Uitgerekend feb 2019 - deel 2

19-07-2018 09:58 584 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is het vervolg van 'Uitgerekend in februari 2019'.
Het oude topic vind je hier: zwanger/uitgerekend-februari-2019/list_messages/412256

Wil je meeschrijven, stuur dan even een PB naar dit account of een van de meeschrijfsters, dan ontvang je het wachtwoord van de tabel.
======
NaamL#UDJ/MAfspraken
LittleMissSunshine9342e30-01:fortune:
Boardbabe82361e05-02 :cheer2:
Happy-life252e06-02 :fortune:
Malin331e07-02Jongen
Josephine312e12-02:cheer2:22/1 VK
Redshoes322e12-02Jongen!16-1 vk
Poeziemauw271e13-02 Jongen!
Zegeens281e14-02 :cheer2:
Freddelientje312e14-02:fortune:
Flomo312e15-02 Jongen! 16-1 VK
MissJackson331e16-02 Jongen! 18-1 VK
Such_preggers372e18-02
Huismusje-x-261e24-02Jongen!
Bloesempje234333e26-02 :cheer2: 23-01 Verloskundige, 31-01 Gynaecoloog
Spa11281e28-02
Ilseanne, Nora_recapcha, droppepop & Julia :hug:

Varenna, Katinka, Inekkke, Zonnetje890, MommysMini, ER_6_N, Zjierav, Lienetje: we hebben jullie uit de tabel gehaald i.v.m. inactiviteit. Als jullie weer willen aansluiten, zijn jullie uiteraard van harte welkom!
anoniem_373068 wijzigde dit bericht op 17-01-2019 19:20
37.67% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zie hierboven de nieuwe OP :) In de tabel zijn de data rood gemaakt die verstreken zijn. Ik zal kijken wat ik in het oude topic nog terug kan vinden zodra we besluiten over te gaan naar dit topic (aangezien viva nu nog e.e.a. aan het uitzoeken is).

T.z.t. zal ik iedereen het wachtwoord sturen in PB (om te voorkomen dat er weer iemand van 'buiten' het wachtwoord verandert). Heb je hem niet ontvangen, stuur dan even een berichtje naar dit account of van een van de andere dames.
Alle reacties Link kopieren
Even hier een berichtje om alvast dit topic te volgen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben present :hyper:
Alle reacties Link kopieren
Hier ook! En ik ontvang een pb met het wachtwoord.
Freddelientje balen dat de offday een offweekend is geworden zeg, hoop dat je je snel wat fitter voelt! Ik ben inderdaad erg blij dat mijn ouders me zo steunen. Mijn moeder is nogal van het zorgen, dus ze is dolblij dat ze dat nu eindelijk eens kan doen.

Josephine Ach het is roeien met de riemen die je hebt. Hoop dat ik me in het 2e trimester wat fitter ga voelen en morgen de fysio even vragen over de bekkenband en wat ik nog kan doen om mijn spieren meer te versterken.

De misselijkheid is hier een dagje op vakantie, hopen dat het wegblijft. Heb ook opeens eetlust dus net een pizza naar binnen geduwd.
If kisses were snowflakes, I'd send you a blizzard
Gevonden!
:hello:
Ik was vanmorgen trouwens super verrot. Dacht echt dat er wat was ofzo. Had ook verhoging. Gelukkig trok het rond de middag bij. Bloedverlies blijft bij ontlasting. Denk dat het idd een hele gevoelige baarmoedermond is. Ben maar aan de rosevice laxo in de hoop dat het er dan vanzelf uitvalt :P

Heel eng, maar heb vandaag wolletjes besteld voor een dekentje voor in de wagen/beneden. Heb ik voor mijn dochter ook gemaakt. Is inmiddels het dekentje van haar pop.

Ik heb pb gestuurd naar febdeel2. Heb nog geen pb namelijk.
Hallo dames,

Ook ik heb jullie gevonden😁 hoe is het met jullie?

Hier een paar onrustige dagen/nachten achter de rug. Veel hoofdpijn, weinig zin in wat dan ook, vreselijk moe. Vrijdag was de laatste schooldag van de kinderen, voel me nu al schuldig dat ik steeds zo moe ben.
En dan die hoofdpijn. Waarschijnlijk ligt het aan de verandering van hormonen dat het nu zo op speelt. Het enige wat ik momentee aan al die dingen kan doen is er aan toe geven, pijnstillers slikken en hopen dat het niet de hele zwangerschap aan houdt.

Ook ik heb geen pb ontvangen, anders had ik de tabel gelijk even aangepast. Volgende afspraak is 07-08, verloskundige en echo.

Nu eerst maar eens een rondje lopen, beweging schijnt erg goed te zijn.

Fijne zondagavond dames👋🏻
Alle reacties Link kopieren
bloesempje hier ook erge hoofdpijn en futloos en een giga kort lontje 🙈.
Daarbij is vanmiddag de hond van m’n broertje gekomen en die blijft tot volgende week donderdag. Dus dat wordt veel wandelen, maar dat vind ik op zich best lekker.
Alle reacties Link kopieren
@boardbabe: klinkt heftig. Fijn dat je ouders kunnen helpen.
@bloesem en @fred: jullie ook beterschap.

#topic: we kunnen prima de gebruikersgegevens in het OP zetten. Het was sowieso geen wachtwoordwijziging die voor de verstoring heeft gezorgd...

#tabel: mijn volgende echo (termijnecho) is 30 juli, dat is de 5e.

#hier: het lijkt erop dat de scherm misselijkheid gezakt is. Hopelijk kan ik snel weer wat doen. :D
Alle reacties Link kopieren
TVP! Bizar druk weekend, geen puf om te reageren, schrijf morgen. En dan stuur ik jullie ook PB’tjes met het wachtwoord!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er ook weer.

Korte ego post mijn echo was super 2 dagen naar voren en 30-7 termijn echo.
Alleen extra groei echo’s ivm te hoog bmi en bij afwijking over naar de gynaecoloog.
Verder meer dan doodmoe waardoor ik niet veel reageer. Zal van de week eens de laptop opzoeken voor een uitgebreide reactie!
Niets is wat het lijkt..
Alle reacties Link kopieren
Ook gevonden!

Wat leuk freddelientje dat je schoonfamilie zo blij was!
Ik snap heel goed in jouw geval dat de spanningen je beginnen op te breken, je hebt zo lang moeten wachten! Fijn dat t eindelijk bijna zo ver is.

Josephine wat schrikken zeg! Heel fijn dat je echo goed was, ik hoop echt voor je dat het goed blijft gaan.

Ik heb as dinsdag de 2e echo , dat is dan de termijnecho. Vind t heel spannend, heb de afgelopen dagen steeds een gevoel alsof t niet meer goed zit. Maar is niet echt ergens op gebaseerd, gewoon een gevoel.
Missjackson, mijn familie weet het nog niet. Als de echo goed is, dan vertellen we het volgende week zondag.

Verder nog wel kwaaltjes aanwezig; savonds al vroeg moe, bij vlagen misselijk, in veel dingen geen trek en steeds meer last van mijn onderrug. Als ik even in de tuin werk ofzo, dan heb ik snel pijn, super irritant want ik kan heel slecht niks doen. Ik begin binnenkort met zwangerfit, dat is fitness voor zwangeren, dus ik hoop dat dat wat gaat helpen.

Succes met de warmte komende week iedereen, hopelijk is het een beetje uit te houden!
Alle reacties Link kopieren
flomo geen probleem, we zien je pb vanzelf.

poezie wat vervelend dat je zo enorm moe bent. Maar heerlijk zo’n goede echo.

malin jij mag morgen weer. Wat fijn! Ik denk dat iedereen die richting een echo gaat dat gevoel wel een beetje heeft.
Ik ook hoor met vlagen en daarna denk ik weer, maar m’n buikje groeit dat zal wel goed zijn. Sterkte met aftellen naar de echo.

En pijn in de onderrug hier dus ook.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees ook weer mee op dit forum. :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal, ik ben er weer... Even maar een reactie op de onderwerpen en dan straks nog een paar persoonlijke.

#klachten Hier ook pijn in mijn rug. Volgens mij ook van te veel doen, maar ook door het groeien van de baarmoeder. Zeurderig gevoel in onderbuik blijft nl. ook. Ook steeds meer moe. Nog even doorzetten en dan breekt het tweede trimester aan, bij zoontje was dat de fijnste tijd (weinig klachten meer, buik begint te groeien, je kan nog alles).

#bewegen Ik probeer nog te blijven sporten. Vorige keer ook actief gebleven en dat heeft ook in mijn herstel heel veel geholpen, maar merk dat het me momenteel wel zwaar valt. Ik hoop nog minimaal een maand of 2 met mijn gewone sportritme (hardlopen, bootcampen) mee te kunnen en daarna ga ik overstappen naar mom in balance en daarnaast zwemmen, dat vond ik vorige keer heel fijn. Ik ben een echte buitensporter, dus van dingen in gymzaaltjes word ik diep ongelukkig ;)

#wachtwoord Als het goed is, heeft iedereen die zich hier heeft gemeld nu een PB met wachtwoord ontvangen. Wat mij betreft zetten we het niet in de OP, want nu heeft iedereen hem ook gewoon en we weten natuurlijk niet zeker wat er gebeurd is. Ik vind het nl. wel gek dat ook de OP gewijzigd was, dus lijkt wel handmatig gebeurd. Als jullie hem wel graag in de OP willen, ook prima, dan sluit ik me bij jullie aan (maar dan mag een volgende keer iemand anders de tabel opnieuw gaan maken :bonk: :hihi: )

#bevalling Mijn bevalling was wel OK. Ik was anderhalve week overtijd en ben gestript en zou als dat geen effect had ingeleid worden. Toen begonnen die avond de weeën en die werden gedurende de tijd wel steeds heftiger, maar werden niet regelmatig. Na ruim 24 uur had ik nog steeds maar 1 cm ontsluiting. Na 30 uur zat ik op 1,5 cm en heeft de verloskundige besloten dat ik naar het ziekenhuis moest. Daar hebben ze mijn vliezen gebroken en een ruggenprik gegeven. Uiteindelijk ben ik ongeveer 42 uur na de eerste wee bevallen.
Ik denk dat ik eigenlijk maar een paar uurtjes het echt heel pittig vond, omdat ik heel moe was en de weeën sterker werden. Daarvoor was het vooral spannend en was ik ongeduldig, en toen de ruggenprik eenmaal zat heb ik lekker nog kunnen slapen en was het heel ontspannen. Zodra de ruggenprik was uitgewerkt mochten we naar huis en eigenlijk stond ik de volgende dag weer op mijn benen. Wel wat opstartproblemen met bv gehad, ook niet direct aangelegd zoals ik gewild had (maar op dat moment overviel alles me een beetje) en omdat het superdruk was bij de kraamzorg hebben we 3 verschillende kramen gehad, wat verre van ideaal was (maar dat was meer de kraamweek).

Volgende keer:
- Hopen dat de ontsluiting wat sneller gaat ;)
- Ik vond het thuis heel fijn, dus als het gaat blijven we thuis
- Ruggenprik is prima indien nodig
- Sneller aanleggen en meer begeleiding bij bv (dat helpt al als het thuis is, in zkh toch meer medisch met gynaecoloog en verpleegkundige in mijn geval tov )
- Kraamzorg bij ZZP'er, zodat je (bijna) zeker weet dat er 1 persoon komt (en welke persoon dat dan is).

Bevalling zou ik dus zo weer doen, al hoop ik dat het bij een tweede iets soepeler gaat.
Alle reacties Link kopieren
Boardbabe Oeps, ik wilde je niet jaloers maken met het hardlopen. Snap wel heel goed dat je het mist. Hopelijk trekt het inderdaad in het tweede trimester allemaal een beetje bij en kan je voorzichtig iets van zwangerfit of mom in balance oid doen, waarbij ze heel veel rekening houden met zwangerschapsklachten zoals BI. Als ik jou zo lees, zou je daar wel heel gelukkig van worden.

Josephine Jeetje wat enorm schrikken allemaal en wat een bijzonder mooie, wijze opmerking van je dochter. Tranen in mijn ogen. Wel heel fijn dat het nu toch goed zit. Kan zeker gewoon gevoelig en extra doorbloed zijn daaronder, maar snap gezien jouw verleden dat het je extra onzeker maakt. Wel heel goed voor het vertrouwen dat je nu een dekentje gaat maken!

Bloesempje Bah, balen van die hoofdpijn. Misschien ene gekke, maar drink je wel genoeg water nu? Ik krijg daar altijd bizarre hoofdpijn van en met dit week icm de zwangerschap moet ik echt 3L drinken wil ik me een beetje OK voelen.

Such_preggers Fijn dat de schermmisselijkheid (wist niet dat t bestond) gezakt lijkt te zijn!

Poeziemauw Top dat de echo goed was, en dat je volgende week alweer termijnecho hebt. Die extra groeiechos zijn alleen maar mooi meegenomen toch? Moet jij ivm je BMI dan ook standaard die suikertest doen?

Malin Fijn morgen de termijnecho. Snap ook wel dat je het spannend vindt. Zo lastig nog, dat je het nog niet voelt en nog niet op jezelf kan vertrouwen dat het goed zit. Hoop dat je je na morgen weer helemaal zeker voelt en dan ook heel leuk dat je het mag gaan vertellen.

Freddelientje Aftellen!!!

Hier gaat het op zich redelijk. We hadden weer eens een heel druk weekend (ik moet echt leren 'nee' te zeggen) en daar betaal ik nu de prijs voor. Last van mijn rug, een allesoverheersende moeheid (echt alles voelt zwaar) en een rommelende buik. Me voorgenomen om de komende tijd ietsje beter naar mijn lichaam te luisteren. Gisteravond lag ik dan ook om half 10 al te slapen en vandaag werk ik een halve dag thuis en heb ik een paar uurtjes vrij genomen. Gelukkig is het rustig op werk, dus hoef ik me niet zo schuldig te voelen. Verder moet ik vanaf nu van mezelf ook even rustig aan doen op vrije dagen als zoon s middags slaapt ipv dan de was te doen, op te ruimen, etc. Man stimuleert dat ook, maar ik vind het lastig loslaten, vooral als man ook druk is en het dan niet gebeurt.
Verder dit weekend bedacht wat we gaan doen met de indeling van de kamers. Wil de kids toch niet op zolder, dus we moeten een kleine verbouwing gaan doen op de 1e etage, maar dan heb ik op zolder 'mijn' domein, met opbergruimte, een groot bureau om te werken/studeren en voor mijn naaimachine, en een slaapbank voor logees. Heb er nu geen energie voor en het weer is ook veel te goed, maar als het herfst wordt, ga ik daar weer heerlijk kleertjes maken voor de baby en mijn zoontje.. heb er nu al zin in :)
Gelukkig is man in augustus 2 weken vrij en ik 1 week, dan kunnen we zorgen dat de basis van het kamertje en de zolder in ieder geval gereed is (de mini verbouwing dus: muren op de juiste plek, vloer gelegd en behang van de muren af). Nieuwe verf, behang, gordijnen en meubels komen dan wel langzaamaan als we weten of de baby een jongen of meisje is. Ondertussen kan ik op zolder aan de slag om alvast op te ruimen, want daar staat zo veel zooi, dat zou je bijna vergeten ;')
Goedemiddag dames,

@ flomo; thanks voor het pb, ik heb de tabel inmiddels weer aangepast. Nog even wachten op het tweede trimester.. de rugklachten zullen zich hopelijk snel gaan beperken. Bedankt voor je tip mbt de hoofdpijn. Ik krijg inderdaad ook hoofdpijn als ik te weinig druk. Helaas verdraag ik het niet om liters water te drinken, ik heb nu ingezet op thee. Dat is redelijk te doen. Vandaag heb ik pas 1 maal paracetamol hoeven nemen. Zeker met dit weer is vocht toch wel belangrijk. Zo te lezen hebben jullie nog een beste verbouwing te doen zeg. Ook wel leuk toch? Beetje bij beetje komt het allemaal goed…

@ freddelientje; wat leuk dat de hond van je broertje bij jullie logeert. Wat is het voor ras?

@ such_preggers; fijn dat het erop lijkt dat je misselijkheid is gezakt! Zal voor je duimen dat je snel weer wat kunt doen.

@ poeziemauw; ego posts horen er ook bij, mag allemaal he. Neem je rust en kijk maar wanneer je tijd/zin hebt om te reageren.

@ _malin_; wat leuk dat je binnenkort zwangerfit gaat doen! Ben benieuwd hoe dat je bevalt, heb er zelf ook over zitten nadenken.

@ Huismusje-x-; leuk dat jij ook weer van de partij bent

# bevalling; ik weet niet meer wie er naar vroeg maar bij deze… Mijn eerste bevalling kwam spontaan op gang bij 41+2 weken. We hadden de dag ervoor met de vk besproken om na het weekend te gaan strippen als er nog geen activiteit zou zijn, dit bleek dus niet meer nodig. Echt zo’n dag die je nooit meer vergeet… Ik werd rond half 6 wakker van een weeïg gevoel, krampen, onrust, die ik niet kon plaatsen. Omdat ik inmiddels niet meer bedacht had dat het vanzelf op gang zou kunnen komen en er totaal blanco in ging, wist ik ook niet zo goed wat ik ermee moest. Manlief is dan ook gewoon gaan werken. Tot ik rond 10 uur zoiets had van “nu wordt het toch wel wat vervelend”. Manlief gebeld die alleen aankon geven dat ik de vk moest bellen, inmiddels was ook schoonmoeder aanwezig (niet gepland overigens). De vk gaf aan dat ik het aan moest kijken, dat het goed kon zijn dat het nu begonnen was en dat ik terug moest bellen als de weeën frequent aanwezig zouden zijn. Ondertussen kwam manlief weer richting huis. Ik was stik chagrijnig, schoonmoeder die heel lief van alles probeerde om mij te helpen en manlief die mij zag “lijden”. Achteraf vond ik het overigens best mee vallen allemaal. Om 16 uur kwamen de weeën frequent en heeft manlief de vk gebeld die er met een half uurtje was, hier bleek ik 3 cm ontsluiting te hebben. Omdat ik graag in het ziekenhuis wilde bevallen heeft zij dit gelijk in werking gezet en zo waren we rond half 6 in het ziekenhuis. Daarna ging het super snel. De weeën volgden elkaar snel op en ik werd steeds onrustiger. Ondertussen was er een wisseling tussen de verloskundigen en het enige wat ik van de verpleegkundige mocht was douchen. Manlief trof mij na enkele minuten lijk bleek onder de douche aan, waar ik aangaf dat ik het niet meer hield. Van de verpleegkundige mocht ik ondertussen nog altijd niks dan gewoon onder die douche blijven staan. Manlief kon mijn lijden niet aanzien, heeft de vk gebeld, die net op het punt stond binnen te stappen en mij direct onder de douche vandaan haalde. Nog geen 10 minuten later werd onze oudste geboren. Echt een vliegensvlugge bevalling.

Mijn tweede bevalling ben ik ingeleid met 38 weken. Ik voelde de kleine minder en mijn bloeddruk werd, geleidelijk, hoger. In overleg met de gyn werd besloten dat ik ingeleid kon worden, met een ballonnetje werd er afgesproken. De volgende ochtend moesten wij ons om 7 uur melden in het ziekenhuis, om 10 uur kwam er een gyn met een arts in opleiding. De vraag was of de AIO het ballonnetje in mocht brengen. Nu ben ik er altijd voor dat mensen kunnen leren, dus zag nu ook geen bezwaar. Na 3 maal niet de eendenbek goed erin krijgen, was ik het zat en greep mijn man in. Hierop heeft de gyn zelf de eendenbek en het ballonnetje ingebracht. Die dag verliep verder vrij rustig. Veel wachten, dan weer een ctg, weer wachten, weer een ctg. Uiteindelijk zonder resultaat de nacht in gegaan, manlief ging naar huis met de boodschap dat er waarschijnlijk niks zou gebeuren voor de volgende ochtend rond 9 uur. Toen ik de volgende ochtend om 7 uur moest plassen viel het ballonnetje er zo ineens uit, paniek alom, dit hadden ze niet verwacht. Manlief wakker gebeld, die is als een malle naar het ziekenhuis gereden, waar hij mij ook nog eens kwijt was omdat ik inmiddels naar een andere kamer was gebracht. Hij was dan ook net op tijd binnen toen ik mocht gaan persen. Binnen no time was onze tweede trots ter wereld.

Ik heb dus twee vliegensvlug bevallingen gehad. Van mijzelf weet ik dat ik een hoge pijngrens heb, dat heeft wellicht ook geholpen en het feit dat ik er volkomen nuchter in ben gegaan. Naast mij lag een dame die heb ik het toch uit horen schreeuwen, dat is dus echt onzin. Zulke oerkreten hoeven echt niet. Maar ieder haar eigen ding natuurlijk. Ik kan alleen maar duimen dat deze bevalling weer zo soepel zal verlopen. We gaan het zien.

Nou dat was het even voor nu. De kids willen aandacht en dat verdienen ze ook natuurlijk. Ik lees jullie later weer, doeiii
Alle reacties Link kopieren
bloesempje wat fijn zulke bevallingen om op terug te kijken.

En het ras van onze logeerhond is een Beagle van 9 maanden. Schat van een beest.

flomo jullie dus nog verbouwen. En ik wil overigens ook teveel doen. Werd zaterdag dus ook terug gefloten door m’n lijf en de warmte erbij. Dus mezelf ook beloofd dat ik minder ga doen eerder nee ga zetten.
Zeker rustiger aan dan Flomo. Misschien gewoon volgend weekend de agenda leegschrappen? Beetje rigoureus zijn is soms makkelijker dan die ene afspraak afzeggen... Succes met de verbouwing alvast. Je weet iig wat je wil. Dat lijkt me fijn.

Bloesempje, wat een fijne bevallingen. Ik denk dat het echt verschilt hoe je het beleeft. Vrouwen die schreeuwen doen dat vast niet voor de grap. Al denk ik wel dat je wat kan hebben aan goed leren ademen enzo. Ik geloof niet dat ik geschreeuwd heb trouwens :P

Nou we gaan lekker hier hoor. Bloedverlies was na gisteren verder gestopt. Pijn ook. Bijna einde van mijn werkdag vandaag en zowel het bloed als het zeuren begon ongeveer tegelijk weer. Ik was echt mega moe en mn bekken vond het ook al niet echt leuk meer. Ineens bedacht ik dat ik misschien even moest overleggen met de vk of ik zo wel door moest lopen of dat rust beter is. Heel duidelijk antwoord: rust nemen om te kijken of dat helpt. Dus ongeveer gelijk naar huis gegaan (kon toevallig ook) en morgen ziek ook, Woensdag weer even hartje luisteren en gelijk even overleggen hoe verder. Morgen ook even urine wegbrengen om te checken op een blaasontsteking. Hoop erg dat dat het is (dat schijnt je baarmoeder te kunnen irriteren).
Alle reacties Link kopieren
Even een berichtje om het topic te kunnen vinden.

Ik ga later even goed reageren. Nu op na een intensieve werkdag. Ik las iets over pijn in heupen en rug. Nou hier ook. En de hele nacht/dag morgen maar even overleggen met de vk.
Lopen is nu echt niet leuk.

Morgen intake en hoop ook de termijnecho

Flomo wil je me ook een pb sturen met het ww?
Even ego post. Sinds zaterdag bruin verlies... Ik word er enorm onzeker en wanhopig van... Het is niet veel maar wel elk toiletbezoek weer... Geen pijn gelukkig maar man wat maakt het me bang
:hug: IlseAnne. Morgen echo toch? Anders gewoon extra controle vragen hoor. Sterkte met wachten. Zo lang het niet rood is, is er echt niks aan de hand.
Ja morgen echo, anders had ik er wel een gevraagd! Dank je voor de geruststelling, de verloskundige zei hetzelfde. Maar ik vind dat toch moeilijk te geloven. Tot ik de kleine goed voel ben ik onzeker en dit helpt echt niet mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven