6 weken zwanger, 21 en radeloos

19-06-2018 20:57 86 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hii ladies,

Om maar gelijk te beginnen, ik heb vandaag positief getest op een zwangerschap van 6 weken.. Ik wist het enigzins al wel omdat ik met de dag misselijker word, moe ben en mijn borsten pijn doen. Ook heb ik buikkrampen en het bekendste symptoom: mijn ongesteldheid bleef uit. Ik heb het gevoel dat mn wereld instort.. is misschien overdreven maar op dit moment voel ik dat wel zo.
Ik voel me heel alleen en een beetje radeloos want ik kan het eigenlijk in mijn omgeving nog tegen niemand vertellen. Maar ook ben ik wel heel blij dat ik zwanger ben, een heel erg dubbel gevoel.

Na de test heb ik meteen de huisarts gebeld. Daar kan ik aanstaande donderdag terecht. Eenmaal de telefoon opgehangen ben ik in tranen uitgebarst. Ik wil wel kinderen maar nu echt nog niet. Pas over 4 of 5 jaar ofzo. Ik zou over een maand naar Barcelona verhuizen om daar aan een nieuwe baan te beginnen maar ik weet het nu echt even niet meer wat ik moet doen.

Ik ben bang voor wat er komen gaat, het is mijn eerste zwangerschap. Ik weet ook echt niet hoe ik het tegen mijn vriend moet vertellen, vooral omdat ik afgelopen week nog een gesprek met hem heb gehad dat ik nog geen kind wil en dat we dus echt iets moeten gaan doen met anticonceptie.
Hoe ironisch kan iets zijn.
Mijn vriend heeft al wel een kind.
Ik ben erg onzeker over zijn reactie wat deze gaat zijn. Boos worden zou hij in ieder geval niet doen maar ik weet helemaal niet zeker of ik wel klaar ben om moeder te worden... Maar we kennen elkaar nog geen half jaar en dan nu al zwanger Oh my God. Ik wil ook echt geen alleenstaande moeder worden.

Ik weet wel dat ik mijn kind veel liefde ga kunnen geven en ook de dingen die hij nodig heeft. Ik heb een goede baan en ben erg stabiel en de verantwoordelijkheid heb ik om een kind op te voeden en ik kan het ook.
Maar ik heb het gevoel dat eenmaal je een kind heb je je dromen moet laten varen, ik wil nog zoveel doen in mijn leven.
Hoe doen jullie dit ? Je carriere combineren met je kinderen?

Mijn ouders durf ik het al helemaal niet te vertellen, ze zullen het niet accepteren. In mijn cultuur is een abortus ook echt not done ( ik ben Colombiaans).

Mijn vraag is eigenlijk, hoe gingen jullie om met een (ongeplande) zwangerschap en hoe hebben jullie dit verteld aan jullie omgeving. Ik ben bang dat mijn moeder en vader het niet zullen accepteren, zeker omdat ik mijn vriend nog niet lang ken.

Het moeilijke is ook dat ik niet echt vriendinnen heb dus ik voel me echt heel erg alleen... Op dit moment ben ik echt heel erg confused en in schock.
anoniem_371529 wijzigde dit bericht op 19-06-2018 22:10
1.68% gewijzigd
Toch abortus doen. Niemand vertellen. Doorgaan met je leven en in de toekomst beter omgaan met de pil en condoom.
Alle reacties Link kopieren
Dus als ik het goed lees gebruikten jullie geen anticonceptie?

:facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Neem contact op met Stichting FIOM. Zij hebben ervaring en kunnen je helpen met al je vragen. Sterkte en succes met alle keuzes.
Alle reacties Link kopieren
Waarom gebruik je geen voorbehoedsmiddelen?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik onderging ooit e overtijdbehandeling. Heb het een enkele vriendin verteld voor ik ging. Mijn ouders pas na afloop.
Overtijdbehandeling is tot 6 weken en 2 dagen.
Of tot 16 dagen na dat je ongesteld had moeten worden. Is dat nog een optie TO? Of ben je nu al te laat?
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 19-06-2018 21:11
8.96% gewijzigd
Lucifer2018 schreef:
19-06-2018 20:59
Toch abortus doen. Niemand vertellen. Doorgaan met je leven en in de toekomst beter omgaan met de pil en condoom.
Dit.

Het is nog niet te zien, je hebt geen toestemming van je ouders of partner nodig. Wellicht kan er zelfs een overtijdsbehandeling gedaan worden (en direct een spiraal laten plaatsen!).

Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Je bent nu nog in shock en weet helemaal niet wat je er mee aan moet. Dat is normaal als je (jong) ongepland zwanger bent. Heel goed dat je een afspraak hebt met de huisarts. Die kan je helpen alles op een rijtje te zetten, zodat je helder kunt krijgen wat voor jou de beste keuze is.

Advies geven over wat je het beste kunt doen... uiteindelijk ben jij de enige die dat kan beslissen. Argumenten die voor de een zwaarwegend zijn, zullen voor een ander totaal niet tellen. Het enige advies dat ik je (uit ervaring) kan geven: neem even de tijd om de voors en tegens te overwegen, waarbij je echt aan allerlei aspecten denkt ( je baan, relatie, financiën, huisvesting, je kinderwens). En vergeet daarbij niet de emoties die meespelen: hoe zou je je voelen als je moeder wordt? Hoe zou je je voelen als je een abortus laat plegen? Dat is uiteindelijk misschien wel het belangrijkste. De rest komt dan ook wel goed.
een overtijdbehandeling kan nog.
is niet leuk maar in je eentje een kind krijgen en opvoeden is veel erger.
Lucifer2018 schreef:
19-06-2018 20:59
Toch abortus doen. Niemand vertellen. Doorgaan met je leven en in de toekomst beter omgaan met de pil en condoom.
Dit!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben niet pro of anti abortus.. heb daar geen specifieke mening over.
In dit geval zou ik toch een abortus overwegen. Als je alles op een rijtje zet dan is het volgens mij niet de juiste beslissing om een baby in de wereld te zetten.
Ookal kan je dat kindje nog zoveel liefde geven, gewoon een keuze met je verstand maken.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb op mijn 25e een abortus gedaan. Dat weten ze hier op Viva, mijn man weet het maar pas verteld toen we al jaren samen waren en een goede vriendin weet het. Verder helemaal niemand. Niet omdat ik me schaam, of spijt heb, maar omdat er vaak niet zo positief op gereageerd wordt.

Nu zijn we 20 jaar verder en heb ik 2 kinderen. In jouw geval zou ik voor een abortus gaan. En eens voorbehoedsmiddelen regelen.
Alle reacties Link kopieren
Let niet op de meeste reacties hier hoor TO. De helft van t forum hier heeft aandelen in de abortuskliniek.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel voor jullie reacties,

Klopt ik gebruik inderdaad geen anticonceptie omdat ik een allergie heb voor latex. Ik heb ook een sinds mijn 16e een spiraal gehad omdat ik toen ook ongepland zwanger ben geworden. Deze heb ik 2 maanden geleden er uit laten halen en sindsdien eigenlijk nog geen nieuwe anticonceptie genomen omdat ik mijn lichaam even rust wilde geven. Mijn huisarts zei ook dat het wel even kon zonder anticonceptie omdat de hormonen in mijn lichaam weer normaal moeten worden en tot mijn menstruatie zou ik nog niet zwanger kunnen worden.

Een abortus weet ik zelf niet of ik daar wel achter sta...

Ik heb een goede baan en ik heb een stabiel leven en inkomen. Ook een eigen huis dus dat is geen probleem.
anoniem_371529 wijzigde dit bericht op 19-06-2018 21:22
8.01% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
19-06-2018 20:59
Toch abortus doen. Niemand vertellen. Doorgaan met je leven en in de toekomst beter omgaan met de pil en condoom.
dit!
Ccmds schreef:
19-06-2018 21:20
Dankjewel voor jullie reacties,

Klopt ik gebruik inderdaad geen anticonceptie omdat ik een allergie heb voor latex. Ik heb ook een sinds mijn 16e een spiraal gehad omdat ik toen ook ongepland zwanger ben geworden. Deze heb ik 2 maanden geleden er uit laten halen en sindsdien eigenlijk nog geen nieuwe anticonceptie genomen omdat ik mijn lichaam even rust wilde geven. Mijn huisarts zei ook dat het wel even kon zonder anticonceptie omdat de hormonen in mijn lichaam weer normaal moeten worden en tot mijn menstruatie zou ik nog niet zwanger kunnen worden.

Een abortus weet ik zelf niet of ik daar wel achter sta...
Tuurlijk.

En je valt zo erg door de mand. Jammer. Beetje te snel denk ik he?

Echt niet dat er ook maar een huisarts is die dat zegt.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 19-06-2018 21:22
8.58% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
carrie-bradshaw schreef:
19-06-2018 21:18
Let niet op de meeste reacties hier hoor TO. De helft van t forum hier heeft aandelen in de abortuskliniek.
Nee een kind op de wereld zetten waarbij je er zo goed als zeker helemaal alleen voor komt te staan is zaligmakend.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
carrie-bradshaw schreef:
19-06-2018 21:18
Let niet op de meeste reacties hier hoor TO. De helft van t forum hier heeft aandelen in de abortuskliniek.
:rofl:
Alle reacties Link kopieren
'Echt iets moeten gaan doen aan anticonceptie'

Want je deed nog helemaal niets aan anticonceptie?

Ik zou het sowieso eerst aan je vriend vertellen
Je klinkt niet alsof je 100p overtuigd bent van iets,of het nu het een of het ander is

En laat je beslissing afhangen van mensen die dicht bij je staan, niet van meningen op een forum
biol schreef:
19-06-2018 21:21
Nee een kind op de wereld zetten waarbij je er zo goed als zeker helemaal alleen voor komt te staan is zaligmakend.
Vergeet niet het afzeggen van een geweldige carrièrekans, want zwanger emigreren voor een nieuwe baan gaat hem niet worden denk ik zo.
Alle reacties Link kopieren
Ccmds schreef:
19-06-2018 21:20
Dankjewel voor jullie reacties,

Ik heb ook een sinds mijn 16e een spiraal gehad omdat ik toen ook ongepland zwanger ben geworden.
????
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
To je weet toch wat er kan gebeuren als je onveilige seks hebt?
Dit was het eerste wat in mij opkwam.

Verder je wereld vergaat echt niet, ik ben op mijn 21e zwanger geraakt van mijn oudste en op mijn 22e bevallen. Inmiddels wordt zij morgen 11 jaar en geniet ik met volle teugen van haar en van haar broertje van 7 jaar.
Ik heb ook daarna tijdens de kids nog een opleiding afgerond en altijd gewerkt (oke nu eventjes niet zit in de zw..., maar herstellende en start snel weer)
Alle reacties Link kopieren
Tiana_76 schreef:
19-06-2018 21:23
Vergeet niet het afzeggen van een geweldige carrièrekans, want zwanger emigreren voor een nieuwe baan gaat hem niet worden denk ik zo.
Juist.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
....

Of je verzint dit



Of je huisarts moet geroyeerd




....
Maar ik begrijp dat je al eens een abortus hebt ondergaan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven