Ik heb nu een score van 1 meisje van bijna 4 uit 3 zwangerschappen, dus vandaar de voorzichtigheid. 29/6 de eerste echo in het ziekenhuis en dan horen we ook hoe de begeleiding gaat zijn (verloskundige of in het ziekenhuis blijven) ivm afwijking bij mijn eerste zwangerschap.

Qua kwaaltjes heb ik vooral al last van mijn bekken. In de zwangerschap van mijn dochter heb ik door die klachten vanaf 16 weken thuis gezeten. Verder word ik steeds misselijker. Vooral bij inspanning. En o ja...ik ben MOE. In ieder geval genoeg tekenen, dus ik klaag niet ;-D

Ik hoop echt zo dat het goed gaat deze keer. Het zou ook zo leuk zijn voor mijn dochter :)
Alle reacties Link kopieren
Gefelicteerd!

@Josephine, heftig wat je hebt meegemaakt :rose: Ik hoop met je mee voor een goede zwangerschap.

Wij moeten ons nog verdiepen in welke KDV/gastouder we kiezen. Ik denk dat we straks allebei een dag minder gaan werken en 3 dagen opvang nodig hebben.

Voor diegenen die al een kindje hebben, zijn er nog zaken die je toch liever eerder geregeld had? Internet vertelt me dat je in de eerste 8 weken eigenlijk alleen een afspraak bij de verloskundige hoeft te regelen.
Alle reacties Link kopieren
Grr ik had net een heel verhaal getypt, maar weg toen ik naar boven had gescrolld om te lezen.

In het kort: ivm vakantie schrijf ik nu even wat minder, maar ik lees wel mee!

Wij hebben al vroeg een eerste echo gehad omdat ik tijdens deze zwangerschap bloedverdunners moet slikken en we daarvoor dus al vroeg bij de vk op afspraak zaten. Toen wilde ze ook wel even kijken en dat vond ik wel leuk :)

Mijn zoontje van bijna anderhalf was erg klein bij de geboorte door problemen bij de placenta. Het was een zwangerschap met veel zorgen vanaf 30 weken. Daarvoor ging alles goed en voelde ik me ook goed!

Geen voorkeur hier voor geslacht deze x: 2 jongens zou ik erg leuk vinden, een jongen en een meisje ook. We willen het geslacht wel weten.

Welkom allemaal nieuwe groepsleden en allemaal een voorspoedige zwangerschap gewenst!
Wil iemand mij misschien toevoegen in de tabel? Ik forum mobieldus dat gaat lastig.

Gegevens: zonnetje890 ; 27 jaar ; 2e kindje ; uitgerekend 6-2-19 ; afspraak 2e echo op 28-6-18
Alle reacties Link kopieren
Welkom Josephine en gefeliciteerd! Snap volledig je onzekerheid en hoop voor ons allemaal dat het goed mag gaan.

Wat leuk dat je al een dochtertje hebt, mijn zoontje is 3,5 dus beetje zelfde leeftijd. Zou het ook zo leuk voor hem vinden een broertje/zusje.

En inderdaad al lekker wat symptomen.

Zegeens in de eerste 8 weken is de verloskundige regelen inderdaad wel voldoende. Sommige kraamzorgbureau’s willen ook al dat je op tijd aanmeld voor 12 weken. Mijn verloskundige heeft op de site staan dat het voor de 16 weken aangemeld moet zijn bij de kraamzorg. En verder vooral je rust nemen als dat nodig is 😉.

Zonnetje geniet vooral lekker van je vakantie. En hopelijk mag deze zwangerschap iets zorgelozer verlopen!
Ik zie dat je inmiddels al in de tabel staat. En leuk dat je al een echo gehad hebt. Hopelijk is er op de volgende al meer te zien 😊.
Hoi allemaal,

Gefeliciteerd met alle zwangerschappen! Super leuk!

Ik zou me graag voorzichtig bij jullie willen aansluiten, gisteren pas positief getest (2 dagen na NOD) maar voordat ook dit topic vol zit... Lijkt me zo leuk om mee te kletsen.

Even kort voorstellen... Ik ben 28 jaar en begin dit jaar begin het bij ons serieus te kriebelen. Vanaf 2016 al gestopt met de pil vanwege de hormonen. Ruim de tijd gehad om te ontpillen en de cyclus te leren kennen dus. In mei was onze eerste ronde en dus blijkbaar direct een positieve test. We zijn heel blij, maar ook heel onzeker. Voelt zo onwerkelijk, zo snel. Als alles goed mag gaan, wordt dit ons eerste kindje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven