Zwanger worden in de MMM

12-08-2018 22:55 255 berichten
Hoi meiden,

Na 1 jaar proberen om zwanger te worden zijn mijn man (33) en ik (26) de MMM in gestapt. Inmiddels zijn we al 1,5 jaar bezig en nog steeds niet zwanger. Het lijkt me leuk om ervaringen te lezen van meiden die al zwanger zijn en gevoelens te delen met meiden die in hetzelfde schuitje zitten en net als ik ook graag zwanger willen worden. :-]

Groetjes Nina
anoniem_6394aaaa7c183 wijzigde dit bericht op 19-09-2018 23:02
11.75% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoi Nina, er loopt een topic met forummers die in een Clomid traject zitten. Allen nog niet langer in de MMM dan 6 maanden.
Hoi Pergamon, dank voor je bericht. Ik zal zo op het forum kijken. :)

Wij zitten nu 7 maanden in de MMM. Mijn man heeft een verminderde zaadkwaliteit waardoor wij niet zwanger kunnen worden. Ik heb eigenlijk elke cyclus een eisprong en gebruik geen clomid waarschijnlijk wordt het een ICSI traject.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn in juli 2017 gestart met onderzoeken, maar ik heb pas sinds maart 2018 medicatie. Het is bij ons nog onverklaard, maar vanwege een lange cyclus heb ik wel clomid, helaas nog zonder resultaat
Fijn dat je in ieder geval wel medicatie heb gekregen. Heb je nog meer onderzoekjes gehad?

Hoelang is jouw cyclus normaal gesproken? Mijn cyclus is meestal tussen de 30 en 42 dagen.
Onregelmatig en soms vrij lang.

Nu zit ik al op dag 42... En 15 dpo, dat weet ik dmv van ovulatietesten. Helaas nog geen teken van menstruatie of zwangerschap. De testen van de afgelopen dagen zijn negatief
Alle reacties Link kopieren
Vriend en ik gaan na de zomer beginnen met IVF of ICSI. Welke van de twee horen we komende dinsdag, maar vanwege zijn zaadkwaliteit zal het waarschijnlijk ICSI worden.

Ik merk dat ik er heel graag over zou willen praten met andere vrouwen die ook aan het begin van een dergelijk traject staan en zat er ook aan te denken om een topic te beginnen met tabel enzo. Er is al een topic voor dames die bezig zijn met IVF of ICSI, maar dat zijn vooral vrouwen die al jaren bezig zijn, al kinderen hebben en ik merk dat ik daar toch een beetje de aansluiting mis.
Hoi Nina,
Er is ook een langlopend topic van vrouwen die zwanger willen worden middels ivf/icsi.
Iedereen is welkom om aan te schuiven met de bedoeling dat iedereen zsm doorschuift naar het zwanger geworden door topic ;-)
Alle reacties Link kopieren
Nina2607 schreef:
12-08-2018 23:52
Fijn dat je in ieder geval wel medicatie heb gekregen. Heb je nog meer onderzoekjes gehad?

Hoelang is jouw cyclus normaal gesproken? Mijn cyclus is meestal tussen de 30 en 42 dagen.
Onregelmatig en soms vrij lang.

Nu zit ik al op dag 42... En 15 dpo, dat weet ik dmv van ovulatietesten. Helaas nog geen teken van menstruatie of zwangerschap. De testen van de afgelopen dagen zijn negatief
Nou die “-jes” mag bij een aantal onderzoeken wel weg hoor :) Vanzelfsprekend hebben we een hele rits aan onderzoeken gehad voordat medicatie werd voorgeschreven. Ik heb een onregelmatige en lange cyclus (34-42). Verder niks gevonden, daarom Clomid. We hebben 6 pogingen en daarna verder onderzoeken en vervolg stappen. Heb nog 2 pogingen staan, na deze cyclus. Deze cyclus verloopt alleen heel anders dan normaal, dus even afwachten hoe het nu gaat.
Hoi Ladies, welkom!

Fruity Pebbles Ik heb het huidige topic al gezien maar ik mis net als mimarr eigenlijk een beetje de aansluiting. Wel bedankt hoor!

Het is bij ons eerlijk gezegd ook nog een beetje onduidelijk welke behandeling het gaat worden IUI, IVF ICSI, vanwege de wisselende zaadkwaliteit van mijn man. Eerst was het zonder twijfel ICSI toen was de kwaliteit zodanig verbeterd dat ik gewoon zwanger kon worden zonder behandeling.(2mnd proberen) Nu is het weer slechter... IUI??

Wij moesten het 2 maanden proberen (zonder clomid) en mocht het niet lukken dan op de eerste dag van mijn eerst volgende menstruatie contact opnemen. En eigenlijk had ik mijn menstruatie afgelopen zaterdag verwacht.. :-[ zit nu op 16 dpo volgens ovulatietest.......
anoniem_6394aaaa7c183 wijzigde dit bericht op 13-08-2018 16:41
3.21% gewijzigd
Pergamon schreef:
13-08-2018 09:54
Nou die “-jes” mag bij een aantal onderzoeken wel weg hoor :) Vanzelfsprekend hebben we een hele rits aan onderzoeken gehad voordat medicatie werd voorgeschreven. Ik heb een onregelmatige en lange cyclus (34-42). Verder niks gevonden, daarom Clomid. We hebben 6 pogingen en daarna verder onderzoeken en vervolg stappen. Heb nog 2 pogingen staan, na deze cyclus. Deze cyclus verloopt alleen heel anders dan normaal, dus even afwachten hoe het nu gaat.
Wat maakt het dat deze cyclus anders verloopt? Ben wel benieuwd..
Alle reacties Link kopieren
Normaal ovulatie op dag 14-15 (met clomid) en nu alle ovulatietesten dik negatief. Voel normaal een week van te voren mijn menstruatie aankomen (volle en pijnlijke borsten) en nu helemaal niks, terwijl ik nu al op dag 26 zit. Met Clomid de afgelopen 4x een cyclus van 29 -30 gehad, dus even afwachten of er vrijdag/zaterdag wat gaat gebeuren.
Hoi hoi,

Graag zou ik mee schrijven met dit topic.

Sinds aug 2016 gestopt met de pil. Zeer onregmatige cyclus en besloten na een jaar na de HA te gaan. We zijn toen doorverwezen na het ZH. Geen Pcos geconstateerd maar kon toch geen eisprong van mezelf krijgen. Begonnen met clomid 50 sloeg niet aan daarna met 100 begonnen. Dit sloeg aan. Voor 6 maanden medicijnen meegekregen en probeer het thuis zelf maar. Na 6 maanden terug helaas nog niet zwanger. Besloten over te stappen op puregon i c.m pregnyl dit omdat ik heel erg last had van de bijwerkingen van de clomid. Nu ronde 2 ingegaan met de spuiten en woensdag FM in het ZH dus weer even spannend allemaal. Ik heb vorige maand ook een HSG onderzoek gehad en deze was goed geen verstoppingen. We gaan maar weer door maar af en toe zakt toch echt de moed in mijn schoenen. 


Sorry voor het iets wat lange verhaal.

Groetjes....
Alle reacties Link kopieren
Hoi Harper,

Wij zijndan ongeveer gelijktijdig begonnen. Ik zit nu in ronde 29 (geloof ik, ik ben de tel een beetje kwijt!) Bij mij sloeg de Clomid te goed aan (dubbele aantal eiblaasjes van wat was toegestaan), dus teruggezet naar 25mg. Dat sloeg wel goed aan. Nog twee kuren over.

Is HSG het onderzoek naar verstopte eileiders? Dat krijg ik ook als ik niet met Clomid zwanger raak.
Hoi Pergamon,

Ja dan maken ze een foto dmv contrast vloeistof om te kijken of er ergens een verstopping zit. Bij mij was gelukkig alles in orde maar het maakt je dan ook wel onzeker, als ze nou iets hadden gevonden dan weet je waar het evt aan zou kunnen liggen. Nu tast je maar in het duister. We gaan er iedere maand met volle moed in maar ben bang dat het mij toch een keer zal gaan breken.
Welkom Harper, Spannend allemaal.

Duimen dat je binnen 4 maanden zwanger raakt. Had je, ondanks dat je geen eisprong had, wel een bloeding?
Hebben ze de zaadkwaliteit van je man ook getest? Dan weet je zeker dat dat goed zit. Bij ons kwam het namelijk echt als een verassing....

Ik kom net van een inwendige echo en bloedtest. T zit allemaal niet echt mee. Ik ben al 3 dagen over tijd en nergens een menstruatie te bekennen. Wel heb ik steken en soms doet het best pijn. HCG negatief, Mijn oestrogeen waarden zijn hoog en Progesteronwaarden hoor ik morgen.

Afwachten dus.. Ik moet op de eerste dag van mn menstruatie contact opnemen voor het starten van IUI.

Ik heb trouwens in maart ook een HSG onderzoek gehad. Bij mij was ook alles Oke
Dank je Nina,

Mijn cyclus was zo in de war. Het varieerde dan 50 dagen dan 20 dan een 13. Tegen het einde was ik vaker wel dan niet ongesteld. Toen zijn we ook meteen na de HA gegaan.
Bij mijn vriend was alle in orde uitstekend zo zei de gyn.
En wat de HSG betreft ze zeggen dat je de eerste maanden wat vruchtbaarder bent hopelijk is dat bij mij ook het geval en mag ik snel een positieve test in handen hebben.

Je lichaam kan je zo voor de gek houden overtijd maar niet zwanger.

Wel spannend!!! laat de menstruatie maar snel komen kunnen jullie aan de IUI beginnen. Ga je wel aan de hormonen om een iets regelmatigere cyclus te krijgen?
Ooh das inderdaad niet fijn zo'n onregelmatige menstruatie.. gelukkig heb je nu Clomid en is alles in orde met je vriend. Laat die baby maar snel komen!

Wat het HSG betreft. Ja dat zeggen ze! Maar dan wel als het met olie gedaan is en niet met water. Bij ons heeft het alleen niet zoveel zin gehad.

Ik ga waarschijnlijk geen hormonen spuiten voor de IUI. Het mag gelukkig gewoon in mijn normale cyclus :)

Ben trouwens net gebeld door de arts.. ze willen graag dat ik donderdag nog een keer langskom voor een echo. Ze vind het vreemd dat mijn oestrogeen gehalte zo hoog is en is bang dat ze misschien toch een eitje over het hoofd heeft gezien.....
Ja is indd wel vreemd dat het gehalte wel hoog was, maar wat denken ze te zien op de echo?

HSG was wel op basis van olie dus wie weet. Ik put er positievetijd uit. Hoop doet je goed, vooral na al die maanden tegenslagen en hormonen.

Ik mag morgenvroeg naar het ziekenhuis voor een meting.
Hopelijk heeft de puregon dezelfde werking gehad als de vorige keer en kan ik donderdagavond de pregnyl zetten.
Spannend Harper! Hopend dat het allemaal werkt zoals het hoort.

Dat heb ik haar ook gevraagd.. Ik snap het ook niet zo goed. "Misschien staat er toch een eitje op springen ?" Zei ze.
Ik denk vooral dat ze het goed in de gaten wil houden om een buitenbaarmoederlijke zwangerschap uit te sluiten... ze zegt dat er toch waarschijnlijk een eitje moet zijn wat de oestrogeen produceert. Maar ik heb meer het idee dat het juist aan het verminderen is. Voor mn gevoel zit ik toch echt aan het einde van mn cyclus.
Nou wie weet zit er toch nog een eitje.
Mocht dit het geval zijn kun je dan meteen starten met IUI? Zou wel heel fijn zijn.
Alle reacties Link kopieren
@Harper, rot is dat, als ze niks kunnen vinden. Dat is bij ons ook zo. Hopen dat ze HSP toch effect heeft op korte termijn! Hoop en positiviteit is belangrijk als je er al lang in zit.

@Nina, spannend! Hopen dat ze morgen tóch een eitje zien.
Vanochtend meting gehad.
2 eitjes van 12 en 13 mm. Vrijdag terug komen hopelijk groeien ze goed verder.
De puregon heeft deze maand wel een andere werking vorige cyclus had ik op de 11e dag 2 eitjes van 16 en 17.

Fingers crossed dat de eitjes doorzetten
Zeker spannend Pergamon als er een eitje rijpt kunnen we wellicht eerder beginnen met IUI maar het vervelende is dat wij over een week op vakantie gaan.. zal je net zien dat dat in die week is haha :facepalm:

Harper Het duurt misschien iets langer dit keer en als we iets moeten hebben in dit traject dan is het geduld :roll: , maar zo te horen gaat het wel de goeie kant op :) ik duim voor je!
Jazeker Nina geduld is mijn 2e naam😊

Volgende week op sollicitatie. Moet dan weer 5 dagen gaan werken hopelijk krijg ik het toch gepland met de metingen. Eerst twijfelde ik of ik het wel moest doen maar met vooruitzicht op de toekomst en wellicht een kleintje zijn de werktijden zoveel beter. Geen weekenden en feestdagen meer en met de schoolvakanties vrij.

Maar toch spannend een nieuwe baan en bezig met dit traject. In het beste geval ben ik snel in verwachting en in het slechtste geval duurt het nog wel jaren.
Beetje dillema, maar wat mijn vriend zegt praten kan altijd
Spannend je sollicitatie!
Jaa werk en ziekenhuisafspraken kan inderdaad lastig zijn! Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik zo'n beetje door al mijn smoesjes heen ben ;-D Ach ja.. zoals je vriend al zegt.. praten kan altijd

Net terug van het ZK. Ze denkt dat de steken toch werden veroorzaakt door een eisprong. Ik heb toch mn ei later gehad dan ik dacht.. nou eerst maar even afwachten op de menstruatie :popcorn: en dan een welverdiende vakantie vieren haha

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven