Na een jaar nog niet zwanger

01-07-2018 11:23 143 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden,

Ik ben 28 en mijn man 34. We proberen al bijna een jaar zwanger te worden, maar helaas heeft het ons nog niet tot resultaat gebracht. Wie heeft dit probleem ook en wil samen elkaar steunen in deze topic.

Sept tot maart geprobeerd natuurlijk zonder plannen
Maart tot mei geprobeerd natuurlijk met plannen
Mei en juni geprobeerd met ovulatietesten
Volgende stap in juli, wil ik de zwemmers van mijn man laten controleren
NaamLeeftijdRondeManier
New_girl19902811Zwanger, 18 juni
Cherryblossem27-Ovulatietesten. Tempen
Phoebe-buffay3519Regelmatig kleuren. Wacht op uitslag zh
Juffie89283Zwanger, 23 mei
Suna2815ovulatietesten en tempen
Foxie3412IUI in natuurlijke cyclus
Positiefje3314ovulatietesten, wacht op huisarts
Mamavaneenboefje289regelmatige cyclus
Linda1013315wacht op huisarts
Cin883013fertiliteitsarts
Aardbei_19902813ovulatie testen
Sunflower23279regelmatige cyclus
Emili20043211gyneacoloog
anoniem_369915 wijzigde dit bericht op 25-11-2018 10:48
43.49% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Klopten je ovulatietesten qua eisprong met wat je van te voren zelf dacht?
Hips, hopsakee en pierlala.
Alle reacties Link kopieren
Wij ook. Zijn paar weken naar de huisarts geweest en zijn doorgestuurd. Maar nog geen bericht gekregen. Ben benieuwd.


Je mag me wel toevoegen in schema.
27 jaar. Rondes / manier: ovulatie testen. Tempen.
Alle reacties Link kopieren
Merlot.
Ik heb een onregelmatige cyclus. Varieert van 21 tot 42 dagen.
Afgelopen maand voor het eerst een donkere streep gekregen en ben nu aan het wachten tot nod 4 juli.

Welkom cherryblossem, je staat erin. Hou me op de hoogte van het bericht. Ben erg nieuwsgierig hoe dit gaat en hoe lang dit duurt.
Alle reacties Link kopieren
Verstandig om dan de ovulatietesten te gebruiken. Kan net dat beetje helpen om je juiste moment te vinden. Zeker met een onregelmatige cyclus. Dan is 11x goed gokken best lastig namelijk.
Succes met afwachten van deze ronde!
Hips, hopsakee en pierlala.
Alle reacties Link kopieren
Merl0t schreef:
01-07-2018 12:26
. Dan is 11x goed gokken best lastig namelijk.
Succes met afwachten van deze ronde!

Als je gewoon vaak genoeg seks hebt dan hoef je niet te gokken.

En het is een open deur maar had je de eerste paar maanden van het proberen wel vaak genoeg seks?

Als je bijvoorbeeld alleen in het weekend seks hebt door drukke werkzaamheden in de week kan je elke keer net je eisprong missen.

Dan kan ovulatietesten gebruiken nuttig zijn.

Heb je sowieso al meerdere keren per week seks dan voegt het niet zo veel toe.
Als je vanaf je laatste menstruatie om de 2 a 3 dagen seks zou hebben, kun je denk ik geen eisprong missen. Mits je een eisprong hebt natuurlijk en de rest ook allemaal klopt. Zo had ik een collega wiens man zijn zaad niet matchte met haar zuurtegraad(?) iets in die zin. Zaad kwam bij haar niet ver genoeg. Na 1 ki was ze blijvend zwanger. Het kan zoveel oorzaken hebben. Soms heel makkelijk oplosbaar zoals je ziet.Maar dat moet je wel weten.
Alle reacties Link kopieren
Sugar miss. We hebben alle maanden regelmatig gekleurd om het maar even zo te zeggen. In april en mei zelfs om de dag. Nadeel van zo vaak kleuren is dat het als verplichting kan gaan voelen. Daarom hebben we ook de stap gemaakt naar ovulatie testen.

Idd vesper. Er kunnen zoveel dingen meespelen, daarom gaan we in deze maand de eerste stap richting hulp gaan maken. Stap 1 is volgens mij de zwemmers testen. Dus nog even mijn nod afwachten en dan bel ik de huisarts.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn vanaf januari 2017 bezig.
Regelmatige cyclus, en regelmatig seks. (Om de 2 a 3 dagen)
Zijn 2 maanden geleden naar de huisarts gestapt voor een doorverwijzing.
Hebben ondertussen de 1e testen gehad. (Eisprong controleren, bloedprikken voor oestrogeen, en zaadkwaliteit)
Het is nu wachten op de uitslagen.
(Je mag me wel toevoegen, to)
Alle reacties Link kopieren
Dankje Phoebe-Buffay. Je staat erin.
Jeetje, duurt dat testen allemaal zo lang?
Dat het niet sneller kan.... ik zal morgen alvast bellen. Scheelt weer een paar dagen ;)
Alle reacties Link kopieren
Op zich niet verkeerd om het een en ander na te kijken met een onregelmatige cyclus.
Wij wilden net het een en ander onderzoeken tot ik na 14 rondes een positieve zwangerschapstest in handen had.
Paar dagen later kregen we uitslag van de zaadtest :).

Een jaar wachten betekent niet gelijk dat het niet op de natuurlijke manier gaat lukken.

Sterkte met geduld hebben en alle onderzoeken!
Alle reacties Link kopieren
Dankje joostisandersgeaard2. Wil graag uitsluiting van bepaalde dingen. Maar we blijven hoop houden 👍
Alle reacties Link kopieren
Hoi New Girl.

Wat vervelend dat het zo lang duurt. Volgens mij kan het inderdaad wel lang duren en hoeft het niet te betekenen dat je niet zwanger kan worden op de natuurlijke manier. Wel goed dat je alles goed bijhoudt!
Ik heb zelf 2 miskramen gehad. Januari 2014 en januari 2018. Beide keren vlot zwanger, maar ook beide keren het kindje verloren met 6w en 3d. Wij gaan het straks weer opnieuw proberen. Het is erg spannend omdat wij bang zijn dat het weer misgaat. Ik maak gebruik van een app en wil straks ook een ovulatietest gebruiken.

Ik gun het jullie allemaal van harte of het nu je eerste wordt of tweede.
Alle reacties Link kopieren
App = Bloom.
Vergeten erbij te zetten!
kleuren = seksen?
Alle reacties Link kopieren
Welkom juffie. Vervelend te horen dat je dat allemaal mee moest maken. Des te mooi om te horen dat jullie het weer gaan proberen. Mag ik je toevoegen in de tabel?
Ik heb ook de app bloom. Erg tevreden over omdat deze app ook je gegevens toepast in toekomstige cyclussen.

Klopt cafetiere. Vind ik wat vriendelijker klinken ;)
anoniem_369915 wijzigde dit bericht op 01-07-2018 16:57
0.31% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat mag. Ik ben 28 jaar. Dit wordt ronde 3 met ovulatietesten en gebruik van de app.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe ook graag mee!

Wij zijn bezig vanaf december 2016. In januari 2018 zijn we naar de huisarts geweest en zijn we doorverwezen naar de fertiliteitsarts. Hier hebben ze een inwendige echo gemaakt, bloed geprikt en ik heb een HSG gehad. Bij mijn vriend is zijn zaadkwaliteit gecontroleerd. Bij alle onderzoeken die gedaan zijn is niets afwijkends gevonden, dus nu 6 maanden zelf proberen. Hiervan zijn er nu 3 voorbij.

Je mag me toevoegen in het schema:
•28 jaar • ronde 14 • ovulatietest & temperaturen •
Alle reacties Link kopieren
Welkom suna. Begrijp ik het goed dat je na alle onderzoeken het nu nogmaals 6 maanden moet proberen op de natuurlijke manier? En daarna?

Als ik te nieuwsgierig ben moet je het zeggen hoor ;)
Alle reacties Link kopieren
Klopt inderdaad. :-] Omdat er geen afwijkingen waren en onze geschatte kans om zelfstandig zwanger te worden boven de 30% is moeten we het nog 6 maanden zelf proberen. Als het in deze maanden niet zelfstandig gaat lukken gaan we het ziekenhuis traject in met behandelingen.

Maar hoop natuurlijk dat dit niet nodig is! :-D
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de informatie. Wij zullen met je mee hopen.
Alle reacties Link kopieren
.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 01-07-2018 21:02
Reden: ongepast
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
commited schreef:
01-07-2018 19:13
juiste gaatje???
Doe eens even normaal.
Als je niet positief en ondersteunend kunt zijn heb jij hier geen plek!
Alle reacties Link kopieren
Goed dat je het zegt! Al 1,5 jaar verkeerd gezeten.... :roll:
Mag ik ook meeschrijven? Ik heb al een dochter van twee, maar inmiddels zijn we al een jaar zonder enig succes aan het proberen voor een tweede.
Ik ben vorig jaar eind juni gestopt met de pil. Deze week verwacht ik weer ongesteld te worden. Dan is er precies een jaar om. Mijn cyclus is redelijk regelmatig, met ovulatietesten lukt het om een piek te vinden en we hebben voldoende seks. Klinkt allemaal hartstikke prima, maar helaas geen enkel teken van een zwangerschap. We zijn van plan om na deze ronde toch maar eens contact op te nemen met de huisarts. Aan de ene kant voelt dat wat gek. Ik ben immers al eens succesvol zwanger geweest. Maar aan de andere kant is de wens voor een tweede ook groot.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven