Zwanger worden vanaf augustus

02-08-2018 20:55 1483 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tabel is gesloten!

Naam:Leeftijd:Ronde:NOD/UD:Bijzonderheden:
Lbtwee 29/44 4 25-11 1e kind
Lotus85 33/39 4 03-12 1e kind
Tinkeltje33 33/37 5 06-12 2e kind
Monkey123 29/33 4 15-12 2e kind
Luna-87 31/34 5 16-12 1e kind
Julietara 28/32 2 pauze 2e kind
Gracey30 33/33 :cheer2: 09-05 3e kind
Violetje 35/45 :cheer2: 25-05 1e kind
Fiona2018 31/35 :cheer2: 11-06 2e kind
Pavo07 28/33 :rose: - 2e kind
Mo_niekk 24/35 :cheer2: 16-07 1e kind
bam_1984 wijzigde dit bericht op 25-11-2018 13:38
95.89% gewijzigd
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
Ik verwacht ma/di ongesteld te worden en daarna ga ik de eerste poging doen om zwanger te raken van mijn derde kind. Ik heb een zoon van net 3 en een dochter van net 1. Toch vind ik het weer net zo spannend :-D wie schrijft er mee?
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt erop dat ik vandaag al ongesteld ben geworden! Das mooi, kunnen we sneller aan de gang :-D

Ze zullen me weer aan zien komen op het werk.. hoe voelt dat voor jullie? Ik hou er geen rekening mee maar ik begrijp best dat ze het “klote” vinden (hoewel ze dat natuurlijk niet echt laten merken). Een andere collega had het laatst ineens over een volgend kind, maar ze wilde eerst verhuisd zijn.. Gelukkig laat dat nog een jaar op zich wachten (nieuwbouw), met een beetje geluk zijn we dan na elkaar met verlof en niet tegelijk...
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
Niemand die deze maand begint en wil meeschrijven?

Ik ben inmiddels niet meer ongesteld en over een week beginnen de vruchtbare dagen. Meestal voel ik wel goed aan wanneer mijn eisprong eraan komt maar vanwege het insemineren gebruik ik toch altijd ovulatie testen zodat ik exact weet wanneer de donor kan komen. Vorige maand zat ik exact goed dus ik heb vertrouwen in mijn lijf. Hoewel de eerste 2 keren 6 en 8 mnd duurde heb ik toch de hoop dat het in 1x raak is. Dat moet ik nog even van me af zetten aangezien die kans (dus blijkbaar) klein is..

Hopelijk wordt het hier wat gezelliger, anders wordt het een dagboek :)
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
Dag Bam,

Ik schrijf graag met je mee en hopelijk sluiten er snel meer dames aan.

Ik ben 29 jaar m'n vriend is 33 jaar en hebben een zoontje van 2,5.

Ik zit nu in ronde 1 in de vruchtbare dagen. Wat vind ik het toch weer super spannend! Ik heb hiervoor al eens een miskraam gehad dus vooral dat vind ik erg spannend. Was wel steeds snel zwanger.

Ik merk dat ik nu al ongeduldig ben en het lastig vind dat ik er geen controle over heb. Maarja niks aan te doen.

Leuk en spannend zeg voor jou ook om voor een derde te gaan. :) hopelijk beide snel een positieve test in handen
Alle reacties Link kopieren
Gezellig monkey!

Leuk dat je voor de 2e gaat! Spannende dagen dus voor jou! Ik duim met je mee! Zal ik je in de tabel zetten? Wanneer is je nod? Wat vervelend van je miskraam, snap dat je het nu dubbel spannend vindt. Hoe ver was je?
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
Zet me maar in de tabel :) vind het leuk om ergens m'n verhaal kwijt te kunnen! Mijn nod is 23 augustus, denk ik? Heb eigenlijk nog niet echt een idee hoelang m'n cyclus is. Dit was de eerste keer ongesteld worden na een langere tijd de pil weer te hebben geslikt.

Kan ik uit jouw berichtje opmaken dat je alleenstaand bent? Stoer zeg dan 3 Kids! Extra knap als je het allemaal alleen doet. Super
Hoelang is jouw cyclus? Hoe voel jij je eisprong? Ik had laatst dus ineens 2 minuten ofzo erge menstruatiekrampen en toen was 't weer weg. 2 weken later dus ongesteld. Dus dacht dat dat 't was?
Alle reacties Link kopieren
Oja om nog terug te komen op de miskraam. Hier kwamen we achter bij de eerste echo bij 8 weken. Het vruchtje was toen gestopt met groeien bij 6 weken. Heel verdrietig toen, en de angst is er ook zeker nu weer maar we weten nu wel dat het ook goed kan gaan. Dus dat is wel een geruststelling.
Alle reacties Link kopieren
Ik zal je in de tabel zetten! Ik ben idd alleenstaand en heb dezelfde bekende donor. Het zal wel weer druk worden, het eerste (half) jaar was hel qua slapen maar dat ben ik inmiddels allang weer vergeten :A:

Ik voel niet letterlijk mijn eisprong maar ik merk wel wanneer het eraan komt en wanneer het geweest is. Dit hebben ovu testen ook bevestigd! Ik ben afgelopen keer iets eerder ongesteld geworden dan verwacht, maar dat is nog altijd beter dan later (tenzij zwanger) :biggrin: heb nu dus nog geen gemiddelde maar voorheen altijd rond de 27 dagen. Ben jij een voorstander van vroeg testen of wacht je liever wat langer?
bam_1984 wijzigde dit bericht op 09-08-2018 22:16
0.96% gewijzigd
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
Verdrietig ja :hug: ik hoorde van iemand dat het vaker voor kwam dat vrouwen een miskraam krijgen bij de 2e maar dat lijkt me toeval.
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
Pff jaa die nachten kijk ik ook wel weer tegenop hoor. Vooral als je alles alleen moet doen! Petje af. En zoals je zegt die nachten ben je zo vergeten... Hopelijk haha

Ahja wat fijn dat je dat zo goed aanvoelt. Dan heb je iig een idee waar je zit in je cyclus. Ik merk het nu ook aan mijn afscheiding. Sorry voor de details. Dus ben benieuwd! Morgen weer aan de slag.

27 dagen is echt perfect. Niet zo lang. Dat is fijn.
Ik ben iemand die eigenlijk nooit kan wachten met testen en zo vroeg mogelijk een test er tegenaan gooit. Heb steeds wel voor nod een positieve test gehad als 't raak was. En jij? Wacht jij wel liever?

Denk ook dat toeval is met die miskramen. Ik hoop niet dat het bij de tweede vaker voorkomt. Dat zou jammer zijn. Proberen maar positief te zijn :)
Alle reacties Link kopieren
Geen sorry voor details. We zijn volwassen toch :) ik merk het ook aan de afscheiding maar vooral ook aan de zin in sex. Mijn libido is echt beduidend hoger tijdens de dagen, “helaas” niemand om het mee te delen :biggrin: ach ja keuzes.
Ik ben ook een vroege tester! Heerlijk. Vorige keer testte ik 10 dagen na m’n positieve ovu test duidelijk positief. Dat streepje had ik met 9 dagen ook al wel gezien. Ik vind het fijn om in delen te denken/tellen. Dus van einde menstruatie naar begin vruchtbare dagen en dan einde vruchtbare dagen naar een paar dagen voor nod, zo is het best te overzien ipv steeds 2 weken. Welke testen gebruik jij?
bam_1984 wijzigde dit bericht op 13-08-2018 08:33
0.23% gewijzigd
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
Ik was al op zoek naar een augustus topic! Ik reageer morgen uitgebreider, maar ik schrijf graag mee! Leeftijden 31/35, 2e kind en 1e ronde. Mijn spiraal is 3 weken geleden verwijderd, dus ik wacht op mijn eerste menstruatie.
Alle reacties Link kopieren
Gezellig Fiona!
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
Dan is het zeker te overzien. Ik ben nu al bijna aan het aftellen wanneer ik kan testen haha. Ik gebruik de kruidvat 2v5. Heb ze al ingeslagen. Ik ben namelijk ook iemand die veel test. Leuk vind ik dat (als ze positief zijn).

Ik merk het ook aan mijn libido inderdaad. Jammer als je niemand hebt om het mee te delen maar dan heb je wel weer een mooie aanwijzing voor je eisprong!

Gezellig fiona!
Alle reacties Link kopieren
Stoer hoor Bam, dat je voor een derde gaat. Hier heel veel getwijfeld over een tweede, omdat ze geen goede slaper is en we de eerste anderhalf jaar heel zwaar vonden. En dan zijn wij nog met zijn tweeën.

Monkey, was de miskraam voor de eerste? Heftig lijkt me dat. Hopelijk blijft het ons dit keer allemaal bespaard.

Ik ben ook een vroege tester, ik heb altijd het liefst zoveel mogelijk duidelijkheid. Daarom test ik ook met Action testen, die zijn dan nog een beetje te betalen. Ik merk dat ik het net als vorige keer vooral vervelend vind om te wachten tot mijn cyclus weer terug is.

Bij de eerste had ik helemaal geen menstruatie met mijn spiraaltje, maar de afgelopen maanden bij het tweede spiraaltje wel. Het was alleen zo onregelmatig dat ik er geen touw aan vast kan knopen, afwachten dus maar.
Alle reacties Link kopieren
Thnx fiona, dat heb ik nu bij de 3e. Mijn 1e sliep met 5 mnd steevast door maar toen ik zwanger was van nr 2 ging hij ineens heel erg spoken dus die eerste maanden waren wel zwaar. 2e duurde ook wat langer voor ze doorsliep plus die wisselde wat af. Dan sliep ze 2 weken door en dan weer 3 weken niet :zzz: nu gaat het al een tijdje goed gelukkig maar daar zie ik dus ook wel tegenop bij een volgende..

Ik heb gister ook een paar action testen ingeslagen toen ik daar toevallig was, die van kv moet ik nog halen, die vind ik ook fijner! Nu nog een weekje rust hahaha...
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
Dat was hier inderdaad ook zo. Ze sliep al heel snel door, maar toen ze 6 maanden werd was dat over. Nu is ze bijna 2 en het gaat pas sinds een paar weken wat beter. Nog steeds is ze soms uren per nacht wakker of huilt ze elk uur.

Het heeft bij ons een behoorlijke klap op onze relatie gegeven dus daarom hebben we lang getwijfeld of we het wel weer willen, ruim een jaar zo'n zware tijd aangaan. Aan de andere kant weet je het niet, misschien slaapt de tweede wel heel goed (ik durf te dromen :proud: )

Heb je een goede achtervang wat betreft oppas of familie?
Alle reacties Link kopieren
Dat uren per nacht wakker zijn herken ik gelukkig niet maar toen mijn oudste slecht ging slapen werd ie wel een paar keer per nacht wakker plus daarbij de nachtvoedingen van de kleinste dus de eerste maanden werd ik ook een paar keer per nacht wakker gemaakt. Maar de jongste is nu 14 mnd en ik ben alweer vergeten hoe het voelt dus we zien wel hoe het gaat lopen. Ik heb een super fijn vangnet idd! Ze komen er geen vaste momenten maar ze kunnen er altijd terecht als het eens nodig is.
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
Pittig Fiona! Ik herken het verhaal wel een beetje dat wij het ook heel pittig vonden het slapen. Ons zoontje is altijd mega vroeg wakker. Zo rond 5 uur. Dat heeft bij ons ook wel voor spanning gezorgd. Nu gaat het een stuk beter, ofja het gaat wat beter en we hebben het geaccepteerd.

De miskraam was inderdaad voor de eerste. Precies, hopelijk blijft het ons allemaal bespaard.

Haha zo herkenbaar. Ik heb van de week ook bij de action ingeslagen. Maar kruidvat heeft m'n voorkeur dus die heb ik ook 'n paar liggen. Daar test ik als eerst mee denk ik. Daarna over naar de action.
Alle reacties Link kopieren
Elke ochtend?! :-o
Heftig zeg! Dat hoop ik nooit mee te maken, ik vind 2x per week de wekker om 6.15u vaak/vroeg genoeg! De overige dagen zijn ze meestal tussen 7 en 8 wakker, vanmorgen was het 8.30u maar ze lagen er gister ook iets later in.

Eind deze week de vruchtbare dagen. Denk dat ik vanaf donderdag ga ovutesten. Ik gebruik die roze van clearblue, vorige maand meteen een vaste smiley dus ik gebruik ze alleen ter bevestiging (vanwege de donor). Die van clearblue vind ik het fijnst omdat je gewoon de eerste urine moet gebruiken. Geen gedoe met minder drinken overdag en op hetzelfde tijdstip testen. Hup smorgens uit bed meteen even doen en duidelijkheid wel of geen smiley. Weet graag waar ik aan toe ben :biggrin:

Hoe is het met jullie?
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
Lekker man als ze zolang doorslapen. Dat zou ik ook weleens fijn vinden haha. Maarja het is zoals het is. Dan maar een uurtje eerder naar bed.

Spannend bam deze week. Mag ik vragen hoe dat gaat met een donor? Je hebt dus geen sperma van een spermabank maar de donor komt langs?

Ik denk dat ik vrijdag m'n eisprong had. Geen test gedaan maar dat gevoel had ik. Ook echt een gevoelige baarmoeder bij 't vrijen. Dus nu afwachten geblazen. Bah ik heb echt geen geduld. Officieel kan ik dan de 23ste testen. Nog eventjes proberen mezelf in te houden.
Alle reacties Link kopieren
Ja is ook zo, accepteren werkt dan het beste, dat had ik ook de eerste maanden met die klote nachten. Af en toe een nachtje uitbesteden ;)

De donor komt idd even doneren en daarna breng ik het in. Weinig romantisch helaas :biggrin:

Ach niet teveel op de kalender kijken, dan is het zo de 23e :lol:
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
Haha weinig romantisch inderdaad maae dat geeft niks toch. Het heeft een mooi doel. Hoe vind je zoon donor?
Hier trouwens ook weinig romantisch hoor. Elke 2 dagen seks is dan ook niet echt meer van de lust haha.

Haha dat is makkelijker gezegd dan gedaan niet op de kalender kijken :-D maar ik ga het proberen haha

Ik zit al helemaal een kinderkamer in te richten in m'n gedachten. Zoveel zin in in een kleintje.
Alle reacties Link kopieren
M’n zoon vraagt nog niet naar “papa” maar ze kennen hem wel. Hij komt hier regelmatig over de vloer. Straks vertel ik het gewoon :)

Ja lastig he, die klok. Ik heb dat ook wel hoor, misschien scheelt het iets dat ik 2 kleintjes rond heb lopen :-D

Kinderkamer; ik heb de vorige keer een paar maanden voor de bevalling zoon naar een andere slaapkamer gedaan met groot bed, maar daarna begon hij ineens te spoken dus die fout maak ik niet nog eens... dochter blijft mooi in haar eigen bedje liggen en er komt een andere baby kamer voor de 3e. Mijn zus haar jongste is ook 3 en hij krijgt binnenkort een grotere kamer dus mag ik zijn babykamertje hebben :)
~ It takes a rad mama to be a father too ~

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven