Ongeduld bij zwanger worden van de tweede

30-08-2018 11:53 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,
Ik start dit nieuwe topic omdat het me fijn lijkt te kletsen met mensen die in hetzelfde schuitje zitten.
Ik heb een heerlijke dochter van bijna 3 jaar en ben nu ongeveer 8 maanden aan het proberen om zwanger te worden van de tweede, ik heb tussendoor een miskraam gehad (na 3 rondes zwanger, na 12 weken miskraam). Van mijn dochter was ik ook na 3 rondes zwanger. Nu duurt het dus wat langer. Ik begrijp helemaal dat het nog niks is om me zorgen over te maken (zit dus ook niet te wachten op kritische reacties van lezers die mij graag willen vertellen dat ik me niet moet aanstellen en dat het volkomen normaal is dat het niet zo snel lukt bij de tweede). Maar ik merk dat ik toch wat bezorgd en ongeduldig aan het worden ben. Ik word over een week 37 jaar, dus leeftijd begint ook een beetje mee te spelen.
Ik las een ouder topic (2016) over dit onderwerp, maar die ligt nu stil.
Wie van jullie zit ook in dit schuitje en lijtk het leuk te schrijven?
Alvast dank voor jullie reacties!
Alle reacties Link kopieren
Ik zit zeker niet in hetzelfde schuitje maar met 38 jaar en na zes maanden proberen zou ik (daar heb je 'm weer:) na je huisarts gaan. Met veertig zijn je kansen drastisch verslechterd volgens de info die ik gelezen heb.
Dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren
tv-icoon schreef:
30-08-2018 12:08
Ik zit zeker niet in hetzelfde schuitje maar met 38 jaar en na zes maanden proberen zou ik (daar heb je 'm weer:) na je huisarts gaan. Met veertig zijn je kansen drastisch verslechterd volgens de info die ik gelezen heb.
Zoals ik het lees was ze na 3 maanden zwanger, dan gevolgd door een miskraam (weer 2 a 3 maanden verder) en nu dus pas opnieuw een paar maanden bezig. Ik lees niets verontrustends wat een gang naar de huisarts noodzakelijk maakt.
Wij zijn ook bezig voor de 2e. We hebben een kind van 3 en afgelopen voorjaar hebben we een miskraam gehad. Ik ben 41 dus leeftijd zullen we het maar niet over hebben :sun:
Daar heb ik zelf ook helemaal geen twijfels over, hooguit duurt het wat langer voor we een gezonde zwangerschap hebben. Geduld is een schone zaak maar ik snap je ongeduld wel. Zeker als je moeders van 3-jarige om je heen ziet met al een helemaal afgebakken verse dreumes in hun armen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Koffiekop, nou dat klinkt een beetje van het zelfde als bij mij inderdaad. Spannend he, ik verwacht ook gewoon zwanger te worden inderdaad, maar soms slaat de twijfel toe en ook het leeftijdsverschil wordt groter tussen de kinders. Zelf heb ik een zusje van 6jaar jonger en we zijn dikke maatjes, dus dat kan gewoon prima natuurlijk, maar verlang nu gewoon zo naar weer een kleintje!
Alle reacties Link kopieren
Hier ook bezig voor een tweede en wat ongeduldig aan het worden. Na vijf rondes zwanger, miskraam met 10,5 week (was wel al langer gestopt), nu weer vier rondes verder. Vorige maand 35 geworden en kind van net 2 jaar.

Eigenlijk ook niks verontrustends. Bij de eerste was het trouwens na drie rondes raak. Nu lijkt het door die miskraam al zo lang (bijna een jaar bezig, toch nu).

Ben er ook echt aan toe! Hopelijk deze maand raak, eisprong is begin deze week geweest en goed benut.

Doen jullie nog iets bijzonders om het zwanger worden enigszins positief te beïnvloeden?
Alle reacties Link kopieren
Hoi ijscoboer, ja beetje zelfde verhaal dus. Door die miskraam duurt het extra lang denk ik omdat ik toch paar weken zwanger ben geweest maar weer helemaal bij nul werd teruggezet. Anderzijds geeft het me ook hoop dat het wel lukte maar omdat het niet goed zat weer afgebroken is door de natuur...
Voel me wel heel gelukkig dat we al 1 kindje hebben. Zou dit vreselijk moeilijk hebben gevonden bij een eerste zwangerschap...
Maar dat afwachten, pffff. Mijn nod is 3sept.
Mijn miskraam was ook bij 10weken overigens, niet 12 (vergiste me bij openen topic).
Ik heb ovulatietests geprobeerd, mijn cyclus is heel regelmatig en dus goed voorspelbaar. Tests waren eigenlijk overbodig. Toch maar gedaan uit controle behoefte denk ik ;) Ben er best veel mee bezig en ook geloof ik wel dat dit juist tegen werkt. Maar loslaten lukt me niet zo goed...
En in periode vamaf eind menstruatie t/m eisprong om de dag seks ongeveer (soms dagelijks hoe het uitkomt). Geniet er nog steefs wel van, ondanks dat t wat meer gepland is maar denk dat mn hoofd nu wel soms voller zit dan anders (ook agv stress rondom werk van mijn vriend overigens). Geloof wel dat stress invloed heeft. Maarja uitzetten gaat ook niet...
Alle reacties Link kopieren
Het duurt vooralsnog niet langer dus. Je bent 8 maanden bezig, na 3 maanden was je zwanger, weer 3 maanden verder een miskraam gekregen. Dan is de miskraam toch pas twee maanden geleden?
Geduld.....vreselijk van je miskraam, dat is heel naar.
Alle reacties Link kopieren
Ha meiden,
Ik schrijf graag met jullie mee. We zijn pas sinds juni bezig voor een tweede maar niet minder ongeduldig. Ook qua leeftijd zeker geen haast (31).
Onze dochter is 2 jaar en 3 maanden. Op het moment is er wat oponthoud met een medische oorzaak maar dat staat verder los van mijn vruchtbaarheid. Deze maand hebben we ook wel weer een kansje gewaagd en verwacht ik volgend weekend wel of niet ongesteld te worden.
Alle reacties Link kopieren
@jufjoke: 8rondes bezig sinds de miskraam bedoelde ik. Dus sinds we gingen voor de tweede is nog weer langer geleden...nu ongeveer een jaar! :(
anoniem_213446 wijzigde dit bericht op 31-08-2018 18:46
Reden: Foutje
10.53% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nou, fijn om samen ongeduldig te zijn. Zwaluwtje dus al bijna je NOD. Merk je iets? Ik merk elke maand weer iets en dan word ik ook moe van mezelf. Ik wil er ook niet steeds zo mee bezig zijn, maar dat gebeurt toch. Behalve tijdens en even na menstruatie, dan is het even 'gewoon'.

En verder ben ik ook druk met baan, eigen onderneming, verbouwing, kind etc. En toch kan ik er nog heel veel mee bezig zijn, bah. Haha.

Hier rond 6-8 september nod, trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Hier een positief verhaal (nou ja, niet helemaal). Ik ben net 40 en ben dit jaar bevallen van de tweede. Met 37,5 begonnen we met proberen. Meteen na pilstop zwanger, helaas a missed abortion op 9 weken. Daarna 5 maanden geen cyclus, en toeb na 2 rondes weer zwanger. Vroege miskraam. Het jaar erna 3x een positieve test, maar daarna snel ongesteld. Begin 2017 zwanger, missed abortion met 9 weken. Daarna meteen weer zwanger en dat is mijn dochter. Bevallen een week voor mijn 40ste verjaardag. Voor mij gold, het kon nog, maar we kregen het niet cadeau. De eerste keer was ik trouwens in ronde 2 probleemloos zwanger,toen was ik 32.veel succes!
Alle reacties Link kopieren
Jee elninjaa....wat n geschiedenis! Ik leef met je mee... Heel erg naar om allemaal mee te maken maar geweldig natuurlijk dat je er nu twee hebt!
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn bijna een jaar bezig geweest voor de 2e nu 14w zwanger. De eerste zijn we een half haar bezig geweest. Beide tijden zijn wel vertekend. Voor ons eerste kindje een miskraam gehad en voor deze zwangerschap 3 miskramen. Ik had liever dat ik gewoon niet zwanger werd dan die miskramen. Houd moed en geef niet op.
Alle reacties Link kopieren
@Angel, ja ik snap het, die miskramen hakken er meer in omdat je toch de hoop hebt en het weer moet loslaten en ook het herstel van je lijf kost tijd (bij mij althans meer dan ik dacht op voorhand). 3x is ook wel heel erg veel!!! Naar om te horen, maar heel fijn dat je nu zwanger bent en ook de kritieke 12 weken grens over bent!

Bah ben weer ongesteld geworden, nouja...op naar de volgende ronde. Ben er echt verdrietig van.Ik probeer moed te houden.
Alle reacties Link kopieren
Hier hetzelfde verhaal, al ben ik wat jonger.
Snap je verdriet!

Hier een missed abortion bij de termijnecho in december, kindje was gestopt met groeien rond 8 weken. Hierna cyclus na een maand weer op gang, maar het duurde nog een half jaar voor ik weer zwanger was. Pff wat heb ik wat afgejankt elke keer dat ik ongesteld werd.
Dochter is net 3 geworden en ben nu 11 maart uitgerekend. Dus dat scheelt straks 3,5 jaar.

Verloskundige zei dat het gemiddeld 4 tot 6 maanden duurt voor je lichaam is herstelt van een miskraam en dat voor elke zwangerschap een jaar 'oefenen' geen uitzondering is.

Ik wens je succes! (En sterkte met wachten!)

Misschien kun je een paar rondjes ochtend seks erin gooien 😉 ik heb ergens gelezen dat die zaadjes actiever zijn, en wij hebben dat alleen de laatste cyclus gedaan, dus ik geloof graag dat het daaraan ligt dat ik zwanger werd 😂
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel Deedee, fijn dat je nu zwanger bent, dat geeft me ook weer moed! En ik zal die ochtendseks onthouden ;)
Alle reacties Link kopieren
Hier laatst ook weer ongesteld geworden, duurde maar drie dagen in plaats van de gebruikelijke zes, dus had even hoop op een innestelingsbloeding, maar na twee negatieve testen kan ik die hoop ook weer laten varen.

Nu ronde zeven in na de miskraam. Ik hou mezelf ook steeds voor dat het nog steeds echt heel normaal is dat het nog niet zover is, maar toch is het wel weer een teleurstelling. Ook begin ik een beetje te denken dat het misschien niet meer voor ons is weggeglegd, maar dat wuif ik dan snel weer weg. Is natuurlijk ook veel te voorbarig.

Was sinds de miskraam met ovulatietesten in de weer, vooral om weer wat controle te hebben ofzo. Heb nu besloten de testen niet te gebruiken, ben er wel weer klaar mee en ik merk toch wel goed wanneer m'n eisprong is. Ga het dus wat meer proberen los te laten. Maar die ochtendseks ga ik wel nog even onthouden, haha.

Inmiddels het balen weer wat minder geworden, Zwaluw?
Alle reacties Link kopieren
Succes dames! Ben benieuwd of het bij jullie ook nu snel raak is!!
hart onder de riem voor je! Ik ben 35, bijna 36. Bij mij ging het om een 3e ipv 2e maar snap je ongeduld/onrust volkomen..Hier duurde deze x ook langer dan de 1e en 2e die beide 1e en 2e ronde raak waren.

Deze keer vorig jaar nov gestart.. een miskraam in jan en een 2e miskraam in april. Nu 13 weken zwanger :rose: Komt goed zwaluw! :there:
Alle reacties Link kopieren
Dank meiden! En van harte Thisisme! dat geeft moed.
Ja ik ben nog steeds ongeduldig, net vruchtbare dagen achter de rug en ik heb wel het idee dat het deze keer wat anders was dan de andere dagen sinds mijn miskraam, alsof mijn lijf meer "in staat van paraatheid" was of zoiets, merkte gewoon iets sterker aan mijn lichaam dat ik vruchtbaar was en de seks was daardoor ook veel fijner en ontspannener. Het was nog wel een beetje spannend omdat mijn vriend voor werk in het buitenland was en nét terugkwam op mijn tweede vruchtbare dag (ook ovulatietest gedaan en had die dag een knaller), dus we wilden zsm aan de slag...haha maar eerst moest kind op bed enzo, dus was ook al ongeduldig daar over. Maar gelukkig verliep de seks zelf dus daarna heel natuurlijk en fijn.
Maar durf nergens op te rekenen/hopen. Zit nu dus weer op het wachtbankje...
Hierna ga ik stoppen met ovulatietesten denk ik, want ik merk het gewoon aan mijn lichaam en ze zijn nu op, dus ga geen nieuwe meer aanschaffen.
Succes iedereen!
Alle reacties Link kopieren
Spannend, Zwaluw. Jij ook dus weg met de ovulatietesten. Misschien zijn ze sowieso niet meer nodig, ik hoop het voor je!

Hier nu in de vruchtbare dagen, maar omdat ik niet met die ovulatietesten bezig ben, ben ik er ook veel relaxter onder. Anders was ik nu toch heel erg op zoek geweest naar Dé knaltest. Nu gewoon het gezellig hebben, en we zien het wel. Gaan aankomend weekend ook verhuizen, dus het wordt wel een uitdaging om tussendoor ook nog even samen te ontspannen, haha. Maar misschien wel extra fijn om in de hektiek aandacht voor elkaar te maken.

Succes allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde toch even reageren met een succesverhaal. Wij hebben een zoon van 3 en ik ben afgelopen zomer 37 geworden. Ik ben nu 17 weken zwanger van nummer 2, dat duurde iets meer dan een jaar. Ik zat echt met dezelfde gevoelens en vragen als jij. Moedeloos was ik, heb ook bij de huisarts geinformeerd destijds en hij gaf eigenlijk aan tuurlijk kan ik je doorsturen naar een gyn. De ervaring is alleen dat zij niet heel veel doen als je al een gezond kindje hebt. Toen ik echt echt dacht dat ik ongesteld zou worden en ik een test deed om zeker te weten dat ik kon drinken bij een etentje bleek de uitslag positief. Ik heb echt tot de geslachtsbepaling nodig gehad om te landen! Zo bizar dat het dan opeens zo is.


Geef niet op! Het komt echt goed! Hou vol!
Alle reacties Link kopieren
Dankje Sparkandshine! Van harte gefeliciteerd! Iets meer dan een jaar is echt lang, kan me voorstellen dat je het echt even niet kon geloven... Dit geeft wel hoop!
Alle reacties Link kopieren
Bleeegh, even spuien hier. Afgelopen zondag weer ongesteld geworden. Grrrrr. Zo jammer. Ik baal ervan, maar wil er ook niet te erg van balen. Dan word ik zo verbeten, en dat wil ik ook echt niet. Maar hoe lastig is het om gewoon relaxt verder te gaan, het los te laten en blablabla. Maar goed, dat gevoel wordt wel weer minder, weet ik uit ervaring. Maar het zou gewoon zo leuk zijn als het er nou eens van komt. We zijn nu ruim een jaar verder. Vorig jaar in september zijn we er weer voor gegaan...

Nou goed, houd moed (zeg ik tegen eenieder en ook mezelf).

Hoe is met jou, Zwaluw?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven