Eerste ronde clomid

10-08-2018 15:34 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste Vivaforummers,

Ik zit middenin de eerste cyclus met een beetje hulp van Clomid. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. Al met al is het een onzekere, maar ook erg hoopvolle periode.

Voelden jullie de eisprong? Vreeën jullie elke dag of om de dag? En na hoeveel pogingen was het raak?

Karin

Ik raakte zwanger door Clomid

Totaal aantal stemmen: 8

Ja (25%)
Nee (75%)
Alle reacties Link kopieren
Helaas heeft de clomid voor ons niet geholpen. Ik werd er vooral depressief van. Na 6 rondes overgegaan op de spuiten (weet even niet meer hoe dat middel ook weer heet).

Dus helaas geen tips, maar hou in de gaten hoe je stemming is. Die depressiviteit kostte ons bijna ons huwelijk.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Karin,

Hier ook net begonnen met eerst Duphaston en nu clomid 50mg. Eitje is 12mm geworden en nu opeens weg? Ze gaan volgende week bloedprikken en kijken of ik een ei sprong heb gehad of dat het gekrompen en weg is. Ik heb wel pcos.
Altijd spannend die echo's, hoe combineer jij dat met werk?! Ik vind het wel lastig maar het is eenmaal niet anders! Manlief moet ook gecheckt worden binnenkort.
Alle reacties Link kopieren
Hecamel schreef:
10-08-2018 16:05

Dus helaas geen tips, maar hou in de gaten hoe je stemming is. Die depressiviteit kostte ons bijna ons huwelijk.
Inderdaad een paar dagen erg humeurig en depressief geweest. Moest eerst primolut slikken om de menstruatie op te wekken, en daar word ik mega emotioneel van de laatste dagen. Blijft vreemd spul! Maar als het ergens goed voor is maakt het allemaal niet uit...

Heeft de injectie wel geholpen?
Alle reacties Link kopieren
Deborah90 schreef:
10-08-2018 16:27
Hoi Karin,

Hier ook net begonnen met eerst Duphaston en nu clomid 50mg. Eitje is 12mm geworden en nu opeens weg? Ze gaan volgende week bloedprikken en kijken of ik een ei sprong heb gehad of dat het gekrompen en weg is. Ik heb wel pcos.
Altijd spannend die echo's, hoe combineer jij dat met werk?! Ik vind het wel lastig maar het is eenmaal niet anders! Manlief moet ook gecheckt worden binnenkort.

Bij mij is ook PCOS geconstateerd. Het gekke is, dat ik hier bijna overal teruglees dat men gecontroleerd wordt en echo's, bloedafnames etc. moet ondergaan, maar niks van dat alles bij mij! Ik hoef alleen zes weken na het begin van de kuur terug te komen. Dan ben ik 1. zwanger 2. ongesteld geworden of 3. het heeft niks gedaan... en dan gaan we een verder plan uitstippelen. Was eerlijk gezegd liever goed in de gaten gehouden.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Karin,

Bij mij helaas geen goede ervaring met clomid, ik reageerde er helemaal niet op en heb nooit een eisprong ermee gehad (t/m 150 mg geprobeerd). Door de clomid had ik vooral last van zweten s'nachts, hoofdpijn en ook stemmingswisselingen. Op zich allemaal niet zo erg als het wel had gewerkt verder..

Uiteindelijk ben ik overgegaan op injecties (gonal-f en ovitrelle), hiervan had ik geen bijwerkingen en ik ben bij de 4e poging zwanger geworden.

Een vriendin van mij was na de eerste ronde met clomid zwanger, dus het kan ook totaal anders gaan. Veel succes in ieder geval!
Alle reacties Link kopieren
Clomid maakte mijn PCOS klachten alleen maar erger.
Na 3 rondes mee gestopt en mijn eierstokken zaten vol met blaasjes.
Uiteindelijk heeft een LEO operatie ervoor gezorgd dat die weg gingen.

Ik vond de clomid meevallen. Maar die onderzoeken elke keer. Dat maakt je zo onzeker.

Nu een heerlijke dreumes rondlopen.

Succes Karin1989 :rose:
Alle reacties Link kopieren
Karin welk ziekenhuis ga je? Ik zelf in Haarlem spaarne, en krijg echt goede begeleiding al ben ik pas net begonnen. Aangezien je bij pcos heel veel kleine "eitjes" heb moeten ze toch gaan kijken doormiddel van echo's of ze groeien (stel de kuur werkt heel goed en er rijpen opeens 4 eitjes en zetten allemaal door.. Dan heb je straks een 4ling in je buik. Daarom word er steeds gekeken, en als er veel eitjes rijpen mag je ook even geen sex hebben. Dus heel raar dat jij na 6 weken eens terug mag komen. :-|
Alle reacties Link kopieren
Toen ik aan de Clomid ging moest ik om de paar dagen naar het ziekenhuis voor een echo om te kijken hoe de eitjes zich ontwikkelden.
Toen er een paar op maat begonnen te komen hebben we om de andere dag seks gehad.

De Clomid 50mg leek in eerste instantie weinig te doen en ik had al een nieuwe dosering gehaald bij de apotheek.
Maar het eitje was ineens weg en ik was uiteindelijk zwanger.

Dat spul om een bloeding op te wekken vond ik vreselijk. Werd daar zo emotioneel van, kon om alles huilen. Gelukkig maar 1 keer hoeven slikken.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Biebeltje schreef:
10-08-2018 17:40
Toen ik aan de Clomid ging moest ik om de paar dagen naar het ziekenhuis voor een echo om te kijken hoe de eitjes zich ontwikkelden.
Toen er een paar op maat begonnen te komen hebben we om de andere dag seks gehad.

De Clomid 50mg leek in eerste instantie weinig te doen en ik had al een nieuwe dosering gehaald bij de apotheek.
Maar het eitje was ineens weg en ik was uiteindelijk zwanger.

Dat spul om een bloeding op te wekken vond ik vreselijk. Werd daar zo emotioneel van, kon om alles huilen. Gelukkig maar 1 keer hoeven slikken.

Succes!
Hoe groot was jou eitje? Die van mij was de laatste meting 12mm en 3dagen later weg??
Alle reacties Link kopieren
Oh jeetje, geen idee. Mijn zoontje is ondertussen al weer 7 jaar oud.

Ze dachten eerst dat het niks meer zou worden. 4 dagen later was hij verdwenen.
Ik durf echt niet te zeggen hoe groot hij was...
Gewoon er iedere keer voor gaan was ons plan.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb inmiddels de 1e kuur chlomid 50mg in huis. Bij mij is pcos geconstateerd dmv een echo en bloedafname. Heb provera gekregen om mijn menstruatie op te wekken vorige maand en op de 3e cyclus dag moest ik bloedprikken. Vorige week vrijdag heb ik de uitslag te horen gekregen en heb nu dus provera en chlomid gekregen. Ik verwacht er niet teveel van eigenlijk. Wij gaan volgende week eerst op vakantie, daarna ga ik beginnen met de 'kuur' ik moet op dag 10 van mijn menstruatie een echo laten maken om te kijken of er niet teveel blaasjes op springen staan en om te kijken of het middel daadwerkelijk goed aanslaat.
Alle reacties Link kopieren
Karin1989 schreef:
10-08-2018 16:30
Inderdaad een paar dagen erg humeurig en depressief geweest. Moest eerst primolut slikken om de menstruatie op te wekken, en daar word ik mega emotioneel van de laatste dagen. Blijft vreemd spul! Maar als het ergens goed voor is maakt het allemaal niet uit...

Heeft de injectie wel geholpen?
Nee. Ook die injecties hebben niet geholpen.

Uiteindelijk heb ik een LTT (laparascopische tuba test) gehad en daarna werd ik zwanger. Heeft uiteindelijk 5,5 jaar geduurd.
Alle reacties Link kopieren
Overigens heb ik geen pcos. De oorzaak is bij ons eigenlijk niet gevonden.
Alle reacties Link kopieren
Deborah90 schreef:
10-08-2018 16:45
Karin welk ziekenhuis ga je? Ik zelf in Haarlem spaarne, en krijg echt goede begeleiding al ben ik pas net begonnen. Aangezien je bij pcos heel veel kleine "eitjes" heb moeten ze toch gaan kijken doormiddel van echo's of ze groeien (stel de kuur werkt heel goed en er rijpen opeens 4 eitjes en zetten allemaal door.. Dan heb je straks een 4ling in je buik. Daarom word er steeds gekeken, en als er veel eitjes rijpen mag je ook even geen sex hebben. Dus heel raar dat jij na 6 weken eens terug mag komen. :-|
Reinier de Graaf in Delft/Voorburg. Ik lees dit ook erg veel terug, dat er een kans is dat er meerdere ei'tjes kunnen groeien. Ik ga bij de volgende afspraak echt even vragen waarom ik niet goed gemonitord word. Heb ook best wel een medische geschiedenis. Wordt vervolgd....
Alle reacties Link kopieren
Roos987 schreef:
10-08-2018 16:37
Hoi Karin,

Bij mij helaas geen goede ervaring met clomid, ik reageerde er helemaal niet op en heb nooit een eisprong ermee gehad (t/m 150 mg geprobeerd). Door de clomid had ik vooral last van zweten s'nachts, hoofdpijn en ook stemmingswisselingen. Op zich allemaal niet zo erg als het wel had gewerkt verder..
Ik heb eigenlijk vrij weinig bijwerkingen gehad in de zin van opvliegers, zweten, hoofdpijn enzo. Was wel erg emotioneel en dan een dag later weer super onverschillig. Ik ben normaal veel evenwichtiger!
Roos987 schreef:
10-08-2018 16:37

Uiteindelijk ben ik overgegaan op injecties (gonal-f en ovitrelle), hiervan had ik geen bijwerkingen en ik ben bij de 4e poging zwanger geworden.
Super fijn dat dat uiteindelijk gewerkt heeft!
Roos987 schreef:
10-08-2018 16:37

Een vriendin van mij was na de eerste ronde met clomid zwanger, dus het kan ook totaal anders gaan. Veel succes in ieder geval!
Je hoort inderdaad veel wisselende verhalen. We wachten af, en als dit niet blijkt te werken voor mij gaan we uiteraard door met andere opties.
Alle reacties Link kopieren
Goldstrike5 schreef:
10-08-2018 16:38
Clomid maakte mijn PCOS klachten alleen maar erger.
Na 3 rondes mee gestopt en mijn eierstokken zaten vol met blaasjes.
Uiteindelijk heeft een LEO operatie ervoor gezorgd dat die weg gingen.

Ik vond de clomid meevallen. Maar die onderzoeken elke keer. Dat maakt je zo onzeker.

Nu een heerlijke dreumes rondlopen.

Succes Karin1989 :rose:
Ojee, heftig verhaal! Hoe ben je uiteindelijk in verwachting geraakt?
Alle reacties Link kopieren
Hecamel schreef:
11-08-2018 13:39
Nee. Ook die injecties hebben niet geholpen.

Uiteindelijk heb ik een LTT (laparascopische tuba test) gehad en daarna werd ik zwanger. Heeft uiteindelijk 5,5 jaar geduurd.
Jeetje, 5,5 jaar, dat is lang! Hoe oud was je toen je uiteindelijk zwanger raakte?
Alle reacties Link kopieren
Biebeltje schreef:
10-08-2018 17:40


Dat spul om een bloeding op te wekken vond ik vreselijk. Werd daar zo emotioneel van, kon om alles huilen. Gelukkig maar 1 keer hoeven slikken.
Wow, dat heb ik dus ook heel erg. Ik word echt mega mega emotioneel van primolut. Ik jank dan al om de minste dingen. Clomid viel dus in dat licht wel mee....
Alle reacties Link kopieren
rossy2013 schreef:
10-08-2018 22:41
Ik heb inmiddels de 1e kuur chlomid 50mg in huis. Bij mij is pcos geconstateerd dmv een echo en bloedafname. Heb provera gekregen om mijn menstruatie op te wekken vorige maand en op de 3e cyclus dag moest ik bloedprikken. Vorige week vrijdag heb ik de uitslag te horen gekregen en heb nu dus provera en chlomid gekregen. Ik verwacht er niet teveel van eigenlijk. Wij gaan volgende week eerst op vakantie, daarna ga ik beginnen met de 'kuur' ik moet op dag 10 van mijn menstruatie een echo laten maken om te kijken of er niet teveel blaasjes op springen staan en om te kijken of het middel daadwerkelijk goed aanslaat.

Spannend hoor, heel veel succes! Ik zit rond de 16e cyclusdag 1e rond clomid, dus ben erg benieuwd of ik een eisprong heb gehad.
Alle reacties Link kopieren
Karin1989 schreef:
15-08-2018 12:18
Ojee, heftig verhaal! Hoe ben je uiteindelijk in verwachting geraakt?
Beetje late reactie.
Na de Leo operatie werd mij geadviseerd om weer aan de Clomid te gaan, maar dat heb ik niet gedaan.
Ik kreeg na de operatie weer een normale cyclus en 7 maanden had ik mijn zwangerschapstest in de handen.

In die 7 maanden geprobeerd om er niet teveel mee bezig te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het nu met jou Karin?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven