Zwanger worden najaar 2018

03-07-2018 12:03 1383 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie probeert er ook zwanger te worden vanaf najaar 2018?

Zwanger!
Naam Leeftijd #kind R PT UD J/M/O Bijzonderheden
Schuimblusser 25/31 1e 1 14-9 21-5-19 Bevallen van zoon
Door87 - 2e 1 21-9 29-5-19
Juul2014 29/29 2e 1 11-10 21-6-19 J Bevallen van zoon 13-5-19 (34wkn)
Chantilly21_2 30/30 2e 1 16-11 24-7-19 M Bevallen van dochter 29-7-19
Haoshi 30/-- 1e 2 25-11 5-8-19
chicklit 31/33 1e 2 1-1 12-9-19
sannetje88 30/30 1e 4 5-1 -
FloraZon 28/32 1e 4 28-1 7-10-19 Bevallen van zoon (29wkn)
Frozen_Butterfly 29/32 2e 6 17-2 27-10-19 echo 11-4
June123 30/34 1e 4 13-3 24-11-19
RaisinGirl 35/38 2e 4 29-7
larv-2 26/28 1e 9 31-1-20 M
juul2014 wijzigde dit bericht op 24-06-2020 10:08
92.91% gewijzigd
Every day is a new beginning. Take a deep breath en start again..
Alle reacties Link kopieren
Nee nog niet gedaan Chantilly! Sinds gisteren een heel klein beetje bloed, ik wacht even af of het doorzet.

Hebben jullie ook dat je de ene keer denkt, ik wacht nog netjes die paar maanden voor we echt starten en andere keer wel het liefst gelijk wil beginnen?
Op dit moment begin ik gewoon het liefste gelijk. Krijg steeds meer zin in weer zo'n klein frummeltje.
Every day is a new beginning. Take a deep breath en start again..
Alle reacties Link kopieren
@juul2014 heel herkenbaar inderdaad
wij zouden eind augustus stoppen met anticonceptie maar hebben het dus nu naar half juli verplaatst.. gewoon te veel zin in! Eerste ronde wordt bij ons dus denk ik augustus ipv september maar dat hangt erg van op gang komen cyclus af..
Alle reacties Link kopieren
@larv: wat leuk als jullie al eerder kunnen beginnen!

@Juul2014: ik vind dat ook super herkenbaar! Het liefste zou ik aAC nu meteen de deur uit doen, maar mijn vriend wil echt nog even wachten tot hij is begonnen met werken en ook zekerheid heeft dat hij door zijn proeftijd en alles heen komt. Ik wacht dus vooral tot hij zich er ook "klaar" voor voelt.
Hoewel ik soms dan weer heb dat november toch best dichtbij is en wat als het snel lukt, dan ben ik over een jaar moeder en dat beangstigt soms ook wel. Of ik het allemaal wel kan enzo, maar vooral ook wat mijn schoonouders zouden zeggen, want die zijn echt van het focussen op werk. Mijn schoonzusjes en zwager (alle 4 best een stukje ouder dan wij) hebben ook nog helemaal geen kinderen. Dit zou dan dus bij hen het eerste kleinkind zijn, maar ik vraag me vaak af of het daar wel echt welkom zou zijn. Denk dat ze ons veel te jong vinden.
Alle reacties Link kopieren
@mewriter ik ben ook de jongste van mijn gezin en broer en zus zijn voor zover ik weet er nog helemaal niet mee bezig
Denk dat mijn vader het fantastisch zou vinden en dat mijn moeder ons ook jong vind en zich over vanalles zorgen zou maken.. is misschien ook meer moeder eigen
Bij mijn vriend zijn ouders is het denk ik net zo
Daarom gaan wij het ook pas vertellen als ik zwanger ben en niet dat we het gaan proberen
Alle reacties Link kopieren
@mewriter Mijn band met mijn moeder is echt heel erg veranderd vanaf het moment dat ik zwanger was en nog meer naar de bevalling nog meer omdat ik nu weet wat ze voor mij voelt ofzo. Je kan je wel inbeelden wat je voelt voor je kind of wat een bevalling met je doet maar echt weten doe je het niet totdat je het mee maakt. Hetzelfde als je dus je reactie van je ouders en schoonouders niet kan voorspellen waarschijnlijk vinden ze het fantastisch want wat mijn moeder zegt zelf moeder worden is mooi maar je dochter moeder zien worden is nog veel mooier. Zeker ook omdat je ook die verandering een soort van samen doormaakt ofzo. Vind het lastig om het uit te leggen via dit forum maar ik hoop dat je een beetje begrijpt wat ik bedoel.

@Chantilly ja is ook zo ieder maakt voor zichzelf een keuze wat ze fijner vinden KDV of gastouder. Bij ons is het gewoon niet normaal de tuin van de gastouder is bijna groter dan het buiten bij de KDV echt niet normaal en hij staat er echt pas net.

Huis: Wij wonen nu in een prima rijtjeshuis maar we willen wel graag de stap zetten naar een 2 onder een kap. Als mijn vriend klaar is met studeren gaat hij er in salaris zoveel op vooruit dat we het dan ook zeker kunnen betalen. En dan wil ik zodra we die stap hebben gezet 3 dagen gaan werken.
Alle reacties Link kopieren
@larv-2: Ik denk dat mijn ouders het heel leuk zouden vinden, mijn zus zeker, die zeurt al een tijdje dat wij ook kinderen moeten krijgen. Mijn zorg geldt dus alleen mijn schoonouders, vooral schoonmoeder. Dat is misschien inderdaad moeder-eigen ja.
Wij gaan het inderdaad ook pas vertellen als ik zwanger ben. Misschien vertellen we het wel iets eerder aan mijn ouders en zus, afhankelijk van hoe goed ik het voor me kan houden. Ik denk dat ik hun steun ook nodig zou hebben als het mis zou gaan, dan wil ik in ieder geval graag dat ze zouden weten wat er aan de hand is.
Ze spreken mijn schoonouders nooit, alleen op verjaardagen, dus we hoeven niet bang te zijn dat ze het per ongeluk aan mijn schoonouders verklappen. Ik zou het hen ook wel vertellen, als we niet enigszins bang waren geweest voor hun reactie. Ik denk dat dat nog meer voor mijn vriend geldt dan voor mij. En aangezien we verwachten weinig steun van hun kant te krijgen als het mis zou gaan, hoeven we het hen daarom ook niet zo te vertellen, hoewel ik het wel vervelend zou vinden om het wel aan mijn ouders te vertellen en niet aan schoonouders.
Ach ja, voorlopig zijn we nog niet zwanger en hoeven we dus nog geen definitieve beslissing te nemen.

@Door87: Ja, daar zal je wel gelijk in hebben, dus hopelijk valt het ook allemaal reuze mee hoe schoonouders reageren! Het zou ook best kunnen dat ze dolblij is eindelijk een eerste kleinkind te krijgen (ter referentie, mijn zwager en twee van mijn schoonzussen zijn de 34 al gepasseerd, van hen heeft maar één een relatie en voorlopig geen plannen om kinderen te krijgen).
anoniem_367072 wijzigde dit bericht op 10-07-2018 19:19
Reden: Ondertussen nieuwe reactie gekomen
13.38% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@ Woning, wij wonen in het oosten des lands en hebben een vrijstaand huis laten bouwen, we wonen hier nu 4 jaar en willen nooit meer weg :-) Erg fijne grote tuin en een huis waar meerdere kinderen op kunnen groeien ;-)

@ reactie ouders, mijn moeder wist wel dat ik een grote kinderwens had, manlief en ik zijn getrouwd, omdat we een kinderwens hadden en graag een echte bruiloft, met alles erop en eraan wilden hebben, voordat we daar aan zouden beginnen. Toen we aankondigden te trouwen, wist mijn moeder voldoende. Ze heeft me een keer gevraagd of ik er echt klaar voor was, of ik me realiseerde dat wat ik nu had nooit meer terug zou komen. Toen deed ik er luchtig over, tuurlijk verandert je leven als je kinderen hebt, dat snapt toch iedereen? Ik had me ingelezen, wist dat het zware jaren zouden kunnen worden. Ach, als je ziet wie het allemaal kan, dan moet het ons toch ook lukken?

Maar nu ik echt een kind heb snap ik wat ze bedoeld. Moeilijk uit te leggen, maar het feit dat dochterlief 24 uur per dag in mijn hoofd zit is wel een hele erge verandering in mijn leven geweest, daar vallen de slapeloze nachten bij in het niet ( die we overigens nauwelijks hebben gehad). En onze band is zoveel dieper geworden, zoveel meer begrip ook voor haar nu. Heel herkenbaar dus Door!

Toen ik daadwerkelijk zwanger was en we het vertelden ( een week na de positieve test), stond mijn zusje in mijn armen te huilen ( ik deed mee) en mijn moeder idem. Ze was gewoon zo blij dat het gelukt was. Broertje stond er wat beduusd bij en mijn vader stond heel trots te zijn. Wel vonden ze ons jong ( even ter vergelijking.. Wij waren 28 en 29 bij de geboorte van dochter, mijn ouders idem). Tja, het was vooral wennen aan het feit dat je eigen kind ineens moeder gaat worden ;-)

Schoonouders hadden het al wel verwacht en waren gewoon heel erg blij. En zwager en schoonzus hebben staan juichen, blij te zijn dat onze kinderen een jaartje schelen ;-)

We hebben het dus heel snel verteld. Geen idee hoe ik dat nu zou doen, grote kans dat we dat gewoon weer doen. Het meeleven naar de eerste echo vond ik erg fijn! En vooral in het geval het mis zou gaan.. Het delen met mijn moeder leek mij erg prettig, ipv het achteraf te moeten vertellen.

Voor mij trouwens wel een kleine angst.. Onze kleine meid doet het gewoon erg goed, slaapt goed vanaf dat ze een kleine 3 maanden is, eet geweldig, is een heel tevreden meisje over het algemeen en een uitstekende slaper. Soms besluipt me het gevoel dat het bij een tweede vast het tegenovergestelde is en lukt me dat dan wel, samen met een dreumes/peuter die dan mogelijk rondloopt?
chantilly21_2 wijzigde dit bericht op 10-07-2018 21:50
19.48% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Chantilly21_2 schreef:
10-07-2018 19:23
Voor mij trouwens wel een kleine angst.. Onze kleine meid doet het gewoon erg goed, slaapt goed vanaf dat ze een kleine 3 maanden is, eet geweldig, is een heel tevreden meisje over het algemeen en een uitstekende slaper. Soms besluipt me het gevoel dat het bij een tweede vast het tegenovergestelde is en lukt me dat dan wel, samen met een dreumes/peuter die dan mogelijk rondloopt?
Dit begrijp ik zo bizar goed! Onze dochter is er echt 1 uit het boekje sliep na 3 weken al door eet alles luistert voor haar leeftijd erg goed (ze is nu 14 maanden) ze lacht altijd is niet eenkennig en zo kan ik nog wel even door gaan. Er zijn ook echt mensen die tegen ons zeggen van een 2e weet je het zeker die kan bij jullie echt alleen maar tegen vallen. Dat maakt me dan toch wel angstig en ik vertelde dat tegen mijn tante en die zei je kant ook 3 leuke kinderen krijgen kijk maar naar die van ons en dat is echt zo dat zijn echt hele leuke sociale lieve kinderen neem ook wel een beetje een voorbeeld aan hun opvoeding. Maar soms bekruipt me de angst gaat het me nou zo makkelijk af omdat ik zo'n makkelijk kind heb of is het ook een stuk opvoeding daar twijfel ik nu wellis is aan.
Alle reacties Link kopieren
Juul - nog nieuws?

Foliumzuur - ik ben hier al mee begonnen. Ik slik die van Davitamon - Compleet Mama Omega-3 Visolie Capsules

Reactie (schoon)ouders ... ik denk dat mijn ouders heel blij zouden zijn. Ik ben de jongste en mijn zussen hebben allebei kinderen. Van mijn schoonouders weet ik het niet zo. Ik denk dat hun wel blij zouden zijn maar mijn schoonmoeder kennende dan zal ik niet verrast zijn als ze iets gaat zeggen over de dochter van mijn vriend (met wie hij een hele goede band heeft en waar alles wat betreft omgang etc goed geregeld is met zijn ex...). Zij wil het zo graag voor iedereen goed doen en zou zich zeker zorgen gaan maken dat zijn dochter dan niet meer genoeg aandacht gaat krijgen of zoiets. Nergens op gebaseerd maar zo is ze gewoon. Ze maakt zich echt zorgen over alles!

Angsten... ik weet natuurlijk dat er veel gaat veranderen als je een kindje krijgt maar ik hoop dat ik ook gewoon mezelf kan zijn en niet alleen maar moeder.
Alle reacties Link kopieren
MeWriter schreef:
10-07-2018 15:29

ik vind dat ook super herkenbaar! Het liefste zou ik aAC nu meteen de deur uit doen, maar mijn vriend wil echt nog even wachten tot hij is begonnen met werken en ook zekerheid heeft dat hij door zijn proeftijd en alles heen komt. Ik wacht dus vooral tot hij zich er ook "klaar" voor voelt.
Hoewel ik soms dan weer heb dat november toch best dichtbij is en wat als het snel lukt, dan ben ik over een jaar moeder en dat beangstigt soms ook wel. Of ik het allemaal wel kan enzo, maar vooral ook wat mijn schoonouders zouden zeggen, want die zijn echt van het focussen op werk. Mijn schoonzusjes en zwager (alle 4 best een stukje ouder dan wij) hebben ook nog helemaal geen kinderen. Dit zou dan dus bij hen het eerste kleinkind zijn, maar ik vraag me vaak af of het daar wel echt welkom zou zijn. Denk dat ze ons veel te jong vinden.

Herkenbaar! Ik merk wel dat ik het lastig toegeven aan mijzelf vind dat ik er zo over denk, met name dat stuk over een jaar kan mijn leven heel anders zijn. Maar: ik vind mijn werk vooral heel erg leuk, dus wil eigenlijk liever niet minder werken ten koste van mijn werkzaamheden. (en die kans is er zeker) Spannend hoe het nu met je gaat, heeft het doorgezet?

Mewriter: ik denk oprecht dat als je zwanger bent dat je schoonouders wellicht hun bedenkingen hebben (natuurlijke zorgen noem ik ze maar), maar wacht maar tot je kleintje er is, dan zijn ze maar wat trots, opa en oma! Ik vind 25 namelijk helemaal niet jong maar mijzelf eigenlijk eerder oud....(in verhouding)

Larv-2: spannend om nu al te starten, ik vind het een moedige stap! Wij wachten echt tot oktober wegens mijn buitenland trip. Ik wil dan echt niet zwanger zijn, die trip is en heel intensief en niet berekend op zwanger zijn in faciliteiten indien nodig.
Ook hier de keuze al gemaakt dat we pas gaan vertellen als ik drie maanden zwanger ben, niet eerder tenzij we daar zelf voor kiezen of de behoefte er wel is om te delen in een eerder stadium. Ik hou het liever klein in het begin. Een vriendin weet dat we gaan starten, maar dat is het ook.

Door87: je verhaal over de band met je moeder kan ik volgens mij volgen, al begrijp je het pas als het zo ver is denk ik. Ik denk dat de band met mijn moeder ook verandert, vooral dat zij er eigenlijk behoefte aan heeft aan een kleinkind om lekker te vertroetelen. Het lijkt me mooi om die nieuwe rol te delen en vooral mijn ouders te laten genieten. Ze hebben het afgelopen jaren zeker niet makkelijk gehad, dus is een mooie bonus. Maar los daarvan is het contact ouders en schoonouders zeer goed, dus ik verwacht hierin een hoop liefde die klaar staat.
Mooie stap qua huis in het vooruitzicht!

Haoschi: je laatste zin is mijn uitgangspunt; ik hoop echt mijzelf te kunnen blijven, ook met een kind. Ik heb dat ook nodig. Ben best een vrije vogel die graag haar hersens aan het werk zet. Op welke wijze maakt niet uit, maar eerdere ervaringen hebben dit eigenlijk steeds bevestigd. Ik ben benieuwd hoe dit proces gaat lopen. Ik herken wel mijn eigen signalen hiervoor, dat is wel fijn.
samen sta je sterker
Alle reacties Link kopieren
@maestro Grappig van die leeftijdverschillen, ik vind mezelf ook eerder wat aan de jonge kant (25) maar die gevoelens zijn er nu eenmaal en ik zie heel veel mensen (werkgerelateerd) die veel jonger al kinderen krijgen. En dat jij dan het gevoel hebt dat 31 alweer richting 'oud' gaat terwijl dat in mijn nabije omgeving veel meer voorkomend is..
Hangt denk ik ook erg van de omgeving af. Mijn vriendinnen zijn allemaal nog in de fase dat ze alleen maar super opgelucht zijn als ze weer ongesteld zijn ;p

Vind het ook ergens wel leuk om van mijn vriendinnen de eerste te zijn en het allemaal een beetje uit te vogelen
Alle reacties Link kopieren
Ik schreef hier eerder dat ik nu een 'nette' cyclus van 28 dagen heb... nu heb ik waarschijnlijk weer te maken met een langere cyclus, ik zit nu op dag 34 zag ik vanochtend toen ik de Flo app opende...! Omdat wij nog niet bezig zijn, let ik hier niet
echt op.. Aantal maanden geleden zat ik ook netjes op 28 dagen en dan had ik ineens een cyclus van 42 dagen, daarna was het gelijk weer 28 dagen.
Kans op een zwangerschap is er bijna niet (wanneer ik denk dat ik mijn ovulatie had, geen seks gehad) maar toch is het nu een beetje spannend. Ik wacht het nog een paar dagen af want het voelt wel alsof ik binnenkort gewoon ongesteld zal zijn. Ook prima :-)

Ik heb vriendinnen/goede kennissen in mijn leeftijd maar ook vriendinnen die jonger of ouder zijn... maar een paar van hun hebben of willen kinderen. Ik ben volgens mij wel de enige die hiermee bezig is, de rest gaat nog een paar jaar wachten, wil nog vaak met partner op reis etc.
Alle reacties Link kopieren
@Haoshi: Blijft toch spannend, opeens zo'n langere cyclus dan. Ik ben benieuwd of je menstruatie nu snel komt, of dat je misschien toch zwanger bent!
Alle reacties Link kopieren
spannend Haoshi! Hopelijk wordt het steeds weer wat regelmatiger
En wie weet is er toch een kleine kans op zwangerschap!
Alle reacties Link kopieren
Spannend! Ja je weet maar nooit
Alle reacties Link kopieren
Spannend Haoshi!

En Juul, jij al getest?

Hier is dochter al bijna 10 maanden. Jeetje wat gaat dat allemaal snel! Besloten om wel echt tot november/december te wachten, al blijf ik het een beetje eng vinden. Ons hele leven, wat nu net zo lekker loopt, overhoop te halen voor kind nummer 2!

Afgeloipen weekend was mijn vriendin even bij mij thuis om een draagzak op te halen. Haar hummel is nu 6 weken. Jee, wat ziet dat er dan teer en fragiel uit. Nu moet ik zeggen dat ik dat hele fragiele nooit heb meegemaakt bij dochter, die echt een flinke baby was, bij de geboorte al. En wat ben je dan alweer veel vergeten van die beginperiode! Ik voelde me net een moeder-overste die advies gaf en zei dat alles goed kwam ;-) Ik kon mensen wel schieten die dat tegen mij zeiden rond die tijd! En nu ben ik zelf zo'n alwetend mens geworden. Gelukkig vond vriendin het niet erg ;-)

Het kriebelt niet zo als voor een eerste, maar ik weet gewoon dat ik graag een tweede wil. Nog even een paar maanden genieten van het leven met dochterlief, haar eerste verjaardag vieren en dan langerzamerhand toewerken naar het idee dat we voor een tweede gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb inderdaad getest vorige week donderdag en hij was spierwit. Paar uur later zette de menstruatie door, haha ;-)
Ik zag in de app die ik de vorige keer bijhield dat mijn menstruatie eigenlijk altijd wel begon met een paar dagen heel licht bloedverlies, dus de volgende keer wacht ik toch nog maar iets langer voor ik ga testen. Heb nu een cyclus gehad van 37 dagen. Ben benieuwd hoe lang de volgende is.

Spannend Haoshi! Hou ons op de hoogte!

Ik snap jou helemaal Chantilly! Ook wij willen graag een tweede en het liefst nog wel meer als het ons gegund is. Komen beide uit een groot gezin en vinden het fijn om meerdere broers/zussen te hebben.
Echter nu loopt het allemaal zo lekker en hoe gaat dat straks weer zijn.
Aan de andere kant komt dat allemaal best goed als het zover is en lijkt het me ook weer heerlijk zo'n kleintje. En ik ben ook wel heel benieuwd hoe een 2e kindje is en eruit ziet van ons :-D Vaak weer heel anders als de 1e en daar kan ik me echt helemaal niks bij voorstellen, haha :biggrin:

Ik denk dat we deze cyclus nog even veilig vrijen en het daarna op z'n beloop gaan laten.
Every day is a new beginning. Take a deep breath en start again..
Alle reacties Link kopieren
Ik ben niet zwanger, gisteren een test gedaan. Gewoon een langere cyclus dus - ik ben benieuwd wanneer ik dan ongesteld zal zijn. Hopelijk snel. De kans was ook heel klein maar we vonden het allebei toch een klein beetje jammer. Gelukkig is het nog maar even en gaan we echt beginnen! :)
Alle reacties Link kopieren
Jammer Juul2014 en Haoshi! Hopelijk blijft de langere cyclus gewoon bij één keer en wordt hij nu weer mooi regelmatig (of blijft de menstruatie gewoon weg, natuurlijk).

Ik ga vandaag langs de huisarts, heb opnieuw veel bijwerkingen van de pil, dus eens kijken wat zij erover zegt en wat ze aanraadt.
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi! Mag ik ook meeschrijven? RaisinGirl, 35 lentes jong, gelukkig getrouwd en moeder van een zoon van 16 maanden. Gisteren haalde ik nieuwe anticonceptie voor drie maanden en wat mij betreft is het de laatste keer dat ik haal en stop ik dus in oktober weer. Toen ik dat tegen man zei, vond ie dat wel prima. Vanaf het begin was duidelijk dat we allebei meer kinderen wilde en ondanks dat ik soms nog wel wat langer zou willen wachten (het eerste jaar was erg pittig: zoon veel ziek, afstuderen en een nieuwe baan), heb ik mijn leeftijd niet mee en stop ik wat dat betreft dus liever gewoon snel. En okee, ik rammel ook weer behoorlijk. Lijkt me leuk om hier mee te schrijven, herken veel van wat jullie schrijven.
Alle reacties Link kopieren
Jammer Haoshi en Juul!
Mijn implanon is er vanochtend uit gegaan, was nog best een gedoe want hij was een beetje ingekapseld.
Nu dus afwachten wanneer de eerste menstruatie komt, ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Welkom RaisinGirl!

larv-2 - Fijn!

MeWriter Wanneer ben je van plan om te stoppen met de pil?

Ik ben nu ongesteld, cyclus van 36 dagen. Ik hoop dat het nu stabiel blijft. Ik zei nog tegen mijn vriend dat we nu voor een vakantiekindje kunnen gaan haha. Over 6 weken gaan wij op vakantie en tijdens de vakantie gaan we 'echt' beginnen. :sun:
Alle reacties Link kopieren
@larv: fijn dat je implanon eruit is. Heb je er nu nog last van, gezien de inkapseling?

@Haoshi: spannend!! Waar gaat jullie vakantie heen?
Alle reacties Link kopieren
Welkom RaisinGirl! Volgens mij hebben wij in een ver verleden in het trouwtopic 2015/2016 geschreven ;-)

Haoshi spannend! 2 jaar geleden startten wij ook op vakantie :-)

Larv, hopelijk snel een stabiele cyclus!
Alle reacties Link kopieren
@raisingirl klein beetje, normaal maken ze alleen een mini sneetje maar nu moest het wat groter en heb ik een hechting gekregen
Op zich niet erg alleen doe fysiek werk dus kon het vanmiddag wel merken
Maar zal morgen wel weer over zijn (:

Vind het wel een gek gevoel, de eerste keer zonder anticonceptie! Maar alleen maar leuk

@Haoshi een vakantiekindje klinkt wel heel leuk haha!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven