Uitgerekend Maart 2019

21-06-2018 19:01 1385 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames!

Ben je ook zwanger, begin maart 2019 uitgerekend en heb je zin om mee te praten over alle zwangerschapskwaaltjes, mooie echo's, eerste schopjes en al het andere?

:heart: = kloppend hartje
:duckie: = goede 20-weken echo!
Naam Leeftijd Kindje Uitgerekend :heart: / :duckie: Geslacht Bijzonderheden
snowgirl1 Vierde 25 februari :duckie: Jongen!
1-Aapje 27/29 Tweede 28 februari :duckie: Jongen! Stiefdochter van 6 jaar
83angel 35/39 Tweede 1 maart :duckie: Jongen! 3x MK
commuuk Eerste twee :heart: :heart:
Teckeltje88 30/34 Tweede 1 maart :duckie: Meisje! Vorige keer heftige pre-eclampsie; 38.3 ingeleid;
na bevalling heel ziek geworden
Roffa38 39/40 Eerste 2 maart :duckie: Jongen! MK Feb '18
BoBo1991 26/25 Eerste 2 maart :duckie:
Computersaysno 28/28 Eerste 3 maart :duckie: Meisje!
WalkingLightly 29/36 Eerste 5 maart :duckie: Meisje!
Nijn5 33/34 Eerste 6 maart :duckie: Meisje!
Estzet 30/31 Eerste 8 maart :duckie: Jongen!
Alskar Eerste 8 maart :heart:
Deedee1989 28/32 Tweede 11 maart :duckie: Jongen! MK Dec '17
Baby12345 27/29 Eerste 11 maart :duckie: Meisje! GBS bacterie
Appeltje-- 23 Eerste 16 maart :duckie: HG-zwangerschap
Gebruikersnaam Maart2019

Bluewater81 :hug: , zot-83 :hug:, Vissen86 :hug:, Vlindertjes29 :hug: Susieflower :hug: :hug: :hug:

Pluis_, Claudiaaa32, Marriemar zijn uit de tabel gehaald ivm langere tijd niet reageren. Voeg jezelf gerust weer toe als je weer mee wil schrijven.

Liefs!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:27
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
88.51% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
83angel schreef:
28-06-2018 15:02
Sorry vlindertjes helemaal vergeten om op je te reageren (nog last van jetlag) hoe is het nu heeft het door gezet?

De vk heb ik nog niet gebeld. Ik vind 1 tegelijk wel genoeg en geen zin om er 2 af te bellen als het weer mis gaat.
Kan ik me voorstellen hoor. Ik moest voorafgaand aan de vorige miskraam elke 2 a 3 dagen naar het ziekenhuis en zat midden in een verhuizing dus een oude en nieuwe huisarts en VK.
Ben wel blij met de extra controles nu en verwachtte de verwijzing naar Gyn wel vanwege mijn diabetes. Ben benieuwd wat die volgende week te zeggen heeft.
Hoop voor jou ook alleen maar goed nieuws!
Softijs? Heb er vandaag eentje gehad bij de Hema :roll: goed dat ik dat hier ff lees dan!

@Vlinder, ik duim nog steeds voor je!

Qua kwaaltjes zit het bij mij nog goed, ik voel me wel heel opgeblazen en last van mijn darmen. Ik ben ook telkens vroeg wakker maar toch heel moe. Heel af en toe voel ik mijn maag, beetje misselijkheid en af en toe maagzuur.

Ruiken doe ik volgens mij ook beter!

Heb net berekend en ik ben dus al uitgeteld rond 2 maart.. ik dacht eerst 18 maart maar je krijgt natuurlijk die eerste 2 weken ‘kado’ haha.

Ik heb wel echt soms ongesteldheidskrampen, en ben dan ook bang dat het fout gaat, maar lees dan weer dat het er ook bij kan horen, hebben meer van jullie dit?

Fijn om hier met iedereen in hetzelfde schuitje te zitten!
Alle reacties Link kopieren
Jahoor hier ook af en toe krampjes!
Alle reacties Link kopieren
Dubbele controle lijkt mij ook niet nodig. Is vaak toch ook gynecoloog of Vk?

Hema lijkt mij wel aardig schoon te werken dus dat softijsje valt vast mee Computersaysno! Ik wist het ook niet hoor.

Zijn er nog meer dingen die niet mogen naast de dingen die wel bekend zijn?

Krampen heb ik gelukkig niet. Wel opgeblazen buik van darmen. Maar daar heb ik sowieso snel last van.
En veel plassen wat ik super irritant vind! Ook die borsten zijn vervelend.
Moet op het werk veel tillen en dan komt dat er steeds tegenaan.
Hier ook al week krampen.

Computersaysno bij de HEMA zou ik softijs wel durven hoor. Wordt goed gecontroleerd lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
@pluis, las dat iemand iets schreef over katten. Kattenbak schoonmaken mag ook niet toch? Die laat ik iig met veel plezier over aan m’n vriend! :D

Sinds ik positief getest heb heb ik iedere dag nog “smoezen” moeten verzinnen. Gisteren zei iemand (serieus iemand die ik voor de 2e keer zag) letterlijk: ik voel meestal wanneer iemand zwanger is, vaak nog voor diegene het zelf weet! :sherlock:

* gedelete wegens herkenbaarheid
alskar wijzigde dit bericht op 28-06-2018 22:37
46.94% gewijzigd
Haha dat lucht wel op. Ja ik denk haast wel dat de hema dit netjes schoon houdt!

@alskar dat lijkt me een moeilijke beslissing! Je zou het aan kunnen geven en kijken wat ze er mee doen? Misschien alsnog die 5 dagen en later iemand erbij voor zwangerschapsverlof/1 vaste dag.

Zit zelf ook met een enorm obstakel, ik ben zelfstandige (schoonheid/nagels) en mijn klanten komen gemiddeld om de 3 weken. Ik gok dat ik klanten kwijt raak als het zo ver is.
Ik denk dat trouwe klanten wel terugkomen.

@Alskar: ik zou me zelf het beste voelen bij open kaart. Ga het volgende week ook al aan mijn manager vertellen want ben vorige keer vanaf 5 weken flink zie geweest en mijn vakantie begint bijna.

Verloskundige mailde net dat ik er doorheen was geschoten en dat ze gezien tijdstip nu niet belt maar morgen.
Helaas wordt het streepje hier lichter en is bijna niet meer te zien. Lijkt erop dat het niet goed is :-(
Alle reacties Link kopieren
Ojee zot, hopelijk blijft het toch zitten
Alle reacties Link kopieren
Aapje: wat netjes dat ze dat stuurt. Weet je iig waar je aan toe bent. Al contact gehad?

Alskar: had je dilemma nog wel gelezen. Kun je het niet gewoon zo laten? Of wil je nu persee ook al meer werken? Geen idee hoe je zwangerschap vordert maar 5dagen kan dan best pittig zijn. Of heb je het geld nodig?
Ik heb het trouwens ook al verteld maar ik werk in een hele bijzondere situatie. Had nog niet gehoeven maar kwam zo uit en voelde mij er prettig bij.

Computersaysno: ik denk ook wel dat het meevalt als ze echt blij met je zijn. Je hebt ook meer zelf in de hand natuurlijk hoe je alles inplant.
Kan je dan gebruik maken van zo'n zelfstandige zwangerschapsuitkering van UWV?

Zot: wat naar zeg! Voel je je ook anders? En test je elke dag zelfde moment?
Ik duim voor je.

Hier werd ik vannacht bij het plassen verrast met bloedverlies. Heel weinig hoor en zalmrose. Maar wel schrikken. Vanochtend en net ook nog wat. Alleen bij afvegen zegmaar en wel duidelijk bloed. Verder niet echt klachten alleen gespannen buik maar meer door darmen denk ik.
@Pluis ik heb gevraagd of ze na 4 kan bellen want zit nu op kantoor ;-).
Alle reacties Link kopieren
Ach jee zot.. wat rot zeg.

Kattenbakken heb ik inderdaad uitbesteed dus zou ik lekker laten doen Alskar. Heb zelf van de week een ijsje gehaald bij de swirl. Die doen niet anders als softijs tappen dus leek me veilig.

Hier ook bloedverlies.. ik schrok er enorm van.. vanmorgen minuscuul beetje bruin en nu wat roze/rood, vooral met afvegen. Ik weet dat het gewoon kan maar ik ben zo bang dat het weer mis gaat...
En net nu ik dan weer een beetje vertrouwen in mn lijf krijg met al die kwaaltjes :-|

Ik run zelf een winkel binnen ons familiebedrijf en ook meteen de reden waarom ik het vorige keer vroeg verteld heb. Ik ben daarnaast gecertificeerd huisdierfokker (mocht je me herkennen wat ik me niet kan voorstellen dan graag sssst ;-) of pb) en moet binnen de komende weken echt beslissingen gaan nemen over die toekomst.. zou giga zuur zijn als ik besluit te stoppen of minderen als dit nu niet blijvend is.

Probeer niet te veel te stressen maar kon ik maar een paar weken doorspoelen..

Sorry voor de egopost guys..
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat een nare berichten allemaal. Ik duim dat het goed zit met de kleintjes. Sterkte allemaal.

Hier net bij de acupunctuur geweest. Even rustmomentje. Hopelijk helpt het om kleintje te laten zitten.

Vissen ik zou ook wel door willen spoelen.
Alle reacties Link kopieren
Vissen: klinkt alsof het er bij hoort dat bloedverlies. Had ik ook. Maar herken je gevoel. Mij doodgeschrokken. Kon ook niet slapen. Is bij mij nu trouwens wel gestopt. En lees overal positieve verhalen. Alleen in combi met krampen en veel meer bloedverlies is het foute boel. Natuurlijk hebben we geen zekerheid. Zou net als jou graag deze weken willen doorspoelen. Helaas nog minimaal 7weken in onzekerheid. Dan zijn we hopelijk de veilige grens gepasseerd.

En tsja we hebben het helaas echt niet in de hand. En dat zeg ik nu heel makkelijk maar zo voelt het niet.
Ik heb zelfs net nog een paar testen gehaald bij de action. Deze was super knal positief! Streepje kwam ook direct en bijna donkerder dan de controle streep. Dit geeft mij nu schijnzekerheid, verder niet natuurlijk.

Snap je dilemma, is het echt niet veilig om er mee door te gaan?
En is tijdelijk stoppen een optie?
(Dat je het weer op pakt als het toch misgaat) sorry als dat niet aardig klinkt.

Jullie verder ook last van hormonen? Ik heb echt het idee dat ik stomme impulsieve dingen doe.
Heb net zelfs al iets op MP gekocht. :facepalm: Ik weet dat het mis kan gaan maar kon mij niet beheersen...
Alle reacties Link kopieren
Hai meiden, ik ga me aansluiten bij jullie... :-D

Ik zal mijzelf voorstellen..

Mijn naam is Claudia, 32 jaar en momenteel verwachting van mijn eerste kindje. Mijn vriend heeft zelf al 3 kinderen. Wij zijn 2 jaar bezig geweest met zwanger proberen te raken en hebben hier ook verschillende ziekenhuizen en doktoren gezien.

Het traject, viel mij zwaar. Er zijn heel wat tranen gevloeid.. Mijn vriend was namelijk verminderd vruchtbaar verklaard. Bij zijn eerste sperma test werden er per ml maar 2 miljoen zaadcellen gevonden, een test daarna zelfs NUL! Mijn complete wereld stortte in, ik zag onze droom uiteenspatten. Na deze vreselijke uitslag, zijn wij doorgestuurd naar het EMC en zijn wij daar door een andere arts behandeld. Na diverse testen en medicatie was ons laatste uitslag in april nu zelfs 36 miljoen zaadcellen per ml. Ik kon het wel uitschreeuwen.. heerlijk!

Hierna nog wat teleurstellingen gehad, als in… overtijd zijn en alsnog ongesteld worden.

Dat was nu wederom het geval.. dacht ach het zal wel weer niet, maar dacht “ik test wel, dan heb ik die onzekerheid niet meer”… vol ongeloof heb ik heel de dag meermaals naar die test gekeken.. ZWANGER!!!

Weinig kwaaltjes tot nu toe..

- menstruatie achtige krampjes (was volgens vk normaal)
- lage rugpijn (af en toe)
- opgeblazen gevoel
- na het werk erg moe
- slecht slapen

Als ik het zo uitreken, dan zou ik 02-03-2019 moeten bevallen.
zot-83 : Hoe is het nu? Ik ga keihard voor je duimen dat het toch de goede kant op gaat, al snap ik heel erg goed je zorgen bij het lichter wordende streepje..
Maar dat gaat alleen op als je meerdere dagen op hetzelfde tijdstip test hè...niet als je voor deze lichtere test bijvoorbeeld meer gedronken hebt ofzo. :hug:

Alskar: Lastig dilemma wb je werk. Ik heb eerlijk gezegd weinig goed advies vrees ik, alleen....doe voor jezelf wat goed voelt.

Pluis_: Jeetje... ik hoop dat het bloedverlies stopt. 'Gelukkig' is het zalmrose en weinig. En gelukkig geen krampen enzo. Ik hoop dat het hierbij blijft voor je. :hug:

Vissen86 : Hè shit.. ook al bloedverlies... Hopelijk blijft het hierbij en gelukkig was het weinig en bruin/roze-rood. Ik duim voor je meid... :hug:

Claudiaaa32: Welkom!! Hopelijk een mooie zwangerschap voor jou! Na al jullie verdriet, hoop en lange adem hebben jullie dat wel verdient zeg!


Hier gaat het vandaag wel redelijk. Helderrood bloedverlies en krampen wel de hele dag door, maar ben lekker wezen lunchen met een vriendin. Ik ga het weekend nog een keer testen, kijken of hij al lichter wordt of negatief is.

Fijn weekend allemaal! :sun: :sun:
Alle reacties Link kopieren
Pluis_ schreef:
29-06-2018 15:13
Vissen: klinkt alsof het er bij hoort dat bloedverlies. Had ik ook. Maar herken je gevoel. Mij doodgeschrokken. Kon ook niet slapen. Is bij mij nu trouwens wel gestopt. En lees overal positieve verhalen. Alleen in combi met krampen en veel meer bloedverlies is het foute boel. Natuurlijk hebben we geen zekerheid. Zou net als jou graag deze weken willen doorspoelen. Helaas nog minimaal 7weken in onzekerheid. Dan zijn we hopelijk de veilige grens gepasseerd.

En tsja we hebben het helaas echt niet in de hand. En dat zeg ik nu heel makkelijk maar zo voelt het niet.
Ik heb zelfs net nog een paar testen gehaald bij de action. Deze was super knal positief! Streepje kwam ook direct en bijna donkerder dan de controle streep. Dit geeft mij nu schijnzekerheid, verder niet natuurlijk.

Snap je dilemma, is het echt niet veilig om er mee door te gaan?
En is tijdelijk stoppen een optie?
(Dat je het weer op pakt als het toch misgaat) sorry als dat niet aardig klinkt.

Jullie verder ook last van hormonen? Ik heb echt het idee dat ik stomme impulsieve dingen doe.
Heb net zelfs al iets op MP gekocht. :facepalm: Ik weet dat het mis kan gaan maar kon mij niet beheersen...
Dank je wel dat stelt wel gerust.. ik ga zo de winkel iets eerder sluiten en rennen naar de kruidvat.
Ik lek namelijk nog steeds.. hoe lang duurde het bij jou?
Ik had vanmorgen echt nog misselijkheid en wat krampen die komen en gaan (al de hele week).. dus die test moet echt (nog) wel positief zijn... blegh die onzekerheid..
Alle reacties Link kopieren
Vissen86 schreef:
29-06-2018 16:29
Dank je wel dat stelt wel gerust.. ik ga zo de winkel iets eerder sluiten en rennen naar de kruidvat.
Ik lek namelijk nog steeds.. hoe lang duurde het bij jou?
Ik had vanmorgen echt nog misselijkheid en wat krampen die komen en gaan (al de hele week).. dus die test moet echt (nog) wel positief zijn... blegh die onzekerheid..
Heel vervelend idd! Bij mag zag ik het gisteravond voor het slapengaan om 23.00 ofzo, om 03.30 en 07:30 en 10.30 voor het laatst. Steeds alleen bij plassen en afvegen. Niks lekken in wc ofzo en ook niet daar tussendoor. Ondergoed bleef schoon zegmaar en had niets in. Na vanochtend 10.30 niets meer gezien. En wel vaak gecheckt natuurlijk!!
Ik ben dus eigenlijk wel gerustgesteld.
Duim voor jou!
Alle reacties Link kopieren
Pluis_ schreef:
29-06-2018 16:38
Heel vervelend idd! Bij mag zag ik het gisteravond voor het slapengaan om 23.00 ofzo, om 03.30 en 07:30 en 10.30 voor het laatst. Steeds alleen bij plassen en afvegen. Niks lekken in wc ofzo en ook niet daar tussendoor. Ondergoed bleef schoon zegmaar en had niets in. Na vanochtend 10.30 niets meer gezien. En wel vaak gecheckt natuurlijk!!
Ik ben dus eigenlijk wel gerustgesteld.
Duim voor jou!
Dank je! Dat stelt nog meer gerust.. Hier is het om een uur of 2 vanmiddag begonnen en ook idd met afvegen. Heb wel even een papiertje in mn ondergoed gestopt.. heb natuurlijk net vandaag voor het eerst dit jaar een witte broek aan :roll: :facepalm:
Ga zo wel even testen voor de geruststelling..
Welkom Claudia!

Ik heb 19 juli eerste echo en 23e intake.

Hebben jullie kraamzorg al geregeld?
Wat eng zeg al dat bloedverlies bij iedereen! Hopelijk blijft het bij wat bloedverlies...

Ik had vreemde afscheiding en heb een schimmelinfectie te pakken.. was ook even schrikken maar gelukkig onschuldig. Ik merk dat ik best onzeker ben en bang dat het fout gaat, herkennen jullie dit?

Hopen dat alle kindjes blijven zitten! Fijn weekend allemaal
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,
Mag ik meeschrijven?
Vanmorgen een test gedaan en ik ben zwanger...
Weet alleen niet hoe ik het moet uitrekenen wanneer ik uitgerekend ben.
Aangezien ik vorige week in mijn beleving wel mijn menstruatie heb gehad.
3 dagen dit is hetzelfde als normaal mijn menstruatie. (alleen nu ik er over nadenk zaten er eigenlijk geen stolsels in terwijl dat normaal wel zo is. (sorry voor de detail :facepalm: )
afgelopen 3 dagen deed ik een ovulatietest en die gaf een smiley aan. vanmorgen een clear blue gedaan gaf zwanger 1 - 2 aan.
vanmiddag voor de zekerheid nog 1 gedaan samen met mijn man. gaf hij 2 - 3 aan. hij loop gelukkig wel op. ook een vette streep op de trekpleistertest.
Heb net contact gehad met mijn vorige verloskundige die mij ook begeleid heb toen ik een miskraam had.
Ben intussen verhuisd naar een andere woonplaats. Zij heeft een andere praktijk ingelicht en als goed is word ik zo gebeld en mag ik volgende week al voor een echo.
Pluk de dag...
Alle reacties Link kopieren
1-Aapje schreef:
29-06-2018 17:26
Welkom Claudia!

Ik heb 19 juli eerste echo en 23e intake.

Hebben jullie kraamzorg al geregeld?
Nee nog niet, ik heb ook geen idee hoe snel je dat moet regelen. :-?
Alle reacties Link kopieren
Kraamhulp regel ik pas na de eerste echo. Ik wil weer dezelfde als bij onze dochter.
83angel wijzigde dit bericht op 29-06-2018 20:39
5.88% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven