17w zwanger poliep op bmm en ectropion

20-07-2018 21:52 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ha iedereen,

Even een topic over het volgende, ik hoop dat er hier mensen zitten die hier ervaring mee hebben (gehad).

Morgen ben ik 17 weken zwanger, de zwangerschap is tot nu toe prima verlopen. Helaas had ik zondag wat bruin (oud) bloedverlies, nadat mijn vriend en ik seks hadden gehad. Dinsdag ging dit over in een klein beetje lichtrood bloedverlies bij het plassen. Ik heb toen de vk gebeld en die heeft me langs laten komen, ze luisterde naar het hartje maar deed verder geen onderzoek. Ze raadde me aan om een blaasontsteking te laten uitsluiten bij de HA. Dit heb ik gedaan, in mijn urine werden wel eiwitten, leukocyten en bloed aangetroffen maar na een kweek bleek dat ik geen urineweginfectie had.

Aangezien ik nog steeds af en aan last had van bruine afscheiding (oud bloed) besloot ik een afspraak bij de HA te maken om dit te bespreken, het zat me toch niet helemaal lekker. Je bent toch extra bang om iets ergs te 'missen' tijdens een zwangerschap.

Gelukkig heeft de huisarts toch even inwendig gekeken om te zien of ze het bloedverlies kon verklaren. Hieruit bleek dat ik een ectropion op mijn baarmoedermond heb, dit wil zeggen dat er wat baarmoederslijmvlies buiten je baarmoedermond komt. Bovendien zag ze een klein poliepje. Waarschijnlijk zorgt een van deze dingen (of beide) voor het af en aan bloedverlies.

Nu moet ik donderdag naar de gynaecoloog omdat die me graag wil zien om het beleid te bepalen. De opties zijn of de poliep laten zitten, of verwijderen. Aan beide opties kleven schijnbaar nadelen, namelijk dat ze baarmoedersamentrekkingen kunnen stimuleren. De HA zei dat ik me vooral geen zorgen moest maken, maar zoals jullie wellicht snappen doe ik dat natuurlijk wel. Vandaar mijn vraag of hier mensen zitten die hier ervaring mee hebben tijdens een zwangerschap?

Ik heb geprobeerd artikelen op te zoeken op Pubmed, maar helaas is er niet erg veel over dit onderwerp geschreven. Ter info: ik heb eerder een afwijkend uitstrijkje gehad (pap 3a, CIN1), maar 4 maanden geleden heb ik nog een uitstrijkje laten maken en dat was toen pap1.

Ik snap dat hier geen medisch advies gegeven mag worden, maar ik ben vooral zo benieuwd naar ervaringen omdat er vrij weinig over te vinden is..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb precies hetzelfde gehad met 17 weken zwangerschap. Ik was mediach tijdens mijn zwangerschap dus toen ik bloedverlies had ging ik direct naar het zkh. Alles werd in anderhalf uur onderzocht en uiteindelijk dezelfde conclusie als bij jou. Hier zeiden ze direct er niets aan te gaan doen. Heb nog 2 keer licht bloedverlies gehad tot 22 weken en daarna niets meer. Deze week bevallen.

Ik heb me er ook zorgen over gemaakt hoor, maar gelukkig zakte dat nadat er geen bloedverlies meer was.

Succes en sterkte!
Ik heb toen ook gelijk een uitstrijkje gehad en deze was helemaal goed, dus het hoeft niet te betekenen dat dat weer fout zit.
Alle reacties Link kopieren
Wat ontzettend vreemd dat de verloskundige je niet door heeft gestuurd naar de gyn.
Bloedverlies is altijd een reden om een consult bij de gyn aan te vragen, aangezien de verloskundige niet alle oorzaken uit kan sluiten.
Dus goed dat je donderdag naar de gyn gaat, maar twijfel je eerder of zijn er eerder andere klanten, dan toch maar weer aan de bel trekken!

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties! Gelukkig is het bloedverlies al die tijd minimaal geweest, en is het sinds gisteren weg gebleven. Ik hoop dat het zo blijft natuurlijk..

@Pandala: Erg geruststellend dat jij ondanks de poliep gewoon bent bevallen van een gezond kind, gefeliciteerd! Weet jij toevallig of zo'n poliep een reden is voor een medische indicatie voor de bevalling? Ik denk van niet, aangezien je daarvoor al medisch was natuurlijk maar je weet maar nooit.
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig heb je nu geen bloedverlies meer.
Een poliep is geen medische indicatie.
Alle reacties Link kopieren
Dankje! Nee volgens mij geen medische indicatie. Er is verder ook niet meer over gesproken de rest van m’n zwangerschap.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven