Uitgerekend mei 2019

25-08-2018 08:46 765 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Dames,

Sinds gisteren een duidelijke positieve test!
Ik weet niet precies wanneer mijn NOD was/is dus weet niet de precieze uitrekendatum, zal begin mei zijn!

Hopelijk komen er snel nog meer positieve testen!

graag je gegevens dikgedrukt, wanneer bij ons tabel wil

NaamLeeftijd#UDJ/M/V:heart:Afspraken
Frigga27 jaar1e22 aprilV:heart:
Hollandsglorie33 jaar1e (2e)30 aprilJ:heart:
Aster8434 jaar1e2 meiV:heart:
Ananas201835 jaar3e4 meiJ:heart:
WinterDS27 jaar1e5 meiJ :heart:
Foxie2935 jaar2e7 meiJ :heart:
Isayez27 jaar2e7 meiJ:heart:
Mommy201827 jaar2e8 meiV:heart:
Zsa-zsaa30 jaar1e8 meiJ:heart:
bloomaday27 jaar1e9 mei?:heart:
Lulu6228 jaar2e11 meiM:heart:
Wildeperzik29 jaar1e11 meiJ:heart:
Meiks31 jaar1e12 meiM :heart:
Saar201727 jaar1e12 meiM:heart:
Huisjenr627 jaar2e15 meiV:heart:

:hug: Leeuw32 :hug: *FRozen_Star* :hug: Verliefdenonzeker :hug: Evalot :hug:
isayez wijzigde dit bericht op 03-01-2019 19:17
83.81% gewijzigd
Hoi Isayez!

Gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik heb afgelopen woensdag positief getest. Volgens eigen berekeningen ben ik 1 mei uitgerekend :)
Alle reacties Link kopieren
Hoiii! Ik klets graag mee! 2 dagen voor nod getest en zag toen een ieniemienie streepje.. donderdag (nod) getest en toen werd het streepje al duidelijker! Vanochtend weer getest en durf nu pas te geloven dat ik weer zwanger ben! Ik heb een kleine rondlopen van bijna 2!
Hoe voelen jullie je? Ik voel mij goed.. enige kwaal is dat ik zooooveel moet boeren. Had ik bij mijn eerste zwangerschap ook!
Alle reacties Link kopieren
En natuurlijk gefeliciteerd met de positieve testen!!!😊
Alle reacties Link kopieren
Verliefenonzeker en babylove welkom en gefeliciteerd!

bij een cyclus van 28 dagen zou afgelopen donderdag ook mijn nod zijn.
afgelopen maand was ik ook al 3 weken later ongesteld.
Ik zou eigenlijk niet weten wanneer mijn nod dus echt was haha en de uitrekendatum is ook maar een gokje daardoor.

Dit is mijn 2e zwangerschap, heb een zoontje van 9,5 maand en nog een bonusdochter van 3 jaar.
Ah wat leuk welkom babylove. Ik ben 30 jaar en dit is mijn derde kindje. Ik heb een 2 zoontjes 1 van 5, en 1 van 9,5 maanden. Isayez je naam kwam mij al bekend voor ik denk dat ik toen meegelezen heb in de topic uitgerekend december 2017 of november? Ik heb zelf toen niet meegeschreven :)

Wel erg leuk dat je ook weer zwanger bent. Is de zwangerschap gepland?

Hier voel ik mij verder prima. Af en toe steken en krampen in mijn baarmoeder en gevoelige borsten. Verder nog niks :)
Alle reacties Link kopieren
verliefdenonzeker schreef:
25-08-2018 14:45
Ah wat leuk welkom babylove. Ik ben 30 jaar en dit is mijn derde kindje. Ik heb een 2 zoontjes 1 van 5, en 1 van 9,5 maanden. Isayez je naam kwam mij al bekend voor ik denk dat ik toen meegelezen heb in de topic uitgerekend december 2017 of november? Ik heb zelf toen niet meegeschreven :)
ik heb inderdaad even meegeschreven bij uitgerekend in november, toevallig vandaag nog een berichtje daarin geplaatst.

Wel erg leuk dat je ook weer zwanger bent. Is de zwangerschap gepland?
het was nog geen bewuste keuze om nu al voor de 2e te gaan. Maaar we wisten dat de kans best aanwezig was aangezien ik geen pil slikte en wij vhzdku deden.. dus toen R. nog wat jonger was, gebruikte wij nog wel condooms. Sinds kort niet meer.. haha maar daar waren wij toch niet zo goed in.. weet ook precies van welke keer haha. We zijn erg trouwens super blij mee! ondanks het best wel beetje snel achter elkaar is.
jij hebt ook een zoontje van 9,5 maand, dat is ook vlot! was het bij jou wel gepland? van wanneer is hij? R is van 6 november


Hier voel ik mij verder prima. Af en toe steken en krampen in mijn baarmoeder en gevoelige borsten. Verder nog niks :)
hier hetzelfde eigenlijk, wanneer ik nies, heb ik een steek in baarmoeder.. dat was ook de reden dat ik maar weer even ging testen!
alleen ik heb niet lang genoeg gewacht tot hij helemaal klaar was, dus dacht dat hij negatief was.. tot ik 2 dagen later die test nog eens bekeek en opeens een streepje zag.. later nog 3 keer dezelfde fout gemaakt!... en steeds een streepje uren later.. toen dacht ik.. hmm 4 keer indrogers.. dat kan niet.
Dus toen maar even een ander merk gehaald en even wat langer gewacht.. maar die streep kwam al snel tevoorschijn
Ahh oké ik snap het ja :-D Ja als jullie er blij mee zijn dan is het geweldig toch! Was het niet eerst even een shock momentje? Welke testen heb je gebruikt? En was het streepje uiteindelijk toch best duidelijk?

Mijn zoontje is geboren op 17 november. Ik was eigenlijk 2 december uitgerekend maar eerder bevallen :) Voor ons was het wel echt een bewuste keuze. Wij hebben na de bevalling geen anticonceptie meer gebruikt :shame: 2 dicht op elkaar lijkt ons erg leuk. Uiteindelijk deze maand pas raak. Super blij maar wel erg onzeker nog.
Alle reacties Link kopieren
Eerste instantie wel een momentje ohjee.. Er staat echt een streepje! Maar goed we ginger er vanuit dat wij vruchtbaar waren, bij onze zoon eerste ronde raak.. Dus echt een hele verassing is het ook niet.
Zelf heb ik ook gezegd tussen de 1.5 jaar en 2.5 jaar verschil vind ik mooi. Nu dus precies 1.5 jaar haha.
R is 13 dagen eerder gekomen was 19 november uitgerekend (zelf 18 november jarig dus erg blij dat hij eerder kwam)

Heb jij de vk al gebeld?
Ik ga deze week maar even kijken om een afspraak te maken
ja heel leuk 1,5 jaar verschil. Ik ben super benieuwd hoe ze het gaan doen samen straks en hoe ik het ga vinden.

Haha snap dat je dan blij was dat R eerder kwam. Ik ben 11 en mijn man 12 april jarig. Dus als ik nu weer 2 weken vroeger beval dan zal de nieuwe baby vlak na onze verjaardagen geboren worden. Vind dat eigenlijk wel super bijzonder :flirting:

Ik heb nog niet gebeld, maar afgelopen vrijdag mij wel al aangemeld via de website. Ik verwacht dus komende week een telefoontje. Wij gaan gewoon weer naar dezelfde praktijk als bij onze zoontje. En jullie?
Alle reacties Link kopieren
ik ben ook erg benieuwd hoe het straks is met 2 kleintjes. En hij die straks op elkaar gaan reageren.

Dat zou wel heel bijzonder zijn als hij/zij zo dicht bij jullie verjaardag geboren wordt!

toevallig vandaag de verloskundige gebeld heb 21 september intake gesprek en de eerste echo! daar kijk ik erg naar uit!
Ahhh spannend! Vandaag heeft de vk mij ook terug gebeld en eerste echo+ intake staat gepland op 18 september :-D super spannend maar ook super veel zin in!

Heb je ondertussen wat meer kwaaltjes gekregen? Morgen ben ik als het goed is 4+6 weken. Heeft de vk nog iets gezegd over hoe ver je zou kunnen zijn?

Het is wel stilletjes hier in de groep he? Geen babyboom in mei? :shame:
Alle reacties Link kopieren
Hi ladies,

Ik lees al een tijdje mee op de achtergrond maar durfde me nog niet helemaal bij jullie te voegen. Heb mijn eerste lichte positieve test gehad op 9dpo (vrij vroeg dus) en deze bleef oplopen tot een dikke streep nu :) Ik wilde nog even wachten op de uitslag van de digitale test van vanmorgen tot ik me bij jullie zou voegen:

http://nl.tinypic.com/r/2i20qvb/9

:flirting:

Dit zou betekenen dat ik nu officieel 4 weken ben, wat klopt met mijn laatste menstruatie op 27 juli. Ik ben natuurlijk superblij, maar ik zit echt volledig in ongeloof. Het is heel raar, ik weet niet of dit een bekend gevoel is bij de zwangeren, maar ik gelóóf het gewoon niet o_o Ik heb zo niet het gevoel dat er iets in mij aan het groeien is? Ik heb net wel al een aanmeldingsformulier ingevuld voor een verloskundige bij ons in de buurt. Het is zo bizar. Ik hoop gewoon zó erg dan alles goed gaat, de angst voor dat er iets zou misgaan is groter dan het genieten op dit moment :| Hoop echt dat ik dit los kan laten en blij durf te zijn, want me zo onzeker voelen tot de eerste echo wil ik niet.

Ik ben overigens 27 en mijn (zelf) uitgerekende datum is 7 mei :-) Dit is ons eerste kindje. Ik ben vorig jaar oktober gestopt met de pil en na wat maanden 'aankloten' zijn we afgelopen maand serieus aan de slag gegaan met om de dag sexen en met ovulatietesten. En dat heeft geleid tot dit resultaat, haha :heart:
Gefeliciteerd winter en welkom! Ik zag je testen voorbij komen in het wachtbankje topic, super leuk! Voor precies 4 weken een prachtige digitale test! Mijn test gaf met 4 weken nog 1-2 weken :-D

Je gevoel van ongeloof is herkenbaar. Ondanks dat dit niet mijn eerste zwangerschap is, heb ik altijd weer het gevoel van ongeloof als ik een positieve test in handen heb. Morgen ben ik precies 5 weken zwanger en ik moet zeggen dat het nu pas begint te landen. Was echt aan het stuiteren de eerste dagen! :hyper:

Het onzekere gevoel hoort er helaas bij en gaat nooit helemaal meer weg :winkie: probeer je vast te houden aan je mooie testen!
Alle reacties Link kopieren
Verliefd: Nou gelukkig is het herkenbaar haha :facepalm: Ik had verwacht euforisch te zijn, maar ik zit alleen maar in de spanning @( Hopelijk gaat het bij mij ook iets meer landen, laten we gewoon uitgaan van het beste! Fijn om te horen dat mijn testen duidelijk zijn, het is zoals gezegd mijn eerste keer en ben nog niet zo bekend met alle in's en out's :-$ Ik ben vanmiddag al teruggebeld door de verloskundigepraktijk, maar zat op kantoor dus kon ze niet opnemen. Ga straks even terugbellen, hopelijk nemen ze dan nog op.. Hebben jullie je al aangemeld ergens?
Hoi Winter! Ja ik heb mij aangemeld bij hetzelfde praktijk als bij mijn zoontje. Gisteren ben ik terug gebeld en ik heb 18 september intake+ eerste echo staan. Dan ben ik als het goed is 7+6 weken ver. Super spannend. Ik hoop voor jou dat ze nog opnemen.

Als het je eerste is snap ik dat alles heel spannend is en vooral nieuw. Laat alles lekker op je afkomen en probeer te genieten van deze tijden. En met vragen kan je hier ook altijd terecht ;)

Heb je al symptomen?
Alle reacties Link kopieren
Helaas waren ze dicht, ik ga ze morgen nog eens bellen. Ze hebben me wel al gemaild met de vraag of ik me wil aanmelden bij een online zwangerschapsportaal, waar ik mijn progressie en afspraken kan bijhouden.

Ik heb eigenlijk niet echt symptomen behalve gevoelige tepels en het warm hebben. Ik wíl bijna misselijk worden, haha. En jullie? Fijn dat jullie wat meer ervaring hebben en ik hier terecht kan met mijn vragen 🤗
Alle reacties Link kopieren
Dames, ik merk toch steeds meer dat ik een lezer ben ipv een schrijver. Ik probeer alles op mijn mobiel te typen, maar moet hierdoor zoveel terugscrollen dat ik de draad vaak kwijt ben over wie wat heeft gezegd en waar ik antwoord op moet geven :facepalm: Dus ik zal heeeel erg mijn best doen om vaker te reageren. Merk dat het achter de laptop wat makkelijker gaat.

@ Winter, van harte!!! Leuk dat je mee schrijft. Bij mij is het vandaag pas echt geland. :-D

Wij hebben op 17 sept afspraak bij dezelfde vk. scheelt weer uren zoeken op google :biggrin:

Voor de tabel: ik ben 28 en uitgerekende datum 01-05-2019
Ah jammer winter! Hopelijk krijg je ze vandaag wel te pakken. Hier heb ik ook nog nergens last van. Alleen gevoelige borsten en af en toe krampen onder in mijn buik. Bij de zwangerschap van mijn zoontje ben ik niet 1 keer misselijk geweest :D Terwijl bij mijn zoontje van 5 ik tot 16 weken elke dag heb overgegeven. Zo zie je maar dat het niks zegt over de zwangerschap zelf.

Hahaha babylove snap het wel hoor! We zijn nu nog met zijn weinigen dus makkelijk bij te houden :-D
Alle reacties Link kopieren
Oké goed om te weten dat jullie beiden rond half sept. je eerste intake hebben. Ik word morgenochtend gebeld door de verloskundigenpraktijk.

Ik zit nog wel met een zorg.. Ik moet namelijk 20 september vliegen voor een vakantie en vind dit best wel spannend nu ik weet dat ik zwanger ben. Het liefste zou ik hiervoor al een echo willen hebben om te zien of er überhaupt een hartje klopt. Die donderdag zou ik 7+2 zijn, dus dan zou het waarschijnlijk een inwendige echo worden, wat ik niet héél erg zie zitten eerlijk gezegd..

Nóg iets waar ik mee worstel is het vertellen aan mijn ouders & vrienden. Het liefst zou ik het mijn ouders pas vertellen als we weten dat het hartje klopt (zodat we ook de echo foto kunnen laten zien), maar we zijn zó ontzettend close dat ik het echt nier voor me kan houden. Wanneer vertellen jullie het?

En qua vrienden, hebben we volgend weekend een verjaardagsfeestje waar ik beloofd heb te helpen (kan het dus niet maken om af te zeggen). Alleen ben ik echt wel van de wijntjes normaal, dus het is heel raar als ik niet drink. Het vervelende is dat er gemeenschappelijke vrienden komen die ik vorige week ook heb gezien met een feestje en waar ik toen al heb gezegd dat ik bob was omdat ik grieperig was. Nou dat vonden ze al echt vreemd maar ik kwam ermee weg. Maargoed, zij zijn er dus ook volgende week en als ze dan horen dat ik wéér niet drink, weten ze het sowieso. En ik wil dus écht niet dat ze het nu al weten, het is nog vééél te vroeg. Mijn ouders zou ik het nog wel vertellen, maar vrienden echt nog niet. Wat is jullie advies?
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Mag ik hier ook meeschrijven? :) Ik weet sinds afgelopen zondag dat ik zwanger ben. Het is ons eerste kindje. Hiervoor een vroege miskraam gehad dus vind het heeel spannend! Ik had 5 dagen voor m’n NOD al een positieve test, en de cb van vanavond gaf 2-3 weken aan. Wat betekent dat ik nu tussen de 4 en 5 weken zwanger ben. Iets langer dan ik in eerste instantie dacht!
Qua kwaaltjes voel ik me ook echt zwanger: moe, moe, moe en misselijk en echt enorme borsten haha!

Fijn om hier te kunnen kletsen! Vind het maar lastig om het stil te houden!
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Allereerst iedereen gefeliciteerd met de prille zwangerschappen!

Ik zou ook graag willen meeschrijven. Mijn naam is Milou, 27 jaar en in verwachting van mijn tweede kindje. Ik heb al een zoontje van 2 (juni 2016). Ik heb een hele (lange) onregelmatige cyclus varierend van 35 tot 47 dagen. Ik heb gisteren licht positief getest, dus ik schat mijn uitgerekende datum tussen 7 en 9 mei. Ik ben er zo blij mee! Bij mijn zoontje was het in 1x raak en hier heb ik dik een jaar op moeten wachten. Zo zie je maar het zegt allemaal niks.

Is het misschien handig om een fb-groep aan te maken? Of zien jullie dit niet zitten?

Gr. Milou
Alle reacties Link kopieren
Hee, zsa-zsaa welkom en gefeliciteerd! Jou ken ik nog van een ander groepje.. Ik weet alleen even niet meer welke!
En winter jij ook gefeliciteerd en welkom! Heb je de vk al te pakken kunnen krijgen?
Ik zal vanavond het tabel even bijwerken!

@babyloveee, ik heb zelf ook altijd een beetje moeite om alles bij te houden, ik lees ook alles maar niet alles blijft hangen waarop ik wil antwoorden of een reactie wil geven!
Alvast mijn excuses als ik ergens niet op resgeer.

Symptomen zijn hier eigenlijk nog niet, in het begin wel gevoelige borsten, net als wanneer ik ongesteld wordt, maar verder niks.
Ja.. Als ik nies doet het pijn in baarmoeder, maar heb al paar dagen niet geniest haha.

Toevallig heb ik eergisteren gekeken naar een chinesekalender, die zegt dat het een meisje wordt, net als de baking soda test haha. Mijn gevoel zij dat trouwens ook.. (bij de eerste had ik geen flauwe idee, de chinesekalender zijn toen een jongen, dat klopte ook haha)

Zouden jullie de gegevens die ik het tab moeten, dikgedrukt kunnen maken? Is voor mij net even iets makkelijker haha
Alle reacties Link kopieren
Mag ik meeschrijven?
Net een positieve test van clearblue in haden van 1-2 weken! Stel me later voor nu rennen voor werk..
Winter, je vraag over de echo kan je helaas niet echt geruststellen. Alle echo’s in een vroege stadium worden namelijk inwendig gedaan. Ik weet niet meer precies vanaf wanneer niet maar ik denk rond de 10 weken doen ze een buik echo. Een inwendige echo valt trouwens echt reuze mee! Het is wel een beetje ongemakkelijk in het begin maar verder stelt het niks voor.

@vertellen, ja zelf zou ik het het liefst ook al met onze ouders gedeeld hebben, helaas wilt mijn man echt wachten tot minimaal de eerste echo. Alleen mijn beste vriendin weet het nu nog. Er is ook geen regel over het vertellen. Als jij het met ze wilt delen dan vooral doen!

Helaas heb ik niet echt advies betreft het verjaardagsfeestje en het drinken. Ik lees wel eens dat mensen zeggen dat ze antibiotica gebruiken en daarom niet mogen drinken. Als je zelf de mogelijkheid hebt om je drankjes in te schenken, mss iets meenemen van huis en dat stiekem in je glas schenken. Of gewoon aannemen en doen alsof je kleine slokjes drinkt en als niemand kijkt je glas half legen :mrgreen: ik heb echt geen idee hahaha ik noem maar wat :-D ik drink zelf normaal amper dus ik heb dat probleem niet.

Welkom en gefeliciteerd Zsa zsaa ;)


Hahhaa Isayez jij hebt je al helemaal verdiept in het geslacht :-D hahaha heb je ook een voorkeur voor een meisje? Zijn je testen inmiddels duidelijker? Of heb je niet meer getest?

Hier is het kwaaltje vaker plassen bijgekomen. Gelukkig nog geen last van misselijkheid oid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven