Uitgerekend Maart 2019

21-06-2018 19:01 1385 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames!

Ben je ook zwanger, begin maart 2019 uitgerekend en heb je zin om mee te praten over alle zwangerschapskwaaltjes, mooie echo's, eerste schopjes en al het andere?

:heart: = kloppend hartje
:duckie: = goede 20-weken echo!
Naam Leeftijd Kindje Uitgerekend :heart: / :duckie: Geslacht Bijzonderheden
snowgirl1 Vierde 25 februari :duckie: Jongen!
1-Aapje 27/29 Tweede 28 februari :duckie: Jongen! Stiefdochter van 6 jaar
83angel 35/39 Tweede 1 maart :duckie: Jongen! 3x MK
commuuk Eerste twee :heart: :heart:
Teckeltje88 30/34 Tweede 1 maart :duckie: Meisje! Vorige keer heftige pre-eclampsie; 38.3 ingeleid;
na bevalling heel ziek geworden
Roffa38 39/40 Eerste 2 maart :duckie: Jongen! MK Feb '18
BoBo1991 26/25 Eerste 2 maart :duckie:
Computersaysno 28/28 Eerste 3 maart :duckie: Meisje!
WalkingLightly 29/36 Eerste 5 maart :duckie: Meisje!
Nijn5 33/34 Eerste 6 maart :duckie: Meisje!
Estzet 30/31 Eerste 8 maart :duckie: Jongen!
Alskar Eerste 8 maart :heart:
Deedee1989 28/32 Tweede 11 maart :duckie: Jongen! MK Dec '17
Baby12345 27/29 Eerste 11 maart :duckie: Meisje! GBS bacterie
Appeltje-- 23 Eerste 16 maart :duckie: HG-zwangerschap
Gebruikersnaam Maart2019

Bluewater81 :hug: , zot-83 :hug:, Vissen86 :hug:, Vlindertjes29 :hug: Susieflower :hug: :hug: :hug:

Pluis_, Claudiaaa32, Marriemar zijn uit de tabel gehaald ivm langere tijd niet reageren. Voeg jezelf gerust weer toe als je weer mee wil schrijven.

Liefs!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:27
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
88.51% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ja hier is zija maar niet over nagedacht toen we boekten (december) en krijgt het niet vergoed vanuit annulering. De kans op zika is klein. Het is op zijn retour. Veel gesmeerd. Zitten niet in het regenseizoen scheelt ook. Ik ben wel een paar keer gestoken maar niet veel. Ik overleg nog wel met de vk of ik me moet laten testen maar denk niet dat dat nodig is.
Oh lekker zeg Curaçao! Daar wilden wij in januari eigenlijk weer heen, maar dat verplaatsen we maar een jaar ;)
We kijken nog even waar we dan wel heen gaan.

Wij hebben een bevriend stel die al ruim een jaar bezig is met zwanger worden. Daar gaan we het voorzichtig aan brengen. Verder is er in de omgeving niemand lang bezig naar wat ik weet. We vertellen het wel pas na 12 weken.

Fijn dat je vlot terecht kan snowgirl!
Gister heb ik de verloskundige gebeld. Fijn gesprek mee gehad en 10 juli mogen we langskomen voor een intake en de eerste echo, spannend! Jullie allemaal al gebeld?
Ik heb me vrijdag online aangemeld en zou dan binnen twee werkdagen moeten worden gebeld. Dus ik wacht nog :-).
Alle reacties Link kopieren
Ik bel pas als ik weer in nl ben. Word anders duur gesprek. Ik hoop 10juli eerste echo op onze trouwdatum. Intake is iets later. Moet wel al van te voren vragenlijst invullen maar dat wil ik pas na de echo doen. Eerst meer zekerheid.
Alle reacties Link kopieren
Jaloers op jullie vroege data's hier pas de 20e. Duurt echt lang. Als dan alles goed zit en we weten precies hoelang dan wil ik het wel graag aan (schoon)ouders vertellen.

Net nog 2 rompertjes gekocht bij HEMA, waren nog die speciaal voor vaderdag. Super leuk! Bij man begint het ook te zinken nu, is erg blij!

Indonesië is wisselend qua zika wat ik lees. Lees wel veel verhalen op internet van mensen dat ze daar zwanger zijn geweest.
Ik denk dat ik het laat afhangen van VK.
Wordt eigenlijk nooit geprikt. Maargoed wil ook geen risico lopen. Geen idee of dit onder annulering valt uberhaupt. Hebben alleen een ticket.

Ik vond het de laatste tijd trouwens wel lastig als ik hoorde dat anderen zwanger raakten. Maar nooit laten merken omdat niet iedereen wist van onze kinderwens. Vaak was ik ook blij voor die ander, maar thuis wel verdrietig dat het ons nog niet lukte.

Eigenlijk raar dat het zo taboe onderwerp is. Waarom verteld niet iedereen dat ze bezig zijn en het misschien moeilijk gaat. Waarom wacht je uberhaupt met vertellen dat je zwanger bent? Natuurlijk is het niet fijn als het misgaat maar kan toch ook steun geven? Dit bedenk ik nu ter plekke hoor ;-)

Ik wil al van alles kopen. Moet mij echt inhouden, is zoveel moois :love: Jullie ook last van?
Alle reacties Link kopieren
83Angel: lekker genieten! :sun:
@1-Aapje: Bij ons heeft het wel wat langer geduurd voordat we een blijvend goede zwangerschap hadden, maar ik heb er gelukkig nooit last van gehad om anderen zwanger te zien, met een kinderwagen te zien of te horen dat ze zwanger waren. Ik vond het dan ook fijn dat anderen mij gewoon net zo benaderden als anderen. Na de 3e miskraam heb ik mijn collega's op de hoogte gesteld en het gaf me juist wel steun dat ook mensen eens vroegen hoe het gaat. Zo kon ik nadien ook de 2 volgende miskramen bespreken en dat deed goed.
Op het werk (ik werk op de kinderafdeling in het ziekenhuis) heb ik gelukkig ook nooit problemen of iets gehad, het gaf me ergens ook wel steun om toch met kinderen bezig te zijn. Maar helaas zijn er ook genoeg vrouwen die het heel moeilijk vinden om andere zwangeren of moeders te zien. Dat is heel verschillend natuurlijk. Maar ik denk dat het belangrijkste is om het gewoon te bespreken.

@Pluis_: Nee, ik heb niet meer getest. Maar wel grappig dat jij nog gewoon doortest (dat herken ik wel van eerdere zwangerschap hoor, niks geks aan ;-)
Leuk dat je de eerste echo ook al hebt afgesproken! En wat grappig dat je al aan het shoppen bent geslagen, haha.. Wel neutraal hoop ik, haha.

@Alskar: Smoezen voor de komende tijd heb ik helaas zo niet voor je.
Ik heb de mazzel dat ik eigenlijk nooit alcohol drink, dus hoef ik daar geen excuus voor te bedenken, haha. Succes met jouw smoezen de komende tijd! :-)

@83Angel: Ja, mij ook stolling, schildklier en nog wat auto-immuunziektes getest. Allemaal negatief. Hopelijk jouw uitslag ook donderdag.

@snowgirl1: Wat leuk dat jullie familie al op de hoogte is. Hoe reageerden ze? Wat fijn ook dat je al een vroege echo hebt staan. Bij welke termijn heb je de echo? Zou je dan ook al hartactie zien of is het puur alleen om te kijken of het er 1 of 2 zijn?

@iedereen: Willen jullie trouwens weten wat het worden gaat? En hebben jullie een gevoel of voorkeur al voor geslacht?
Ik heb het idee dat het hier een jongetje is ;-)
Ik heb man beloofd dat hij het deze keer mag weten. Mijn gevoel zegt meisje dus zal het wel opnieuw een zoon zijn :mrgreen:.

Doortesten doe ik niet, geen bloed is goed hou ik me aan.

Ik hoop dat we 13e of 16e eerste echo kunnen afspreken.
Alle reacties Link kopieren
Ja, wil het ook echt wel weten!

Ben ik dan zo laat met m’n afspraak? Ik heb vandaag gebeld en staat nu op 25 juli.

@pluis, haha als je het zo zegt ja klopt! Dat zou veel makkelijker zijn. Al vind ik het ook wel iets hebben dat alleen wij het nu weten :D
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal. Ik zou graag meeschrijven de komende 9 maanden! Heb het hele topic al doorgelezen. Gefeliciteerd allemaal! Fijn om met jullie hierover te kunnen schrijven. Gek idee dat alleen mijn vriend en ik het nieuws weten... Heb echt de behoefte om het te delen!! Zo benieuwd naar wat er allemaal op ons af gaat komen. Vooral de eerste weken vind ik erg spannend. Het is mijn eerste zwangerschap, ik ben 26 jaar en mijn vriend is 30.

Ik ben vorig jaar augustus met de pil gestopt, vanaf april ongeveer serieus aan het proberen zwanger te raken. Afgelopen week dacht ik ongesteld te zijn, woensdag ook nog een borrel gehad en wijntjes gedronken :facepalm: .. Vrijdag hield de 'ongesteldheid' een soort van op. Zaterdagavond hadden we weer een feestje, dus voor de zekerheid van te voren maar getest. 2 x positief, wel een licht lijntje. Vriend geloofde er nog niks van. Zondag ochtend clear blue digital getest, en ja hoor! Zwanger! Onwerkelijk nog... Uitgerekende datum is 1 maart. Meer van jullie ook zag ik al, heel grappig!

Inmiddels heb ik de VK al gebeld voor een eerste afspraak. Wij gaan deze zomer naar India en we vonden het toch wel een fijn idee om van te voren een teken van leven gezien te hebben. Vet spannend allemaal! 17 juli onze eerste echo!

Nog een vraagje, ik ga dit weekend naar een festival met vriendinnen. In een tentje, alles erop en eraan..... Iemand een goed idee om mijn zwangerschap nog geheim te houden? o_o We willen het echt pas vertellen na de eerste echo, of zelfs later..... Ik zat er zelf aan te denken om diegene te zijn die steeds de drank haalt, en voor mezelf dan snel 0,0% te bestellen...... :whistle:
Alle reacties Link kopieren
Vlindertjes de uitslagen zien er goed uit. (Kon mijn dossier al in zien) maakt het ook wel weer frustrerend vind ik. Zag liever iets dat niet goed was en dat ze er iets aan kunnen doen.

Wij weten het nog niet (of althans ik) mijn man liever niet en ik twijfel. Bij onze eerste wisten we het niet maar weet niet of ik mijn nieuwsgierigheid kan bedwingen. Als ik het wel wil weten dan vind mijn man dat ook goed.

Tot nu toe maar 1 test gedaan maar had er ook niet meer mee. Deed er andere keren wel meer maar ja uiteindelijk zegt dat ook niks.

Alskar 25 juli is niet heel laat. Ik krijg hem eerder door mijn verleden. Vrijdag vk eens bellen.
Wij gaan juist niet naar Indonesie omdat het een WHO categorie 2 zika land is, net als bijna heel Azie. Ga niet tenzij de reis noodzakelijk is, zei de travel clinic. Mijn vriend is arts en die zegt we gaan dat risico niet nemen. Normaal zijn we echt verwegreizigers, maar nu kiezen we even veilig voor kamperen in Frankrijk.
Mijn vriend is net een gemiddelde Chinees, hij wil graag een jongen ;)
Onze eerste afspraak is 16 juli, retespannend. Geen bloed is goed ging de vorige keer niet op, toch echt 2 lege vruchtzakjes. Dus ik heb vandaag weer getest, dikke streep. Nu houd ik ermee op hoor, 2 keer is genoeg.
Alle reacties Link kopieren
Hier 2x getest en daarna niet meer.

Hier ook de 16e eerste afspraak kon ook eerder, maar dan kon mijn man niet mee dus dan maar de 16e. Hartje zou dus al moeten kloppen en uiteraard gaan ze goed kijken of het er 1 of 2 zijn.

We willen wel graag weten wat het wordt. Heb allemaal jongenskleren liggen (waarvan helaas veel ook niet gedragen zou voor de tweeling geweest zijn) dus als ik nu een meisje krijg vind ik het wel handig om te weten.
Ik ga voorlopig ook nog geen kleertjes kopen, vorige zwangerschappen wel gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben gisteren 1 (veel te duur) rompertje gekocht. Maar zag hem al voordat ik wist dat ik zwanger was toen zei ik als ik van de week positief test dan haal ik hem. Kunnen na positieve echo ook niet even terug naar curacao. Andere zwangerschappen altijd pas iets gekocht na de echo (of ja dat was het plan meestal kwamen we zover niet)
Alle reacties Link kopieren
Welkom marriemar! Pfoe naar India ja? Dat lijkt me niet het meest prettige land tijdens een zwangerschap ..

Ik zou idd gewoon de drankjes halen, en anders vaak naar het toilet gaan en daar wat weg gieten? En bij de tent een flinke kater faken waardoor je nog niets wil drinken? Pfoe lijkt me lastig te doen als ik na ga hoe dat met mijn vriendinnen er meestal aan toe gaat ;)

Net wezen wandelen met een vriendin, kreeg letterlijk de vraag “hoe zit dat nu bij jou en kinderen?”. Twijfelde om het te vertellen, maar niet gedaan.
Hoi iedereen!

Ik zou ook graag meeschrijven! Ik heb gister na 1 jaar en 4 maanden eindelijk 3 positieve testen gehad! Ik kon het gewoon niet geloven. Ik ben nu officieel pas 1 dag overtijd maar vanmorgen weer een test gedaan, ja natuurlijk nog steeds positief :hello:

Ik ga zo direct de dokter bellen en dan waarschijnlijk de verloskundige, vind het nu wel heel spannend, nu het echt zo is!

Als het goed is ben ik dus halverwege maart 2019 uitgerekend, maar dat weet ik niet precies :-D
Gefeliciteerd computersaysno!
India is volgens mij zikavrij, maar wel goed opletten wat je eet, niet te spicy haha
Dankje! We hebben op 23 juli de eerste afspraak staan bij de verloskundige. Ik ben dan ongeveer 8 weken. Spannend!
Alle reacties Link kopieren
Welkom nieuwe!

Roffa: wat ik zei we laten het afhangen van advies VK en neem nog contact op met GGD. Hangt ook af waar je heen gaat en de verhalen/adviezen ed zijn wisselend. Toch bijna allemaal veilig.
Maar iedereen maakt eigen keuzes :)

Lees wel verschil hier over hoe je er mee bezig bent. Voor sommige natuurlijk niet het eerste kindje kan mij voorstellen dat je er dan anders in staat omdat dingen al bekender zijn en je ook al baby spullen hebt.
Ik ben er meer dan een jaar mee bezig geweest en vind het allemaal nog erg spannend en onwerkelijk. Is het nu echt zo? Het idee dat er iets in je groeit.
Loop ook hele dag met een grote grijns rond :yes: haha!

Ik heb in ons ziekenhuis de echo praktijk opgezocht en daar kan je vanaf 7weken ook een pretecho laten maken. Daar denk ik nog overna. Eigen kosten natuurlijk (€30,-)
Ik wil op de een of andere manier gewoon bevestiging dat het goed zit. Wil hem dan op 12/13 juli plannen. Zo nog even met man overleggen.

Zonet nog een keer getest en weer een mooie streep :rolling:
Heb nu nog 1 test liggen, dan stop ik.
Had laatste een voorraadje bij de action aangeschapt. Betaal je ongeveer 75cent per test. Raar eigenlijk dat er zoveel verschil zit in prijzen.

Willen jullie iets van een zwangerschapsboek bijhouden?
Ik twijfel nog. Super leuk idee. Maar ik heb wel eens moeite om zoiets vol te houden. Haha vroeger werkte een dagboek ook nooit. Maar dit is wel anders. Ben er dagelijks veel mee bezig dus zou geen moeite moeten kosten ;)

Wij willen beide graag een jongen. Dat is een natuurlijke voorkeur. Maar meisje natuurlijk ook welkom. Lijkt mij alleen lastiger, maar dat komt misschien door de band die ik vroeger met mijn moeder had.
We zullen zien. Wil het iig wel graag weten.
Alle reacties Link kopieren
Welkom computersaysno (goede naam!), wat fijn dat het eindelijk gelukt is! Op de natuurlijke manier of via.. ben niet bekend met alle termen?

Oh kan dat al zo vroeg een pretecho? Boek is idd wel leuk idee! Hier ook lichte voorkeur voor jongen. Zie het nog niet echt voor me met een meisje, maar waarschijnlijk ook door de reden die jij noemt.
Hmzzz... meiden, ik denk dat het hier al foute boel is. Gisterenavond al wat oud bloedverlies, vanmorgen vroeg ook oud en nu net helderrood. Hele ochtend ook al wat lichte krampen in onderbuik en last van mijn onderrug.
Kijken welke kant het op gaat, maar vrees dat het niet goed gaat.. 😢
@ pluis, zo’n zwangerschapsboek lijkt me ook erg leuk, alleen ik heb zelf ook moeite om zoiets vol te houden :facepalm: ;)

@ alskar, dankje! Gelukkig via natuurlijke weg! Ik durfde nog niet naar de huisarts, bang dat het echt niet zou lukken. Voor die bevestiging ofzo. Gelukkig was dat ook niet nodig en was geduld hebben genoeg :cheer2:
Gister met vriend over gehad. Ik wil het geslacht wel weten, hij absoluut niet. Dus besloten dat het een verrassing gaat worden. Ik hoop natuurlijk dat mijn vriend in de loop van de zwangerschap het wel wilt weten :) Ik vermoed zelf dat het een jongen is, waarom weet ik ook niet, maar een meisje is net zo welkom.

Oh als ik dat zo hoor mag ik dus heel vroeg naar de VK. Bij deze praktijk kijken ze altijd rond de 7 weken. Wel fijn.


Ik heb ook besloten dat ik niet meedoe aan moeders voor moeders. Ik heb 3 weken terug een blaasontsteking gehad en mijn urine moet nu op kweek. Advies van de huisarts was dan ook om voorlopig even te wachten hiermee, dus besloten maar niet mee te doen.
Jeetje vlinder, hopelijk is alles goed... je hoort wel eens van bloedverlies terwijl iemand wel zwanger is.

Ik duim voor je!
Alle reacties Link kopieren
Oh nee, vlinder! Hopelijk valt het mee. Bloedingen komen wel vaker voor. Wat kan je nu doen? Alleen nog afwachten? Pff!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven