Uitgerekend Maart 2019

21-06-2018 19:01 1385 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames!

Ben je ook zwanger, begin maart 2019 uitgerekend en heb je zin om mee te praten over alle zwangerschapskwaaltjes, mooie echo's, eerste schopjes en al het andere?

:heart: = kloppend hartje
:duckie: = goede 20-weken echo!
Naam Leeftijd Kindje Uitgerekend :heart: / :duckie: Geslacht Bijzonderheden
snowgirl1 Vierde 25 februari :duckie: Jongen!
1-Aapje 27/29 Tweede 28 februari :duckie: Jongen! Stiefdochter van 6 jaar
83angel 35/39 Tweede 1 maart :duckie: Jongen! 3x MK
commuuk Eerste twee :heart: :heart:
Teckeltje88 30/34 Tweede 1 maart :duckie: Meisje! Vorige keer heftige pre-eclampsie; 38.3 ingeleid;
na bevalling heel ziek geworden
Roffa38 39/40 Eerste 2 maart :duckie: Jongen! MK Feb '18
BoBo1991 26/25 Eerste 2 maart :duckie:
Computersaysno 28/28 Eerste 3 maart :duckie: Meisje!
WalkingLightly 29/36 Eerste 5 maart :duckie: Meisje!
Nijn5 33/34 Eerste 6 maart :duckie: Meisje!
Estzet 30/31 Eerste 8 maart :duckie: Jongen!
Alskar Eerste 8 maart :heart:
Deedee1989 28/32 Tweede 11 maart :duckie: Jongen! MK Dec '17
Baby12345 27/29 Eerste 11 maart :duckie: Meisje! GBS bacterie
Appeltje-- 23 Eerste 16 maart :duckie: HG-zwangerschap
Gebruikersnaam Maart2019

Bluewater81 :hug: , zot-83 :hug:, Vissen86 :hug:, Vlindertjes29 :hug: Susieflower :hug: :hug: :hug:

Pluis_, Claudiaaa32, Marriemar zijn uit de tabel gehaald ivm langere tijd niet reageren. Voeg jezelf gerust weer toe als je weer mee wil schrijven.

Liefs!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:27
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
88.51% gewijzigd
Bloedingen komen idd wel vaker voor, dus zegt niks voor 100%, maar gezien mijn ervaringen en de combinatie vloeien en krampen, voel ik eigenlijk wel dat het niet goed gaat.
Kan nu idd niks anders doen dan afwachten.
Ik wacht ook even hoe het verder gaat, had de VK ook nog niet gebeld, wil(de) sowieso nog 2 weken wachten met bellen, maar misschien hoeft het niet eens meer.
Mocht ik blijven bloeden, doe ik van het weekend nog een test, kijken of het streepje lichter is (dan weet ik genoeg) óf ik doe nog een test met aanduiding van weken.
We wachten maar af...
Wat naar Vlindertjes :hug:

zwangerschapsboek hou ik niet vol. Heb bij zoon wel digitaal fotoboek volgehouden eerste jaar.

echo is hier ook gebruikelijk tussen 7-9 weken
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Vlindertje. Wat naar!
Ik duim voor je. Hoever zou je zijn?
Uit ervaring weet ik dat ze idd weinig kunnen doen. Evt. Echo over een paar dagen om te kijken. Maar ook afh. van hoeveel weken. Soms kun je ook bloed laten prikken op hcg. En dan ook over paar dagen weer. Normaal moet het verdubbelen. Je kunt huisarts of VK altijd even bellen. Sterkte :hug:
De wekenindicator gaf vrijdag 2-3 wkn aan, dus verwacht nu ergens 3, dus dat is dan 5 weken. Vroeg dus.
Ik wacht gewoon af. Als ik blijf vloeien over een paar dagen een test en dan kijken of ie negatief is.
HA of VK hoef ik niet te bellen...die kunnen niks doen.
VK bel ik alleen als mijn test volgend weekend nog positief is of als ik twijfel of alles weg is.
Tot nu toe gaat het wel, wel steeds wat bloedverlies en krampen, maar (nog) geen stolsels. Dus even afwachten nog.
Alle reacties Link kopieren
Naar voor je vlinder, hopelijk valt het mee. Zo spannend allemaal..

Welkom computersaysno! En gefeliciteerd!!

Wij hebben toch maar even gecheckt of we allebei annuleringsverzekering hebben voor onze reis. (Is gelukkig zo) Gaan ook GGD bellen voor informatie over zika in India, Noord India schijnt het risico klein te zijn...

Verder ben ik gelukkig vega, dus dat moet een delhibelly al kunnen voorkomen... Sowieso opletten. We gaan georganiseerd dus dat scheelt ook al... Even afwachten nog.. Verloskundige was er vrij relaxt onder .
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Laat ik beginnen met een gefeliciteerd allemaal!

Hier ook positief! 4.5 week en uitgerekend op 2 maart.
Afgelopen maart heb ik op ruim 7 weken een miskraam gehad en dat heeft er enorm ingehakt. Omdat ik sindsdien zowel (weten we nu) een reguliere menstruatie heb gehad als bloedingen (van 4 a 5 dagen) rond mijn eisprong achtte ik het onmogelijk dat ik nu al weer zwanger kon zijn.
De HA adviseerde een echo om te checken hoe het van binnen zit en toen ik belde om een afspraak te maken vroeg de assistente of ik zwanger kon zijn, verklaarde ik haar voor gek. Echter toch getest en na 3 positieve testen durfde ik het pas te geloven..
Dit was 5 dagen voor NOD dus dat was dubbel een verrassing. Maandag bij de VK al een echo gehad maar dat was nog te vroeg. Gezien de miskraam en mijn diabetes mag ik me volgende week donderdag bij de Gyn in het ziekenhuis melden.
Ik ben ondanks dat mijn kwaaltjes nu een stuk heftiger zijn als de vorige keer wel enorm bang dat het weer mis gaat. Dus zie de misselijkheid, vermoeidheid, pijnlijke borsten en spierpijn maar als iets positiefs nu. Ik probeer er heel relaxt in te staan en niet te veel mee bezig te zijn, maar ik ben pas gerust(er) als er straks een hartje klopt.

Vorige keer hebben we wegens omstandigheden ervoor gekozen om het onze ouders alvast te vertellen. En was iedereen super enthousiast en heel verdrietig toen het mis ging. Nu is mijn vriend op 11 weken jarig dus hebben we hopelijk tegen die tijd goed nieuws. Nu weet alleen mijn "bonus moeder" het.
Hoe dan ook enorm spannend.
Alle reacties Link kopieren
He wat vervelend vlindertje, je kan inderdaad alleen maar afwachten nu. Hopelijk valt het mee.

Hier bij beide zwangerschappen wel een boekje bijgehouden. Die van mijn oudste heb ik nog weleens bekeken. Die van de tweeling is nooit afgekomen, heb er ook niet meer ingekeken na hun overlijden.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop heel erg dat het blijft plakken vlindertje! Vingers crossed.

En vreselijk om te lezen van jouw tweeling snowgirl. Ik vond een miskraam met 7 weken al heftig dus kan me niet voorstellen hoe dag voor jou geweest moet zijn. :'-( Hopelijk nu een hele voorspoedige zwangerschap!
Ik zit af en toe nog met mijn eerste uitgerekende datum van 28 oktober as in mn hoofd.

Hopelijk gaat het voor iedereen hier helemaal voorspoedig.

Dat die ochtendmisselijkheid de hele dag duurt hadden ze mij nog niet verteld.. zo lang er maar wat in mn maag zit gaat het nog goed, maar het gevoel blijft..
pluis leuk zp’n boek. Ik wil ermee beginnen als de eerste echo goed is.
vlindertjes hoe is het meid?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een heel duur zwangerschapsboek gekocht van Maan Amsterdam. Komt vandaag binnen.
Is helemaal mijn style en door hormonen speelde de prijs denk ik geen rol :biggrin:

Vissen: vervelend die misselijkheid. Ik ben nog niet echt misselijk, wel wat weeig gevoel. Maar niet echt storend nog!
Alle reacties Link kopieren
Vlinder , hoe gaat het nu?

Vissen, heftig en snap dat je er nu niet meer zo relaxt in kan staan. Ben je eigenlijk blij dat je het de vorige keer zo vroeg al verteld had trouwens?

Hier lijkt het of er een griep aan zit te komen. Verkouden keelpijn spierpijn. Blegh! Weet ook niet of het iets met de zwangerschap te maken heeft.
Vissen86: Gefeliciteerd! Ik kan me voorstellen dat het niet meer zorgeloos is na je MK. Hopelijk nu gewoon een prachtige zwangerschap!

Pluis_: Haha, grappig.. kosten maken even niets uit. Wat leuk dat je zo'n boek hebt gekocht.

83angel: Wat leuk dat jullie een rompertje op Curaçao hebben gehaald. Toch leuk als je straks iets speciaals hebt waarvan je altijd weet waar en wanneer je dat gehaald hebt! En idd... je gaat niet even snel terug.

Iedereen: Wat zijn jullie lief allemaal, dankjewel.. doet me goed. De situatie is nog een beetje hetzelfde. Helderrood bloedverlies de hele nacht door, niet veel steeds, maar wel elke 2,5/3 uur kleine stroompjes. En ook flink slijmerig. Krampen blijven heel licht aanwezig, maar echt niet erg pijnlijk.
Psychisch voel ik me gek genoeg eigenlijk wel oké. Scheelt dat ik ook mijn kleine meisje van 5 mnd heb die voor afleiding zorgt. En misschien ben ik toch onbewust niet klaar (geweest) voor deze zwangerschap ofzo. Hoewel het zeker zeer gewenst is hoor.
Vandaag doe ik lekker rustig aan thuis. Beetje relaxen in de tuin. :sun:
Van het weekend gaan we lekker een heerlijk softijsje of milkshake halen (sorry dames, maar dat mag dan nu weer wel ;-) )

Vinden jullie het trouwens wel oké als ik in de groep blijf? Vind het zelf wel leuk om jullie te blijven volgen en met jullie mee te blijven kletsen. Maar misschien vinden jullie het wel leuker om alleen zwangeren erin te hebben?
Hoi allemaal,

Ik las al een beetje mee, maar heb besloten toch ook mee te gaan schrijven. Bij mij is alles nog heel erg pril en ik merk dat ik het fijn vind om het in ieder geval met anderen te kunnen delen (al is het dan online) :-)

Vorige maand is het bij mij in een heel vroeg stadium mis gegaan, ongeveer na 5 weken. Deze maand voel ik me precies hetzelfde: weeïg gevoel in mijn buik en heel rare reuk en smaak, dit is heftiger dan vorige maand. Heel veel dingen ruiken super chemisch, ontzettend vies (vooral allerlei etenswaren, maar bv. ook de badkamer als de wasmachine aanstaat en de was zelf). Herkent iemand van jullie dit al van zo'n vroeg stadium?

Zaterdag moet ik pas (niet) ongesteld worden, maar ik weet het zeker: ik ben weer zwanger. Ik hoop natuurlijk dat het deze keer wel goed gaat.

Beetje een ego-post, hierna zal ik jullie meer bijhouden en daar ook op reageren!
Alle reacties Link kopieren
Vlindertje: wat rot zeg. Had je anders gegund. Wel fijn hoe je er instaat. Maar lekker extra knuffelen met je dochter! Van mij mag je zeker meeschrijven.

Enne mogen softijsjes en milkshakes dan niet als zwangere?
(Ik mag geen zuivel dus weet dat niet. Is toch niets rauw?)

WalkingLightly: welkom!
Heb je nog geen test gedaan? Met zulke symptomen moet je dan ook al wel genoeg hcg hebben want daar krijg je toch juist je symptomen van?

Ik heb nog geen idee hoe ver ik ben. Kan nog heel pril zijn en dan had ik ook best vroeg symptomen.
We hebben gekozen om 10juli voor de pretecho te gaan. Dan ben ik net geen 7 weken of juist al veel langer.
Gelukkig minder lang wachten.
Mochten we te vroeg zijn hebben we dikke week later alweer de andere bij de VK.

Ik twijfel nog over moeders voor moeders. Hoe doe je dat dan op je werk? Of vang je alleen dat van thuis op en is dat dan wel voldoende?
Hoi allemaal,
Ik zou ook graag meeschrijven.
Dinsdag positief getest en ben 6 maart uitgerekend.

Ik ben zwanger na icsi met eiceldonatie, in Spanje. Momenteel zitten we nog in Spanje, dinsdag gaan we weer naar huis.

We hebben een zoontje van net 2 en afgelopen januari ben ik met 24 weken bevallen van een dochter. Bij 16,5 week had ik geen vruchtwater meer. Daardoor waren haar longen niet ontwikkeld en kon ze niet ademen. De oorzaak van het gebrek aan vruchtwater was dat de nieren niet werkten door cysten.

Ik ben aangewezen op eiceldonatie omdat ik vervroegd in de overgang zit (nu 34, met 30 achter gekomen). Na 2 icsi’s met eigen eicellen (een miskraam) bleek dat niet te werken.

Door de eerdere miskraam en afwijkingen bij onze dochter vind ik het enorm spannend. De eerste echo is net gepland op 17 juli.

Snowgirl, wat verdrietig dat je je tweeling bent verloren. En ik lees een hoop miskramen hier :-(

Vlindertje, bloedverlies kan beide kanten opgaan. Ik duim met je mee.
anoniem_64b1ab9b19bdb wijzigde dit bericht op 28-06-2018 12:24
0.10% gewijzigd
walkinglightly nu reuk is ook sterker

zot-83 wat heftig van je dochter.

pluis ze mogen vooral niet in de friettenten die 1 keer bij week een keer een ijsje tappen. Mcflurry mag bijvoorbeeld wel want daar wordt apparatuur grondig en frequent gereinigd.

Vlindertjes ik vind het prima als je meeschrijft.
Pluis_: Lief dat je reageert! Je hebt gelijk dat ik misschien al zou kunnen testen, maar ik heb daar vorige maand slechte ervaringen mee gehad... Voor mijn NOD (en ook nog vlak daarna) positief getest, wat dus al snel mis ging. Deze keer wil ik wachten tot na mijn NOD, hoewel ik er dus eigenlijk al zeker van ben zoals ik me nu voel. Vorige keer waren m'n tests ook niet heel donker, dus als ik deze keer na NOD een duidelijke test heb ga ik me er wat zekerder over voelen denk ik!

Leuk, de pretecho! Ik kan me voorstellen dat je niet kunt wachten :-) Gelukkig gaat de tijd snel. W.b. moeders voor moeders, daar heb ik nog geen idee van... Daar moet ik me nog even in gaan verdiepen.

zot-83: Ik begrijp dat het heel spannend voor je is nu, heftige eerdere ervaringen heb je (zoals inderdaad ook anderen hier). Hopelijk gaat nu alles goed, gefeliciteerd in ieder geval!

1-Aapje: fijn om te horen dat je het herkent, de heftige reuk! Toch wel een echte zwangerschapskwaal. Ruikt bij jou alles alleen sterker of heeft alles ook dezelfde vieze geur gekregen? Zo raar...
@Walkinglightly de luieremmer van mijn zoontje stond laatst beetje open en kom van de stank niet slapen haha.
Door jullie (of vooral Pluis_ eigenlijk) toch getest en inderdaad positief! Al vrij duidelijk denk ik voor 2/3 dagen voor verwachtte ongesteldheid :)

https://ibb.co/jPbOS8
Alle reacties Link kopieren
WalkingLightly: gefeliciteerd!!

Dank jullie wel Alskar en Vlindertjes.. het is inderdaad erg spannend. Ik vond het de vorige keer spannend om het zo vroeg te vertellen maar ben wel blij dat ik het gedaan heb. Mijn bonusmama (niet biologisch maar meer moeder voor mij dan mijn eigen moeder) heb ik het, net als deze keer, als eerste verteld omdat het zooo fijn is om met iemand erover te kunnen praten. Ik hou van mijn vent maar hij is ze nuchtere, "eerst maar eens kijken hoe het loopt" van ons twee terwijl ik de emotionele enthousiasteling ben. Plus haar ervaring (3 kids en ook een miskraam) is heel fijn als klankbord.

Pluis; de misselijkheid en lichte buikpijn is pittig hier. Ook mijn reukgevoeligheid is net als bij Aapje heel sterk momenteel. Vooral de kattenbakken en de andere huisdieren waren gisteren bij thuiskomst echt even slikken haha. Heb wel gemerkt dat zo lang ik maar wat blijf eten en drinken de misselijkheid te doen is.. maar wel echt de hele dag aanwezig. Jippie..
Alle reacties Link kopieren
Zot wat heftig en enorm verdrietig van je dochtertje en spannend zo'n buitenlands traject. Ik wens je een zorgeloze en voorspoedige zwangerschap toe ;-)


Edit: ben me net aan het inlezen voor moeders voor moeders maar zie dat ze een maand een zomerstop hebben. Dat zou voor mij/ ons net nuttige weken zijn en gezien de eerdere MK wilde ik juist tot week 8 a 9 wachten. Dan is het voor mij al niet meer nuttig denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Dat is ook niet handig vissen. Ik wilde dan ook gaan beginnen.

Als softijsmachine niet vaak genoeg word schoon gemaakt kan het een probleem geven.

Arts van ziekenhuis heeft me geveld alles zag er goed uit en ze zien zo geen oorzaak voor de miskramen. Ze gaan me deze zwangerschap wel opvolgen. 10 juli eerste echo.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn angel! 10 juli is ook al snel. Ik ben ook blij dat ik zowel bij de gyn als bij de VK mag komen. Ook geven alle "kwaaltjes" een geruststellend gevoel maar als er straks echt een groeiens vruchtje op de echo te zien is doe ik een dansje.

Moeders voor moeders heeft een zomerstop van 23 juli tm 26 augustus.
Alle reacties Link kopieren
Sorry vlindertjes helemaal vergeten om op je te reageren (nog last van jetlag) hoe is het nu heeft het door gezet?

De vk heb ik nog niet gebeld. Ik vind 1 tegelijk wel genoeg en geen zin om er 2 af te bellen als het weer mis gaat.
Alle reacties Link kopieren
Welkom aan alle nieuwe meeschrijvers!

Zot-83 wat heftig allemaal van je dochter! Hopelijk heb je nu een zorgeloze zwangerschap met straks een gezond kindje.

Hier ruik ik ook een stuk beter, waar ik dan helaas ook weer misselijk van wordt dus is zeker herkenbaar!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven