Ovulatietesten negatief?

21-07-2018 07:42 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Mijn man en ik proberen sinds januari om zwanger te worden van een tweede. Bij de eerste zijn we erachter gekomen dat ik.zeer onregelmatig ovuleer (menstruatie wel steeds tussen 25 en 27 dagen). Nu zijn we 4 maanden geleden begonnen met ovulatietesten. Afgelopen maand ben ik netjes om de dag begonnen met testen op de datuk die wordt voorgesteld. Ik gebruik Clearblue die je 2 meest vruchtbare dagen aangeeft en gebruik deze dus altijd om de 2 dagen, anders is het een te duur grapje. Nu heb ik het dus afgelopen 2,5 week gedaan en er is geen 1x een blij gezichtje gekomen?? Iemand enig idee hoe dit kan? Ik ben niet zwanger, heb afgelopen maand nl een test gedaan. Hou nu alweer vocht vast dus word wrs morgen ongesteld.
Alle reacties Link kopieren
Toen ik dit had bleek ik ongesteld te worden zonder eisprong, maar dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn bij jou.
Ga even langs de huisarts
Alles komt goed
Als je om de twee dagen test is de kans heel groot dat je je piek mist. Haal voor volgende cyclus even een flinke voorraad ovulatietesten van de action en begin oo cyclusdag 9 met testen. Je zult duidelijk zien wanneer je een piek nadere dat het test streepje ineens donkerder van kleur wordt. Zodra je ziet dat ie duidelijker wordt ga je twee keer per dag testen, s’ ochtends met clear blue ( ochtendurine) en s’ middags met de action test.

Je zou je piek dan wel moeten kunnen vinden
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg mijn piek met normale ovulatietesten niet gevonden. Online vond ik ‘extra gevoelige’ ovulatietesten en hiermee kreeg ik het wel gevonden.
Alle reacties Link kopieren
Sowieso moet je elke dag testen, anders is de kans aanwezig dat je je piek mist. Als je clearblue te duur vindt, kun je ook de testen van de action kopen. Die kosten iets van €2,50 voor 5 testen. Mocht je dan op den duur een streepje krijgen en twijfelen of het echt een streep is, kun je op dat moment altijd nog een clearblue pakken.
Hoe ver zit je nu in je cyclus? Ik was in het begin ook erg bang dat ik niet ovuleerde, maar ik ovuleer gewoon erg laat in mijn cyclus. Toen de clearblue eindelijk een blij hoofd gaf, was de actiontest ook een duidelijke knaltest.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn eisprong nooit kunnen vinden met testen. Goedkope en dure niet. Ondanks dat toch gewoon zwanger geraakt binnen een nette termijn. Mij gaven die testen enkel onzekerheid en een rot gevoel. Maar je zou inderdaad eens actief kunnen testen met goedkopere testen, als je dat prettig lijkt.
Alle reacties Link kopieren
Mrs-Duggar schreef:
21-07-2018 08:02
Als je om de twee dagen test is de kans heel groot dat je je piek mist. Haal voor volgende cyclus even een flinke voorraad ovulatietesten van de action en begin oo cyclusdag 9 met testen. Je zult duidelijk zien wanneer je een piek nadere dat het test streepje ineens donkerder van kleur wordt. Zodra je ziet dat ie duidelijker wordt ga je twee keer per dag testen, s’ ochtends met clear blue ( ochtendurine) en s’ middags met de action test.

Je zou je piek dan wel moeten kunnen vinden
Dit, goed advies !
Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
Alle reacties Link kopieren
Het kan zelfs zijn dat je twee keer per dag moet testen om de piek te vinden.

Maar een regelmatige cyclus is meestal ovulatoir, dus je kunt t ook gewoon afwachten. Je hebt elke maand maar 20% kans he.
Alle reacties Link kopieren
Ik ovuleerde ook "onregelmatig" bloedverlies begon wel altijd precies 5 dagen na ovulatie. Ik gebruikte gewoon hele goedkope dip stickjes icm temperaturen. Dit werkte voor mij echt het beste! Aan de hand van alleen testen of alleen temperaturen bleef het toch een beetje vaag! Ondertussen 23 weken zwanger, na 1,5 jaar proberen.

Succes! Ik hoop dat het snel raak mag zijn! :hug:
Alle reacties Link kopieren
Mrs-Duggar schreef:
21-07-2018 08:02
Als je om de twee dagen test is de kans heel groot dat je je piek mist. Haal voor volgende cyclus even een flinke voorraad ovulatietesten van de action en begin oo cyclusdag 9 met testen. Je zult duidelijk zien wanneer je een piek nadere dat het test streepje ineens donkerder van kleur wordt. Zodra je ziet dat ie duidelijker wordt ga je twee keer per dag testen, s’ ochtends met clear blue ( ochtendurine) en s’ middags met de action test.

Je zou je piek dan wel moeten kunnen vinden
Oeps, ik bedoel om de dag. Verder super goed advies, wist niet dat de action ze had!
Alle reacties Link kopieren
Tiswa schreef:
21-07-2018 08:19
Sowieso moet je elke dag testen, anders is de kans aanwezig dat je je piek mist. Als je clearblue te duur vindt, kun je ook de testen van de action kopen. Die kosten iets van €2,50 voor 5 testen. Mocht je dan op den duur een streepje krijgen en twijfelen of het echt een streep is, kun je op dat moment altijd nog een clearblue pakken.
Hoe ver zit je nu in je cyclus? Ik was in het begin ook erg bang dat ik niet ovuleerde, maar ik ovuleer gewoon erg laat in mijn cyclus. Toen de clearblue eindelijk een blij hoofd gaf, was de actiontest ook een duidelijke knaltest.
Ja dat herken ik van de eerste, late ovulatie. Zit vandaag op dag 23. Word normaal bij 25/26 ongesteld. Mn buik staat alweer verder naar voren. Nou, ik heb testjes van de kruidvat gehad (huismerk) maar deze deden t niet fatsoenlijk..
Alle reacties Link kopieren
oneenietweer schreef:
21-07-2018 10:57
Het kan zelfs zijn dat je twee keer per dag moet testen om de piek te vinden.

Maar een regelmatige cyclus is meestal ovulatoir, dus je kunt t ook gewoon afwachten. Je hebt elke maand maar 20% kans he.
Dat weet ik, maar als ik de eerste keer na 10 dagen ovuleer en de andere keer na 18 dagen.. dan zit er toch veel verschil in. Willen de kans gewoon zo groot mogelijk maken dat het lukt. Hebben het de eerste 3 mnd geprobeerd met de datum via internet en dat is niet gelukt. Vandaar overgestapt. Bij eerste kind duurde t ook 7 mnd, die zijn nu verstreken.
girlie1989 schreef:
21-07-2018 13:36
Oeps, ik bedoel om de dag. Verder super goed advies, wist niet dat de action ze had!
Ja hoor, 2,49 per doosje van 5 stuks. Ik gebruikte die altijd twee keer per dag omdat de clear blue erg prijzig is, en wanneer ik dacht dat ik Mn piek had deed jk de clear blue om te bevestigen

Mijn piek heb ik zelfs al op dag 10 can mijn cyclus gehad vandaar dat ik je aanraad om op dag 9 al te beginnen. Gewoon een maandje lang eens elke dag 2 x testen zodat je een beetje inzicht krijgt in je cyclus
Alle reacties Link kopieren
.
girlie1989 wijzigde dit bericht op 21-07-2018 15:24
Reden: Dubbel
99.69% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik van die supergevoelige ovulatie dipsticks. Te koop op internet, je kan ze in bulk kopen en dan zijn ze per stuk goedkoop.

https://www.sensitest.nl/index.php?t1=o ... a-gevoelig

Ik test soms wel 3 x per dag rond de tijd dat ik het verwacht. Je kan het echt in een halve dag missen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie nu dat die van de action inderdaad nog goedkoper zijn.. weet niet of die net zo gevoelig zijn.
Alle reacties Link kopieren
Xanthan schreef:
22-07-2018 20:25
Ik test soms wel 3 x per dag rond de tijd dat ik het verwacht. Je kan het echt in een halve dag missen.
Als ClearBlue zegt dat ze je 2 meest vruchtbare dagen detecteren hoef je toch niet 3x per dag te testen? En hoe weet je wanneer je het verwacht? Ik doe juist die test omdat ik gewoon geen idee meer heb!
Alle reacties Link kopieren
girlie1989 schreef:
22-07-2018 21:13
Als ClearBlue zegt dat ze je 2 meest vruchtbare dagen detecteren hoef je toch niet 3x per dag te testen? En hoe weet je wanneer je het verwacht? Ik doe juist die test omdat ik gewoon geen idee meer heb!
Als jij maar 1 x per 2 dagen met clear blue test dan kan je het toch gewoon missen ? Die LH piek kan binnen een dag opkomen en weer verdwijnen.... daarom testte ik 2x per dag. Dat ding meet niet je vruchtbare dagen, het meet een piek in het hormoon LH, en op die piek volgt binnen een dag je eisprong. Dus vlak voor en direct vanaf die piek moet je vrijen. Het handige bij die dipsticks is dat je het al langzaam ziet aankomen ondat het lijntje steeds donkerder wordt tot de piek. Clearblue test pas positief op LH als het al op de piek is (clear blue slaat uit als het LH een bepaald niveau heeft bereikt, de dipsticks zijn veel gevoeliger).

Je kan je vruchtbare periode heel grof inschatten op 2 weken na je menstruatie.
Dus ik zou 2 x per dag gaan testen vanaf 1,5 week na de menstruatie tot je de piek gevonden hebt. En als je niks vindt en weet ongesteld wordt dan begin je in de volgende ronde nog eerder met testen. Dan moet je hen kunnen vinden.
Alle reacties Link kopieren
Hij geeft je 2 meest vruchtbare dagen op basis van je piek. Na je piek komt namelijk pas je eisprong met 24-36 uur. Dus eigenlijk geeft elke ovulatietest je 2 vruchtbaarste dagen aan, want de dagen na je piek ben je t vruchtbaarst. Alleen duurt je piek geen 2 dagen, dus om de dag testen is vrij grote kans dat je hem mist.

Ik testte met sensitest en als ik dan een tweede streepje erbij kreeg ging ik 2x per dag testen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven