Nog even geduld..zwanger worden najaar 2018.

27-08-2018 14:08 220 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ha lieve meiden,

In december 2018 willen mijn man en ik voor ons eerste kindje gaan. Hij is dan 33 jaar en ik word in oktober 32 jaar.
Tijdens de afgelopen vakantie lijken mijn eierstokken ineens te zijn gaan rammelen. Echter zijn we naar een van de zika landen op vakantie geweest, waardoor we onze wens nog een aantal maanden uitstellen.

Wel lijkt het mij vast hartstikke leuk om vast met wat gelijkgestemden van gedachten te wisselen. Ik kijk er namelijk echt enorm naar uit en het kan me niet snel genoeg december zijn.


Lieve groetjes,
Sannie
Alle reacties Link kopieren
Hoi Sannie,

Wat leuk. Bij mijn man en mij hetzelfde verhaal. We wilde eigenlijk voor de vakantie in het voorjaar al beginnen. Maar bedachten dat we nog 1 vette bestemming wilde doen, niet rekening houdend met zika/malaria. Dus nu inderdaad wachten tot december op advies van de dokter.

Ben je al gestopt met de pil of had je die niet?

Ik weet niet of ik het volhoud mee te blijven schrijven maar ga mijn best doen.
Alle reacties Link kopieren
Hi Banaaaana,


Leuk dat je reageert! Ben je inmiddels al op reis of moet je nog? En gelijk hebben jullie, waar gaat de reis heen?

Ik ben inmiddels al bijna een jaar gestopt, niet ter voorbereiding op de zwangerschap maar meer omdat ik de pil toen inmiddels al veertien jaar slikte.

En jij? Ook lees ik verschillende verhalen over het starten van foliumzuur. In Nederland houden ze 1 maand aan, maar ik las over een onderzoek dat 3 maanden voorafgaande adviseert.


Ik ben ook niet een enorm fanatieke schrijfster maar ik ga mijn best doen :).
Fijne avond!
Alle reacties Link kopieren
Hi meiden! Mijn vriend en ik willen binnenkort ook voor een 1e gaan. (oeh ik vind het heel spannend om zo te typen want dan wordt het best wel echt).

Ik ben al 2 jaar met de pil gestopt en in die tijd hebben we een condoom gebruikt, ook wel eens ' vergeten' met het idee, als het gebeurt dan is het welkom. Ik heb een best wel onregelmatige en lange menstruatie, tussen 35 en 43 dagen. Hierdoor automatisch al minder vruchtbare dagen in een jaar en ik weet ook echt niet op welke dag ik vruchtbaar ben omdat de menstruatie elke maand weer anders valt.

Ik denk dat ik gelijk met ovulatietesten ga meten om de kans groter te maken. Hoe gaan jullie het doen? is het obsessief om gelijk met ovulatietesten te werken?
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,

Eigenlijk is mijn verhaal niet helemaal zoals jullie. Mijn vriend en ik gaan in oktober trouwen. Ook willen we snel voor een kindje gaan en om die reden ben ik in juni gestopt met de pil, omdat het altijd even kan duren voor je weer (regelmatig) ongesteld bent en het dus echt kan gaan lukken. Inmiddels ben ik wel weer twee keer ongesteld geweest. Ik hoop dat we in het najaar raak schieten :)
Sannie, ik ben 2 weken voor het stoppen met de pil met foliumzuur gestart. Ze raden inderdaad minimaal een maand van tevoren aan. Inmiddels zit ik al op twee maanden. Het kan nooit kwaad om hier op tijd mee te beginnen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Winterluxi,

Leuk dat je ook aansluit!! Ik herken het hoor, vind het enorm spannend maar we zijn wel echt klaar voor de grote stap. Ik vind je idee helemaal niet gek om eens met ovulatietesten je cyclus onder de loep te nemen! Gelijk heb je hoor. Vanaf wanneer willen jullie starten?

Fijne avond allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Hi Dierends,

Leuk dat je er ook bij bent! Trouwen, gefeliciteerd!! Spannend en ben je al helemaal klaar met de voorbereidingen?
Ik hoop voor jullie dat het snel raak mag zijn. En sowieso een geweldige dag met heel veel liefde toegewenst.

Thnx voor de info mbt foliumzuur. Ik zal eind september dan maar eens een potje aanschaffen. Gebruiken jullie nog meer vitaminen ter voorbereiding?
Alle reacties Link kopieren
We zijn van de zomer naar Tanzania geweest (o.a. Kilimanjaro beklommen) maar er wordt aangeraden 3 maanden wachten na de malariamedicatie die we hebben gehad. Het eerste plan was juist vlak voor de vakantie beginnen, maar eigenlijk op het moment dat we wilde beginnen hadden we ook de afspraak voor de inentingen enzo, en de arts daar was heel erg duidelijk dat het echt heel dom zou zijn om niet te wachten.
Ik ben sinds januari gestopt met de pil, omdat we dus eigenlijk het voorjaar al van start wilde, maar ik denk niet dat ik ooit nog ga beginnen aan de pil. Gelukkig wel echt snel een regelmatige cyclus van 28/29 dagen :)

Foliumzuur heb ik net weer opgepakt (de zomer even 2 maanden niet geslikt). Merk aan alles dat ik helemaal klaar ben om er vol voor te gaan, nu maar hopen dat alles werkt

Winterluxi: Ik ga zelf niet meteen beginnen met ovulatietesten, maar als ik jou lange/onregelmatige cyclus had gehad misschien wel. Ik snap in ieder geval heel goed dat je gewoon zeker wilt weten wanneer je ovulatie is.

Dierends: Alvast gefeliciteerd, veel plezier in oktober en inderdaad hopen dat het daarna snel raak is.

Gebruiken jullie een app of iets dergelijks om je cyclus bij te houden? Ik ben zelf wel van Clue, maar heb ook geen anderen gebruikt..
Alle reacties Link kopieren
Dat klinkt echt als een geweldige reis. Wij zijn ook naar Afrika geweest :-) . Maar dan moet jij er ook heel erg naartoe leven denk ik. Wanneer verwachten jullie echt te starten?

Ik gebruik de period tracker, handig maar niet optimaal. Ik zal de Clue eens proberen.
Alle reacties Link kopieren
Waar in Afrika ben je geweest? Wij willen ook vanaf eind november/begin december beginnen.

En we leven er inderdaad naar toe, zeker nu veel vrienden in verwachting zijn. Maar genieten ook nog wel echt van de vrijheid, alcohol en rood vlees ;) en deze laatste 3 maanden zijn ook zo weer voorbij.
Alle reacties Link kopieren
Hoi !!

Ik zou ook graag mee willen schrijven met jullie.

Ik heb pas geleden mijn spiraal laten verwijderen en wil graag de eerste tijd even afwachten hoe mijn lijf alles weer gaat oppakken. De bedoeling is ook om tegen eind van het jaar er echt voor te haan ;) Het wordt ons derde kindje.

Wat gaaf dat jullie op reis zijn geweest. Allemaal een fijn vooruitzicht om straks eind van het jaar echt bezig te gaan . Ik vind het wel weer spannend!!

Ik ga in principe in eerste instantie geen ovulatie testen gebruiken. We gaan het zien.

Leuk om elkaar op deze manier op de hoogte te houden :)
Foliumzuur is inderdaad een goeie . Dat zal ik ook eens even halen binnenkort!

Xx
Alle reacties Link kopieren
Gezellig Elsa, hartstikke welkom natuurlijk! En een derde! Ook super.

Meiden volgens mij krijgen we zo een gezellig clubje. Scheelt ook voor mijn man :hyper:
Wij zijn in de omgeving van Kaapstad geweest.

Gelijk heb je hoor. Dat doen wij ook nog even lekker als echte Bourgondiërs!
Alle reacties Link kopieren
Wat een lieve berichtjes vanwege het trouwen, dank jullie wel :)
Ik slik er ook nog multivitamine bij (zo'n potje waar alles wel in zit). Gewoon voor mijn eigen gemoedsrust. Ik weet dat ik niet alle dagen alles binnen krijg wat zou moeten, dus zo'n pil is een goede aanvulling.
Vooralsnog ga ik trouwens geen ovulatietesten gebruiken.

Ik gebruik de app 'mijnkalender', maar omdat ik pas in juni gestopt ben met de pil, ga ik er nog niet te veel van uit dat de dagen van ovulatie en menstruatie kloppen. Daarvoor was ik de afgelopen 2 maanden nog te onregelmatig. Maar wel fijn om bepaalde symptomen/dagen dat je seks hebt/etc. in bij te houden.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd met het aanstaande huwelijk Dierends!

Ik slik nu een B vitamine waar ook genoeg B11 inzit. Verder gebruik ik de app Maya om mijn cyclus bij te houden, maar wat ik al aangaf is er bij mij geen pijl op te trekken. De app is wel heel fijn want je kan ook andere symptomen aanklikken bij elke dag.

Wij gaan in september beginnen maar we zijn dan vanwege werk 1 week niet samen en het kan zijn dat mijn vruchtbare dagen dan vallen. Dus ik hoop eigenlijk dat het ergens in het najaar, in ieder geval voor 2019, raak zal zijn. We zullen zien :)

Leuk om met elkaar er zo over te hebben!
Hoi meiden!

Ook ik moet nog even geduld hebben omdat we naar een zika land op vakantie zijn geweest :-)

Ik kijk er erg naar uit om te beginnen.
Heb afgelopen vrijdag de laatste anticonceptie pil genomen en hoop dat mijn eigen cyclus snel op gang komt.
Ben een aantal jaar terug al eens voor langere tijd gestopt met de pil en toen duurde het geloof ik bijna een jaar voordat er regelmaat in kwam. Hoop dat ik nu niet zo lang hoef te wachten want van november/december zouden we willen beginnen.

Ik heb de app womanlog geïnstalleerd om mijn cyclus bij te houden en ben van plan om vanaf 1 oktober foliumzuur te nemen.

Hebben jullie het in jullie omgeving er met vrienden/familie over?

Liefs, rose
Alle reacties Link kopieren
Wat snel al Winterluxi, fijn!!

Hoi Rose, ah, welkom bij de club! Waar ben je heen geweest op vakantie? Een hoopvol berichtje van mijn kant. Toen ik stopte met de pil zat er vrij snel regelmaat in, hoop dat dat bij jou ook zo mag zijn. Een paar vrienden verwachten het denk ik inmiddels ook wel van ons en met echt goede vriendinnen en mijn moeder heb ik het er weleens over. En jij/jullie?

Ik ga geloof ik toch eens wat andere apps proberen.
Wij hebben besloten, i.v.m. een binnenkomend project op mijn werk toch nog even de rust te bewaren en het 'proberen' naar het nieuwe jaar over te tillen (wel het begin van het nieuwe jaar), toch vind ik het nog steeds gezellig om er met jullie over te kletsen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Wij hebben ook besloten om in het najaar te beginnen! Ben in maart gestopt met de pil en sinds een paar weken begonnen met het slikken van foliumzuur. Heb ook voor de zekerheid vast wat testjes ingeslagen. Vond het helemaal spannend om dat allemaal in huis te halen want dan wordt het “echt” haha.

Na het stoppen van de pil was ik 3 keer opzich redelijk regelmatig ongesteld geworden. Maar de laatste keer duurde het ineens 6 weken! Kan dat door de pil komen nog? Maak mij gelijk zorgen dat het straks niet gaat lukken met zwanger worden.

Mijn vriend wilt wel graag maar vind het nog wel eng en durft nog niet te vrijen zonder condoom. Daarom wachten wij nog tot het najaar zodat hij aan het idee kan wennen.
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel Winterluxi

Wij hebben het er met niemand over nog, tenminste: niet over onze plannen. We hebben wel vrienden die al kinderen hebben en mijn schoonzusje is nu ook zwanger, dus met hen hebben we het wel over kinderen en zwangerschap in het algemeen.
Bij ons is het tegengesteld zelfs. Tegen sommige mensen zeggen we dat we er nog niet mee bezig zijn en zeker mijn vriend blijkt ineens een goed acteur ;) Dit doen we omdat we een aantal mensen uit onze families en vrienden kennen: zij gaan meteen (regelmatig) vragen of het al gelukt is/of we al zwanger zijn. Ik wil niet steeds met die vraag geconfronteerd worden, helemaal niet als het allemaal langer blijkt te duren dan we nu nog hopen. Daarnaast willen we dat iedereen eerst naar onze bruiloft toeleeft. Ik heb inmiddels de hoop laten varen dat we op onze huwelijksdag iedereen kunnen vertellen dat we zwanger zijn ;) Mocht het ineens heel snel lukken, dan zijn we nog niet lang genoeg zwanger dat we het wereldkundig willen maken.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk dat jullie gaan trouwen Dierends !
Wij vertellen het ook niet aan onze omgeving.. behalve 1 van mijn beste vriendinnen weet er verder niemand wat vanaf.

@vlaca ik heb ook vast wat testjes gehaald Haha. Echt wel spannend, dat maakt het ook inderdaad wel echt..

Ik moet ook nog wachten tot mijn menstruatie na het verwijderen van de spiraal ... ben benieuwd. De vorige keren was mijn lichaam snel weer “normaal” .. ben benieuwd of dat nu ook zo gaat zijn.

Leuk om jullie ervaringen te lezen en om het met jullie te delen!

Xx
Wij zijn in Colombia geweest. Jammer dat in veel landen buiten Europa Zika heerst. Stel het zwanger worden duurt langer zou ik nog wel een mooie reis willen maken.

Herkenbaar dierends.. ik zou het graag er met familie/vrienden over willen hebben maar ik weet dat ik dan heel vaak de vraag ga krijgen hoe het er mee staat en dat wil ik niet.
Ik krijg nu al regelmatig opmerkingen dat het tijd is voor een kindje.. Ik vind het toch wel bijzonder hoe veel mensen zich daar mee bemoeien.
Maar jij bent dus al echt begonnen.. spannend zeg!!

Sannie vind je het niet moeilijk om je kinderwens wat op te schuiven vanwege werk?
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ook ik en mijn vriend willen in december voor ons eerste kindje gaan. Mijn vriend is 30 en ik ben 27. Omdat voor ons de planning al langere tijd bekend is, zijn wij opzoek gegaan naar een zika-vrije vakantiebestemming (wat nog best een lastige opgave is)...

Al ruim 2 jaar geleden ben ik gestopt met de pil, toen voor andere redenen dan een kinderwens. Voordeel hiervan is wel dat ik ondertussen een redelijk stabiele cyclus van 29-31 dagen heb. Zelf gebruik ik hier altijd de Maya app voor, kan ik iedereen aanraden.

Na mijn vakantie wil ik gaan starten met het innemen van foliumzuur. Had gelezen dat één maand meer dan voldoende was.

Leuk om hier ervaringen en dergelijke te kunnen delen, mijn vriend wordt er af en toe gek van en niet al mijn vrienden zijn al bezig met kinderen krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook altijd bijzonder dat andere mensen zich ermee bemoeien :” of het niet tijd wordt voor een kindje “ .. snap zelf deze opmerking nooit zo goed.

Welkom !! Nog meer mensen , gezellig :)
Fijn dat je al weet hoe je cyclus is. Ik had nu een andere app gedownload maar heb er nog Nijs mee gedaan, ga de Maya even downloaden bedankt voor de tip!
Alle reacties Link kopieren
Wij vertellen het ook niemand, enerzijds omdat ik niet wil dat iemand vragen gaat stellen. (De vragen en opmerkingen zijn er sowieso al natuurlijk). Maar ik vind het ook wel een speciaal iets wat je als stel doorgaat dus dat je er samen even van kan genieten voordat het wereldkundig wordt. :)

@Vlaca: hopelijk gaat hij snel aan het idee wennen! Bij mij zijn er ook wat maandjes overheen gegaan maar is nu gelukkig ok ;-) ik vind het wel heel belangrijk dat je er beide 100% achter staat.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik zou ook graag mee willen schrijven.

Mijn vriend is 29 en ik 26, vanaf oktober willen wij er ook voor gaan! In mei heb ik mijn spiraal laten verwijderen en na twee maanden had ik een regelmatige cyclus van 29 dagen. Ik slik ook sinds deze maand foliumzuur. Ik hou mijn cyclus bij in flo, ik vind dat een hele fijne overzichtelijke app!

Leuk om met jullie hier over te kletsen, in mijn omgeving nog weinig vriendinnen met kinderwens.
Alle reacties Link kopieren
Bij ons weten een aantal goede vrienden/familie wel dat we graag zouden willen, maar ze weten niet de exacte timing. Ik vind het echt best lastig om voor mij te houden, zeker nu een van mijn beste vriendinnen zwanger is (zij is er echt heel erg open over geweest).
Dat bemoeien heb ik zelf nog niet echt last van, veel vrienden zijn jonger en ik ben zelf ook "pas" 28 en eigenlijk net begonnen met werken. Maar mijn moeder krijgt wel vaak de vraag of ze niet al oma is, dat vind ik ook echt erg!

@rosedanjoe: Ja Zika (en Malaria) zijn wat dat betreft echt irritant, man en ik houden heel erg van reizen en we gingen ook best vaak ver weg, maar hebben besloten dat we komend jaar (of jaren) vanwege de kinderwens onze reizen/vakanties hier echt op gaan uitkiezen. Gelukkig is er ook genoeg moois in Europa te zien waar geen enge ziektes zijn :)

@Sannie: Begin van het nieuwe jaar betekend 2 maanden uitstel? Of toch nog langer?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven