Zwanger worden vanaf juni 2018 - deel 2

22-07-2018 08:33 393 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Hier het nieuwe topic met een tabel die we allemaal aan kunnen passen.

Link naar het oude topic:
zwanger/zwanger-worden-vanaf-juni-2018/ ... ges/411231


Mama's to be :rose:
Naam Leeftijd Kindje NOD Bijzonderheden
Leeuw32 32/39 1e Hormonale migraine
Pocassie 31/33 2e
Choco-Pie 30/34 1e
Maan12 32/33 1e
Hardloopstudentje 24/26 1e PCOS
Lelie36 28/43 1e na hersteloperatie sterilisatie vriend
mmm 26/33 2e
LUV91 26/27 1e Onregelmatige cyclus sinds ronde 3

De zwangeren onder ons :flirting:
:heart: = kloppend hartje Gebruikersnaam: ZWWjuni2018 Wachtwoord: zwangerworden
Naam Leeftijd Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
Zegeens 28/34 1e 14-02-2019 :heart: 26-9 20-weken echo
Alskar 29/32 1e
Nijn5 34/34 1e 6 maart :heart:
Beje1901 33/34 2e :heart:
Maris86 32 1e 28 maart :heart: Single, IUI
Vieww 30/37 1e 25 maart :heart:
Pandi 28/28 2e 25 maart? Echo 3 aug
lillyn 25/28 1e 31 maart :heart:1 november 20-wk echo
anoniem_373228 wijzigde dit bericht op 24-10-2018 19:42
24.11% gewijzigd
Topic gevonden! De helft is al zwanger joh, gaat echt hard! Hopelijk de rest ook gauw en dat het dan goed blijft gaan!
Haha, ja eerste wat ik ook dacht :-] Gaat goed hier!

Deze ronde gebruik ik voor het eerst ovulatietesten, van die stripjes en Glow i.p.v. Flo. Die app voorspelt alles tot nu toe prima, testjes lopen mooi op ri. verwachte ovulatie op dinsdag. Alleen nu heb ik dus gisteren gehoord dat ik een week na ovulatie voor werk en heel dringend naar Curacao moet, voor welgeteld 72 uur... Aargh, Zika, stress! Ik lees overal: wachten tot een maand na terugkomst, maar ook dat onduidelijk is hoe schadelijk het werkelijk is (geen bewijs voor direct verband tussen Zika en afwijkingen). De vraag is what to do?

Iemand die hier veel van weet? Ik ga sowieso morgen even de huisarts bellen. Ik wil eigenlijk liever niet twee rondes overslaan... :confused:
Choco_Pie schreef:
22-07-2018 09:12
Haha, ja eerste wat ik ook dacht :-] Gaat goed hier!

Deze ronde gebruik ik voor het eerst ovulatietesten, van die stripjes en Glow i.p.v. Flo. Die app voorspelt alles tot nu toe prima, testjes lopen mooi op ri. verwachte ovulatie op dinsdag. Alleen nu heb ik dus gisteren gehoord dat ik een week na ovulatie voor werk en heel dringend naar Curacao moet, voor welgeteld 72 uur... Aargh, Zika, stress! Ik lees overal: wachten tot een maand na terugkomst, maar ook dat onduidelijk is hoe schadelijk het werkelijk is (geen bewijs voor direct verband tussen Zika en afwijkingen). De vraag is what to do?

Iemand die hier veel van weet? Ik ga sowieso morgen even de huisarts bellen. Ik wil eigenlijk liever niet twee rondes overslaan... :confused:
Oh nee!
Ik weet ook niet anders dan dat je moet wachten na terugkomst.. Dat zou balen zijn!
Weet ook de risico's niet exact, maar als er maar enigszins een risico is, zou ik het niet nemen.. Dan zijn het ook 'maar' 2 maanden..
Fijn! Ja jeetje wat gaat dat hard idd in dit topic.

Hardloopstudentje, wat rot zeg dat het nog steeds niet op gang is :( Ik heb zo'n zelfde fase meegemaakt een paar jaar terug, maar toen waren we nog niet bezig met een kinderwens dus was wel iets anders. Werd toen al gek van de onzekerheid. Dus kan me wel voorstellen dat je gek wordt van je lijf en steeds negatieve testen... Hoop dat je snel weet waar je aan toe bent via menstruatie of een test. Gebruikte je nou ook ovulatietesten? En wat duurt dat dan nog lang zeg 47 dagen tot jullie afspraak :hug:

Nijn & Beje, wat fijn dat jullie echo's goed zijn! En al een kloppend hartje, zo bijzonder.:flirting:

Heb voor de zekerheid nog 2x een zw test gedaan en streepje wordt steeds duidelijker. Heb toch maar vast een afspraak bij de verloskundige gemaakt en ook gelijk voor een vroege echo. Vind het nog steeds erg onwerkelijk. Had niet gedacht dat ik zo snel zwanger zou zijn. Wel gedroomd dat ik een miskraam had, hopelijk blijft het alleen maar een (nare) droom. Maar maakt het nog spannender allemaal. Ik hoop maar dat alles goed blijft gaan. Kwaaltjes zijn al wel wat aanwezig, dus zie dat maar als een goed teken haha!
anoniem_648d566dec168 wijzigde dit bericht op 22-07-2018 09:31
1.04% gewijzigd
Choco-Pie Heh, nee dat zou naar zijn. Opzich voor je werk naar Curacao niet verkeerd denk ik? Maar met Zika lijkt dat me nu niet zo fijn. Dat risico wil je niet lopen. Helemaal niet als je dan 2 rondes zou moeten overslaan. Ben benieuwd wat je huisarts erover zegt.
Alle reacties Link kopieren
Fijn en denk ik inderdaad een stuk handiger met een tabel die we zelf kunnen aanpassen!

@chocopie, ik zou inderdaad even contact hebben met je huisarts. Het risico is er natuurlijk altijd maar Curaçao hoort de ene keer wel tot de landen met risico en de andere keer niet. Heeft te maken met het aantal uitbraken ofzo. Heb je dat gecheckt op de website van het RIVM? Daar staat altijd het laatste overzicht.

@Pandi, nee ik doe geen ovulatietesten omdat ik totaal niet weet wat mijn lichaam doet en niet zoveel geld wil verspillen daaraan. Super dat het streepje op jou test duidelijker word en spannend hoor de eerste afspraak bij de verloskundige. Hoe lang ben je dan zwanger als je die afspraak hebt? En die droom inderdaad maar snel vergeten en er vanuit gaan dat het alleen bij een nare droom blijft!
Chocopie, is het geen optie om op je werk aan te geven dat je daar niet naartoe kan/wil ivm zwanger willen worden? Of kan er niet iemand voor jou in de plaats naar Curacao?
Thanks voor jullie reacties... Naar Curacao is zeker niet verkeerd, maar nu niet zo lekker gepland, wel risico van mijn vak. Zonder details te kunnen geven, zijn er letterlijk mensenlevens mee gemoeid en iemand anders sturen, is geen optie. Werk wil ik liever nog niet inlichten over zwanger willen worden...

RIVM verwijst dus naar een site die al sinds maart niet meer wordt bijgewerkt. Verwarrend allemaal. Maar hopelijk kan de huisarts ons een goed advies geven of we morgen nog wel deze ronde kunnen proberen te benutten of beter niet en hoe lang we daarna moeten wachten. Amerikaanse sites hebben het zelfs over zes maanden... 🙈
Alle reacties Link kopieren
Daar ben ik weer. Eindelijk vakantie en de tijd genomen om alles door te lezen.

Gefeliciteerd Vieww, Maris en Pandi! Wat fijn zeg! En wat zenuwslopend was het Pandi. Wij hadden tegelijk nod. Ik werd opeens 3 dagen ervoor ongesteld. Wat teleurgesteld was ik zeg. Was de hele dag emotioneel. Afgelopen maand ben ik er ook veel te veel mee bezig geweest. Dus voor mijzelf besloten om deze maand niet alle websites af te zoeken naar leuke babynamen, voeding, 1e symptomen enz. Maar gewoon te genieten van de vakantie en dan zie ik vanzelf wel. Herkennen jullie dit ook?

Veel plezier Zegeens en Nijn op vakantie. Fijn dat jullie beide een goede echo hadden! :heart:

Hoort Curaçao tot de zika-landen? Laat je goed informeren door de huisarts chocopie. Misschien dat het in het eerste stadium nog geen risico vormt.

Hardloopstudentje, ik hoop dat er gauw meer duidelijkheid komt. Het zou mij ook erg onzeker maken. Je wilt toch graag weten of alles werkt. Nog even wachten tot 4 sept. Ook snap ik jou Beluga. Afwachten tot je eerste menstruatie is echt vervelend. En dan maak ik mij al druk om een negatieve zwangerschapstest. :shame:

Leeuw, jouw nod komt er ook al bijna aan. Hoe voel jij je?

Alle andere meiden veel succes op het wachtbankje!
Alle reacties Link kopieren
Ben even offline geweest druk met werk en privédingen.

Super dit nieuwe topic.

Korte reactie: stuk minder klachten dan vorige periode. NOD is komende vrijdag of zaterdag. Sinds 2 dagen klodders wit slijm en lichte krampen af en toe, maar hoop nergens op. Deze maand veel stress gehad....
Alle reacties Link kopieren
Super, dit nieuwe topic met die mooie tabel! Vruchtbaar forum inderdaad :)

ChocoPie; wat ontzettend balen voor je, ik snap die stress wel. Wat zei de HA? Kan die wellicht een bloedtest doen na terugkomst? Familielid van mij heeft Zika gehad en dat is toen met een bloedtest opgespoord. Beetje verregaande oplossing misschien, maar dan heb je wel zekerheid... 72 uur is ook maar heel kort, moet wel heel gek lopen wil je dan net het virus oplopen. Maar snap de onzekerheid.

Leeuw: ik ga voor je duimen!
Alle dames met vakantie: geniet er van!
Maan; wat jammer van je menstruatie. Hoop dat je toch lekker kunt ontspannen (en wie weet doet dat wonderen!).

Hier alles goed. Vind het zo'n bijzonder idee dat ik écht zwanger ben. Maar net als Pandi ook wel voortdurend zenuwachtig voor een miskraam. Het is nog zo pril.. Gisteren ook nog eens van de trap gevallen en best een rotklap gemaakt. Ben de hele dag paranoia naar het toilet gegaan, maar vooralsnog lijkt het allemaal in orde. BH begint nu al te knellen :) Wij mogen 15 aug naar de verloskundige, ben dan vermoedelijk 8,5 week. Duurt nog wel even. Hoop dat de tijd voorbij vliegt!
Vieww schreef:
23-07-2018 13:48

Hier alles goed. Vind het zo'n bijzonder idee dat ik écht zwanger ben. Maar net als Pandi ook wel voortdurend zenuwachtig voor een miskraam. Het is nog zo pril.. Gisteren ook nog eens van de trap gevallen en best een rotklap gemaakt. Ben de hele dag paranoia naar het toilet gegaan, maar vooralsnog lijkt het allemaal in orde. BH begint nu al te knellen :) Wij mogen 15 aug naar de verloskundige, ben dan vermoedelijk 8,5 week. Duurt nog wel even. Hoop dat de tijd voorbij vliegt!
Ooh ik ben ook zo bang dat het nog mis gaat! En mn bh's zitten ook voor geen meter meer..
Ben nu op Zomerkamp en het slaapgebrek breekt me nu al op, dus heb maar ff iemand in vertrouwen genomen :-)

Fijne vakantie voor degene die daarvan mogen genieten!
Ah Leeuw, toch een beetje spannend?

Vieww, wat schrikken zeg! Voel je je wel okee nu? Doe voorzichtig!

Vanmiddag contact gehad met de huisarts... Die adviseerde deze ronde (morgen of overmorgen ovulatie) toch even over te slaan. Daar lekker deet sprayen en in de airco slapen en als ik niet gestoken wordt, mogen we het meteen weer oppakken als ik terug ben. Als ik wel gestoken ben, dan gaan we even kijken of het te testen is, of dat we voor de zekerheid een maand moeten wachten. Aangezien mijn cyclus rond de 4,5-5 weken is, zou het kunnen dat de volgende ovulatie net na die maand is en we dan dus niet nog een extra ronde moeten skippen...

Aan de ene kant wel balen, aan de andere kant zijn we er ook wel okee mee. Net de sleutel van ons nieuwe huis dus nu aan het klussen (op een andere manier ;)) en is wel even goed.
Alle reacties Link kopieren
Joe ben er ook weer!
Pandi gefeliciteerd! Wat een verrassing. Superfijn zeg.

Heb het topic even een weekje vermeden want de teleurstelling van afgelopen ronde was toch vrij groot. En vooral ook irritant dat we nu even moeten wachten. Ja want willen wachten is moeten wachten geworden vanwege medicijnen voor mijn darmen waar wat prednison in zit dus mag nu in ieder geval deze ronde niet zwanger worden.
Ach we nemen het er nog maar even van dan. Wijntje, sushi en lekker genieten van onze kleine meid.

choco pie lastige situatie maar ik denk dat je, zolang je echt goed en consequent smeert, het risico niet bijster groot is om geprikt te worden. Gelukkig hebben jullie afleiding wat het minder erg maakt om te wachten. Kunnen we samen voor een juni/juli baby gaan ;-))
View en Maris, lijkt me bijzonder om je lichaam zo te voelen veranderen..

Chocopie, fijn dat je wel duidelijkheid hebt gekregen van je huisarts! En idd lekker genieten van n wijntje etc. Heb ik afgelopen weekend ook gedaan.

Leeuw, hoop dat je toch goed nieuws krijgt...kan positief werken als je er wat minder mee bezig bent.. sterkte met de stress in elk geval!
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames, gefeliciteerd aan de nieuwe zwangeren! Erg fijn om te horen dat het vlot gaat in dit topic :cheer2:

Niet afgelopen week, maar daarvoor wat last gehad van pijnlijke tepels. Vorige week een innieminie beetje bruinverlies gehad.. dus heb wel vertrouwen er in dat het stilaan weer op gang komt.

Verder heb ik ook besloten om voorlopig te stoppen met de huizenjacht en proberen zwanger te worden (als het al de moeite is om te spreken van 'proberen'..). In maart had ik goede moed dat vriend zich zou herpakken, maar inmiddels is die hoop al vervlogen en lijkt er weerom geen beterschap in te zitten. Dat heeft me wat aan het denken gezet, zelfs al zou het miraculeus lukken om zwanger te worden van ooit een poging te doen.. of als we een huisje zouden kopen samen.. ben ik dan klaar om de rest van de relatie maanden te moeten vragen wanneer we nog eens gaan vrijen? We hebben een goede relatie, zien elkaar dood graag en hebben alles voor elkaar over. Maar toch groeit soms de frustratie door het seksloze bestaan, bij mij dan toch..

Bij deze wens ik jullie allemaal nog veel geluk bij het zwanger worden. Voor diegene die op het wachtbankje zitten hoop ik binnenkort goed nieuws! Voor de reeds zwangeren wens ik veel succes, moed (voor de moeilijkere tijden en kwaaltjes), en plezier! Probeer er zoveel mogelijk van te genieten, en hopelijk lees ik binnen 9 maanden jullie verhalen in het babyvragen en andere topics!
Alle reacties Link kopieren
Chocopie ik zou wachten of overslaan. Mijn werkgever houdt er rekening mee, ik ga het komende jaar niet naar zika of malariagebieden.

Wel spannend, maar momenteel vooral bezig om weer door deze periode te komen: met pillen tegen misselijk gaat het iets, maar ik ben zo moe. Ga om 10 uur naar bed, maar ben zo ontzettend moe steeds. Hou mijn werk het vol, maar verder.....
Alle reacties Link kopieren
Ik ben weer onder mijn steen gekropen, zo druk geweest de laatste tijd.

Even alles terug lezen!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd nieuwe zwangere, leuk!!

Chocopie je kan ook nog de GGD contacten en ernaar vragen?

Hier is het druk en net nu we willen beginnen om weer zwanger te worden is mijn menstruatie een puinhoop. Na een cyclus van ineens 44 dagen werd ik eindelijk ongesteld en daarna binnen een week weer. Heel irritant!
Alle reacties Link kopieren
Wat lastig beluga. Begrijp ik hieruit dat je ook twijfelt over jouw relatie? Dat je nu je kinderwens en koophuis even opzij parkeert om na te gaan wat je wilt? :hug:

Ik had vanmorgen een positieve ovulatietest (smiley van CB) Nu had ik in de vorige maand de dag erna in de avond mijn ovulatie. Als we vanavond dan onder de lakens kruipen, is dat niet te laat? Lees zoveel tegenstrijdige berichten. Haha ben toch weer verschillende websites aan het doorlezen, maar wel met een relaxt gevoel.

Mmm44, dat is balen zeg. Hoop dat moeder natuur ingrijpt en weer zorgt voor regelmatigheid.
Maan12 schreef:
25-07-2018 15:45
Wat lastig beluga. Begrijp ik hieruit dat je ook twijfelt over jouw relatie? Dat je nu je kinderwens en koophuis even opzij parkeert om na te gaan wat je wilt? :hug:

Ik had vanmorgen een positieve ovulatietest (smiley van CB) Nu had ik in de vorige maand de dag erna in de avond mijn ovulatie. Als we vanavond dan onder de lakens kruipen, is dat niet te laat? Lees zoveel tegenstrijdige berichten. Haha ben toch weer verschillende websites aan het doorlezen, maar wel met een relaxt gevoel.

Mmm44, dat is balen zeg. Hoop dat moeder natuur ingrijpt en weer zorgt voor regelmatigheid.
Maan ik had een dag na positieve test steeds inseminatie dus vanavond (en evt morgen) is denk prima. Veel plezier! :-D

Ik lees volgende week weer ff verder terug, nu een weekje weg..
Heb het nieuwe topic gevonden!! =)

Leuk zeg die kloppende hartjes op de echo's dames <3 Goed nieuws dus!!

Spannend allemaal maar weer op het wachtbankje.
Ik verwacht vandaag of morgen mijn menstruatie.. heb wel al een aantal dagen flinken krampen dus het zal niet lang meer op zich laten wachten.


Beluga: dat is niet zo fijn om te horen! Sterkte in elk geval :heart:
Alle reacties Link kopieren
hallo allemaal,

Zou ik ook mogen meeschrijven?
Wij willen voor een 2 de gaan. En vind het best wel spannend.

We hebben een zoontje Milan hij is bijna 2,5 en vinden het nu wel tijd voor een 2de.

As zaterdag is mijn nod. Ik heb het vermoedde dat ik schijnzwanger ben want ik merk momenteel van alles word soms gek van me zelf.

Net getest maar was alweer 3 jaar over datum en hij was negatief🙈
Lijkt me sterk dat het meteen de 1ste keer raak is.

3 jaar geleden zat ik ook in een groepje....heeft mij erg goed gedaan en ik vond het fijn.

Ik vind het leuk om jullie verhalen te horen.
zwanger🍼 9 februari 2016 babyboy💙 9 februari is voorbij wanneer ga jij je melden kleine spruit!
Alle reacties Link kopieren
Welkom Zonnetje :)

Die test was en over datum en ook nog wel wat vroeg als zaterdag je nod is dus het kan natuurlijk nog wel.

Wat betreft alles voelen dat herken ik wel. Elke keer als ik weer besluit een test te gaan doen of nog steeds niet ongesteld ben dan denk ik toch weer van alles te voelen. Maar heb ondertussen wel door dat ik alleen mezelf maar gek maak 🙈

@Beluga, balen! Maar wel goed dat je voor jezelf echt even de tijd neemt om er over na te denken.

@Maan, als je gisterochtend de positieve test had dan lijkt gisteravond nog prima op tijd hoor! Want als je een LH piek hebt dan springt 24 tot 36 uur later pas je ei.

@lillyn, al ongesteld of toch nog spannend?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven