Het wachtbankje - tussen ovulatie en menstruatie (deel 9)

15-07-2018 20:53 4202 berichten
Het vervolg op deel 8 van het wachtbankje tussen je ovulatie en menstruatie.
Je kan hier tijdens de wachtweken even bijkletsen en van alles delen.

Wees welkom!

Je kan hier zelf je NOD en andere informatie over jezelf aanpassen in dit bericht.
Dit doe je door in te loggen met de volgende gegevens:
Naam: wachters
Wachtwoord: wachtbank

Je kunt zelf kiezen of je dit kenbaar wilt maken.

NaamNODRondeage v/mBijzonderheden
Pocassie3-1731/332e kindje
Burg235-1332/311e kindje
Mommywensje35-1329/2928 Aug implanon verwijderd! Ronde 3
Maya8810-11130/32Eerste kindje, onregelmatige cyclus variërend van 32 tot 39 dagen.
Vlindertjezs15-13328/35IUI ronde 3
Starsuus21-1634/48Mk in juli, ma in oktober. Wens voor een 2e kindje.
Lynn8321-11435/301 IUI gehad, feb 2019 weer verder
Florazon27-1428/321e kindje, mk oktober bij 6.4
Tb84?2733/34November 2017 miskraam, Oktober 1e ronde clomid. wens voor een 2e kindje.
Anoniempje10?......x
DE1987?231/38geen
Troela89?429/34diabetes type 1, 2de kindje
Luna-87?531/34 1ste kindje
Cactus11?1232/30huisarts geweest, formulieren bloed en zaadonderzoek
Pindaeter?1328/30x
Mies22?1228/331e kindje, onregelmatige en lange cyclus (35-42 dgn. Voor het eerst ovulatietesten gebruikt
arcticfox1??27/36eerste kindje. Lange onregelmatige cycli vier rondes clomid, nu derde ronde gonal f+ovitrelle. Wacht op gesprek met arts

:cheer2: Zwanger in november! :cheer2:
Mel-K
Moosforhappines1988 :rose:
Deborah30
Koetjesenkalfjes :rose:

:cheer2: Zwanger in december! :cheer2:
Stippeltjesbehang
KoekoekK
Ijs_monster
Nijn-tje
*FRozen_Star*
Diamantje123
DEM89
Leeuw32
LaChouffe
Kikivermeer
anoniem_638338a67ac5b wijzigde dit bericht op 01-01-2019 01:00
65.70% gewijzigd
Present

Ook als ik niet ongesteld word (waar ik niet vanuit ga) dan zal ik toch moeten wachten tot we beide weer thuis zijn. Vriend gaat ook weg in dezelfde week.
Kak! Netjes heel het lijstje overgetikt, pakt hij het bericht niet.. Ik zal het zo nog eens proberen.

Arctic Lastig zeg. Heb je wel de mogelijkheid om contact met elkaar te hebben op dat moment?

Ik ben echt weer toe aan dat het lukt. Die twijfel of het ons wel gaat lukken is zo vreselijk.
Alle reacties Link kopieren
Present!
skippie ik hoop echt voor je dat het binnenkort raak is voor jullie en dat deze dan blijft plakken.

Waar mijn vriend heen gaat is het bereik niet super, dus we zullen in de praktijk moeten zien hoe het gaat qua contact
Misschien kan iemand de tabel opruimen, gezien sommige nod data al geweest zijn?
Ik forum mobiel, wilde niet lukken
Aanwezig!

Skippykoe; dat is zó een naar gevoel. Ik gun je snel een positieve test van een gezonde goed groeiende baby!!
Alle reacties Link kopieren
@koekoek, welkom! wat ontzettend naar van je mk. Ik weet hoe verdrietig het is.
Hoop op een mooie nieuwe ronde voor jullie!
Oh my ik ook! Hier door aandoening van man weinig energie en dus niet altijd even goede kans om zwanger te raken. De ‘verplichte’ vrijpartijen kosten ook zoveel energie dat ie soms nog dagen moet bijkomen; we waren zo opgelucht toen ik eenmaal een positieve test had en toen die MA pff. Hopelijk snel voor ons allemaal goed nieuws dus!
Ik had net wat bloed bij het afvegen. Heel raar dat heb ik nooit
Arcticfox1 schreef:
15-07-2018 21:51
Ik had net wat bloed bij het afvegen. Heel raar dat heb ik nooit
Misschien vroege innesteling oid? Ik had het gister ook, zie dat we gelijk opgaan deze maand qua nods!
Alle reacties Link kopieren
Koekoek welkom en succes!

Valt me op dat er toch veel dames zijn met een miskraam of missed abortion. Lijkt me zo onzeker, steeds die twijfel of het wel goed zal gaan als je opnieuw zwanger wordt. Wat is eigenlijk het verschil tussen die twee? Heb het wel eens opgezocht maar vind het lastig ze te onderscheiden.

Angelaloes wat jammer dat het weer niet gelukt is na je licht positieve test. Frustrerend!

Wij zitten nu in ronde 6, naïef genoeg ben je in het begin altijd heel positief. Merk nu wel dat ik ongeduldig word en wel eens denk: "wat als ik nooit zwanger word?". Ik wuif die gedachte dan wel weer weg. Maar toch. Een collega van me was bijna een jaar bezig en nu ook zwanger, terwijl zij ook wel een paar maanden om de dag sex hadden (we hadden het er wel eens over want we wisten het van elkaar). Zegt dus niets. Ben zo blij voor haar want ze begon zich toch wat zorgen te maken.
maya88 een mk is wanneer het vanzelf op gang komt en een ma wanneer je lijf t niet in de gaten heeft. Dacht ik..
In theorie had ik een ma ipv een mk.

Zit nu officieel op het wachtbankje weer. Deze keer om de dag gesekst en net voor mn vruchtbare dagen was mijn libido onhoudbaar en hebben we 3 dagen achter elkaar gesekst.
Na de ma hebben man en ik gewed wanneer de volgende positieve test zou komen. Man dacht maart '18 en ik aug '18, dus ik maak nog kans te winnen..

de winnaar kreeg een baby
maya die gedachten heb ik oom wel eens. Dat het bij niet helemaal goed blijkt te zitten helpt daar niet bij.
Maar ik probeer zoveel mogelijk optimistisch te blijven.

skippie leuk dat wij gelijk opgaan
Innesteling zou wel heel vroeg zijn. Ik zit nu op cd17
Misschien is mijn eisprong toch later en komt het daarvan. Maar de ovulatie testen waren vrijdag weer negatief. Piek is hoogstwaarschijnlijk maandag (of dinsdag) geweest
Alle reacties Link kopieren
Present!

Maya Bij MA vaak leeg vruchtzakje, dus je hebt alle zwangerschapssymptomen, maar er is niets meer (tenminste zo heb ik MA begrepen). Inderdaad veel vrouwen die een mk of ma meemaken.
Wel prettig dat je bij je collega ziet na een jaar? Geeft hoop?

aritcfox hmz, je zou denken innesteling.... ik hoop het!
skippykoe ik hoop dat je de weddenschap wint :)
Alle reacties Link kopieren
@koekoek, snap zo die opluchting en blijdschap, die klap komt daarna gewoon zo hard aan.

@maya, missed arbortion is ook een miskraam, alleen gaat het dan om een leeg vruchtzakje, dan stopt het al vroeg met groeien. Helaas komen veel vrouwen er daar pas bij de eerste echo achter, dus soms pas bij 10-12 weken.

Snap je gedachten, maar het kan echt zomaar opeens raak zijn! Heb je een normale cyclus en kan je goed je ei ontdekken?
Ik was dan misschien meteen zwanger maar dus ook een missed arbortion, en nu ronde 4, waardoor ik totaal dus toch ook alweer aardig wat maanden bezig ben. Ik heb ook niet zo veel geduld 😉

@arctic en skippy dit klinkt hoopvol! Hopelijk was het een vroege innesteling! Krampjes gevoeld?
moos geen krampjes, wel een gevoelige onderbuik
Alle reacties Link kopieren
Arcticfox1 schreef:
15-07-2018 22:15
moos geen krampjes, wel een gevoelige onderbuik
Krampjes hoeft natuurlijk ook helemaal niet! Ik hoop dat het een vroege innesteling is! Kan al tussen 5-12 dagen na eisprong.
Alle reacties Link kopieren
Skippykoe ik hoop dat je de weddenschap gaat winnen!

Arcticfox, ik heb jouw berichtje over de ovulatietest even teruggezocht. Je had vorige week maandag de donkerste streep. Dan zou dit toch in theorie een innesteling kunnen zijn als je kort daarna je eisprong had? :)

Okkie het geeft inderdaad hoop. Maar mijn schoonzusje is net zwanger van de tweede dus het begint nu wel steeds meer te kriebelen hoor.

Moos ik heb een onregelmatige cyclus, variërend van 29 tot 39 dagen. Daarom gebruik ik al vanaf het begin dat wij besloten zwanger te raken (ik was al een tijd gestopt met de pil) ovulatietesten om een patroon te ontdekken. Deze ronde en de ronde hiervoor had ik de donkerste streep op CD15. Verwarrend is dat ik nu al 6 dagen een tweede streep op de ovulatietesten heb. Maar toevallig had ik op en na die CD15 vruchtbaar slijm dus mijn gevoel zegt dat dat dan wel goed zit. Mijn LF is nu al 3 rondes even lang (echt exact evenveel dagen tussen de donkerste streep en echt begin menstruatie) dus het ziet er naar uit dat mijn cyclus wat regelmatiger begint te worden :-D
Ik heb even de bijsluiter van de clomid gelezen. Bloeding buiten de menstruatie kan een bijwerking zijn bij minder dan 1 op 10 gebruikers
Alle reacties Link kopieren
@maya, fijn dat je cyclus wat regelmatiger wordt. Vijf dagen lichte tweede streep of vijf dagen echt positief?
Klink dat je op dag 15 zeker goed zat 😊
Alle reacties Link kopieren
Een lichte streep, maar wel duidelijk. Ik heb nooit knalstrepen maar ik begreep dat dat dus niet persee hoeft. Maar het viel me op omdat ik alle andere maanden maar een dag of 3 twee strepen had en verder wit of heel erg licht.

Arcticfox kan dus twee betekenissen hebben. Afwachten dus.. hope for the best!
Alle reacties Link kopieren
Present!
Alle reacties Link kopieren
Ik had donderdagavond en vrijdagochtend een positieve ovulatietest. Denk dat de eisprong gisteren of vandaag was. Hopelijk hebben we het goed benut! Nu dus afwachten tot de 28ste :zzz:

Welkom aan alle nieuwe meeschrijvers! Ik hoop dat het bij jullie allemaal snel lukt :hug: Laten we er vooral de positiviteit en moed inhouden.

Ik begin steeds verdrietiger te worden, maar dat wil ik helemaal niet. Dus ik moet mezelf constant weer oppeppen en dit forum helpt daar ook bij.
Een missed abortion is een miskraam waarbij de vrouw nog niet weet dat de vrucht in haar buik is overleden.

Bij de eerste echografie tussen de 8e en 11e week van de zwangerschap ziet men dat het hartje niet (meer) klopt of een leeg vruchtzakje. De zwangerschapssymptomen nemen af, maar omdat dit geleidelijk gaat is het lastig waar te nemen. Ook is de miskraam niet op gang gekomen waardoor geen krampen en bloeding is opgemerkt.

Een missed abortion is dus een miskraam zonder de typische miskraam verschijnselen, waardoor het pas (veel) later duidelijk wordt dat het vruchtje al is overleden.

Een missed abortion komt meestal in het eerste trimester van de zwangerschap voor, af en toe in het tweede trimester.
Op de brief van mijn gyn stond mevr skippykoe heeft een missed abortion blabla etc etc. En ik had wel degelijk een klein garnaaltje in me, heb het in de vruchtzak gezien nadat het uit me was.

Een lege vruchtzak is een windei dacht ik?

arctic een innesteling kan ook als jij maandag je piek al hebt gehad toch? Zou vroeg zijn maar niet onmogelijk.

Ik heb gevoelige tepels, maar eigenlijk vaak na eisprong tegenwoordig. En een soort "knoop" in mn onderbuik. Alsof er iets rommelt ofzo...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven