Zwanger zonder roze wolk UD eerste helft 2019

23-07-2018 14:58 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er is eerder zo'n topic geweest. Misschien voor alle zwangeren met een voorgeschiedenis van miskramen etc prettig om mee te schrijven? Ik weet alleen niet hoe je een tabel maakt. Dus mocht iemand dat wel weten, dan moet er misschien even een nieuw topic geopend worden
Alle reacties Link kopieren
Niet echt reacties hier jammer genoeg.
susieflower wijzigde dit bericht op 01-08-2018 20:07
88.55% gewijzigd
C'est la vie
Alle reacties Link kopieren
Er wordt helaas niet ecbt gereageerd
Geen andere zwangere dames met belaste voorgeschiedenis ( bijv miskraam , missed abortion etc)
Alle reacties Link kopieren
Zag inderdaad ook weinig reacties vandaar dat ik mijn eerste reactie weggehaald had.

Maar wie weet sluiten er nog meer dames aan als dit topic weer wat omhoog komt.


Hoe is het bij jou Honing14?
susieflower wijzigde dit bericht op 13-08-2018 17:40
61.64% gewijzigd
C'est la vie
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 2 x een missed abortion gehad Ontdekt op de echo bij 8 wkn. Daarna eem zwangerschap met goede echo’s bij 6,8, en 10 wkn Helaas bij een echo bij 12+ wkn allemaal afwijkingen gezien : vocht in de hersenen etc Zo ernstig dat de verwachting was dat de zwangerschap voor de 20 wkn zou stoppen en het was bijna 100% zeker dat dit kindje niet geboren kon worden. Uiteindelijk de zwangerschap afgebroken Dat was echt heel heftig Dat was begin dit jaar
Nu 9 weken zwanger,. Volgende week de eerste echo. Vroege echo’s wilde ik niet Ik geloof het pas als de late echo en nipt em dergelijke goed zijn
Alle reacties Link kopieren
Ja dat kan ik me voorstellen dat je de vroege echo's niet meer wil. Het ziekenhuis kwam nu zelf met het voorstel voor de vroege echo's maar als ik mijn stress voor morgen voel vraag ik me ook af of ik het beter niet kan doen. Het geeft maar héél even geruststelling, en uiteindelijk zegt het ook niks over het verdere verloop van de zwangerschap. Moeilijk is het.
C'est la vie
Alle reacties Link kopieren
Oh dus we hebben een beetje hetzelfde verhaal qua afwijkingen en afbreking van de zwangerschap
Ik vond het echt heel heftig
Op zich mochten wij ook vroege echo’s maar op de 1 of andere manier hebben we er geen behoefte aan En kan ik me redelijk afsluiten voor de zorgen en de stress Vorige keren echt niet hoor ! Toen leefde ik echt met de dag en van echo naar echo
Nu gaat het ineens best snel
Ik ben behoorlijk misselijk en erg pijnlijke borsten dus ik denk niet aan een missed abortion
Alhoewel elke keer als ik niks voel raak ik ook in paniek .... nog een week wachten en dan nog de nipt
Alle reacties Link kopieren
@ Honig, ja ik vond het ook érg heftige gebeurtenis, rond die termijn ben je er al zo op ingesteld dat er een baby komt. Ik ben toen ook even gestopt met het traject. Rond de uitgerekende datum had ik het zwaar, en toen het een jaar geleden was dat hij geboren werd ook.

Hoe gaat het nu met jou?
susieflower wijzigde dit bericht op 13-08-2018 17:39
36.46% gewijzigd
C'est la vie
Alle reacties Link kopieren
Ik was even offline
Maar vanmorgen een kloppend hartje gezien ! Ben nu 9+4 wkn
Eerste hobbel is genomen Nu volgende week bloed prikken voor de nipt test
Alle reacties Link kopieren
Hé honing, ik wil hier ook wel meeschrijven maar wacht nog even een goede echo af ;-D .

Nogmaals super fijn dat je een goede echo hebt gehad!! Probeer daar ook van te genieten, ondanks dat je nog onzekerheden hebt omtrent de nipt :heart:
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet zo goed of ik hier match.. ik heb gelukkig geen ervaring met miskramen maar mijn vorige zwangerschap, bevalling en herstel was dusdanig naar (eigenlijk gewoon traumatisch) dat ik in de verste verte niet van een roze wolk kan spreken..
Nu de blijdschap geland is komen de stemmetjes uit Mn achterhoofd steeds meer naar de voorgrond en groeit de angst voor herhaling van alle narigheid..

Eerst maar eens zien of alles goed blijft gaan tot de eerste echo en wie weet kom ik dan verder kletsen :)
Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
Alle reacties Link kopieren
Caretaker, zwanger zonder roze wolk kent helaas allerlei varianten. Dus welkom!

Wil je wat vertellen over je ervaringen? Hoe ver ben je nu in de zwangerschap?

Over mijzelf; eerste zwangerschap moeten afbreken na slechte echo bij 21 weken. Daarna 2 gezonde kinderen gekregen. En sinds vorig jaar weer bezig maar 3 miskramen achtereen gekregen. En nu dus wederom zwanger... Ik ben nog aan het struisvogelen en heb dus nog geen gyn geraadpleegd..
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn Honig de mooie echo. We zijn echt ongeveer even ver.

@caretaker, welkom hier.

@lente, kan me zo goed voorstellen dat je er nog ff niks van wil weten of voor wil regelen.

@hier, deze week een mooie echo gehad met 9+1.
Volgende week de termijnecho bij prenatale diagnostiek, en daar ben ik zo zenuwachtig voor. Vorige keer ging vanaf de termijnecho alles mis. Er werd teveel vocht gezien rond het hoofdje en vanaf toen kwamen we in een stroomversnelling waarin extra echo's en vlokkentest gepland werden.
Hoop dat we nu vertrouwen mogen krijgen. Wij willen trouwens ook de nipt en nevenbevindingen doen als dat kan. Vorige keer was nipt al niet mogelijk vanwege het vocht.
susieflower wijzigde dit bericht op 13-08-2018 09:35
Reden: aanvulling
7.60% gewijzigd
C'est la vie
Alle reacties Link kopieren
Waar jullie veel vrees hebben voor de eerste weken/ maanden zie ik eerder op tegen het laatste termijnen..
Vorige zwangerschap met 15 wk de ziektewet in vanwege bekkenklachten en uiteindelijk rolstoelafhankelijk geworden aan het einde vd zwangerschap. Vanaf 18 weken heftige bloedingen, transfusies en opnames. Met 30 weken weeeën erbij, en na weken rekken bevallen met 33 weken. Een traumatische bevalling, hectische dn spannende couveusetijd met meningitis en andere ontstekingen. Een kraamvrouw heb ik helaas nooit kunnen zijn.. Eerste jaar 6 ziekenhuis opnames gehad vd kleine en 1,5 jaar na de bevalling middels een revalidatietraject opgekrabbeld tot mijn oude ik.

En dan nu dus een tweede.. ik sta volledig achter de keuze, ben ontzettend dankbaar en blij maar vind het tegelijkertijd dood en doodeng..
Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
Alle reacties Link kopieren
Susieflower, wat spannend voor jullie. Wat een zenuwen dan hè, voor zo’n echo..
Ik zou overigens ook kiezen voor nipt met nevenbevindingen. Weet je trouwens wat jullie kindje mankeerde of is dat niet nader onderzocht?

Caretaker, jeetje wat een heftig verhaal. Krijg je nu goede begeleiding? Is er kans op herhaling?

Ik ben nog lekker aan het struisvogelen :whistle: Vanochtend en vanmiddag was ik wat weeïg maar of dat nu kwaaltjes zijn... Gelukkig druk met allerlei zaken dat ik het redelijk naar de achtergrond kan verplaatsen.
Alle reacties Link kopieren
@ Caretaker, wat ontzettend heftig zeg, al sta je volledig achter je keuze ik snap je angst wel.
Is er risico op herhaling wat betreft de bekkenklachten en vroeggeboorte?

@ Lente, ja er was sprake van hygroma colli, maar uit de vlokkentest kwamen geen afwijkingen zoals Edwards, Patau of Turner. Het was een kwestie van "pech".

Heb jij ondertussen ook echo's gepland of niet? Hoe ver denk je dat je bent Lente?
C'est la vie
Alle reacties Link kopieren
Schrijven jullie mee in het nieuwe "We durven het toch aan" topic ??

Topic voor zwangere vrouwen met miskramen ed in de voorgeschiedenis
Alle reacties Link kopieren
Ik had dit topic gemist. Ik heb nog in het vorige topic meegeschreven maar kreeg toen een miskraam. Jammer dat dit topic minder loopt.
Alle reacties Link kopieren
Ja, laten we op het andere topic verder schrijven!

Susieflower, pech is natuurlijk ook gewoon net zo k**. Het enige “voordeel” is dat de kans op herhaling niet groter is. Tenminste, zo stelde ik mezelf daar enigszins mee gerust..

Ik heb nog niks gepland aan echo’s. Gewoon geen zin in. Bang voor teleurstelling ofzo. Ik zit nu op 5+3 zo even uit het hoofd.
Alle reacties Link kopieren
Waarom niet hier verder schrijven, het is toch precies waar het om gaat? Zwanger maar (nog) niet op een roze wolk zitten.

@ Lente, zo had ik het nog niet bekeken ben doodsbang voor herhaling.
C'est la vie
Alle reacties Link kopieren
“ we durven het wel aan” topic heeft dezelfde strekking Voor vrouwen met miskramen ed in de voorgeschiedenis En dat topic heeft wel een tabel
Alle reacties Link kopieren
Susieflower; dat topic komt voort uit een eerder topic die sinds dit jaar actief is. Daar wordt wat actiever geschreven. Maar uiteraard staat het je geheel vrij.

Het is de kunst om ergens houvast en geruststelling in te vinden. Soms in de meest gekke dingen. Mijn zoontje had een vrij zeldzame aandoening. De kans is doorgaans 1% en in mijn geval 2%. Er is geen genetische belasting. Dat vond ik een grote opluchting. Het blijft vooral relativeren, balanceren tussen angst, hoop en vertrouwen.

Heb je deze week de prenatale screening? Super spannend en eng. Hoop voor je dat de kleine helemaal goedgekeurd wordt :hug:
Alle reacties Link kopieren
Ja klopt morgen de prenatale screening / termijnecho, de zenuwen beginnen al wel te komen hoor. Vanavond maar veel afleiding zoeken. :D
C'est la vie
Alle reacties Link kopieren
Snap ik susieflower. Heel veel succes met wachten :bonk: . Wordt vast een hele mooie echo :heart:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven