Uitgerekend eind februari 2019

21-06-2018 22:44 1044 berichten
Hallo dames,

Aangezien beide topics voor februari al flink vol en druk zijn, heb ik toch nog maar eentje aangemaakt voor de laatkomers ;-)

NaamLeeftijdKindjeGeslachtUitgerekendBijzonderheden
Flow186 32 / 28 1e Meisje 11-02 :heart: 27/9 20wkn echo
Flam1ng0 24/27 1e verrassing 15-02 06/02 bevallen van een dochter!
Frederika-Jael 37 2e Meisje 19-02 :heart: 26-9 GUO
Miss Bean 32 2e Meisje 22-02 :heart: 4/10 20 wkn echo
NelVeerkamp 26/34 1e Meisje 25-02 :heart: 5 maart bevallen
Sparkandshine 37 / 42 2e Jongen 26-02 :heart: ?
ideetje88 30 1e verrassing 27-02 20-02-2019 bevallen van een dochter!
Navy-Blue 31 1e Meisje 28-02 :heart: 02-02-2019 bevallen!
Mintel88 30/30 1e ? 07-03 :heart: 14/9 geslachtsecho
Pippo22 :redrose:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:23
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
85.12% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik zal maar beginnen. :$
Ik ben Miss Bean en ik ben zwanger van mijn tweede kindje.
Ik had afgelopen maandag uiterlijk ongesteld moeten worden, maar dus niet geworden. Dinsdag positief getest.
Rond 25 februari uitgerekend.

Mijn eerste kind is een zoontje van 21 mnd, uit sept 2016.

Dit is mijn derde zwangerschap, hiervoor heb ik in maart een MA gehad, uiteindelijk ben ik eind maart gecuretteerd. Ik was toen binnen 2 mnd zwanger.
Nu ben ik dus dus weer vrij snel weer zwanger geworden. Hierover zijn mijn man en ik best verbaasd, aangezien het bij de eerste 15mnd duurde voordat ik uberhaupt zwanger werd. Er is dus nu meer gebeurd in 6mnd dan vorige keer in 15.

Door die MA ben ik nu wel iets reserveerder, maar dat lijkt me logisch.

Lijkt me gezellig om te kletsen en wat ervaringen uit te wisselen. Al ben ik niet altijd de meest actieve, maar ga wel mijn best doen.

19 juli staat de eerste echo :blob:
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 25 jaar en ben in verwachting van me 2e kindje ben zo als het er nu uit ziet 28 februari/ 1 maart uit gerekend. Dus nog heel pril.
Ik heb een zoontje van 18 maanden.

Ik ben best onzeker heb hier meer als een jaar over gedaan. En heb in tussen tijd al 2 x een miskraam gehad. Dus hopen dat deze goed blijft zitten.

Miss wat fijn dat je nu ook zwanger bent! Lijkt me idd ook gezellig dingen uit wisselen.
Alle reacties Link kopieren
Hallo Miss Bean en Pippo, ten eerste natuurlijk gefeliciteerd beide!

Ik zou graag met jullie mee willen schrijven. Mijn vriend en ik zijn beide 30 en dit is ons eerste kindje. In februari ben ik doorgestuurd naar de gynaecoloog, omdat mijn cyclussen elke keer erg lang duurde na het stoppen met de pil. Ik bleek PCOS te hebben, waardoor ik een erg onregelmatige en vaak lange cyclus heb. Ik zou starten met medicatie hiervoor maar toen bleek ik net daarvoor toch zwanger te zijn. Helaas heb ik half mei een vroege miskraam gehad. Nu ben ik zonder ongesteld te zijn geweest toch weer zwanger zonder medicatie, maar kan nog niet echt blij zijn omdat ik bang ben dat het weer niet goed gaat. Ik was afgelopen twee dagen erg misselijk en had flink last van mijn borsten, maar dat is nu grotendeels over. Daar zou ik eigenlijk blij mee moeten zijn, maar wordt er extra gespannen van. Ik vind mezelf normaal gesproken een stabiel persoon, maar voel me nu zo labiel als wat :facepalm: las dat jullie de onzekerheid ook hebben, dus fijn om ervaringen te delen denk ik.
Eerste echo staat gepland op 12 juli!
Alle reacties Link kopieren
Jaa, wat een fijn topic. Ik wil graag meeschrijven! Allemaal gefeliciteerd met jullie zwangerschap! Ik forum nu mobiel, dus reageer op een later moment wat uitgebreider.

Ik ben zelf 26 jaar, mijn vriend is 34 en het is ons eerste kindje. Ik ben volgens mijn eigen berekening nu ongeveer 4 weken en 6 dagen zwanger. Volgens de officiële methode al over de 5 weken, maar een late eisprong. Een ruime week geleden voor het eerst positief getest, ruim voor nod.
Ik vind het allemaal heel spannend en ik hoop enorm dat het blijft zitten. Tot nu toe weinig klachten; zere tepels en soms wat moe, maar niet uitgeput. Ik moet wel sneller plassen.
Moeders voor moeders is maandag geweest en vanaf zondag mag ik 'meedoen'. Maandag 16 juli staat de eerste echo gepland. De dagen kruipen voorbij....

Ik zal me vanavond ook even proberen toe te voegen in de tabel :-)
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd allemaal dames!

En super spannend ik ga maandag bellen voor een afspraak voor de echo mijn verloskundige is vandaag niet aanwezig.
Alle reacties Link kopieren
Welkom dames. Gezellig!

Ik merk dat ik niet zo onzeker ben deze keer. Het zit goed, of niet.
Ik denk dat de spanning nog wel komt hoor.
Maar ik denk dat het voor mij enorm scheelt dat deze zwangerschap niet bepaald of ik moeder word of niet. Dat heeft mijn zoontje mij al gemaakt. De angst om kinderloos te blijven is er niet. En de zorg van mijn zoontje, naast werken en een huishouden leidt ook goed af. ;)

Pippo, jullie waren ook al weer snel begonnen voor een tweede zeg. Zelfs 2 miskramen, erg zeg. Heb je dat ook voor je zoontje gehad?

Ideetje, jij weet dus niet precies hoe lang je zwanger bent, spannend hoor.

En Nel, jij hebt dus vroeg positief getest, kan best zijn dat je bij je echo dan wat vooruit gezet wordt. Had ik bij mijn zoontje ook, 3 dagen vooruit gezet.

Mijn zoontje is trouwens met 34+4 geboren na spontaan gebroken vliezen.
Dat is wel iets waar ik heel erg mee zit mocht deze zwangerschap goed gaan de komende weken, hoe ga ik dan voorkomen dat het deze keer niet zo vroeg geboren wordt. Ik had namelijk echt heel veel harde buiken, maar die werden een beetje weggewuifd door de verloskundigen. Dat ga ik nu zelf wel serieuzer nemen.
Alle reacties Link kopieren
Miss klopt ik was al weer vroeg begonnen omdat het voor me zoontje ook niet zo snel ging ook een jaar. En zo heel veel leeftijdsverschil wouden we niet althans als dat ging lukken want je weet het niet.

Maar idd ik heb ook een zoontje maar alsnog met 2 miskramen ben ik wel iets onzeker grote wens wat eigenlijk door iedereen was opgegeven en dat ik niet meer zwanger kon raken is nu toch echt gelukt zo blij :heart:

Ik ben bij me zoontje ingeleid met 38 weken ik had zwangerschap diabetes en hij moest eerder gehaald worden spoot ook insuline 6x per dag in me vingers prikken
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor degene die mij in de tabel heeft gezet! Ik heb zelf nog niet uitgevogeld hoe dat moet :ugeek:

Nel, welkom en natuurlijk ook gefeliciteerd. Ik vind ook dat de dagen erg langzaam gaan. Maar ben ook het grootste deel van de dag misselijk dus ja dat helpt niet :-(

Pippo, spannend bellen naar de verloskundige voor een afspraak! Hopelijk kan je snel terecht. Ik kan al komen voor een echo bij 7 weken dus dat is fijn! Maar ook dat duurt nog 3 weken...

MissBean, fijn dat je die onzekerheid niet zo voelt en er wat meer in kam berusten. Lijkt me erg fijn. Ik weet trouwens wel vrij goed hoe lang ik ongeveer zwanger ben, ik heb namelijk follikelmetingen gehad in het ziekenhuis dmv echo's en heb bloed moeten laten prikken om te kijken of ik een eisprong had gehad (medisch traject).
Drie dagen cadeau krijgen bij de echo, zou ik voor tekenen haha.

Ik kan me voorstellen dat het enorm schrikken is als je kindje opeens 6 weken te vroeg komt. Hebben jullie lang in het ziekenhuis moeten blijven? Slim om na te gaan wat je zou kinnen doen om het deze keer te voorkomen, al is het volgens mij domme pech en kan je er weinig aan doen.

Pippo, hoezo was jullie wens voor een tweede opgegeven? Kwam dat door de miskramen? Wat fijn dat het dan toch gelukt is :heart:

Ik ben trouwens echt al behoorlijk misselijk een groot deel van de dag. Maak me wel een beetje zorgen hoe dat verder gaat als de weken vorderen als het nu al zo is... Maar goed probeer het maar te nemen zoals het komt, veranderen doen we het toch niet.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt aan degene die mij in de tabel heeft gezet! Super fijn!

Ideetje, wat vervelend dat je nu al zo misselijk bent. Ik begreep dat kleine beetjes eten en gemberthee drinken enigszins moet helpen... Misselijkheid blijft mij tot nu toe redelijk bespaard. Donderdag zat ik in de auto van een cliënt terug naar kantoor en toen voelde ik me wel heel misselijk worden. Ik wil wel even met je ruilen hoor, dan voelt het voor mij misschien wat echter. Ik heb de laatste twee dagen maar weinig klachten, behalve gevoelige tepels, en ik word daar erg onrustig van.'

Miss, wat fijn dat je er zo relaxt in lijkt te staan staan. Je hebt ook helemaal gelijk; zolang we gezond leven hebben we toch geen invloed op het verloop van de zwangerschap in de eerste weken. Dat probeer ik mezelf ook voor te houden. Lukt nog niet altijd :facepalm:
Wat vervelend dat je tijdens je vorige zwangerschappen niet zo serieus bent genomen door de verloskundigen. Ik denk dat je niet veel meer kan doen dan goed luisteren naar je lijf, op tijd je rust pakken en je grens aangeven wanneer een verloskundige te makkelijk over je gevoel heen gaat. Hopelijk deze keer een fijne voldragen zwangerschap zonder al te veel harde buiken!

Drie dagen vooruit gezet worden, daar teken ik voor! Ik kan het me haast niet voorstellen, want ik weet door middel van ovulatietesten wel wanneer mijn vruchtbare dagen waren. Ik had wel een lange LHpiek van 3 dagen, dus ik heb de eerste dag maar even als uitgangspunt genomen in mijn berekening. Geen idee of dat logisch is, maar dat hoor ik de 16e dan wel van de verloskundige. Aantal dames in de vriendengroep van mijn vriend lopen bij dezelfde praktijk. Ik heb dus nog wel even moeten vragen bij het inplannen van de afspraak of zij niet toevallig voor of na mij gepland stonden. Ik wil het hen liever pas vertellen na 12 weken.

Pippo, wat verdrietig voor je, twee miskramen. Ik kan me indenken dat de wens dan nog groter is, maar dat het ook onzeker maakt. Ik duim voor je dat deze lekker blijft zitten en uitgroeit tot een mooie, gezonde baby!

Gaan jullie het al aan mensen in je omgeving vertellen voor de eerste echo of de 12-weken echo? Bij mij weet een van mijn beste vriendinnetjes het en een andere vriendin die het raadde. Toen begon ik volgens mij zo te grijnzen dat voor haar de puzzelstukjes in elkaar vielen.
Ik ben benieuwd hoe lang ik mensen voor de gek kan houden. Volgende week ga ik met een vriendin naar twee concerten, de week daarop is er een festival in de buurt en de week daarop gaan we naar de zwarte cross. Normaal gesproken drink ik dan graag een biertje of een wijntje. Het valt mijn collega's nu al op dat ik aan de thee zit ipv de koffie :whistle:

Wij willen het de familie waarschijnlijk vertellen na de 8 weken echo. Wellicht dat we het mijn moeder wat eerder vertellen. Vrienden het liefst pas na de 12 weken echo. Die kan nog wel even duren, want als ik 12 weken ben zijn we op vakantie. Hopelijk mag de termijnecho eerder.
Alle reacties Link kopieren
Ik zal het even uitleggen. Mijn wens was opgegeven omdat ik te horen had gekregen dat ik 26 ben en al in de overgang ging komen. Hier natuurlijk hastikke verdrietig van .Pff dit was zo impact op me leven dat ik het nu heb los gelaten.

Vorige maand te horen gekregen dat de diagnose helemaal verkeerd was gegeven me zenuwen in me ruggenwervels van de eierstokken en baarmoeder zitten bekneld door me 1e bevalling wat heel heftig was.
Door het kraken bij de giropracter is het alleen maar erger geworden. Maar nu wonder boven wonder is het toch goed gekomen.

Wij gaan het nog niet vertellen eerst maandag zien wanneer ik een echo heb en dan maar verder beslissen wanneer het te vertellen bij me zoontje met 10 weken al verteld. Verloskundige zij al het kan met 18 weken ook verkeerd gaan het zag er allemaal goed toen uit. alleen ik heb 1 probleempje.

Ik ben 45 kilo af gevallen dus ben vrij slank met het beeld van voorheen en nu ik zwanger ben van de 2e groeit me buik een keer zo snel ik kan het haast niet meer verbergen het is geen buik van dikker worden maar echt een ronde buik pfff. Nu even verzinnen hoe ik dit ga oplossen.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd iedereen! Ik zou ook graag met jullie mee willen schrijven.
Net als Miss Bean testte ik dinsdag positief en ben dus eind februari uitgerekend. Als alles goed gaat natuurlijk.... Ik vind het zo spannend! Maar dat hebben jullie bijna allemaal zo te lezen.

Ik ben 30 jaar, mijn vriend is 32 en dit is ons eerste kindje. Mijn wens bestond al wat langer, maar vriend wilde nog even wachten. Vorige maand gaf hij aan er aan toe te zijn, en meteen raak.
Het moet dus nog een beetje landen bij ons, voelt zo onwerkelijk. Behalve gevoelige tepels heb ik nog nergens last van.

Gister heb ik de verloskundige gebeld (na nog een testje voor de zekerheid ;-) ). Helaas doen ze daar niet standaard aan vroege echo's, dus de eerste echo is de termijnecho. Die staat nu gepland op 4 augustus, moet echt nog even geduld hebben dus...

Ideetje, wat fijn dat het zonder medicatie gelukt is!
En pippo, ik kan me voorstellen dat je onzeker bent. Heb je pijn (gehad) door de zenuwbeknelling?

Wat betreft vertellen, wij willen wachten tot de termijnecho is geweest, ik ben dan ongeveer 11 weken. Vanavond heb ik alleen een familiefeestje. Ik denk dat het wel gaat opvallen als ik de wijn afsla. Ik heb nu bedacht dat ik ga zeggen dat ik gisteravond uit ben geweest, veel heb gedronken en dus een kater heb :biggrin:

Ik zal proberen mezelf morgen in de tabel te zetten, heb vanmiddag niet veel tijd meer.
Alle reacties Link kopieren
Navy, welkom! Wat moet jij nog lang wachten op je eerste echo :-o Ik vond drie weken wachten al veel. Wel enorm snel gelukt voor jullie, je vriend had niet heel veel tijd om aan het idee te wennen haha.

Nel, die misselijkheid is inderdaad erg vervelend, maar vanmiddag is het gelukkig wel een stuk minder. Kan me ook voorstellen dat je je onzeker voelt als je helemaal geen kwaaltjes hebt, maar ik wil ook graag ruilen hoor haha ;)

Wij gaan het wel vrij snel aan de ouders en broers en zussen vertellen denk ik, vanaf volgend weekend. Die hebben we ook verteld van de miskraam en en van het medische traject en mocht het nu weer misgaan, dan delen we dat toch ook met hen. Verder wachten we denk ik voor het grootste deel wel tot de twaalf weken. Kan niet wachten tot het zover is en de spannendste weken voorbij zijn! En ook wel fijn dat ik er dan met een aantal mensen over kan praten!

Ik hoef me gelukkig niet in bochten te wringen om mijn zwangerschap geheim te houden qua eten en drinken. Ik drink sowieso geen alcohol en koffie, rook niet en eet zelden rauwe vis of vlees dus dat is makkelijk. Hopelijk geloven ze je smoes van de kater Navy!

Pippo, wat enorm heftig om die diagnose te krijgen! Dat lijkt me echt een klap. Ik snap ik dat je er dan geen vertrouwen meer in had. Lijkt me heel vreemd om dan opeens te horen dat het toch iets anders is. Knap dat je 45 kilo bent afgevallen, dat is echt veel! Lijkt me inderdaad lastig om dat te verbergen. Misschien wat lossere shirtjes aan? Ik ben ook behoorlijk slank van mezelf, dus ben benieuwd of je het snel gaat zien. Vanmorgen maar de eerste buikfoto gemaakt. Dan kan ik later nog eens zien hoe mijn lijf er ook weer uitzag :hyper:

Weten jullie al of jullie het geslacht van het kindje willen weten? Wij willen het graag een verrassing houden en willen het dus niet weten tot de geboorte.
Alle reacties Link kopieren
Klopt was echt raar. Ik heb best veel kwaaltjes haha. Ben de hele dag door misselijk en braken bah. Zo heb ik me niet gevoeld bij de 1e zwangersxhap.
Ik heb ook een foto gemaakt vanmorgen zo kun je dat mooi zien ja.

Wij willen graag weten wat het word en houden dit ook niet geheim voor de buiten wereld ik wil het niet weten en moeten zwijgen dan mag ook van mij iedereen het weten met me zoon ook verteld met een leuke taart.

Ik werk in de zorg en moet die zustershirts aan nou me knoopjes gapen al behoorlijk haha dus word nog een hele klus
Alle reacties Link kopieren
Navy, welkom! Gefeliciteerd met je zwangerschap. Wat enorm fijn dat het zo snel raak was En wat mag je nog lang wachten op de eerste echo. Aan de andere kant, als er dan een hartje klopt dan heb je de meest onzekere periode ook gehad. Ik kan me voorstellen dat ik bij een goede 8-weken echo even opgelucht ben en daarna weer volledig naar de 12 weken ga toeleven :-$
Hoe ging het gister bij je familiefeestje? Werd jouw smoesje geloofd?

Pippo, wat heftig om zo'n diagnose te krijgen. Zoals Ideetje al zegt, dat lijkt me een vreselijke klap. Maar wat fijn dat het nu toch blijkt te kunnen. Vervelend dat je veel kwaaltjes hebt. Hopelijk trekt dat snel bij.

Ideetje, mooi om dit goede nieuws ook snel met jullie ouders en broers en zussen te kunnen delen! Fijn dat jullie met het slechte nieuws bij hen terecht konden.
Ga je het nog op een speciale manier vertellen?

Ik heb altijd geroepen dat ik het geslacht niet zou willen weten en het bij de geboorte wel zou ontdekken, maar ik kom daar nu wel een beetje op terug. Ondanks dat ik echt geen roze of blauwe babykamer zou willen, lijkt het me toch wel praktisch met de aanschaf van spulletjes. Vriend is overal heel relaxt in. Hij zou het wel willen weten, maar laat de keuze enorm aan mij. Ook in het wanneer vertellen; hij vindt het prima om nu al mensen in te lichten, maar vindt het ook goed wanneer we daarmee wachten tot de 12 weken.
Ik merk dat ik het wel mis om met mensen in mijn omgeving over mijn zwangerschap te kunnen praten. Mijn vriendinnen hebben nog geen kinderen. Een groot gedeelte wil ze ook niet of is er echt nog lang niet aan toe. Mede daarom lijkt het me heel fijn om het binnenkort aan mijn moeder te vertellen... Maar wellicht wachten we ook nog wel tot na de eerste echo. We zien wel hoe 't loopt.
Alle reacties Link kopieren
Oef, ik ben toch een beetje geschrokken vanochtend. Toen ik naar de wc ging zag ik wat bloed op het wc-papiertje. Was wel na de seks, en ik las op internet dat dat niets hoeft te betekenen. Maar schrok er wel van! En ik lees dat de meeste van jullie al eens een of meerdere miskramen hebben gehad, lijkt me heftig hoor.
Ik probeer me er nu maar niet te druk om te maken, kan er toch niet veel aan doen als het mis gaat.

Ideetje en Nel, ik weet ook niet of ik zo lang geduld kan hebben. Als ik eerder een echo wil kan dat vanaf 8 weken, maar dat moeten we dan zelf betalen. Tenzij er een medische indicatie is.

Hoe reageren jullie partners tot nu toe? Zijn ze erg betrokken?
Hier wel, maar hij kan zich er nog moeilijk een voorstelling van maken.

Blijkbaar viel het gister niet op dat ik niets dronk, er werd in elk geval niet doorgevraagd :)

En een (misschien stomme) vraag voor degene die al een kindje hebben, hoe vinden jullie het? Is jullie leven veel veranderd, of valt het mee?
navy-blue wijzigde dit bericht op 24-06-2018 11:32
Reden: aanvulling
5.55% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Pippo, wat vervelend dat jij ook zoveel kwaaltjes hebt! Lukt het nog een beetje met werken als je je zo beroerd voelt? Vooral in de zorg lijkt het me soms lastig, want kan volgens mij best inspannend zijn lichamelijk en je hebt met veel geuren te maken enzo. Ik heb de komende weken gelukkig vrij dus ik kan heerlijk op het gemakje doen. Zorgt er ook wel voor dat de dagen voorbij kruipen haha. Ik heb vanmorgen maar een aftelkalendertje gemaakt voor de eerste echo, nog 18 dagen!!
Ik heb me afgelopen dagen flink beroerd gevoeld, maar heb gelukkig ook wel momenten op de dag dat het beter gaat. Hopelijk blijft dit zo! Ben wel een beetje huiverig voor de komende weken.

Nel, ik heb heel veel zin om het nieuws te gaan delen! Komend weekend willen we gaan beginnen met het vertellen aan mijn ouders en de week erop hebben we een etentje met ook mijn broers erbij dus dan ook aan hen. Mijn schoonfamilie woont wat verder weg dus even kijken wanneer dat uitkomt. Ik hoop heel erg dat we het deze keer redden om leuk nieuws te brengen in plaats van het nieuws van een miskraam (en dat we daarna ook geen slecht nieuws meer hoeven geven!). Ben nog steeds wel echt bang dat het mis gaat. Maar goed als het mis gaat, houden we dat toch niet tegen dus ik probeer me maar te focussen op de leuke dingen, al gaat dat niet altijd even makkelijk. We gaan het denk ik niet echt op een speciale manier vertellen. Vorige keer hebben we boekjes gekocht van opa en oma Pluis van Nijntje die we wilden geven voor moederdag. Die boekjes hebben we natuurlijk nog steeds, maar als we nu opeens een cadeautje geven is dat een beetje raar dus moet er nog even goed over nadenken.

Fijn dat je vriend zo relaxt is! Die van mij is ook zo en dat is een goede tegenhanger voor mij, ik kan soms nogal leeuwen en beren op de weg zien haha.

Lijkt me inderdaad lastig als je er met niemand over kan praten, vind ik nu ook lastig. Daarom is het ook zo fijn om lekker mee te schrijven! Succes met beslissen wanneer je het gaat vertellen.
Alle reacties Link kopieren
Navy-blue, jouw berichtje zag ik pas toen ik mijn andere berichtje al had geplaatst. Wat schrikken van het bloedverlies, ik kan me dat nog goed herinneren hoe ik daarvan schrok. Maar na de seks kan je inderdaad bloeden doordat je vagina beter doorbloed is. Bij mijn miskraam had ik naast het bloedverlies ook echt flinke buikkrampen. Ik hoop heel erg dat het niks is! Fijn trouwens dat het niet opviel dat je niet dronk gisteren!

Mijn vriend is wel betrokken, maar voor ons beide is het nog erg abstract en voor hem natuurlijk nog meer dan voor mij. Hij zorgt wel goed voor me, maar dat doet hij altijd al. Ik vind het ook lastig hoor, behalve dat ik van alles voel in mijn lichaam en twee streepjes heb gezien is er nog niks tastbaars en ik kan me maar heel moeilijk voorstellen dat er iets in mijn buik groeit wat later een volwaardig mens zal worden. Voel ook nog niet echt een verbondenheid, maar dat is denk ik ook een stukje zelfbescherming. Ik hoop natuurlijk wel heel erg dat het allemaal goed gaat. Kan niet wachten tot de bevestiging van de eerste echo en de eerste schopjes. Dat lijkt me zo bijzonder :love:
Alle reacties Link kopieren
Ideetje, vervelend dat je je zo beroerd voelt. Hopelijk gaat het snel beter. En leuk dat je het al gaat vertellen aankomend weekend. Ik snap wel dat je je familie wilt erbij betrekken als het eerder mis is gegaan. Ik kijk ook uit naar het moment om het te vertellen, hoewel het voor mijn ouders en schoonouders niet heel verrassend zal zijn.

Ik vind het ook nog erg abstract, ik voel zo weinig. Heb steeds de neiging om te testen, maar hou me in :facepalm:

Nel, ik heb ook weinig vriendinnen met kinderen. Eén vriendin van mij heeft een kindje, maar de rest is er echt nog niet mee bezig, hebben zelfs geen (vaste) relatie. Dus extra fijn om hier met jullie te kunnen kletsen!

Eerlijk gezegd heb ik nog niet echt nagedacht over het willen weten van het geslacht. Zal eens vragen hoe vriend daarover denkt. Lijkt me wel handig om het alvast te weten.

Wil iemand mij in de tabel zetten? Ik heb even gekeken maar snap er niks van...
Leeftijd 30, 1e kindje. 25 februari uitgerekend. 1e echo 4 augustus. Bedankt!
Dag ladies!
Gefeliciteerd met jullie zwangerschap!

Ik zou graag hier bij jullie aansluiten.. Ik schreef mee in een van de volle topics, maar met 20 schrijfsters en een hoofd als een vergiet, volg ik de verhalen van ieder persoonlijk niet. Hoop in een klein groepje meer aansluiting te kunnen vinden.

Ik ben 28 jaar en dit wordt al alles goed gaat ons eerste kindje. Vriend en ik weten nu bijna 2 weken dat ik zwanger ben. Uitgerekende datum is 13 februari, eerste echo op 13 juli. Sinds 2016 gestopt met de pil vanwege de hormonen, begin dit jaar serieuze kriebels. Uiteindelijk in mei besloten ervoor te gaan, tegen alle verwachtingen in direct raak. Super spannend allemaal! Ik voel me eigenlijk prima. Af en toe wat misselijk, pijnlijke borsten en vergeetachtig, maar eigenlijk mag het geen naam hebben. Wij willen het geheim houden tot 10 á 11 weken, maar jemig... Wat is het moeilijk het stil te houden!
Alle reacties Link kopieren
Nel veerkamp klopt idd was even schrikken en idd over te weten of het een jonge of meisje word je kan bijna geen neutrale kleding meer krijgen en ik vond het bij de eerste super makkelijk met inkopen enzo.

Nevy bleu wat schrikken zeg als je dat ziet maar idd met een miskraam gaat dat gepaard met hele erge buikkrampen en ik had geheel veel bloed. Ja me partner is helemaal in de wolken en ik doe alles gewoon zelf loop gewoon door ben niet zo type die zich graag laat verzorgen haha.
En of mijn leven veranderd is tuurlijk je bent verantwoordelijk voor je kindje. En als wij in de avond weg gingen namen we ons zoontje mee en legde hem daar op bed neer ik sleepte hem overal mee heen en nog doe ik dat.

Ideetje ja idd is best lastig buik groeit nu 2x zo hard dus kleding gaat strakker zitten en ja ik ben beroerd misselijk en braken tsja lastig te verbergen op deze manier haha maar ga me best doen.

Gefeliciteerd er 6 n ik vind het ook behoorlijk lastig om het niet van de daken af te schreeuwen dat ik nu zwanger ben. Ben behoorlijk open geweest tegen iedereen net me probleem ik was er klaar mee elke keer weer die vragen en elke keer weer proberen je tranen binnen te houden.
Er is hier niemand meer die iets vraagt ik drink nooit alcohol dus dat is me voordeel..
Alle reacties Link kopieren
ideetje88 schreef:
22-06-2018 10:48
Hallo Miss Bean en Pippo, ten eerste natuurlijk gefeliciteerd beide!

Ik zou graag met jullie mee willen schrijven. Mijn vriend en ik zijn beide 30 en dit is ons eerste kindje. In februari ben ik doorgestuurd naar de gynaecoloog, omdat mijn cyclussen elke keer erg lang duurde na het stoppen met de pil. Ik bleek PCOS te hebben, waardoor ik een erg onregelmatige en vaak lange cyclus heb. Ik zou starten met medicatie hiervoor maar toen bleek ik net daarvoor toch zwanger te zijn. Helaas heb ik half mei een vroege miskraam gehad. Nu ben ik zonder ongesteld te zijn geweest toch weer zwanger zonder medicatie, maar kan nog niet echt blij zijn omdat ik bang ben dat het weer niet goed gaat. Ik was afgelopen twee dagen erg misselijk en had flink last van mijn borsten, maar dat is nu grotendeels over. Daar zou ik eigenlijk blij mee moeten zijn, maar wordt er extra gespannen van. Ik vind mezelf normaal gesproken een stabiel persoon, maar voel me nu zo labiel als wat :facepalm: las dat jullie de onzekerheid ook hebben, dus fijn om ervaringen te delen denk ik.
Eerste echo staat gepland op 12 juli!
Ik kom even inbreken om je te feliciteren! Wat fantastisch dat je zo snel opnieuw zwanger bent geworden :-) Ik snap je spanning... ik hoop dat het deze keer allemaal goed mag gaan. ♡
Alle reacties Link kopieren
ER6N; welkom en gefeliciteerd! Ik kan me voorstellen dat het met 20 schrijvers niet meer bij te houden is. Ik heb het idee dat we hier met een lekker klein groepje blijven :-) Fijn dat je niet al te veel klachten heb. Ik vind het ook erg fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die niet kotsend boven de wc hangt. Maakte me toch wat onzeker om weinig kwaaltjes te hebben. Lastig hè, om het stil te houden. Ik wil het 't liefst van de daken schreeuwen haha.

Navy, wat schrikken van het bloedverlies. Is het nu helemaal weer gestopt? Waarschijnlijk betekent het niets en komt het er inderdaad door dat de boel wat beter is doorbloed.
Die testdrang begrijp ik heel goed hoor. Ik heb nu nog een test liggen; de dame van MvM had er een aantal over en die streep blijft ook na verloop van tijd zichtbaar. Ik denk dat ik er morgen of overmorgen nog een doe om te checken of Hcg verder oploopt en dan moet ik echt stoppen van mezelf :whistle: Ik ben nogal een controlfreak wanneer het op dit soort zaken aan komt. Ik heb normaal gesproken veel geduld, maar nu duurt iedere dag echt te lang.

Ideetje, die verbondenheid voel ik ook nog niet hoor. Net wat je aangeeft, het is allemaal nog zo abstract. Ik kan wel volop fantaseren over hoe het over 8 maand moet zijn, maar verder dan dat gaat het niet. Dat wordt vast anders na een kloppend hartje. Ik vind het ook lastig om nu heel super blij te zijn, omdat er toch een angst zit dat het misschien niet goed gaat (waar ik echt verder geen aanleiding voor heb).

Pippo, lijkt me ook wel heel mooi; zo'n snel zichtbare buik. Wel direct een bewijs dat er echt iets groeit. Maar inderdaad, ook lastig wanneer je het nog even wilt verbergen. Kun je niet een maatje grotere werkkleding krijgen via je werk?

Hebben jullie een goed weekend gehad? Ik was vooral heel erg moe... Vandaag alleen wat gewandeld met de hond en op de bank gehangen. Ik probeer mijn ogen nu nog open te houden, omdat ik het echt te vroeg vind om te gaan slapen. Om 9 uur mag ik van mezelf naar boven verkassen :mrgreen:
Ik ben vandaag begonnen met MvM. Ik heb de eerste kan nu al vol. Al het water loopt zo door me heen... Moeten jullie ook zoveel plassen?
Ik heb trouwens veel steekjes in mn liezen en bij mijn baarmoeder. Kan dat nu al bandenpijn zijn of is de boel gewoon aan het rekken?
Alle reacties Link kopieren
Nel ik heb het hele weekend gewerkt.
Morgen ook hele dag werken en morgen verloskundige bellen voor een afspraak spannend! Ja ik ben ook super moe en uitgeput ga ook om 9 uur al naar bed en slaap ook gelijk.
En ik kan ook vaak op een dag naar het toilet lopen haha.

Ja mooi zo zichtbare buik heb nu al positie kleding aan erg pff! En werk kleding groter word hem niet moet dit zelf bekostigen dus op hoop van zegen
Alle reacties Link kopieren
Welkom ER 6 N! Ik vermoed ook dat dit groepje gezellig wat kleiner blijft.
Bij jou dus ook meteen raak, onwerkelijk he!

Geen bloed meer gezien gelukkig, en ook geen buikpijn of zoiets. Ik ben wel van plan om net als Nel ergens volgende week nog 1 keer te testen. Ik heb nog een dure test met week indicator liggen. En hopelijk geeft ie dan 3+ weken aan. Daarna stop ik echt. :lol:

Pippo, fijn dat je je zoontje makkelijk mee kan nemen. Maar lijkt me inderdaad wel wennen om niet meer 'zomaar' weg te kunnen. Hoewel vriend en ik dat steeds minder doen de laatste jaren.

Hier ook lekker rustig aan gedaan vandaag. Ben wel moe, maar ik heb vannacht gewoon slecht geslapen (heb ik wel vaker, had nu volgens mij niet met de zwangerschap te maken). Ik vind het toch apart dat sommige van ons zich zo beroerd voelen en anderen (bijna) niks.
Het is me trouwens gelukt om mijzelf in de tabel te zetten, yes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven