Zwanger worden van de 2e!

11-07-2018 11:29 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Begin juni werd mijn spiraal verwijderd en hoop ik nu zwanger te mogen raken van kindje nr 2! We hebben een dochter van ruim 1.5 jaar. Mijn man is 30 en ikzelf 29 jaar.

Zijn er ook andere moeders (of vaders???) die mee willen schrijven over het hele proces van zwanger willen worden van de 2e? Of uiteraard ervaringsdeskundigen die mee willen praten over hoe je 1e kind reageert op je 2e kind etc..?
Succes! Ik heb mijne in mei laten verwijderen en inmiddels bijna 7 weken zwanger :-).
Alle reacties Link kopieren
Hoi Babyloveee

Ik heb vorig jaar juli mn spiraal laten verwijderen, helaas nog steeds niet zwanger en sinds paar weken nu bekend dat ik nu PCOS heb, de vorige keer heb ik hier niets van gemerkt en was ik na 2 maanden al zwanger!

Nu eerste ronde medicatie en kijken of de ei sprong op gang komt.

Graag schrijf ik hier ook gezellig mee.
Ons zoontje is nu ruim 2,5 (nov 2015).
Alle reacties Link kopieren
1-aapje, wat leuk zeg!! Gefeliciteerd! Het is dan vrij vlot gegaan of niet? Was je meteen zwanger?

Jfirst13, leuk dat je meeschrijft :) balen dat je nog niet zwanger bent.. gelukkig krijg je nu medicatie! Ik weet daar niet zoveel van hoor, maar moet je elke dag medicatie innemen, zodat de eisprong op gang komt? Ook wel heel bijzonder dat je de vorige keer na 2 maanden zwanger was.. mijn dochter is precies een jaar jonger dan jouw zoon! November 2016:)
Babyloveee schreef:
11-07-2018 14:54
1-aapje, wat leuk zeg!! Gefeliciteerd! Het is dan vrij vlot gegaan of niet? Was je meteen zwanger?
Ja 23 mei verwijdert, 20 juni positieve test☺️
Alle reacties Link kopieren
Hoi babylove, leuk topic, succes de komende tijd!!
Hier net 5 weken zwanger van nr 2 (zoon is 2,5 jaar) en ik hoop dat het allemaal goed zal gaan!

Aapje1 gefeliciteerd!!
Alle reacties Link kopieren
Babyloveee schreef:
11-07-2018 14:54

Jfirst13, leuk dat je meeschrijft :) balen dat je nog niet zwanger bent.. gelukkig krijg je nu medicatie! Ik weet daar niet zoveel van hoor, maar moet je elke dag medicatie innemen, zodat de eisprong op gang komt? Ook wel heel bijzonder dat je de vorige keer na 2 maanden zwanger was.. mijn dochter is precies een jaar jonger dan jouw zoon! November 2016:)
Super leuk precies een jaar!!
Van cd5 tm cd9 neem je clomid en dat moet ervoor zorgen dat je eigen lichaam weer t hormoon gaat maken wat zorgt voor een ei sprong.
Dit is de eerste ronde die ik probeer dus moet dan cd25 bloed prikken om te kijken of er een ei sprong geweest is.. ik mag gewoon proberen zwanger te worden
Alle reacties Link kopieren
ik heb vanochtend eerste ovulatie test, er was een streepje te zien alleen niet zo duidelijk als de controle streep.
Alle reacties Link kopieren
Oh wat spannend Jfirst!!! Test je dan 2x op een dag? Ik heb geloof ik aankomende zondag mijn NOD.. normaliter voel ik heel duidelijk de eisprong, maar nu helaas niet. We wachten af.. alhoewel mijn geduld echt op de proef wordt gesteld.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil wel meeschrijven! Mijn spiraaltje is vorige week verwijderd, we hebben al een dochter van 21 maanden. We hebben geen haast en ik merk dat ik er ook veel minder obsessief mee bezig ben dan bij de eerste. Vorige keer was ik na 2,5 maand al zwanger, ik ben wel benieuwd hoe lang het nu duurt.

Ben je al ongesteld geworden Babyloveee?
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat je wil meeschrijven! Helaas vandaag ongesteld geworden..:( gisteren getest en de test was omowit, dus dat ik vandaag ongesteld ben geworden kwam niet aan als een verrassing.

Wat spannend dat je spiraal er ook uit is! Wie weet gaat het straks ook snel en ben je zo weer zwanger!

Onze dochters schelen ook niet veel van elkaar?! Mijn dochter wordt in nov 2 jaar en die van jou in oktober denk ik dan?
Alle reacties Link kopieren
Oh wat balen :| Heb je met het spiraal altijd een regelmatige cyclus gehad? Bij mij duurde het vorige keer 7 weken voordat ik weer een normale cyclus had.

Mijn dochter wordt begin november 2, dus dat scheelt niet veel inderdaad!
Alle reacties Link kopieren
Ja, wel vrij regelmatig.. scheelt weer heel wat ovulatietesten haha. Ik voel mijn eisprong 9 van de 10 keer.
Ik hoop dat je nu niet 7 weken hoeft te wachten. Duurt dan wel erg lang he :(

Komen jullie de warmte een beetje door? Ik merk gelukkig niks aan mijn dochter ze speelt gewoon zoals normaal.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het niet erg vinden om 7 weken te wachten, ik heb niet zo'n haast dit keer. Mijn dochter slaapt nog niet erg goed en mede daardoor hebben we er lang over nagedacht of we voor een tweede zouden gaan. Ik vind het niet erg om nog even aan het idee te wennen :)

Hier veel last van de warmte, vooral met het slapen. Haar kamer zit pal op het zuiden :(
Alle reacties Link kopieren
Ik ga heel voorzichtig zeggen dat ik een heel licht positief streepje heb op de test!! Vandaag had ik ongesteld moeten worden dus kon t toch niet laten net uit Mn werk een test te kopen!
Heel voorzichtig ben ik al blij met alle gedachtes in Mn achterhoofd die nog kunnen gebeuren!
Alle reacties Link kopieren
Ah wat leuk, gefeliciteerd!!! :cheer2: :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd!😁😁😁😁
Alle reacties Link kopieren
Oooh wat ontzettend leuk om te lezen!!! Van harte gefeliciteerd! Hoe reageerde je man??

Gisteren mijn eisprong gehad.. Manlief is niet thuis :( hij is voor zijn werk een week weg, vind het zo jammer! Maargoed, volgende maand nog een kans!
Alle reacties Link kopieren
Ah dat is balen Babyloveee, hopelijk is het volgende maand wel direct raak.

Ik wacht nog steeds op mijn eerste menstruatie. Ik had met het spiraaltje ook nog (onregelmatig) bloedverlies, maar er was echt geen pijl op te trekken. Nu doe ik dus maar af en toe een test en intussen wacht ik ongeduldig af.

Jfirst13, is het idee al een beetje geland?
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel! mijn man en ik keken samen naar de test hoe die uit ging slaan.. hij geloofde het ook nog niet.

Uiteindelijk is het wel geland, nu in spanning afwachten tot de echo 29 aug!
Alle reacties Link kopieren
Whaaaaaaa vanochtend getest en ik zie 2 streepjes!!!!!!! En dat terwijl mijn man weg was.. hij heeft sterke zwemmers hahaha. We zijn super blij! Zondag nog een keer testen, kijken of het streepje donkerder wordt. En dan maandag de vk bellen.. :) hoe is het met jullie??
Alle reacties Link kopieren
Wauw, gefeliciteerd Babyloveee!! :cheer2:

En dat terwijl je het helemaal niet verwachtte! Of misschien was je eisprong toch op een ander moment? Echt super!

Ik wacht nog steeds op mijn eerste menstruatie, mijn spiraal is er nu al vijf weken uit. Ik test regelmatig, maar ze blijven wit helaas.
Alle reacties Link kopieren
Babylovee gefeliciteerd en was de streep donkerder?

Hier vandaag de termijn echo bij de gyn... ik ben onwijs zenuwachtig! Niet verwacht maar goed... daarnaast heb ik echt de hele dag honger en een kater gevoel / misselijk is Mn ontlasting s patroon compleet van zn routine en heb ik veel buikpijn daardoor en voel ik me gewoon 1 grote brakheid! Sinds paar dagen moet ik s ochtends ook echt kokhalsen/spugen zonder dat er iets komt omdat ik al leeg ben natuurlijk.. en slaap ik s nachts rot door die buikpijn... wordt er nu al gek van!
Alle reacties Link kopieren
Spannend Jfirst, veel succes en plezier straks!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven