Help me, ben ik zwanger?

20-07-2018 20:35 156 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Allereerst sorry als ik dit ergens verkeerd plaats, ik ben net lid en heb geen idee hoe het werkt.

Ik ben momenteel 17 jaar en ik heb al 4 jaar een vriend (die ook 17 is). Ik heb vanmiddag een
zwangerschapstest gedaan en die was positief, echter, denk ik dat ik helemaal niet zwanger kan zijn.

In maart is mijn moeder overleden en mijn vader heeft mij praktisch verlaten - ik woon bij mijn vriend
en zijn ouders sinds februari. Dit is voor mij een hele stressvolle periode.
Vorige maand werd ik een week te laat ongesteld, een paar dagen na mijn eerste menstruatiedag heb ik
seks gehad. Vorig weekend heb ik ook seks gehad, maar daarbij is amper contact geweest tussen onze
geslachtsdelen. Normaal kon ik precies zeggen wanneer (en zelfs ongeveer hoe laat) ik ongesteld zou
worden, ik had namelijk een keurige cyclus van 28 dagen en een paar uren. Volgens mij heb ik dus geen
seks gehad rondom mijn ovulatie.

Ik ben nu officieel 9 dagen over tijd. Ik heb een blikje red bull (slecht, I know) gehad voordat ik 2 tests van
het Kruidvat eigen merk deed. De eerste werkte niet - misschien omdat ik het op een openbaar toilet
deed en geen mogelijkheid had om het te doen volgens de gebruiksaanwijzing (met een pipetje dus)
maar er gewoon overheen geplast heb,. Deze test gaf toen aan ongeldig te zijn.
Later heb ik thuis nog een test gedaan, geplast in een bekertje wat altijd in de badkamer stond en wat in
aanraking is geweest met zeep en tandpasta (werd niet meer gebruikt haha, no worries), die
gaf dus wel aan dat ik zwanger was. Ik las later dat zeep ook HCG kan bevatten?

Ik ben 's ochtends wel misselijk, weet dat dit wel heel vroeg zou zijn, als ik zwanger zou zijn. Ik heb
moodswings, die heb ik normaal ook voordat ik ongesteld moet worden. Ook heb ik een (ietwat geurende)
witte uitscheiding, Bepaald eten staat me niet aan en ik heb enorm veel zin in andijvie (maar dat kan ook
komen omdat ik dit al heel lang niet meer heb gehad, hahaha).

Als ik zwanger zou zijn, dan zijn ik en mijn vriend de lul. Ik ga straks naar het mbo en hij gaat naar de 2e
van het mbo, we wonen dus beide nog thuis en alleen hij heeft een (klein) inkomen. Ik kan ook niet echt
zeggen dat zijn ouders het super ruim hebben. Al met al, ik zou niet weten wat we moeten doen.


Wat denken jullie? Hebben jullie hier ervaringen mee? Kan die test gewoon niet kloppen?


Groetjes en alvast bedankt <3
Selfish people live longer
Alle reacties Link kopieren
De test kan best kloppen.
Blijkbaar past het niet in jullie leven, ga naar de huisarts voor een overtijdbehandeling/abortus/gesprek.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Doe die test nou eens goed of laat het bij de huisarts doen, als je geen gebruiksaanwijzingen begrijpt.
En je hoeft de lul niet te zijn : als je zwanger zou zijn hoef je niet perse een kind te krijgen, hoor : het is 2018.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Je slikt de pil en jullie gebruiken daarnaast ook nog condooms?
Ga naar de huisarts.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
20-07-2018 20:39
Doe die test nou eens goed of laat het bij de huisarts doen, als je geen gebruiksaanwijzingen begrijpt.
En je hoeft de lul niet te zijn : als je zwanger zou zijn hoef je niet perse een kind te krijgen, hoor : het is 2018.
Ik heb de test de 2e keer gewoon juist uitgevoerd. En ik denk niet dat een abortus iets is wat je zo 1-2-3 doet, om eerlijk te zijn. Lijkt me toch iets best wel heftigs aangezien het de laatste tijd al niet zo lekker gaat.
Selfish people live longer
O meisje dat is schrikken zeg. Het is wat Bianca zegt je hoeft geen kind op de wereld te zetten als jij dat niet wil. Je kan nog altijd kiezen voor een abortuspil. Je bent er nu nog vroeg bij. Neem contact op met je huisarts die kan je verder helpen. Of het FIOM.
Heb je anticonceptie of condooms gebruikt?
Alle reacties Link kopieren
Je hebt al 4 jaar een vriend en je doet niet aan anticonceptie? Dan is de kans heel groot dat je zwanger bent ja....
Ga naar de huisarts en vraag om de abortuspil (kan je volgens mij in een kliniek ophalen).
Alle reacties Link kopieren
Ik zit aan de pil, maar ik weet niet helemaal of deze nog goed werkt aangezien mijn menstruatie toch wegbleef toen ik stopte, vorige maand ook.
Selfish people live longer
Alle reacties Link kopieren
Zonnebloem11 schreef:
20-07-2018 20:41
Ik heb de test de 2e keer gewoon juist uitgevoerd.


Nee ; vies bekertje zei je.


En ik denk niet dat een abortus iets is wat je zo 1-2-3 doet, om eerlijk te zijn. Lijkt me toch iets best wel heftigs aangezien het de laatste tijd al niet zo lekker gaat.
Wat gaat niet zo lekker ?

En zwanger zijn, bevallen, een kind opvoeden en tegelijk een studie volgen, een relatie onderhouden , je eerste baan krijgen, op jullie zelg gaan wonen doe je wel effe van een-twee-huppekee ? Da’s niet heftig, denk je ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb opzich niet heel veel aan reacties die zeggen dat ik een abortuspil moet gaan halen, t is lief bedoelt dat je reageert maar ik wil eerst überhaupt eens weten hoe groot de kans is dat ik echt zwanger ben. Ik doe morgen nog een test.
Selfish people live longer
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
20-07-2018 20:46
Wat gaat niet zo lekker ?

En zwanger zijn, bevallen, een kind opvoeden en tegelijk een studie volgen, een relatie onderhouden , je eerste baan krijgen, op jullie zelg gaan wonen doe je wel effe van een-twee-huppekee ? Da’s niet heftig, denk je ?
Kun je wel zeggen, dat dat ook heftig is. Maar om nou een kind wat in mij groeit te vermoorden nadat ik net mijn eigen moeder kwijt ben geraakt (= wat niet zo lekker gaat, staat gewoon in mijn post), dat gaat me toch niet zo gemakkelijk af. Het is waarschijnlijk wel de keuze die we moeten maken, maar mijn vraag is niet of ik abortus moet doen of niet maar of jullie denken dat ik zwanger ben of niet.
Selfish people live longer
Alle reacties Link kopieren
Zonnebloem11 schreef:
20-07-2018 20:46
Ik heb opzich niet heel veel aan reacties die zeggen dat ik een abortuspil moet gaan halen, t is lief bedoelt dat je reageert maar ik wil eerst überhaupt eens weten hoe groot de kans is dat ik echt zwanger ben. Ik doe morgen nog een test.
Wat voor anticonceptie gebruiken jij en/of je vriend? Dat maakt het voor ons wat gemakkelijker inschatten hoe groot de kans is dat je zwanger bent.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Zonnebloem11 schreef:
20-07-2018 20:46
Ik heb opzich niet heel veel aan reacties die zeggen dat ik een abortuspil moet gaan halen, t is lief bedoelt dat je reageert maar ik wil eerst überhaupt eens weten hoe groot de kans is dat ik echt zwanger ben. Ik doe morgen nog een test.
Als jij geen pillen vergeten bent, ze niet te laat hebt geslikt, ze niet hebt uitgekotst of uitgedunnespuitpoepert, dan is de kans dat je zwanger bent heeeeeel klein.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Zonnebloem11 schreef:
20-07-2018 20:46
Ik heb opzich niet heel veel aan reacties die zeggen dat ik een abortuspil moet gaan halen, t is lief bedoelt dat je reageert maar ik wil eerst überhaupt eens weten hoe groot de kans is dat ik echt zwanger ben. Ik doe morgen nog een test.
Hoe moeten wij dat weten dan?
De kans is er, je test positief, je bent 17 zonder huis en inkomen en opleiding. Dus doe je verstandig en ga je maandag nar de huisarts voor de abortuspil. Pil slikken, ongesteld worden, niets heftigs aan.
Alle reacties Link kopieren
tonkje schreef:
20-07-2018 20:50
Wat voor anticonceptie gebruiken jij en/of je vriend? Dat maakt het voor ons wat gemakkelijker inschatten hoe groot de kans is dat je zwanger bent.
Aan de pil, net gezegd.
Selfish people live longer
Alle reacties Link kopieren
Het is nog geen kind, slechts een klompje cellen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Nemaìn’ schreef:
20-07-2018 20:50
Hoe moeten wij dat weten dan?
De kans is er, je test positief, je bent 17 zonder huis en inkomen en opleiding. Dus doe je verstandig en ga je maandag nar de huisarts voor de abortuspil. Pil slikken, ongesteld worden, niets heftigs aan.
Dus dat.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Zonnebloem11 schreef:
20-07-2018 20:45
Ik zit aan de pil, maar ik weet niet helemaal of deze nog goed werkt aangezien mijn menstruatie toch wegbleef toen ik stopte, vorige maand ook.
Aha, je bent dus aan de pil.

Slik je hem trouw en zo?
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Nemaìn’ schreef:
20-07-2018 20:50
Hoe moeten wij dat weten dan?
De kans is er, je test positief, je bent 17 zonder huis en inkomen en opleiding. Dus doe je verstandig en ga je maandag nar de huisarts voor de abortuspil. Pil slikken, ongesteld worden, niets heftigs aan.
Okay, ik zou me waarschijnlijk mijn hele leven k*t voelen omdat ik een kind vermoord, als jij het ziet als een pil slikken en ongesteld worden is dat jouw ding, ik snap er niet zo veel van.
Selfish people live longer
Alle reacties Link kopieren
tonkje schreef:
20-07-2018 20:52
Aha, je bent dus aan de pil.

Slik je hem trouw en zo?
Ja. Maar laatst dus gestopt met de pil om ongesteld te worden - dat bleef weg. Is later gekomen, toen ben ik weer gaan slikken. Kan het hierdoor in de war zijn?
Selfish people live longer
Alle reacties Link kopieren
Zonnebloem11 schreef:
20-07-2018 20:52
Okay, ik zou me waarschijnlijk mijn hele leven k*t voelen omdat ik een kind vermoord, als jij het ziet als een pil slikken en ongesteld worden is dat jouw ding, ik snap er niet zo veel van.
Verdiep je er eens in dan
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Zonnebloem11 schreef:
20-07-2018 20:53
Ja. Maar laatst dus gestopt met de pil om ongesteld te worden - dat bleef weg. Is later gekomen, toen ben ik weer gaan slikken. Kan het hierdoor in de war zijn?
Na je gewone stopweek ( na 21 dagen ) op tijd weer begonnen ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Zonnebloem11 schreef:
20-07-2018 20:53
Ja. Maar laatst dus gestopt met de pil om ongesteld te worden - dat bleef weg. Is later gekomen, toen ben ik weer gaan slikken. Kan het hierdoor in de war zijn?
Dat klinkt niet per se slim.

Zijn er pil-experts hier? Ik heb de pil nooit geslikt en heb niet zo'n verstand van stoppen. Gaat het dan om de zogenaamde stopweek?
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven