Ronde 6 of meer - klein groepje

06-08-2018 14:34 291 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Ik wil graag een topic starten voor meiden die net als ik in ronde 6 of verder zitten om zwanger te raken. Ik vind het fijn om in een klein groepje te praten, anders raak ik het overzicht een beetje kwijt ben ik bang.

Wie praat er mee?

Wie?Ronde?NOD op?
Olifantje88710 september
Mar-ianne1210 september
Cactus118?
Tirs924 augustus
Articfox1927-29 augustus
Emili20041117 augustus
Miamora
Tiswa1013 augustus
Roover is zwanger! :heart:
anoniem_374000 wijzigde dit bericht op 14-08-2018 20:44
34.62% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik graag. Fijn dat er een klein groepje is. Ik verlies anders ook het overzicht.

Ik ben 24, mijn man 25, en sinds september 2017 bezig. Ronde 11 dus.
Onze tijd is nu.
Alle reacties Link kopieren
Oh en mijn NOD is 13 augustus ongeveer
Onze tijd is nu.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Marianne! Leuk dat je meeschrijft! Ronde 11, oef, kom ik aan met m’n ronde 6 :-$. Hoe staan jullie er nu in? Ik heb nu namelijk al dat ik af en toe denk: gaat het ons ooit lukken?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het er soms wel wat moeilijk mee. Want ja, wat als het niet gaat lukken? Ik zit niet echt te wachten op de medische molen.
Maar we zijn beide nog jong, in goede conditie en roken niet. Ik kan het hoofd nog redelijk koel houden. Al merk ik wel dat het een beetje zeer doet als er weer iemand in mijn omgeving zwanger is..
Dan denk ik: als het gelijk gelukt was had ik nu mijn kindje op de arm...

Ik heb een keer ovulatietesten geprobeerd. Is mij niet zo goed bevallen. Maar omdat het nu toch wat langer duurt wil ik dat komende ronde weer proberen. Als dat nodig is.
Onze tijd is nu.
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat gevoel snap ik heel goed! Ik gebruik wel ovulatietesten en dat is maar goed ook. Het wisselt namelijk nogal op welke dag ik m’n eisprong heb.
Ik moet mezelf ook altijd erg inhouden om niet voor m’n verwachte menstruatie al een zwangerschapstest te doen. Is tot nu toe niet gelukt. ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ja dat met die testen ken ik. Meerdere keren dacht ik dat het raak zou moeten zijn maar nee.

Ik ben benieuwd hoe dat zal gaan met ovulatie testen. Mijn cyclus is wisselend tussen de 4 en 5 weken dus het kan zomaar zijn natuurlijk dat we er nu steeds naast zitten.
Ik let wel op mijn slijm, en op die manier denk ik te weten wanneer ik een eisprong heb gehad. Maar of dat echt heel betrouwbaar is weet ik niet.
Onze tijd is nu.
Hoi Meiden, ik wil mij ook graag aansluiten bij jullie. Ik schrijf ook mee met het topic het wachtbankje maar hier schrijven zoveel mensen mee en wisselt vaak dat ik dit niet allemaal persoonlijk bij kan houden.

Even kort over mij zelf: ik ben 32 mijn vriend 30. Vorig jaar juni gestopt met hormonen en vanaf januari er voor gegaan, vanaf de 2de ronde gestart met ovulatietesten. Heb opzich een regelmatige cyclus tussen de 27-31 dagen. En bijna elke cyclus op dag 16 een positieve ovulatieteste. 1 a 2 dagen later is dan mijn eisprong, vanaf mijn eisprong meestal na 10 a 11 dagen mijn menstruatie. Ik heb nu zelf het idee dat mijn luteale fase wat aan de korte kant is. Vandaag helaas ongesteld geworden en gaan nu ronde 8 in. Ik test elke maand net voor mijn NOD met een ovulatietest (had gelezen dat deze ook op hcg hormoon reageren zodat ik mij alvast kan instellen op een menstruatie of toch een echte zwangerschapstest kan doen) afgelopen half jaar steeds een spierwitte test gehad tot afgelopen zaterdag. Een knalstreep op ovulatietest maar een Omo witte zwangerschapstest. Dus heb nu geleerd dat dit ook niets uit maakt net zoals de blauwe aders, pijnlijke borsten, krampen en witte afscheiding die elke maand komen. Ik hoop voor iedereen veel geluk en dat we niet in de medische molen hoeven te komen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,
Ik schrijf hier ook graag mee. Ik schrijf ook in een ander topic met een klein groepje maar daar is bijna iedereen al zwanger.
Ik ben 27 jaar en mijn vriend ook en ik ben in november 2017 gestopt met anticonceptie omdat wij graag een kindje zouden willen. Ik zit nu in ronde 9 en vind het toch wel erg lang duren zo! Wat Marianne ook zegt, gezond, niet roken en ik zou ook niet graag de medische molen in willen. Er zijn intussen zoveel mensen zwanger geworden sinds wij zijn begonnen en dat gun ik hun ook echt maar hoop dat het bij ons ook (snel) gaat lukken. Mijn NOD is nu 24 aug, dus duurt nog even.
Ik hoop dat wij allemaal maar snel zwanger mogen worden!!
Liefs
Alle reacties Link kopieren
Welkom Cactus! Ik heb dat ook gelezen over die ovulatietests, maar dat is dus zwaar misleidend begrijp ik. Dat moet een teleurstelling geweest zijn zeg :-(!

Ik ben ook weer dom geweest: vanmorgen getest met CB Digital met wekenindicator, niet zwanger. Expres deze dure gekocht zodat ik me in ging houden tot na nod, maar ik kon niet wachten tot vrijdag! Dom.

Nu ben ik natuurlijk aan het zoeken naar verhalen over ‘negatief voor nod en daarna toch zwanger’. Ik word soms een beetje gek van mezelf!
Alle reacties Link kopieren
Welkom Tirs! Ik zal jullie even in de tabel toevoegen.
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie trouwens al kinderen of wordt dit jullie eerste? Voor ons is het numero uno!
Alle reacties Link kopieren
@ olifantje; ja wij gaan voor ons eerste kindje!
Wat een teleurstelling altijd he die stomme testen. Ik vind het toch ook altijd lastig om te wachten tot mijn NOD met testen. Ze zeggen inderdaad ook tot je ongesteld bent kan er nog van alles gebeuren en daar hou ik me dan altijd aan vast hahah dus de grootste teleurstelling is altijd weer die menstruatie..... de laatste 2 rondes testte ik en werd ik een paar uur erna ongesteld😅
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, leuk dat de groep wat groter aan het worden is! (Maar niet té groot ;))

Vandaag wéér een collega met zwangerschapsaankondiging. Ik gun het haar van harte hoor. Maar toch.

Het word voor ons ook het eerste kindje.

Hebben jullie ook tips voor me betreft vitamines? Ik slik al foliumzuur, maar heb nu andere vitaminen gekocht met foliumzuur, vitamine D en omega 3.
Ik eet gevarieerd, maar ben echt een slechte brood eter. Daardoor ben ik soms wel bang dat ik iets te kort kom wat misschien wel van belang is...

Tirs, wat mij ook positief houdt is dat ik toch ook wel regelmatig hoor dat een zwangerschap ruim een jaar op zich liet wachten. En dat het dan ook vanzelf kwam. Dat kan bij ons ook nogsteeds! Die verhalen komen dat ook bij jonge meiden weg. Het is ook gewoon vaak dat je de positieve verhalen (het was binnen twee maanden raak!) eerder te horen krijgt dan wanneer het even heeft geduurtd.

Vertellen jullie ook aan je omgeving over je wens? Of houden jullie het voor jezelf?
Onze tijd is nu.
Ik wil ook graag gaan meeschrijven
Ik ben 27 vriend 36 voor ons gaat het om een eerste kindje
Begin november 17 gestart en vooralsnog niet zwanger

Momenteel ben ik op (wild) kampeer vakantie. Aks ik terug ben zal ik mijzelf verder voorstellen
Alle reacties Link kopieren
Welkom Arcticfox! Fijne kampeervakantie!

Wij hebben het aan niemand verteld. Vind het leuker als het nog even ons geheim blijft. Het is natuurlijk ook zo dat je de ‘bij ons was het in 1x raak’ verhalen eerder hoort. In mijn hoofd is dat bij iedereen die ik ken zo, maar eigenlijk weet ik van veel mensen ook dat dat niet het geval is.

Ik slik Davitamon Mama Plus. Alles in één, kan ik ook niks vergeten ;-).

Ik snap wat je bedoelt Marianne, je bent blij voor je collega maar tegelijkertijd wil je het zelf ook zo graag dat je denkt: waarom jij wel? Maar je weet natuurlijk ook niet hoe lang anderen al bezig zijn. Misschien heeft zij er ook wel lang op moeten wachten. Ik hoop gewoon dat ons allen die medische wereld bespaart blijft. Een vriendin van mij werd in ronde 9 zwanger en tegen haar zei de verloskundige: wauw, snel gedaan zeg! Dus het is allemaal niet zo gek hoor, als het niet meteen raak is. Dat moeten we onszelf maar vaak genoeg vertellen!
Alle reacties Link kopieren
Hi allen, ik zou ook graag meeschrijven. Zit sinds kort ook op wachtbank topic maar deck dat ik er niet zo goed tegen ga kunnen dat er sommigen ook snel weer uit gaan. Want bij ons gaat het ook niet zo snel. Wij zijn 31/32 en bij ons wordt het ronde 8. Sinds een paar ronden gebruik ik ovulatie testen en denk wel te weten wanneer mijn eisprong is, maar dus nog zonder succes. Wat niet helpt is dat man en ik allebei onregelmatig werken dus soms niet makkelijk gebruik kunnen maken van de goede periode...maar blijf ook hoop houden dat het zonder medische molen toch goed gaat komen!

NOD deze ronde is 14 augustus...probeer niet te vroeg te testen maar doe het meestal wel, vooral als ik een feestje oid heb en wel een wijntje wil drinken!

Of drinken jullie helmaal niet? Merk dat ik dat nog lastig vind! Straks duurt het nog jaren :-(
Alle reacties Link kopieren
Welkom Roover! Ik vind de ovulatietesten ook wel fijn, maar als ik deze ronde weer ongesteld word dan denk ik dat ik het even helemaal los ga laten. Vind het aan de andere kant ook wel gedoe namelijk.

Ik drink en eet gewoon vrolijk door totdat ik een positieve test in handen heb. Heb ik eerst niet gedaan maar toen dacht ik hetzelfde als jij: straks duurt het nog een jaar. Misschien niet helemaal de juiste insteek hoor, maar ik wil niet dat het m’n leven nog meer gaat beheersen.
Alle reacties Link kopieren
Hee Olifantje, blij om te horen dat ik niet de enige ben die gewoon alles eet en drinkt. De eerste maanden deed ik voorzichtiger omdat ik op een 'roze probeerwolk' zat en de hele tijd dacht dat ik misschien wel zwanger zou zijn als ik over 2 maanden dat ene feestje, etentje, vakantie of festival gepland had. Maar nu het wat langer duurt en ik anders inderdaad ook te gefixeerd raak geniet ik nu erg van een wijntje :)
Maar misschien denk ik er over een tijdje wel weer anders over. Ook wel goed idee om de ovulatie testen even te laten... misschien volgende ronde :)
Alle reacties Link kopieren
Ik drink ook nog wel gewoon een wijntje,maar wel wanneer ik zeker weet dat het niet raak is. Anders doe ik het voor de zekerheid niet.
Qua eten doe ik niks anders dan anders. Ik geniet nog lekker van sushi en rauwmelkse kaas.

Ik ben dierenartsassistente en maak ook rontgenfotos en kom in contact met narcosegassen...dat is ook niet optimaal maar ik kan moeilijk mijn werk niet meer doen omdat ik zwanger wil worden. Wanneer ik dan daadwerkelijk zwanger ben word er uiteraard wel rekening mee gehouden. Ik moet het dan ook meteen vertellen.
Onze tijd is nu.
Alle reacties Link kopieren
@marianne: qua vitaminen slikte ik maandenlang braaf vitamine d en foliumzuur maar eerlijk gezegd ben ik daar mee gestopt sinds ongeveer een maand. Echt stom ik denk dat ik het morgen maar weer op ga pakken.

@arcticfox: welkom en fijne vakantie, tot snel!

Welkom Roover!

Ik heb het aan bijna niemand verteld behalve 2 goede vriendinnen. Helaas ook beetje tot periode gehad afgelopen maanden met tegenslagen dus wel fijn om dan ook even je hart te kunnen luchten soms. Ik hoop dat ik nu een wat rustigere periode tegemoed ga!

Met eten en drinken denk ik er ook nog niet om hoor, als het wat langer duurt kun je ander wel erg lang bepaalde dingen niet. Ik drink sowieso niet regelmatig alcohol en als ik het drink is het soms een wijntje dus dat is sowieso wel te overzien.
Bij ons weet alleen mijn beste vriendin en gast man dat wij aan het proberen zijn. Ik heb het haar verteld nadat zij een miskraam heeft gehad in het voorjaar. Voor de rest houden we het nog tussen ons

Ik kan nog steeds heel blij zijn voor anderen en kraambezoek vind ik ook nog leuk. Maar ik gun het mijzelf het het meeste haha

Door lange onregelmatige cycli ben ik helaas al wel gestart bij de fertiliteit poli
Ik ben nu net klaar met mijn derde dosis clomid voor ovulatie inductie. Zot nu in ronde 9 totaal
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben het ook niet verteld hoor. Alleen twee vriendinnen weten dat we het wel willen, maar niet hoe we er mee bezig zijn om het zsm te bereiken.

ArticFox: heel veel succes!
Onze tijd is nu.
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Is het groepje nog niet te groot?
Dan sluit ik graag aan.
Kan andere topics ook niet overzien.

Ik ben 32 jaar en mijn man is 34.
Wij zitten nu in ronde 11.
NOD is 17 augustus.
Zijn vorige week naar de huisarts geweest en worden nu doorverwezen naar de gynaecoloog.
We gaan de medische molen dus in.
Dit, omdat ik merk er veel te veel mee bezig te zijn en dat ik hoop op geruststelling (dat er met ons beiden niets mis is) en dat het dan wel lukt.

Ik slik alleen foliumzuur.

Wij hebben het met een paar goede vrienden gedeeld. Ouders hopen we snel te kunnen verrassen met leuk nieuws.
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie dit trouwens ook?
Ik ben ergens elke keer weer blij als de vruchtbare dagen voorbij zijn, zodat we weet gewoon seks kunnen hebben zonder doel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven